Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2015, 11:17 uur
JLjuju schreef:
Ik heb eens een paar keer een lekker house-nummer gehoord op StuBru, enige tijd geleden. Sinds die tijd komt hij af en toe eens sporadisch in mijn hoofd. Ik heb 'm niet meer op de radio gehoord (zo vaak luister ik geen radio), en het is me nog steeds niet bekend hoe de plaat heet. Ik heb hem gedeeltelijk nagemaakt, tot zover ik daartoe in staat was, gebaseerd op wat mijn geheugen me nog kon ingeven.
Playing 94 by Jove's Child - picosong (link is een stream-link, maar download kan ook)
Het kan zijn dat de bassline niet klopt, die heb ik er zelf bij verzonnen. De hoge toon is in de echte track een mannenstem (een stem van een zwarte man, als dat helpt).
Ik heb eens een paar keer een lekker house-nummer gehoord op StuBru, enige tijd geleden. Sinds die tijd komt hij af en toe eens sporadisch in mijn hoofd. Ik heb 'm niet meer op de radio gehoord (zo vaak luister ik geen radio), en het is me nog steeds niet bekend hoe de plaat heet. Ik heb hem gedeeltelijk nagemaakt, tot zover ik daartoe in staat was, gebaseerd op wat mijn geheugen me nog kon ingeven.
Playing 94 by Jove's Child - picosong (link is een stream-link, maar download kan ook)
Het kan zijn dat de bassline niet klopt, die heb ik er zelf bij verzonnen. De hoge toon is in de echte track een mannenstem (een stem van een zwarte man, als dat helpt).
Gevonden!
0
geplaatst: 10 augustus 2015, 00:06 uur
Gerards Dream schreef:
De link van Facebook werkt thans niet naar behoren. Heb je andere bron cq. link die wel werkzaam is.
De link van Facebook werkt thans niet naar behoren. Heb je andere bron cq. link die wel werkzaam is.
Nu wel: Playing: artiest_en_titel_onbekend.mp3 - picosong
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 21:17 uur
Ik zoek een nummer dat een soundtrack is uit de film Flicka 2. Het wordt afgespeeld op 72.40 min in de film en ik vind het echt erg mooi, daarom wil ik graag weten wie het gezongen heeft. De songtekst klinkt ongeveer zo:
"Everyday I stray so far, go anywhere where you are. I try to get away but still be save. And everytime you speak to me, I would know it so easily, with you aside, but I can't hide. Everyday I'm stumbeling, I know but I'm not reconizing. You are here, you are here! Everyday I failed to suceed, to love you with everything in me. You send me free, you send me free. Even when you look for me, I'm always where I shouldn't be. You found me when I'm strambeling, you found me when I'm strambeling. I will look to you for home, I will look to heaven as my home. You can have me grow, you can have me know. Everytime I turn around, he always finds me on the ground. You found me when I'm strambeling, you found me when I'm strambeling. When I think I don't belong, he sais I'm grembeling as his own. He finds me when I'm strambeling, he finds me when I'm strambeling. He helps me find my way home."
"Everyday I stray so far, go anywhere where you are. I try to get away but still be save. And everytime you speak to me, I would know it so easily, with you aside, but I can't hide. Everyday I'm stumbeling, I know but I'm not reconizing. You are here, you are here! Everyday I failed to suceed, to love you with everything in me. You send me free, you send me free. Even when you look for me, I'm always where I shouldn't be. You found me when I'm strambeling, you found me when I'm strambeling. I will look to you for home, I will look to heaven as my home. You can have me grow, you can have me know. Everytime I turn around, he always finds me on the ground. You found me when I'm strambeling, you found me when I'm strambeling. When I think I don't belong, he sais I'm grembeling as his own. He finds me when I'm strambeling, he finds me when I'm strambeling. He helps me find my way home."
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 22:22 uur
linda13paard schreef:
Ik zoek een nummer dat een soundtrack is uit de film Flicka 2. Het wordt afgespeeld op 72.40 min in de film en ik vind het echt erg mooi, daarom wil ik graag weten wie het gezongen heeft.
Ik zoek een nummer dat een soundtrack is uit de film Flicka 2. Het wordt afgespeeld op 72.40 min in de film en ik vind het echt erg mooi, daarom wil ik graag weten wie het gezongen heeft.
Hier is de passage te beluisteren.
Shazam/Soundhound kent het helaas niet.
Nee.

0
geplaatst: 16 augustus 2015, 00:11 uur
Dat is hem niet Gerard... (niet de goede zangeres, en ook niet het goede liedje)
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 00:26 uur
Ik ben er nu wel achter, hij staat wel op de soundtrack, het is Stranded van Tanya Hancheroff. Waar linda13paard 'strambeling' schrijft, wordt 'stranded' gezongen en dat is ook de titel. Stranded is niet op Youtube of Spotify te vinden, maar een ander liedje van de zangeres wel en de stemmen komen overeen.
Zo, nu kan ik weer gaan slapen
.
Zo, nu kan ik weer gaan slapen
.
0
geplaatst: 16 augustus 2015, 09:44 uur
En die staat er dus wél tussen op IMDb. Ik had al zo'n vermoeden toen ik de titels met de songtekst vergeleek dat het Stranded zou kunnen zijn, maar had niet de moeite genoemen om te gaan luisteren. Hoe dan ook: in zo'n geval kan je dus gewoon de soundtrack op IMDb opzoeken. 

