MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Hallo (mede) muziekliefhebbers!

Ik ben al jaren op zoek naar artiest + titel van een nummer dat ik eind jaren 90/begin '00's met enige regelmaat voorbij heb horen komen (niet op de radio, meer in discotheek/feestjes).
Het is een instrumentaal nummer, trance/dance stijl, en begint met een rustige Aziatische melodie - sferisch - en die gaandeweg het nummer in tempo toeneemt en dan meer een techno/dance kant op gaat. Duidelijk geen commercieel nummer.

Heeft iemand op basis van deze info een idee misschien?

sq
Robb82 schreef:
Hallo (mede) muziekliefhebbers!

Ik ben al jaren op zoek naar artiest + titel van een nummer dat ik eind jaren 90/begin '00's met enige regelmaat voorbij heb horen komen (niet op de radio, meer in discotheek/feestjes).
Het is een instrumentaal nummer, trance/dance stijl, en begint met een rustige Aziatische melodie - sferisch - en die gaandeweg het nummer in tempo toeneemt en dan meer een techno/dance kant op gaat. Duidelijk geen commercieel nummer.

Heeft iemand op basis van deze info een idee misschien?

Zowel tijd (1998) als beschrijving (als 'Aziatisch' ook Turks mag zijn?) past precies op Halayimiz Bitmesin van Yurtseven Kardeşler

sq schreef:
(quote)

Zowel tijd (1998) als beschrijving (als 'Aziatisch' ook Turks mag zijn?) past precies op Halayimiz Bitmesin van Yurtseven Kardeşler

Bedankt voor het meedenken, maar helaas dat is 'm niet..het is echt een meer Aziatische klank (klinkt als een Chinese 'pipa').

Hoi, ik zoek een nummer uit de periode 2013-2015 waarin een vrouw aan het einde zingt:
Na na naa naa
Na na na na naa naa
Na na na na naa naa
Na na na na naa
De noten komen ongeveer overeen met het refrein van "I surrender" van K-Otic uit 2002. Het is waarschijnlijk een grote hit geweest want het werd achter elkaar gedraaid. Weet iemand het?

Laat ik mijn vraag anders stellen:
Ik zoek een nummer uit de periode 2012-2016, gezongen door een vrouw.
Het refrein lijkt een beetje op het refrein uit het nummer "I surrender" van "K-Otic", tenminste, het gedeelte: "To the beating of my heart, to the warmth within your arms." van het nummer van K-Otic.
Het nummer eindigt op: Nananana nana nana nana, enz." weer op de melodie van het refrein, terwijl er door het hele nummer door wel een tekst wordt gezongen op de melodie van het refrein. Het refrein geeft wel associaties met Chinese en Japanse muziek, zoals bijvoorbeeld in het nummer "Shouldn't have to be like that" van "Fra lippo lippi." Weet iemand welk nummer ik bedoel?

In Genres > Soul, Funk en R&B > Gezocht:

Wie o wie weet dit? Ik ben op zoek naar een liedje.
Licht getint meisje zingt een lied in de clip loopt ze door de stad en laat zich door niemand of iets tegenhouden. Als een bus langs komt springt ze erop en tijd een stuk mee. Tijdens de rit zingt ze, daarna stapt ze vd bus af terwijll hij doorrijd en ze blijft zingen, ze loopt over een dak en of brandweer en blijft zingen. Lekker nummer ala superstar van jamilia. Dank alvast

Benki schreef:
In Genres > Soul, Funk en R&B > Gezocht:

Wie o wie weet dit? Ik ben op zoek naar een liedje.
Licht getint meisje zingt een lied in de clip loopt ze door de stad en laat zich door niemand of iets tegenhouden. Als een bus langs komt springt ze erop en tijd een stuk mee. Tijdens de rit zingt ze, daarna stapt ze vd bus af terwijll hij doorrijd en ze blijft zingen, ze loopt over een dak en of brandweer en blijft zingen. Lekker nummer ala superstar van jamilia. Dank alvast

