menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
avatar van ArnoldusK
ArnoldusK schreef:
Kent iemand dit Nederlandstalige , weirde synth-pop-nummer over een meisje van 'amper 16 jaar' dat naar de stad verhuist en waardoor het leven 'een hel' wordt ?

Ongeveer bij 2:45:
Your browser is not supported, sorry! - mixcloud.com


Deze dus:

Onbekende artiest - Je bent amper zestien jaar - YouTube

Hoi, hopelijk ben ik hier op de goede plek.. Ik heb nu al een hele tijd een liedje in mijn hoofd (althans, alleen het begin van een nummer) en ik wil het zo graag luisteren maar ik weet geen titel- of bandnaam...
Ik weet alleen het begin van het liedje en dat spookt de hele tijd door m’n hoofd.

De omschrijving is als volgt:
Je hoort een hoge mannenstem (lijkt Afrikaans) een soort van neuriën / hoge klanken aan een stuk door in verschillende hoogtes. Het kan zijn dat er daarvoor of erna op een soort hoorn geblazen wordt?

Ik denk dat het ergens uit de jaren 90’s / zero’s komt (maar zeker weten doe ik dat niet)
(En nee het is geen Wes - Alane)

Ik weet niet of het een hit is geweest of dat het op een soort “Celtic mist-achtige” cd stond.

Sorry voor de summiere info, meer heb ik op dit moment niet..

Kan iemand hier iets mee?

avatar van Poek
Wilde gok (want zit geen hoorn in en een vrouw zingt), Sweet Lullaby van Deep Forest? Zou wel op Celtic Mist passen.

Bij Muziek > Algemeen > Help:

Goedemiddag

Ik zoek een dance nummer van nog niet zo oud, op een gegeven moment word er door een vervormde mannenstem 2x what you want gezongen en dan komt de beat, dan begint een vrouw tu te tu te tu te tu tete tu te tu te enz... ik hoop dat t een beetje duidelijk is en hoop dat iemand weet welk nummer ik zoek. Alvast heel hartelijk dank

Poek schreef:
Wilde gok (want zit geen hoorn in en een vrouw zingt), Sweet Lullaby van Deep Forest? Zou wel op Celtic Mist passen.


Poek.. WOW. Te bizar dit. Ik heb het net even gezocht op Youtube.. en de zang is wat ik bedoelde!! Ik denk dat het om een andere mix gaat; ik ga nog even verder zoeken. Maar de zang/melodie is precies wat ik bedoelde! Hoe kan dit met mijn summiere info?

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Als je een liedje in je hoofd hebt wat echt niet terug te vinden is, kan je de mannen van Reply All inschakelen die dan opzoek gaan naar de track en er een zeer vermakelijke podcast over maken. Met een erg leuk inkijkje in de '90s muziekscene in de V.S.

The Case of the Missing Hit | Reply All

avatar van Poek
livemindful schreef:
(quote)


Poek.. WOW. Te bizar dit. Ik heb het net even gezocht op Youtube.. en de zang is wat ik bedoelde!! Ik denk dat het om een andere mix gaat; ik ga nog even verder zoeken. Maar de zang/melodie is precies wat ik bedoelde! Hoe kan dit met mijn summiere info?


Ik had even gezocht naar Afrikaanse hits (of hits met Afrikaanse invloeden). Daar zijn er niet heel veel van en deze paste het beste bij je beschrijving. Het was dus wel een gok maar mooi dat het je geholpen heeft

avatar van MelB
Eergisteren op de radio hoorde ik 5 seconden een nummer waar ik toen destijds (jaar 2000 i guess) helemaal gek op werdt. Ik weet helaas nu het nummer en haar naam niet meer. Het was een wereldwijd hit...dat weet ik nog wel in 2000. Daarna haar nooit meer gezien.

Ik probeer zo goed mogelijk te omschrijven:
Ze is een donkere zangeres met heel kort haar (3 cm). De beat is Eurodance achtig zomerbeat. Ze zingt het nummer met een warm en rustig soulful stem. Geen powerhous! Halverwege refrein zingt ze een zin wat ik alleen het laatste woord nog weet 'Alive'. Wat ik ook nu nog weet bij elk einde van refrein zingt ze: Ooh oh baby. Deze line zongen we het vaaks mee.

Helaas heb ik niet meer informatie. Alvast heel erg bedankt.

avatar van esteban
Ondanks de weinige informatie denk ik spontaan aan Sonique met 'It Feels So Good' of misschien 'Sky'? Ik was behoorlijk fan van die nummers destijds. MelB?

avatar van MelB
@Esteban, what the?!...niet te geloven dit. Hoe dan? Het is Sonique met 'It feels so good'. 'Ooh oh baby' was voor jou herkenbaar denk ik. Echt top dank je wel!

avatar van esteban
Hèhè. Kort haar, beat, warme soulstem, 2000, Alive, de puzzel viel in elkaar. De 'Ooh, oh Baby' had ik pas door toen ik het nummer weer hoorde.

