Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

4416 BERICHTEN
zoeken in:
2
geplaatst: 23 december 2016, 05:05 uur [permalink]
Iron Tigran schreef:

De zangeres was een vrouw.

Verbaast me niks

0
geplaatst: 23 december 2016, 09:22 uur [permalink]
Improvision schreef:
Helaas niet

Heb je het intussen al gevonden? Want als ik dat stukje beluister, denk ik 'Ah ja! Dat!' maar de rest komt niet Ik dacht meteen aan Disarm, of aan Roses van dEUS, maar dat is 't ook niet.

0
geplaatst: 23 december 2016, 09:51 uur [permalink]
Improvision schreef:
Ik zoek een nummer van, ik denk, eind jaren '90 - begin jaren '00. Ik zit al dàgen met de beginrif in mijn hoofd, en ik heb geen idee hoe het nummer verder gaat, ik word er gek van.

Deze misschien: Deftones - Change (In The House Of Flies) [Official Music Video] - YouTube

0
geplaatst: 23 december 2016, 13:09 uur [permalink]
Hallo,

Ik ben al wekenlang opzoek naar een waarschijnlijk hardstyle/hardcore nummer van vroeger. Iig een electronisch nummer. Waarschijnlijk eind jaren 90 of begin 2000

Ik heb een 1 vage omschrijving, maar de meeste mensen herkennen het maar weten het nummer niet.

In tekst is het het beste als volgt te beschrijven,

Het intro:
Klik klak kliklak

Met je tong in je gehemelte en dan dus de 2e kliklak sneller dan de eerste. Een heel herkenbaar deuntje maar niemand weet het. Misschien iemand hier?

0
geplaatst: 23 december 2016, 13:14 uur [permalink]
Deze begint wel met klik klak, echter geen hardstyle/hardcore: Snoop Dogg - Drop It Like It's Hot ft. Pharrell Williams - YouTube

0
geplaatst: 23 december 2016, 13:20 uur [permalink]
Het geluid lijkt er inderdaad wel op, maar het is helaas niet het goede nummer. Het is ook niet meer dan die 4 kliklaks een paar keer achter elkaar. Snap dat het lastig is om het te vinden, dat is juist zo frustrerend.

0
geplaatst: 24 december 2016, 06:00 uur [permalink]
Die komt in de buurt maar is het niet

1
geplaatst: 24 december 2016, 12:12 uur [permalink]
In welke zin komt het in de buurt; qua stijl, instrumentatie, of iets anders? Is makkelijker nadenken voor ons.

0
geplaatst: 24 december 2016, 13:04 uur [permalink]
Improvision schreef:
Ik zoek een nummer
Het intro doet mij meteen denken aan Bionic van Placebo, maar daar zit geen zweverige stem bij. Staat overigens ook behoorlijk ver van het intro van Change (In the House of Flies) af, maar wie weet.

0
geplaatst: 10 januari, 15:50 uur [permalink]
Hoi allemaal,

Ik zoek een nummer wat ooit in een reclame is gebuikt. ( Ik meen McDonalds maar kan ook iets anders zijn)
En het begint met neurien.
hmm hmm h h mmmm h h h h h mmm

Iemand een idee?
Ik krijg het maar niet gevonden

Bedankt!

0
trebremmit (moderator)
geplaatst: 10 januari, 15:53 uur [permalink]
Crash Test Dummies.

0
geplaatst: 10 januari, 15:55 uur [permalink]
Nee die bedoel ik niet.

0
geplaatst: 10 januari, 16:37 uur [permalink]
En waarschijnlijk een oud nummer, dus niet Listenbee - Save Me (Official Video) - YouTube ?

0
geplaatst: 10 januari, 18:08 uur [permalink]
Come wander with me?

0
geplaatst: 10 januari, 21:18 uur [permalink]

0
geplaatst: 14 januari, 11:19 uur [permalink]
Goedemorgen,

ik ben op zoek naar het origineel van z-z-z Zoetemelk van het Peloton. Het oorspronkelijke nummer nummer is, dacht ik, heette Single Bay maar daarop kan ik het niet vinden. Ik vermoed dat het nummer uit 1975 of 1976 stamt. Ik ken het nummer overigens ook van Toppop dus het zal wel een hit in Nederland zijn geweest.

1
geplaatst: 14 januari, 11:31 uur [permalink]
Fox - S-S-Single Bed (1976 TOTP) - YouTube waarschijnlijk?

Edit: "A - Z.Z.Z.Zoetemelk (3:17) Written-by: Kenny Young, [...]" en die is de oprichter van Fox, dus ja.

