MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
buizen
Ik word er gewoon niet goed van, het ligt op 't puntje van m'n tong maar kan er niet op komen.
Een beetje wat andere vorm van een vraag binnen dit topic maar het gaat om het muzikale 'refreinloopje' wat je bijv. in het begin van dit nummer van Siouxie And The Banshees hoort. Dat loopje lijkt precies op een loopje in een heel bekend ander nummer. En het ergste is nog dat het volgens mij een hardrock/metalnummer betreft, (maar ben daar niet 100% zeker van) maar kan er gewoon niet opkomen

Happy House

buizen
Sorry. Laat maar. Ben er al uit. Het was een nummer van de housers van Capella: U Got 2 Know

Helemaal geen hardrock dus.
* praat in topic tegen zichzelf *

buizen schreef:
Sorry. Laat maar. Ben er al uit. Het was een nummer van de housers van Capella: U Got 2 Know

Helemaal geen hardrock dus.
* praat in topic tegen zichzelf *

Ah, ik dacht dat het deze was.

buizen
Hey Arrie, dank je voor het meedenken. Zie dat onze berichten elkaar net hebben gekruist.

En ik dacht weer dat het deze was: The Weeknd - House Of Balloons / Glass Table Girls - YouTube maar die is wel heel herkenbaar aangezien het ook dezelfde tekst heeft

Kinderen voor Kinderen, Raar maar waar. Dat doet me denken aan een ander nummer. Weet iemand of het een cover of 'jatwerk' is?

lentellle
Ik zoek een liedje, maar ken geen artiest of titel.

Volgens mij is het een zwarte zangeres. Het refrein wordt door meerdere zangeressen gezongen en begint met 'Ooooh', gevolgd door drie korte woorden. Het nummer heeft iets James Bond-achtig (geen soundtrack), met de violen etc.

Even kijken of dit topic me verder kan helpen:

Ik kom de afgelopen tijd bij het uitgaan steeds een ongelooflijk leuk (commercieel) dancenummer tegen, waar ik en de mensen waarmee ik ben echter geen idee van de naam van hebben. Ik zou het hele nummer kunnen voorfluiten, maar aangezien dat hier niet heel erg helpt, maar de volgende beschrijving: het gaat dus om een commercieel, instrumentaal dancenummer, met een hoog pieptoontje als melodie dat het motief van het nummer is. Dat motief bestaat eigenlijk maar uit 4 noten: eerst de eerste noot een tijdje, dan de tweede (hogere) noot even lang, dan wisselen de derde (nog hogere) en de tweede noot elkaar wat sneller af. Dit patroon herhaalt zich een tijdje en dan gaat die pieptoon nog hoger, naar een soort "rinkelend" melodietje. Tijdens de "drop" wordt dit motief vergezeld door twee lompe, krakende noten die er doorheen toeteren. (Ik weet hoe belachelijk zo'n beschrijving klinkt haha, beter kan ik niet)

Het enige wat ik er verder nog over kan zeggen is dat het volgens mij een redelijk recent dancenummer is - het zou me verbazen als het ouder is dan twee jaar. Ook neem ik aan dat het in de top-40 heeft gestaan - het is in ieder geval popular genoeg om in clubs met commerciële popmuziek gedraaid te worden.

De persoon die kan helpen krijgt uiteraard eeuwige roem. Misschien ook wel een lintje.

Slam FM heeft wat meer dance, dus misschien even hier kijken: Slam! 40 - SLAM!

Ik ben zelf heel slecht in een nummer vinden achter een beschrijving (en andersom ook in het beschrijven van een nummer), misschien dat onze hitlijstenman Arrie je kan helpen?

Een mp3- of wav-file uploaden van je gefluit/geneurie kan ons misschien sneller naar het juiste nummer leiden?

Ja, ik vroeg me ook al of je het gefluit niet gewoon kan opnemen. Moet te doen zijn, toch?

Ik ben zelf diep aan het nadenken. Klinkt wel als vrij standaard EDM, dat van alles kan zijn. Melodietje, versnelling en een drop waarbij er nog wat lomp gebeuk bijkomt. Tsja...

Nee, het is niet helemaal standaard EDM; synthesizers zoals in bijvoorbeeld Levels van Avicii (dat ik altijd nogal associeer met EDM) komen er niet in voor. "Alternatief" is het nou ook weer niet daarintegen, dus ja. Moeilijk. Een geluidsfragment kan ik niet uploaden, aangezien ik in het buitenland zonder opname-apparatuur zit voor de komende tijd, maar als ik nog wat herinner zal ik het hier wel plaatsen.

hoi123 schreef:
Nee, het is niet helemaal standaard EDM; synthesizers zoals in bijvoorbeeld Levels van Avicii (dat ik altijd nogal associeer met EDM) komen er niet in voor. "Alternatief" is het nou ook weer niet daarintegen, dus ja. Moeilijk. Een geluidsfragment kan ik niet uploaden, aangezien ik in het buitenland zonder opname-apparatuur zit voor de komende tijd, maar als ik nog wat herinner zal ik het hier wel plaatsen.

Maar het is wel volledig instrumentaal? Er komt geen zang in voor?

