MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
pureshores schreef:
Winx-Don't laugh dacht ik meteen aan maar dat The Killer zit daar niet in
Nee helaas ook niet, maar jij ook bedankt voor je reactie!

Je mag best een link plaatsen hoor.

Arrie schreef:
Je mag best een link plaatsen hoor.
Nee, want ik ben nieuw en mag de eerste 48 uur geen link plaatsen ivm spam.

Ah, vandaar. Die regeling kende ik nog niet.

Nouja, hier is ie: https://www.youtube.com/watch?v=BY-aICbBt2Y (het gedeelte rond 2:30 gaat het dus om)

Edit: ging niet goed, nu klopt het.

Arrie schreef:
Ah, vandaar. Die regeling kende ik nog niet.

Nouja, hier is ie:(het gedeelte rond 2:30 gaat het dus om)

Edit: ging niet goed, nu klopt het.
Dank je voor het toevoegen van de video. Misschien dat iemand het nu weet

Hallo allemaal.

Ik ben hier paar jaar geleden op zoek naar een liedje.
Slecht nieuws voor mij ik heb hem nog steeds niet gevonden.
Toen heb ik al een post geplaatst hier en niemand wist wat de liedje was.
Nu nogmaals proberen. Ik kan alleen de videoclip herinneren.

Gast trek een helm aan en word geteleporteerd naar een bos. Daarna moet die een vrouw redden van anderen gast. vervolgens een zwaard gevecht. Het is een dance song en was op tv op TMF ergens in 2008.

Alvast bedankt.

En als jullie het niet weten kunnen jullie een tip geven waar ik het best verder kan zoeken

Groetjes Tim

Hi allemaal, ik ben al een tijd je op zoek naar een nummer (net als de meeste hier uiteraard).
Het is een beetje klassiek gemixt met pop, een zangeres zingt in het Latijns / Italiaans (soms heel hoog) afgewisseld door een mannenkoor (a la Vangelis). Geen idee uit welk jaar dit is, ik denk wel minimaal 20 jaar oud. Iemand enig idee?

Thanks!

Misschien Carl Orff - O Fortuna ~ Carmina Burana wel (of een bewerking ervan) ?

Wow, thanks guys for the quick replies...though these are not the ones (I know them all btw).
But it's something like this yes, I can hum the melody which might help. I need to find the app for it.

Sorry, maar dan in het Nederlands

Niet per se een speciale app nodig: filmen met je mobieltje terwijl je humt en dat op Youtube zetten werkt ook.

En aangezien je beschrijving wel erg Enigma-achtig is, zou het (als het niet Enigma zelf is) misschien een van deze artiesten kunnen zijn? -: The Ultimate List of Enigma-Like Artists - enigma-gothic.blogspot.com

Thanks, we zitten in de goede hoek.
De zang van de zangeres is wel iets meer klassiek zoals 'Barcelona van Queen', maar met een mannen achtergrondkoor a la ERA. Ik zal die lijst eens nalopen

Begin met Delerium ...

Is er íemand die een of meerdere samples herkent in de volgende video?

Let op: een Google'tje met de artiest + nummer + sample zal of geen resultaat opleveren, en anders (een) sample(s) weergeven van andere elementen in de track(s). De samples die worden gezocht zijn níet via Google te vinden en zijn na talloze zoektochten nog steeds niet gevonden. Ik doe daarom een beroep op de grote muziekkennis van de MuMe'ers!

Ook onderstaande sample staat overigens nog steeds in deze lijst:
MJ_DA_MAN schreef:
Het origineel van het nummer dat in het intro van onderstaande track wordt gesampled (dus het stukje met de tekst You've watched so many people die now):

Jedi Mind Tricks - Sacrifice

(meer info in dit topic)

Vanaf 2:39 lijkt er een riedeltje van "Dennis Edwards - Don't look any further" in te zitten (of iets wat er op lijkt want dit nummer is te bekend ).

instrumental (vanaf 0:39)

Ik zoek al weken een nummer... maar weet alleen een deel van de muziek clip: zij is boos op hem (dacht vanwege vreemdgaan) maar ze haakt zijn bed bij de bedstijlen vast aan de auto die voor de deur staat. Vervolgens rijdt ze weg met bed en al met hem er nog op... meer weet ik niet.