Samantha Mumba - Gotta Tell You - YouTube

Super, dit is het en hem.....dank

Hi, graag jullie hulp in deze. Veel kenners en liefhebbers. Ik ben op zoek naar 2 liedjes. Eerste is alla AVENTURA....ik dacht 3 jongens zingen een liedje in een huis in CUBA (dacht ik) ze lopen zingend door het hele huis. Veel kleuren zoals we die kennen van Cuba....oud huis in het groen, beetje oud en leeg van binnen. Ook balkon, trap en gangen komen in beeld. Vrolijk nummer, gezellig en vooral catchy.

2e is mexican gangster rap Alla La Raza van kidz frost....wat ik nog weet. In een miasveld, zwartwit clip en ze lopen er doorheen. Lijkt beelden can oude zwartwit camera. Volgens mij 2-3 man.

Dank en ik hoop dat iemand het weet.

Mijn zoontje van 7 zoekt een nummer van een videoclip die hij bij een vriendje gezien heeft misschien kunnen jullie helpen (want ik heb geen idee!). Zijn omschrijving van de video is als volgt:

"Het is in een woestijn met een blauwe auto en de auto maakt zelf de weg waarop hij rijdt." (?!) "En in de auto zit niemand want die rijdt vanzelf en als hij bij een stad komt dan wordt hij achtervolgd door de politie"

Er zit geen zang in het nummer volgens hem (maar hij is er ook niet helemaal zeker van). Dusss.. wie heeft een idee?

Benki schreef:
Hi, graag jullie hulp in deze. Veel kenners en liefhebbers. Ik ben op zoek naar 2 liedjes. Eerste is alla AVENTURA....ik dacht 3 jongens zingen een liedje in een huis in CUBA (dacht ik) ze lopen zingend door het hele huis. Veel kleuren zoals we die kennen van Cuba....oud huis in het groen, beetje oud en leeg van binnen. Ook balkon, trap en gangen komen in beeld. Vrolijk nummer, gezellig en vooral catchy.

2e is mexican gangster rap Alla La Raza van kidz frost....wat ik nog weet. In een miasveld, zwartwit clip en ze lopen er doorheen. Lijkt beelden can oude zwartwit camera. Volgens mij 2-3 man.

Iemand?

In De Site > Gebruikers > Ik zoek een liedje:

Hoi,
Ik zoek een liedje en de videoclip is denk ik een man die doet alsof hij aangereden wordt terwijl de vrouw een overval doet..

Het is een oud liedje van in de jaren 90 2000 denk ik

Hoobastank - The Reason misschien.

Qua man-vrouw is het wel omgekeerd.

Aurum schreef:
Mijn zoontje van 7 zoekt een nummer van een videoclip die hij bij een vriendje gezien heeft misschien kunnen jullie helpen (want ik heb geen idee!). Zijn omschrijving van de video is als volgt:

"Het is in een woestijn met een blauwe auto en de auto maakt zelf de weg waarop hij rijdt." (?!) "En in de auto zit niemand want die rijdt vanzelf en als hij bij een stad komt dan wordt hij achtervolgd door de politie"

Er zit geen zang in het nummer volgens hem (maar hij is er ook niet helemaal zeker van). Dusss.. wie heeft een idee?
(N)iemand?

Hoi,

ik zoek een liedje uit mijn kindertijd. Ik ben geboren in 1980 en heb als kleuter / kind ooit een liedje gehoord dat altijd in mijn hoofd is blijven spoken. Ik heb er wel goede herinneringen aan, maar kan het nergens thuisbrengen. Ik ben absoluut geen leek met computers en internet, integendeel, maar heb het nummer nooit terug kunnen vinden online.

