menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
avatar van XeeGen
Ik was bij de kapper en hoorde een nummer op skyradio dat interessant klonk. Vanwege de herrie kon ik niet veel lyrics opvangen buiten "all I need". En delen van het nummer werden bijgestaan door een gospel achtig koor. Nogal vage informatie maar ik dacht dat iemand het misschien zou herkennen uit de hit lijsten of zo.

avatar van Slowgaze
XeeGen schreef:
Ik was bij de kapper en hoorde een nummer op skyradio dat interessant klonk. Vanwege de herrie kon ik niet veel lyrics opvangen buiten "all I need". En delen van het nummer werden bijgestaan door een gospel achtig koor. Nogal vage informatie maar ik dacht dat iemand het misschien zou herkennen uit de hit lijsten of zo.

Dat is het prachtnummer 'Stay With Me' van Sam Smith.

avatar van XeeGen
Slowgaze schreef:
(quote)

Dat is het prachtnummer 'Stay With Me' van Sam Smith.

Yep dat is hem inderdaad, bedankt

In Muziek > Algemeen > Ik zoek een videoclip!:

Dit nummer is de laatste tijd vaak op MTV in de ochtend. In de clip komt een man voor met veel tatoeages en een paar vrouwen in hawaiikostuum. Ik ben de naam van het nummer vergeten en die zoek ik!

annebel14 schreef:
In Muziek > Algemeen > Ik zoek een videoclip!:

Dit nummer is de laatste tijd vaak op MTV in de ochtend. In de clip komt een man voor met veel tatoeages en een paar vrouwen in hawaiikostuum. Ik ben de naam van het nummer vergeten en die zoek ik!

Hoi,

ik zoek een nummer van volgens mij begin jaren 90's . Alternatief/grunge.
Er zit een stukje in waarin de zanger niet echt woorden zingt, maar geluid maakt als
een mix van kip'tokken'/fluitketel ( ha kan het niet anders omschrijven)
Volgens mij is de band Duits/ scandinavisch (kan ook gewoon engelstalig zijn)
Heb het nummer voor het laatst maand geleden op Studio Brussel, het wordt daar af en toe eens gedraaid. Maar heb het al even niet meer gehoord en ik kan er zelfs met googlen niet op komen.
Hoop dat iemand me kan helpen.

avatar van dazzler
Attagirl schreef:
Heb het nummer voor het laatst maand geleden op Studio Brussel, het wordt daar af en toe eens gedraaid.

De Studio Brussel link gaf de doorslag.


Dankjewel! Dat is het.
In mn hoofd klonk het steeds meer als dum ta dum. Geen pop.
En ik wist dat het een korte aparte naam was, zoals ween, primus achtig idee.
Maar ik kwam er gewoon niet meer op.

Hulp gevraagd: Ik ben op zoek naar een nummer vanuit de jaren '90. Een indie band waarvan de clip regelmatig op MTV te zien was. In de clip loopt er een groene, droevige alien met een rond hoofd rond en zijn tong steekt constant uit. Ik dacht dat het een Spaansklinkende groepsnaam was maar ik kan hierin de bal volledig misslaan.

avatar van Bruno_6
Kent iemand de titel van het nummer dat aan het begin van deze reportage wordt gebruikt?

avatar van Oepsje
Bruno_6 schreef:
Kent iemand de titel van het nummer dat aan het begin van deze reportage wordt gebruikt?


Schubert Piano Trio No.2 in E flat major, D.929 Op.100 (2) - YouTube


avatar van N811
Het is een oud nummer en van de straat en eigenlijk best wel suf, maar dan toch wel weer cool.
En op de achtergrond staat een bekend grafiti piece met wildstyle op de achtergrond. Het is een best vrolijk nummer en ik had de clip ooit op youtube gezien, maar het lukt me niet om deze terug te vinden.

Improvision
Deze misschien?



avatar van deric raven
of deze?



avatar van N811
deric raven schreef:
of deze?