Google vind van alles maar niks zelfs in de buurt er van. Zoektermen op nederlands en engels heeft niks geholpen. Iemand die mij helpen kan?

Thanks. Eindelijk.

Beste mensen,

Wie kan mij helpen een einde te maken aan de zoektocht van jaren naar een nummer uit de film "verliefd op Ibiza". Het nummer daar is Waiting for the hight van Armin van Buren. Tegen het einde van de film, bij het "eind goed, al goed"moment draaien ze een rustige rockversie van dat nummer. Ook echt wel een mooi nummer. Maar nergens te vinden!! Zelfs de twee bekende zoekfuncties op mijn telefoon herkennen het niet. Is er iemand die de artiest wel kent. Titel is al bekent uiteraard. Alvast vele dank!!

Is er iemand die mij kan helpen....?

Het gaat om het nummer Fade Away van Porcupine Tree (van het album Up the Downstair uit 1993).
Mijn vraag gaat over een speciale clip daarvan.
Daar heb ik - en dat is weer al een lange tijd geleden - eens een schitterend clip van gezien op YouTube.
Dat filmpje gaf een sfeerbeeld weer van het festival, Burning Man (dacht ik), in de USA. Ergens 'in the middle of nowhere'. (een woestijn of zoiets).
Weet iemand of die clip nog op YouTube staat of elders vindbaar is?
Ik ben erg benieuwd... Alvast mijn dank voor het zoekwerk!

Hallo allemaal

ik zoek naar een liedje.

Maar ik ken alleen de songtekst. Het gaat zo

begin van het liedje. thousand miles of missing you i feel you here picture clear inside my mind are love is gone.

refrein take me home home somewhere we can be alone i feel you here/there.

videoclip is zwart/wit en is opgenomen in de snow

Koreaans dj-duo C'estqui draaide deze namiddag een set op de Seoul Community Radio en ik herkende het nummer op 1:00:00 meteen, maar kan maar niet op de titel en artiest komen. Iemand? Ik dacht eerst aan Martyn of Benjamin Damage, al bleken die het - na oppervlakkig onderzoek - niet te zijn. Shazam herkent het nummer helaas niet.

Mogelijk een klus voor -SprayIt- of panjoe?

Ploppesteksel schreef:
Koreaans dj-duo C'estqui draaide deze namiddag een set op de Seoul Community Radio en ik herkende het nummer op 1:00:00 meteen, maar kan maar niet op de titel en artiest komen. Iemand? Ik dacht eerst aan Martyn of Benjamin Damage, al bleken die het - na oppervlakkig onderzoek - niet te zijn. Shazam herkent het nummer helaas niet.
Gevonden! Lone met Hyper Seconds.

Herkent iemand de sample in het volgende nummer?

DJ Proof - Hey Love:

Gaat het om de vioolmelodie? Dan moet ik aan

BARRY WHITE & Love Unlimited Orchestra - Love's Theme - YouTube

denken. De drumbeats komen dan niet overeen.

De stem doet me ook wel aan

The Floaters - Float On - HQ - YouTube

denken.

Sowieso Philly sound, lijkt mij.

Het komt mij bekend voor. Volgens mij wordt het ook in een hiphopnummer gesampled, mogelijk eentje uit de Mumeladder (want ik ken het ongetwijfeld van Spotify, maar misschien ook wel gewoon het origineel). In dat geval zijn er wel mensen die het hier weten.

Ik ken wel het nummer Hey Love van The Delfonics, maar dat nummer is een stuk trager dan deze beat. Misschien is de stemsample daaruit afkomstig.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.