0
geplaatst: 21 augustus 2015, 11:13 uur
Hey, een vraag ik ben al een tijd opzoek naar een oude house/beach nummer alleen kan hem niet vinden. ik weet alleen een stukje tekst er van en dat zingt een vrouw en gaat als volgt: esta nocha vita.
0
geplaatst: 6 september 2015, 19:51 uur
Hello boys and girls,
recentelijk een nummer gehoord, maar niet recent genoeg om op basis van radioplaylists te bepalen wat het juist is. Het is een upbeat popnummer, beetje 80's sound anno nu, met een joekel van een baslijn in, die ik heb proberen te repliceren:
Dropbox - unknown.mp3
Alvast merci!
recentelijk een nummer gehoord, maar niet recent genoeg om op basis van radioplaylists te bepalen wat het juist is. Het is een upbeat popnummer, beetje 80's sound anno nu, met een joekel van een baslijn in, die ik heb proberen te repliceren:
Dropbox - unknown.mp3
Alvast merci!
0
geplaatst: 7 september 2015, 17:11 uur
Oei nee, verre van, beetje vervelend nummer vind ik dat. Hetgeen ik zoek is vrolijker en minder electronisch. Toch bedankt voor de moeite!
0
geplaatst: 7 september 2015, 17:42 uur
Okay, heb mijn angsten overwonnen en de utratop er eens op nagegaan, blijkt dat het Tame Impala is 

0
geplaatst: 8 september 2015, 00:17 uur
Ik ben op zoek naar een dance/house nummer dat best erg doet denken aan de melodie in dit nummer zo rond 5:36. Die melodie komt vaak terug, alleen de synth is wat meer 'distorted' en de tonen zijn ook wat hoger geloof ik. Verder vermoed ik dat het iets uit de jaren '90 is. Het is een vrij rauw en direct nummer en roept bij mij associaties op met iets als The chemical brothers.. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, vraag het me al een hele tijd af.
0
geplaatst: 23 september 2015, 13:20 uur
Ik hoorde een nummer op de radio, hiphopperig, André 3000-achtige stem, bekende sample erin (kon er niet opkomen welk nummer), met als refrein 'I will try to find a number / I won't cry in the dark', en ergens in een couplet iets a la 'Straight up in the morning / Fall asleep with everybody else around'. Op die tekstfragmenten zoeken levert niets op. Kent iemand van jullie dit nummer toevallig?
0
geplaatst: 23 september 2015, 13:35 uur
Pascal073 schreef:
Hey, een vraag ik ben al een tijd opzoek naar een oude house/beach nummer alleen kan hem niet vinden. ik weet alleen een stukje tekst er van en dat zingt een vrouw en gaat als volgt: esta nocha vita.
RITMO DYNAMIC "Boca Linda" 2003 HD - YouTube ?
0
geplaatst: 23 september 2015, 13:48 uur
Noere schreef:
Ik ben op zoek naar een dance/house nummer dat best erg doet denken aan de melodie in dit nummer zo rond 5:36. Die melodie komt vaak terug, alleen de synth is wat meer 'distorted' en de tonen zijn ook wat hoger geloof ik. Verder vermoed ik dat het iets uit de jaren '90 is. Het is een vrij rauw en direct nummer en roept bij mij associaties op met iets als The chemical brothers.. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, vraag het me al een hele tijd af.
Deze van de Chemical Brothers?
Chemical Beats
0
geplaatst: 23 september 2015, 17:06 uur
Heeft er wat van weg, maar het is hem niet. Met nog een beetje doorklikken heb ik hem zojuist wel gevonden. Het is gewoon een nummer van Daft Punk..
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 21:51 uur
Ik zoek een instrumentaal nummer dat de laatste tijd vaak in programma's en documentaires voorkomt. Het enige waarmee ik het nummer kan beschrijven, is dat er een soort hartslag in zit, in een lage beat. iemand??
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 22:00 uur
Kan je wat programma's noemen waarin je de muziek hebt gehoord?
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 22:15 uur
The XX - Intro is een nummer dat vaak in tv-programma's gebruikt wordt.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 23:56 uur
Moest ik ook direct aan denken voordat je het überhaupt over die hartslag had. Voor op NPO 3 (met name BNN) wordt je ermee doodgegooid.
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 11:33 uur
Nca90 schreef:
In Muziek > Algemeen > Ik zoek een nummer:
Help ik ben al een tijdje op zoek naar een nr, in het refrein wordt er dit gezongen: ' I feel like I'm on top of the world on my own' en dan 2x door een mannenstem. Als ik het goed hoor zingt hij ook nog 'We could be over the moon together' Redelijk hoge stem...sws door een blanke man ik ben al zo lang op zoek...wie kan mij helpen?
In Muziek > Algemeen > Ik zoek een nummer:
Help ik ben al een tijdje op zoek naar een nr, in het refrein wordt er dit gezongen: ' I feel like I'm on top of the world on my own' en dan 2x door een mannenstem. Als ik het goed hoor zingt hij ook nog 'We could be over the moon together' Redelijk hoge stem...sws door een blanke man ik ben al zo lang op zoek...wie kan mij helpen?
Weet niet of hierop al een antwoord gegeven was, zo niet dan bij deze:
Jett Rebel - Top of the world
0
geplaatst: 12 oktober 2015, 14:14 uur
Pascal073 schreef:
La noche es asi? Is het dat, want esta noche vita, dat slaat op zowat alles wat er ooit van Ibiza gekomen is

0
buizen
geplaatst: 12 oktober 2015, 17:02 uur
Ik vind die (vage) vraagstellingen hier echt geweldig 
Ongelooflijk hoe dan nog best vaak uiteindelijk het liedje gevonden wordt ook.

Ongelooflijk hoe dan nog best vaak uiteindelijk het liedje gevonden wordt ook.
* denotes required fields.