Ik zoek een nummer waarvan ik alleen de clip nog een beetje weet. Het is ongeveer jaren 90. Rustige muziek. Een man die zingt en een soort van danst. Op een soort strand (of zand ondergrond). Beetje in het schemer. En er is ook een klein doodshoofd aapje in de clip. Het nummer is niet vaak te horen op de radio.

avatar van Hannah66
In Muziek > Algemeen > Ik zoek een gek nummer uit 1980-1990:

Hallo.
Ik zoek een nummer.
Denk uit de 80 of begin 90 jaren.
De clip speelt zich af ergens in Tirol met verklede mannen. Het was volgens mijn toen een band uit Nederland. Ze hadden ook een hitje.
Veel bass in de muziek dacht ik.

avatar van Arrie



Deze?

avatar van Ploppesteksel
In de hoop dat dat de juiste is, doe ik meteen een nieuwe. Op zich ben ik geen fan van mashups, maar deze van Kylies Slow is een behoorlijk summer anthem. Dat komt natuurlijk door de housebeat die eronder is geplakt. Iemand een idee wat de titel is van dat origineel? Shazam geeft bij mij geen resultaat en ook de naam van de remix (BodyBody!) biedt voor mij geen soelaas.

avatar van NewYorkCityLight
Help! Ik zoek een artiest.

Een Amerikaanse Christelijke "band", volgens mij heel bekend in z'n kringen, die traditionele nummers zingt en wellicht ook eigen nummers. Zowel mannen- als vrouwenstemmen zijn afwisselend op de nummers te horen. Ik meen mij te herinneren dat ze in Australië ook veel succes hebben gehad.

Ik kom er niet uit met Mr. Google.

avatar van Outlaw104
NewYorkCityLight schreef:
Help! Ik zoek een artiest.

Een Amerikaanse Christelijke "band", volgens mij heel bekend in z'n kringen, die traditionele nummers zingt en wellicht ook eigen nummers. Zowel mannen- als vrouwenstemmen zijn afwisselend op de nummers te horen. Ik meen mij te herinneren dat ze in Australië ook veel succes hebben gehad.

Ik kom er niet uit met Mr. Google.
Wat voor genre moeten we het bij benadering zoeken?

avatar van Poek
Het genre lijtk me worship a la Hillsong United, maar dan dus met traditionals.

avatar van NewYorkCityLight
Ik bedoelde gewoon Hillsong United! Is blijkbaar Australisch . En dacht dat ze meer traditionals zongen. Toch gevonden met m'n slechte omschrijving.

Dank u!

avatar van Poek
Graag gedaan! Wellicht vind je deze solo-hit van een hillsonger ook leuk:




avatar van Poek
En qua traditionals kun je ook bij een mumelieveling terecht:



avatar van NewYorkCityLight
Poek schreef:
Graag gedaan! Wellicht vind je deze solo-hit van een hillsonger ook leuk:

(embed)


Hey, die ken ik natuurlijk gewoon. Leuk hitje.

avatar van RobbyT
Mensen, ik zoek een nummer dat je vaak op de radio hoort. Nou wil het toeval dat het onderstaande nummer er erg op lijkt, en dan met name het stuk tussen 0:45 en 1:10. Weet iemand welk nummer ik bedoel? Bedankt in ieder geval.

(Kate Gromm - Already know)
Kate Grom ✪ Already Know ✪ (©2017) [Country, Pop] - YouTube

In Overig > Algemeen > Gezocht titel van een nummer:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nummer.

Hij is denk ik jaar of 6 tot 8 jaar oud
Je hoort het nummer eigenlijk nooit meer.
In de videoclip zit een stelletje in een taxi en op het laatst krijgen ze een ongeluk.

Ik dacht van een Nederlands persoon.

Gr

Bedankt

Flinke Namen – Wolken

Gevonden

avatar van ranboy
RobbyT schreef:
Mensen, ik zoek een nummer dat je vaak op de radio hoort. Nou wil het toeval dat het onderstaande nummer er erg op lijkt, en dan met name het stuk tussen 0:45 en 1:10. Weet iemand welk nummer ik bedoel? Bedankt in ieder geval.

(Kate Gromm - Already know)
Kate Grom ✪ Already Know ✪ (©2017) [Country, Pop] - YouTube


Heel misschien:
You say - Lauren Daigle
Blauwe dag - Freek & Suzan

avatar van RobbyT
Bedankt Ranboy. Die van Lauren Daigle komt in de buurt, maar het is hem niet. De nummers van kate Grom en Lauren Daigle hebben de volgende tabs in het refrein:
Do-re-mi-mi Do-re-mi-mi
Het nummer dat ik zoek heeft een klein verschil in de laatste tab namelijk;
Do-re-mi-SOL Do-re-mi-SOL

Hopelijk komt iemand er wijs uit. Bedankt tot zover.

BrotherJohn
Als het vaak op de radio is kun je ook de Shazam app gebruiken om erachter te komen.

avatar van RobbyT
Bedankt tot zover. Ik ben ook nog op zoek naar een vrij rustig nummer met een mannenstem en een piano. Het moet uit de periode 2015-2018 zijn. Het was toen vaak op de radio. Weet iemand het?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:24 uur

geplaatst: vandaag om 14:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.