Je hebt trouwens toch wel een mobieltje waar je mee kan opnemen? Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen opname-apparatuur.

Arrie schreef:
(quote)

Maar het is wel volledig instrumentaal? Er komt geen zang in voor?
Si.

En ik kan het inderdaad wel even proberen met mijn mobieltje misschien, als ik even aankloot. Als ik over een paar dagen thuis ben zal ik het proberen!

buizen
hoi123 schreef:

Ik kom de afgelopen tijd bij het uitgaan steeds een ongelooflijk leuk (commercieel) dancenummer tegen, waar ik en de mensen waarmee ik ben echter geen idee van de naam van hebben.

, met een hoog pieptoontje als melodie dat het motief van het nummer is. Dat motief bestaat eigenlijk maar uit 4 noten: eerst de eerste noot een tijdje, dan de tweede (hogere) noot even lang, dan wisselen de derde (nog hogere) en de tweede noot elkaar wat sneller af. Dit patroon herhaalt zich een tijdje en dan gaat die pieptoon nog hoger, naar een soort "rinkelend" melodietje. Tijdens de "drop" wordt dit motief vergezeld door twee lompe, krakende noten die er doorheen toeteren.

De volgende keer bij het uitgaan misschien even aan de DJ vragen? Laat ook hier dan even weten welk nummer het is.

Hallo!

Ik ben al jaren op zoek naar de titel van een nummer waarvan ik alleen de melodie en clip ken. De clip is geanimeerd en beeld een groep mensen af die op het einde op een dak (??) samenkomen. Het is dan avond en ze kijken richting de lucht als de "camera" wegvliegt.

Ik heb altijd gedacht dat het een kerstnummer was, de tekst is iets als; bring on the bells. De vocals zijn bij mijn weten in het refrein meerstemmig.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan!!

Zaterdag was ik bij het concert van Edfitors in Brussel en tijdens Bricks and Mortar hoorde ik een riedeltrje dat daar volgens mij niet thuishoorde. Is er iemand die dat synthesizerdeuntje in dit fragment (vanaf 2:54) herkent? Ik herken het wel, maar heb niet het idee dat het van Editors zelf is.

JRaeimakers schreef:
Hallo!

Ik ben al jaren op zoek naar de titel van een nummer waarvan ik alleen de melodie en clip ken. De clip is geanimeerd en beeld een groep mensen af die op het einde op een dak (??) samenkomen. Het is dan avond en ze kijken richting de lucht als de "camera" wegvliegt.

Ik heb altijd gedacht dat het een kerstnummer was, de tekst is iets als; bring on the bells. De vocals zijn bij mijn weten in het refrein meerstemmig.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan!!

Misschien toch The Darkness - Christmas Time (Don't Let The Bells End) (Official Video) - YouTube ?

stoepkrijt schreef:
Zaterdag was ik bij het concert van Edfitors in Brussel en tijdens Bricks and Mortar hoorde ik een riedeltrje dat daar volgens mij niet thuishoorde. Is er iemand die dat synthesizerdeuntje in dit fragment (vanaf 2:54) herkent? Ik herken het wel, maar heb niet het idee dat het van Editors zelf is.

Wellicht vrije inspiratie op DJ Jurgen/Alice DJ - Better of alone ?

PartyMarty schreef:
Kinderen voor Kinderen, Raar maar waar. Dat doet me denken aan een ander nummer. Weet iemand of het een cover of 'jatwerk' is?

Van dit toevallig?

Michael Jackson - Mama Say Mama Sa Mama Coosa - Wanna Be Startin' Somethin' - YouTube

Gehoord bij SLAMFM Mixmarathon op 18-9-2015 om 19:25. Set van The Partysquad. Gezocht op playlist maar die is er niet of in iedergeval staat dan net dit nummer er niet tussen.
Het klinkt erg als iets van Yellow Claw. Ik vond wel een samenwerking van Mighty Fools en Yellow Claw - Funky Beats maar ik denk dat het een remix is. Shazaam, Soundhound herkennen het niet.

Zippyshare.com - Funky Beats Slam Gn 18-9 19_25.mp3 - www64.zippyshare.com

Nummer waar ik het eerder over had gevonden! Watermat - Bullit, en het valt inderdaad misschien toch wel onder de noemer EDM @Arrie. In ieder geval echt een heerlijk dancenummertje wat mij betreft.

Ik zoek een nummer waarin de intro van het volgende nummer is gesampled:

Bibio - ambivalence avenue - YouTube

Of misschien is het wel andersom en is dit een sample.

Waar komt die stem vandaan die je de eerste 14 seconden over het klassieke stukje muziek hoort?

THE PLACE TO BE RMB

Gaat over Waco, Texas waar David Koresh toen een sekte had die uitgeschakeld werd. Zal wel een journalist zijn die je hoort.

Teunnis schreef:

Is dat niet voor een reclame of tv programma gebruikt, komt me wel erg bekend voor.

Zou ook kunnen, in ieder geval komt het me té bekend voor.

Teunnis schreef:

Ik ben ook benieuwd, want het hele nummer komt me bekend voor, maar volgens last.fm heb ik nooit naar Bibio beluisterd.

En dan lijkt het ook nog eens hierop.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:06 uur

geplaatst: vandaag om 15:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.