0
geplaatst: 18 januari, 19:19 uur [permalink]
Ik zoek een hip hopummer waarin het theme van Harry Potter wordt gesampled. Iemand een idee?

TKO Capone - Louis Gucci en Alvaro and Carnage - The Underground zijn het alvast niet.

0
geplaatst: 18 januari, 19:43 uur [permalink]

0
geplaatst: 19 januari, 19:07 uur [permalink]

Bingo! Dankjewel!

0
geplaatst: 19 januari, 19:54 uur [permalink]
Improvision heb je het ondertussen al gevonden? Ik dacht eerst ook aan Wilco toen ik die soundbyte beluisterde. Misschien is het dit nummer? Het klinkt niet 100 percent identiek, maar het beantwoordt wel aan je beschrijving.

0
geplaatst: 20 januari, 08:17 uur [permalink]
Sleepy House schreef:
Improvision heb je het ondertussen al gevonden? Ik dacht eerst ook aan Wilco toen ik die soundbyte beluisterde. Misschien is het dit nummer? Het klinkt niet 100 percent identiek, maar het beantwoordt wel aan je beschrijving.

Neen helaas, nog steeds op zoek!

Dit nummer komt wel een beetje in de buurt, maar het is het niet...

0
geplaatst: 21 januari, 10:58 uur [permalink]
Bij Muziek > Algemeen > Help ik ben op zoek naar een liedje!:

Hallo allemaal,
Vorig jaar in de periode mei/juni lag mijn zoontje erg slecht in het ziekenhuis. Regelmatig hoorde ik toen op de radio een liedje wat voor mijn gevoel helemaal klopte bij mijn situatie. Ik weet nog dat het een rustig mooi nummer was gezongen door een vrouw en de tekst ging iets van: wish i could take your pain, trade places with you ect.. helaas weet ik niet meer tekst maar wel dat het zo treffend was dat ik ervan moest huilen.
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Alvast bedankt

0
geplaatst: 21 januari, 11:08 uur [permalink]
For My Brother van Jhené Aiko? Lijkt me niet iets dat je op de radio hoort, maar dat de rest klopt wel... Wellicht luisterde je naar webradio.

0
geplaatst: 21 januari, 11:09 uur [permalink]
Jhene AikoX For my brother moet dat zijn.

0
geplaatst: 21 januari, 11:28 uur [permalink]
Dankjewel voor je bericht maar dit nummer is het niet. Ik luisterde naar de belgische q music toendertijd.

0
geplaatst: 21 januari, 12:05 uur [permalink]
Deze misschien, Meijke?

Frances - Don't Worry About Me

De regel die je zegt ("wish i could take your pain, trade places with you") komt er niet letterlijk in voor, maar wel iets dat min of meer hetzelfde betekent ("I'd do anything to go through it instead of you").

Edit: gek toeval (of net niet), de clip speelt zich af in een ziekenhuis.

0
geplaatst: 21 januari, 14:38 uur [permalink]
Joamuse dat is hem! 1000 maal dank!

0
geplaatst: 27 januari, 19:42 uur [permalink]
Ik ben op zoek naar een nummer of beter gezegd naar een clip. Het gaat om een nummer uit begin jaren 90 (ik enk 92-93). Volgens mij is het een brits rap-nummer. In de clip wordt het beeld steeds een kwartslag gedraaid en blijkt bijvoorbeeld dat wat je dacht dat rechtop stond toch te liggen. In mijn herinnering was het een zwart/wit of sepia-kleurige clip, maar na ca 25 jaar vertrouw ik mijn geheugen niet volledig Ik heb de clip een aantal keren op MTV gezien, volgens mij in een programma dat wekelijks de nieuwe clips presenteerde. Wie weet wat ik zoek?

0
geplaatst: 27 januari, 22:21 uur [permalink]
motel matches schreef:
Ik ben op zoek naar een nummer of beter gezegd naar een clip. Het gaat om een nummer uit begin jaren 90 (ik enk 92-93). Volgens mij is het een brits rap-nummer. In de clip wordt het beeld steeds een kwartslag gedraaid en blijkt bijvoorbeeld dat wat je dacht dat rechtop stond toch te liggen. In mijn herinnering was het een zwart/wit of sepia-kleurige clip, maar na ca 25 jaar vertrouw ik mijn geheugen niet volledig Ik heb de clip een aantal keren op MTV gezien, volgens mij in een programma dat wekelijks de nieuwe clips presenteerde. Wie weet wat ik zoek?

Ik zit waarschijnlijk verkeerd, maar ik moet denken aan 'Smack My Bitch Up' van The Prodigy. En anders wellicht iets van Audio Bullies?