(embed)


Ja die


avatar van GrafGantz
Show 'em how you do it make a break make a move...

avatar van greengarden666
Goedendag,

Ik ben zoek naar een dance nummer, dat eind jaren negentig op TMF te zien was.
Ik kan me de clip nog goed herinneren, een soort van high-speed camera shots, die over landschappen en door bossen vloog. En met een grote boom in het midden, met olie ja-knikkers

Good luck

avatar van StopMakingSenseo
greengarden666 schreef:
Goedendag,

Ik ben zoek naar een dance nummer, dat eind jaren negentig op TMF te zien was.
Ik kan me de clip nog goed herinneren, een soort van high-speed camera shots, die over landschappen en door bossen vloog. En met een grote boom in het midden, met olie ja-knikkers

Good luck


Geen ja-knikkers, maar klinkt wel een beetje als


In Muziek > Algemeen > Ik ken wel de tekst, maar kan de artiest niet vinden:

Dag Forum, ik ben ten einde raad ...
ik zoek een liedje wat ik ooit op een bandje had. Het was van een engelstalige artiest met een frans klinkende naam. De tekst ken ik altijd nog uit mijn hoofd en ik zou het ook kunnen inzingen. Het is uit de jaren 70 denk ik, misschien 80, and it goes like this:

There we sat in the airport, a couple of pilots reborn
And welcomed each other with urges to do as we'd sworn
You said you're a good man let your power come out and perform
I said you cheated your great self in the past, get yourself a life full and warm
And then you turned to me with a smile, and a beam on your face
Oh when we're loving each other
How everything falls in to place

Die laatste regel is dacht ik ook de titel, maar Google levert me niet de artiest. Wat vreemd is, want de man was best een redelijk bekende naam in die tijd. Hij heeft een vrij hoge stem en propt al die woorden in niet zo lange muzikale zinnen. Hij speelt er dacht ik piano bij, verder hoor je iets orkesterigs, vrij zoet. Hierboven is het eerste couplet, er zijn er geloof ik 3.
Iemand die het weet toevallig?

avatar van Fathead
Ondanks dat je een vrij precieze omschrijving geeft heb ik werkelijk geen idee.

In Muziek > Algemeen > Help! ik zoek een nummer:

In de tijd dat Tmf Dance en Tmf Party nog op tv uitgezonden werd hoorde en zag ik een video clip die geanimeerd of dat het een cartoon was. Het leken of er inboorlingen in de clip zaten, en een man die zijn vrouw of vriendin moest redden van hun. ondertussen vond de man een slang, die stak hij in brand en vuurde hij af op de hutten van de inboorlingen om zo zijn vriendin te redden.

avatar van Edgar18
Ik zie de clip zo voor me maar wat het was..

avatar van trebremmit
Iemand die de titel en artiest van dit dance nummer weet?

Uitzending van 22 november en dan 23:00 en rond de dertien minuten. Is een set van Estroe.

http://www.slamfm.nl/page/g...

Of hier rond de 16 minuten in de set van Estroe.

https://soundcloud.com/theb...

avatar van trebremmit
Niemand?

avatar van gaucho
W de Zwijger schreef:
In Muziek > Algemeen > Ik ken wel de tekst, maar kan de artiest niet vinden:

Dag Forum, ik ben ten einde raad ...
ik zoek een liedje wat ik ooit op een bandje had. Het was van een engelstalige artiest met een frans klinkende naam. De tekst ken ik altijd nog uit mijn hoofd en ik zou het ook kunnen inzingen. Het is uit de jaren 70 denk ik, misschien 80, and it goes like this:

There we sat in the airport, a couple of pilots reborn
And welcomed each other with urges to do as we'd sworn
You said you're a good man let your power come out and perform
I said you cheated your great self in the past, get yourself a life full and warm
And then you turned to me with a smile, and a beam on your face
Oh when we're loving each other
How everything falls in to place

Die laatste regel is dacht ik ook de titel, maar Google levert me niet de artiest. Wat vreemd is, want de man was best een redelijk bekende naam in die tijd. Hij heeft een vrij hoge stem en propt al die woorden in niet zo lange muzikale zinnen. Hij speelt er dacht ik piano bij, verder hoor je iets orkesterigs, vrij zoet. Hierboven is het eerste couplet, er zijn er geloof ik 3.
Iemand die het weet toevallig?

Ik weet het niet zeker, want ik ken de tekst niet uit m'n hoofd, maar ik denk dat dit nummer van Andy Pratt is. Amerikaanse zanger die in de jaren 70 redelijk succesvol was, en dat van die piano en die hoge stem lijkt in elk geval te kloppen. Een nummer met die titel staat op deze LP.

Ik kan geen clip of muzieklinkje vinden, en de tekst staat ook nergens op internet. Maar hopelijk kom je met deze info wat verder.

avatar van deric raven
Dan moet het deze zijn; Everything Falls Into Place (Lillian's Song) van Andy Pratt.
Te vinden op Spotify, van het album Resolution.


avatar van Djeurissen
Op dit moment is Galantis - Runaway (U & I) een populaire plaat, maar dit liedje doet me ontzettend aan iets uit de 90's denken, vooral het begin van deze plaat. Iemand een idee?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.