MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Beste mensen, via forum is nieuw voor mij dus ik heb geen enkel idee of ik hier op de juiste plek ben voor wat ik naar zoek maargoed ik probeer het. Laatste tijd wordt er alleen maar house gedraaid op fresh fm. Veelal onbekende en ik denk oude house muziek. Shazam, SoundHound.. alles geprobeerd. Niks herkent de nummers. Freshfm reageert zelf ook niet en de website is al heel lang niet bijgewerkt dus daar word je ook niet wijzer zijn. Er zijn 3 nummers die ik super graag op me telefoon wil hebben maar geen idee hoe dat te doen. Ik heb ze alle drie een stuk opgenomen met me telefoon in de hoop ooit iemand te vragen die het herkent. Dus is er hier iemand die ontzettend veel van house muziek weet en die me kan helpen, of weten jullie andere manieren om erachter te komen hoe ze heten? Ik hoor graag van jullie Mvg

Trouwens nog even terugkomend op mijn post.
Dit nummer is laatste tijd veel op de radio: Five Day Heavy Water Challenge - YouTube en dat allereerste oehoehoeee van Pink lijkt heel veel op de stem van dat meisje van het nummer dat ik zoek!

In Genres / Soul, Funk en R&B / Opzoek naar:

Beste mensen,

Ik zoek al een hele poos achter een song, video...

Eerder bekend van op mtv in the late 80's..
Wat ik kan vertellen is:
Een soort rnb nummer, het speelt zich af op straat, aan het zwembad'
Kerels zijn black, met witte en lichtblauwe kledij, haartooi is in kroesel van dikkere kerel en heeft klein gekleurd brilletje op, zingt ook de zachte toon...in het lied gebruiken ze een sample(dat deden er wel meer).
Maar toch weet ik er zo veel van maar kan het niet plaafsen om het terug te vinden, alvast bedankt voor de hulp'

Kind regards.

Nor7 schreef:
Beste mensen, via forum is nieuw voor mij dus ik heb geen enkel idee of ik hier op de juiste plek ben voor wat ik naar zoek maargoed ik probeer het. Laatste tijd wordt er alleen maar house gedraaid op fresh fm. Veelal onbekende en ik denk oude house muziek. Shazam, SoundHound.. alles geprobeerd. Niks herkent de nummers. Freshfm reageert zelf ook niet en de website is al heel lang niet bijgewerkt dus daar word je ook niet wijzer zijn. Er zijn 3 nummers die ik super graag op me telefoon wil hebben maar geen idee hoe dat te doen. Ik heb ze alle drie een stuk opgenomen met me telefoon in de hoop ooit iemand te vragen die het herkent. Dus is er hier iemand die ontzettend veel van house muziek weet en die me kan helpen, of weten jullie andere manieren om erachter te komen hoe ze heten? Ik hoor graag van jullie Mvg

Zoals je aan de reacties merkt zijn er hier weinig houseliefhebbers. Ik ken wel wat, maar ik ben bang ook te weinig. Als je geluidsopnames hebt zullen er vast kenners zijn die je kunnen helpen. Maar daarvoor moet je denk ik wel op een ander forum zijn.

Caz'n schreef:
In Genres / Soul, Funk en R&B / Opzoek naar:

Beste mensen,

Ik zoek al een hele poos achter een song, video...

Eerder bekend van op mtv in the late 80's..
Wat ik kan vertellen is:
Een soort rnb nummer, het speelt zich af op straat, aan het zwembad'
Kerels zijn black, met witte en lichtblauwe kledij, haartooi is in kroesel van dikkere kerel en heeft klein gekleurd brilletje op, zingt ook de zachte toon...in het lied gebruiken ze een sample(dat deden er wel meer).
Maar toch weet ik er zo veel van maar kan het niet plaafsen om het terug te vinden, alvast bedankt voor de hulp'

Kind regards.
PM Dawn? Set Adrift On Memory Bliss - PM Dawn (HQ Audio) - YouTube

Help ik zoek een nummer die bijna elke aflevering van Gordon nooit meer naar huis gedraaid wordt op de achtergrond het is een dance nummer met een soort van oplopende toon en een man die neuriet met een wat zwaardere stem? iemand enig idee?

Binnenkort wordt op de school waar ik werk een voorstelling in elkaar gebokst. Daarvoor ben ik op zoek naar een Nederlandstalig hiphopnummer dat over een auto (of auto's in het algemeen) gaat, zodat een acteur dat zou kunnen rappen. Ik weet dus zelf ook niet of er überhaupt zo'n nummer bestaat, net daarom vraag ik het aan jullie.

