MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Poek schreef:
(quote)

Ik ben ook benieuwd, want het hele nummer komt me bekend voor, maar volgens last.fm heb ik nooit naar Bibio beluisterd.

Dan zal het waarschijnlijk wel van een reclame of tv-programma komen, zoals trebremmit al stelde.

Onweerwolf
Niet hetzelfde en vermoedelijk niet wat je zoekt maar mij deed het weer denken aan de introtune van de serie 7th Heaven.

Heeft er zeker wel wat weg van. Maar ik weet 100% zeker dat ik op zoek ben naar iets dat exact hetzelde is. Dus óf een sample óf ergens waar het nummer zelf gebruikt is.

Het is wel gebruikt voor een programma op TV Drenthe kom ik net achter, maar daar kijk je vast niet naar?

Haha, nee

Liliane
Ik zoek een nummer met een opera-achting refrein en coupletten gezongen in popstijl. Het wordt gezongen door een vrouw, de coupletten zeker in het Engels en ik denk dat het een nummer van rond 2009 is, niet later.

Iemand een idee?

In Overigen > Algemeen > Ik zoek een nummer!:

Ik zoek een nummer, heeft iets met een Russische raket te maken dacht ik. Heb een link bijgevoegd met een geneuried/gefloten versie. Collega en ik zitten al weken te brainstormen, en we worden zo langzamerhand gek! Wie helpt ons uit de brand...

Link: http://share.hostaweb.nl/Forum.m4a

rick3381 schreef:
In Overigen > Algemeen > Ik zoek een nummer!:

Ik zoek een nummer, heeft iets met een Russische raket te maken dacht ik. Heb een link bijgevoegd met een geneuried/gefloten versie. Collega en ik zitten al weken te brainstormen, en we worden zo langzamerhand gek! Wie helpt ons uit de brand...

Link: http://share.hostaweb.nl/Forum.m4a

PPK met ResuRection

Fijn nummer, ik prefereer zelf de lange versie.

Arrie, hartelijk dank!

Hij staat hier al hard aan!

Nogmaals grote dank!

Ik herinner me alleen de zin "there's nothing i can do" (beetje falsetto gezongen).
Een hitje uit de jaren 80 met een naakte man of vrouw in een zetel in de videoclip.

Misschien Army of Lovers?

Trio schreef:
Misschien Army of Lovers?

Neen het is een nummer van midden de jaren 80.

panjoe (moderator)
Bij Oud & Nieuw in Bar, Rotterdam, werd (ik geloof door Young Marco) een geweldig disco/funk nummer gedraaid dat nu al de hele dag in mijn hoofd zit, maar ik heb geen idee hoe het heet. Het refrein wordt gezongen door een groep vrouwen, voorzover ik het me juist herinner gaat die als volgt:
"(she's so) sexual / sensual, trying to get your attention / affection", gevolgd door een funky bass met een vrolijk deuntje met dezelfde teneur en door hetzelfde instrument als het kenmerkende deuntje van De La Soul's Me, Myself and I (de sample uit Funkadelic's Knee Deep). De tekst zal waarschijnlijk niet helemaal kloppen, want zoekopdrachten naar deze woordcombinaties hebben niets opgeleverd. Iemand een idee?

In Muziek > Algemeen > op zoek naar titel:

Ik ben op zoek naar de titel van een videoclip waarin een vrouw dansend door de clip gaat. Een gedeelte van de tekst gaat zoiets als " and baby baby shake that ass i know you feeling nasty. Ze heeft van die been warmers aan volgens mij in het roze

Idd Holden dat was hem. Hartstikke bedankt werd er helemaal gek van. Kon er niet opkomen. Nogmaals bedankt

Teunnis schreef:
Ik zoek een nummer waarin de intro van het volgende nummer is gesampled:

Bibio - ambivalence avenue - YouTube

Of misschien is het wel andersom en is dit een sample.

Commodores - Say Yeah ?

Nope, ik herken die van Bibio exact, dus ik herken het van a) een sample b) één of andere mix of c) een reclame/tv-programma. Of ik kende het nummer wel al gewoon, maar heb alleen het instrumentale intro onthouden

Hallo, Ik ben op zoek naar een top 40 nummer van een engelstalig iemand uit de jaren 80/90 die een rock nummer heeft gemaakt als buikspreker.
Aan het eind zingt hij er doorheen met een zware stem "i didit, i didit, i really didit" of zo iets. ik ben zeer benieuwd.

gjb63 schreef:
Hallo, Ik ben op zoek naar een top 40 nummer van een engelstalig iemand uit de jaren 80/90 die een rock nummer heeft gemaakt als buikspreker.
Aan het eind zingt hij er doorheen met een zware stem "i didit, i didit, i really didit" of zo iets. ik ben zeer benieuwd.

Ik denk dat het deze is (uit 1974 overigens):

Ray Stevens - Bridget the Midget: The Queen of the Blues (Original) - YouTube

Ja dat is hem, dank je wel

Ik zoek een nummer uit een tv-reclame uit 2015 of 2014, het is rock en klinkt nogal als het hardere werk van Jimi Hendrix, maar dat was 'm volgens mij niet. Ik dacht dat er een auto in de reclame rijdt, maar ik weet niet zeker of het daarom ook een automerk was. Op het laatst zie je een groep vrolijke jonge mensen van vlakbij, 's avonds, kennelijk op een heuvel want op de achtergrond zie je een verlichtte stad.
Het spijt me dat ik niet meer details meer weet.
Iemand enig idee? Ik zoek al heel lang en zou enorm blij zijn als ik dit liedje kan achterhalen.

Het klinkt een beetje als deze alleen komt daar geen heuvel in voor.

Bedankt Njal, maar dat is 'm inderdaad niet. Dan had ik Jimi ook wel herkend, bekend nummer.

In Muziek > Algemeen > Kent iemand deze lied? (sax + keyboards):

Programma: 'damokles' radiodocumentaire van de kro
Hij begint op min 2:26, een prachtig saxofoon solo, ik kan hem nergens vinden:
DAMOKLES - Woord.nl
Dank!

Na een dik jaar weet ik nog steeds niet hoe dit nummer heet.

Rond de 17 minuten.
Dj Estroe

Ponty Mython
Klinkt als iets wat je bij Kompakt kan vinden.

trebremmit schreef:
Na een dik jaar weet ik nog steeds niet hoe dit nummer heet.

Rond de 17 minuten.
Dj Estroe

Je zou het bij SLAMFM kunnen opvragen?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:17 uur

geplaatst: vandaag om 13:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.