Het betreft een nummer met amper dit beetje tekst: ntiss, ntiss, ntiss, ntiss, ntiss, tureruut, ntiss, tureruut, ... Gezongen of gemaakt door synthesizers, ik weet het niet. Ik herinner mij een man en een vrouw die uit elkaar beiden achter een synthesizer stonden. Ik heb het deuntje gefloten op mijn gsm staan, voor shazam, soundhound, ... Maar geen enkele app biedt uitweg.

Misschien kan iemand mij helpen? Ik denk wel dat het een synth wave nummer is, maar een heel onbekende ééndagsvlieg vermoed ik.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten.

Bart
thuisverpleegkundige

Beste,

u heeft net een volwassen man de tranen in zijn ogen gegeven!

Dit is inderdaad het nummer dat ik al jaren zoek.

Ik weet niet hoe ik u kan bedanken, maar toch: HARTELIJK BEDANKT !!!

Ik wens u een prettig weekeinde toe.

Veel plezier ermee

(heb het goede clipje er nog even bijgezet)

RobbyT schreef:
Laat ik mijn vraag anders stellen:
Ik zoek een nummer uit de periode 2012-2016, gezongen door een vrouw.
Het refrein lijkt een beetje op het refrein uit het nummer "I surrender" van "K-Otic", tenminste, het gedeelte: "To the beating of my heart, to the warmth within your arms." van het nummer van K-Otic.
Het nummer eindigt op: Nananana nana nana nana, enz." weer op de melodie van het refrein, terwijl er door het hele nummer door wel een tekst wordt gezongen op de melodie van het refrein. Het refrein geeft wel associaties met Chinese en Japanse muziek, zoals bijvoorbeeld in het nummer "Shouldn't have to be like that" van "Fra lippo lippi." Weet iemand welk nummer ik bedoel?

Wilde gok maar songfestivalwinnares Emmelie de Forest heeft mij met haar winnende nummer, 'Only Teardrops' (2013), altijd aan 'I Surrender' van K-Otic doen denken.

Benki schreef:

Geen kleurrijke omgeving maar 3T - Stuck on You voldoet verder wel aan je omschrijving.

In Muziek > Algemeen > Waar hoort dit fragment bij??:

Wie weet van welke clip dit komt?
Welke artiest/band en welk nummer is het?
youtu.be aBYY6DdbxF8

RobLk schreef:
In Muziek > Algemeen > Waar hoort dit fragment bij??:

Wie weet van welke clip dit komt?
Welke artiest/band en welk nummer is het?
youtu.be aBYY6DdbxF8

Linkje werkt niet.

Dit is de link:

Ik heb geen geluid als ik dit afspeel...

Dat is denk ik ook de bedoeling... om het visueel te kunnen raden? (de clip, etc.)

Okee...

Salvadore schreef:
Dit is de link:

(embed)

My Generation van The Who.

NewYorkCityLight schreef:
(quote)

Wilde gok maar songfestivalwinnares Emmelie de Forest heeft mij met haar winnende nummer, 'Only Teardrops' (2013), altijd aan 'I Surrender' van K-Otic doen denken.

(quote)

Geen kleurrijke omgeving maar 3T - Stuck on You voldoet verder wel aan je omschrijving.

Bedankt Newyorkcitylight, toevallig vroeg iemand op watzatsong een nummer met dezelfde melodie, maar dan door een man gezongen. Toen ik vroeg welke vrouw heeft deze melodie gezongen, bleek dat het van Nelly Furtado was (All good things). Wel bedankt voor je antwoord. De rest ook bedankt voor het luisteren.

Weet iemand van wie dit liedje is?

Rock sample to name - Radio | WatZatSong

Het klinkt zo bekend. Volgens mij is het een Nederlandse artiest. Ik heb het vaak gehoord in de jaren 90 of begin 2000. Ik dacht altijd dat de tekst was: "And I call out your name ...", maar ik kan het ook helemaal mis hebben. Bedankt in ieder geval.

Lijkt op Carole King - You've got a friend, 70s song maar is veel gecoverd, vast ook wel in 90s, 00s...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:39 uur

geplaatst: vandaag om 05:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.