Ploppesteksel schreef:
Binnenkort wordt op de school waar ik werk een voorstelling in elkaar gebokst. Daarvoor ben ik op zoek naar een Nederlandstalig hiphopnummer dat over een auto (of auto's in het algemeen) gaat, zodat een acteur dat zou kunnen rappen. Ik weet dus zelf ook niet of er überhaupt zo'n nummer bestaat, net daarom vraag ik het aan jullie.
Rijbewijs van MC Joël (grappige bewerking van Lose Yourself van Eminem) is het enige wat ik kan bedenken dat in de buurt komt. Je bent Belg zie ik dus ik neem aan dat je dat wel kent.

Klinkt als iets van Blank Dogs, of A Place To Bury Strangers.

Wie kan er uit zijn hoofd wat toffe ostinaten noemen? En dan niet de geijkte nummers die ook op Wikipedia te vinden zijn maar juist wat toffe tracks waar je niet zo snel aan denkt.

DjFrankie (moderator)
Edgar18 schreef:
Wie kan er uit zijn hoofd wat toffe ostinaten noemen? En dan niet de geijkte nummers die ook op Wikipedia te vinden zijn maar juist wat toffe tracks waar je niet zo snel aan denkt.

Zoiets:
KRAFTWERK Boing Boom Tschak - YouTube
Butthole Surfers - "Moving to Florida" - YouTube
Afrikaan Beat By Bert Kaempfert - YouTube

Edgar18 schreef:

Het eerste nummer waar ik aan denk is Led Zeppelin - Immigrant song, maar mogelijk is dat te geijkt.
Het tweede nummer is Revolting Cocks - (Let's Get) Physical. Erg ostinaat is Revolting Cocks - (Let's Talk) Physical, maar dat vind ik niet zo tof.

Dank allebei, ik ga ze zo even opzetten!

CHIEP (crew)
Ik heb hen gemaild en dit was het antwoord: "De muziek komt uit de Jenny Holzer film."
Ik vermoed dus dat je bij Nik Bärtsch en Sebastian Kirchner moet zijn.

Edgar18 schreef:

Is dit er eentje? Ik twijfel.
Anna Kendrick - Cups (Pitch Perfect’s “When I’m Gone”) - YouTube

Deze vast wel:
Imagine Dragons - It's Time - YouTube

Improvision
Ik zoek een nummer van, ik denk, eind jaren '90 - begin jaren '00. Ik zit al dàgen met de beginrif in mijn hoofd, en ik heb geen idee hoe het nummer verder gaat, ik word er gek van.

Het is een strak maar sfeervol nummer, denk aan 1979 van de Smashing Pumpkins.

De beginrif gaat zo (link), normaal is het gespeeld met een gitaar (en geen bas zoals in mijn soundclip, maar dit was de meest elegante oplossing), maar met prominente lage frequenties in de mixing (denk ik).

Er is tevens een zweverige stem die iets zingt, ik dacht de tekst te kennen, maar google leerde me het omgekeerde. Ik ben wel vrij zeker dat de laatste lettergreep van de eerste zin een "-aai" klank bevat (time? goodbye? ...)

Iemand die me uit mijn lijden kan verlossen?

Improvision schreef:
Ik zoek een nummer van, ik denk, eind jaren '90 - begin jaren '00. Ik zit al dàgen met de beginrif in mijn hoofd, en ik heb geen idee hoe het nummer verder gaat, ik word er gek van.

Het klinkt als het basloopje van Don't Go Away van Oasis, maar dan sneller. Eroverheen komt een gitaar, maar die speelt die rif niet. Er is wel een zweverige stem die zijn eerste regel besluit met "There is not a lot to say".
Ik zal er wel weer helemaal naast zitten, maar ik vond de overeenkomsten te leuk om deze suggestie niet te doen. De gegeven tijdspanne klopt in ieder geval wel.

Yann Samsa
Improvision schreef:
Ik zoek een nummer
Niet alles klopt met je beschrijving, maar proberen kan geen kwaad om het lijden te verhelpen: zeker dat het niet Evil van Interpol is?

Improvision dit is een beetje een wilde gok, maar:

?

Yann Samsa
Dat zou 'm wel eens kunnen zijn

Ik denk het ook

Improvision
Beiden niet helaas!

Improvision, zit er een break in het nummer waarin je alleen even die riff hoort?

Improvision
Ik denk in de intro, dat is ook het enige stuk dat ik me kan inbeelden momenteel, geen idee hoe het nummer verder verloopt.

Het is anderzijds ook helemaal mogelijk dat ik de drums wegdenk.

Is het wellicht deze?

Improvision
Helaas niet

Het zou ook wel vervelend zijn: wil je een nummer heel graag opnieuw horen en dan blijkt het van Muse te zijn.

Ik zoek een Nederlandsralig liedje dat een paar dagen geleden te horen was op de Vlaamse Radio 1 of 2. De tekst gaat over de buren en hoe zij een een perfect gezinnetje vormen, nooit ruzie maken...
De zangeres was een vrouw.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:36 uur

geplaatst: vandaag om 15:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.