MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Ik zoek een reggaeton nummertje, wat ik toevallig in Temptation Island voorbij hoorde komen afgelopen week, Hopelijk kunnen jullie me helpen!

http://www.rtlxl.nl/#!/temptation-island-343577/f7eeb801-678d-4e72-84bd-c9a452427117
35:48 - 35:53

In Muziek > Algemeen > Titel/naam:

Beste,

ik ben op zoek naar de titel/naam van een liedje uit de jaren 80 met als videoclip een animatie van een man met blond haar (nogal robotachtig). Het was eerder een vertelachtig lied ipv van een zingend ...

Graag jullie input!
Gr, Herald.

DjFrankie (moderator)
Geertje68 schreef:
In Muziek > Algemeen > Titel/naam:

Beste,

ik ben op zoek naar de titel/naam van een liedje uit de jaren 80 met als videoclip een animatie van een man met blond haar (nogal robotachtig). Het was eerder een vertelachtig lied ipv van een zingend ...

Graag jullie input!
Gr, Herald.

Moet deze zijn

Trio schreef:
(quote)

Je zou het bij SLAMFM kunnen opvragen?

Dit meen je serieus?

Lijkt me wel, het werd namelijk uitgezonden door Slam FM, maar betwijfel of ze dat nog weten.

Ja precies. Misschien hebben ze nog een database van playlists. En niet geschoten is altijd mis..!

Bedankt voor de hulp!

DjFrankie (moderator)
Geertje68 schreef:
Bedankt voor de hulp!

Beste,

Ik zit met een deuntje in mijn hoofd en het enige wat ik weet van het nummer is dat het een mannenstem is, begint met Hey ...., dan Hey hey en heeft een heel catchy tune. Het is een oud nummer.

Kan iemand mij hierbij helpen??
Thx!!

Alice Cooper - Hey Stoopid ?

buizen
Ligt op het puntje van m'n tong, wordt er niet goed van maar kan er niet opkomen.
Ben op zoek naar een nummer dat gebaseerd is op het arrangement in:

Black Sabbath - Solitude

Het betreft niet een cover van het nummer en het is ook een totaal andere band dan Black Sabbath maar er is een song die precies hetzelfde is opgebouwd. Er schieten me tekstflarden te binnen als "They [humhum] you and they [humhum you] and... fair.. Maar kan er wel helemaal mis mee zijn met die tekst.

buizen

Bedankt voor het mee denken maar nee die bedoel ik niet.
Het is meer een 'protest' achtige song (/band?) die ik bedoel. Ook een wat nieuwere band/artiest 'voor m'n gevoel'. Het nummer is ook vlotter.

buizen
Eureka!

Weet eindelijk welk nummer ik bedoel. Nog ouder, oorspronkelijk, dan Black Sabbath (1971) zelfs. John Lennon (1970).

Green Day speelt ook Working Class Hero.
Maar mensen zullen het wel totaal niet vinden lijken op Solitude.

smeagol schreef:
Beste,

Ik zit met een deuntje in mijn hoofd en het enige wat ik weet van het nummer is dat het een mannenstem is, begint met Hey ...., dan Hey hey en heeft een heel catchy tune. Het is een oud nummer.

Thx!!

Hoe oud is oud?

Mijn eerste suggestie is Video met Somebody (hey girl). Uit 1984 of zo.

buizen
smeagol schreef:

Thx!!

Gruppo Sportivo?
Zit het deuntje nog steeds in je hoofd?

vermoed ik

Rick James - Super Freak - YouTube ??

Daar zitten ook een paar hey,hey,heys in.

Peter en z'n Rockets - Kom van dat dak af!

Pixies - Hey

?

smeagol schreef:
Beste,

Thx!!

Oud? Deze is uit 2013 en wordt vaak vanaf ca 2:00 ingemixt:

Four Tet - Kool FM - YouTube

Ik zoek een nummer van een vrouwelijke artiest met een vrij herkenbare stem.

Volgens mij zingt ze heel vaak iets van because i'm so sick of it maar daarop geeft google geen resultaat dus ik zal het wel verkeerd hebben verstaan.

Nee, het is volgens mij niet van zo'n bekende artiest.

janjanssen98765 schreef:
Ik zoek een nummer van een vrouwelijke artiest met een vrij herkenbare stem.

Volgens mij zingt ze heel vaak iets van because i'm so sick of it maar daarop geeft google geen resultaat dus ik zal het wel verkeerd hebben verstaan.

Gokje (en Fiona Apple kan áltijd):

Nee ook deze zijn het niet.

Haar zang lijkt wel een beetje op zingend praten, misschien dat iemand het nu weet.

Flyleaf? Eerste nummer van deze plaat: Flyleaf - Flyleaf (2005)

Nee het is geen rock of metal, meer rustige muziek.

Toch niet deze Bullshit

buizen
Geef dan wat meer informatie, janjanssen98765.
Wat zegt dat nou, "een vrouwelijke vrij herkenbare stem"? en dan wat tekstflarden waarbij je meteen al zegt dat je het wel niet goed verstaan zult hebben (de tekst klopt dus niet).
Is dat nou alles wat je van de song/het liedje weet?
Wat voor stem? Zingt ze hoog of laag? Uit welke jaren is het ongeveer? De sixties of vrij recent?
Wat voor genre? pop? of iets anders?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.