menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
geplaatst:
Alan Parsons Project - Old and Wise?

geplaatst:
Hallo allemaal, ik zoek een nummer niet het beste nummer maar wil m met al dat slechte nieuws wel weer een keertje zien op YouTube.

Zo'n 18/ jaar geleden was er op tv een music video over een nieuws station met alleen maar positieve dingen.

Happy news radio in die zin was de titel.

geplaatst:
R-one - Happy Tv?

geplaatst:
Yes thanks

geplaatst:
BrotherJohn schreef:
Om het wat toegankelijker te maken; het melodietje dat zich als een wurm in het oor van Adrie heeft genesteld, en welke door Karen Carpenter wordt gezongen als "I'd sing along", kun je hier horen.

O, naar aanleiding van deze tip dacht ik: Er ligt nog een oud keyboard op zolder, als ik dat melodietje inspeel en op YouTube zet, kan het misschien net iemand op een idee brengen. Excuses voor de vreselijke sound, maar ik kan niet beter: Irritant melodietje

geplaatst:
AdrieMeijer schreef:
(quote)

O, naar aanleiding van deze tip dacht ik: Er ligt nog een oud keyboard op zolder, als ik dat melodietje inspeel en op YouTube zet, kan het misschien net iemand op een idee brengen. Excuses voor de vreselijke sound, maar ik kan niet beter: Irritant melodietje

Ik heb je melodietje even door de SoundHound app gehaald, en de suggesties zijn:

David Byrne - Like Humans Do
John Legend - Save Room
Roxette - It Must Have Been Love
Salyu - Tower

Toevallig ergens een bingo? haha

geplaatst:
aerobag schreef:
Ik heb je melodietje even door de SoundHound app gehaald,...
vette app, die kende ik nog niet

geplaatst:
[quote]aerobag schreef:
(quote)

John Legend was al eerder geopperd en begrijpelijk: dit nummer heeft exact datzelfde melodietje. Zelf dacht ik nog even aan Running up that hill van Kate Bush. Het lijkt er een beetje op, maar is het niet.

geplaatst:
Het doet mij aan Soft Cell denken. Deze zijn het net niet, maar ze komen in de buurt:

Torch
Say Hello, Wave Goodbye

geplaatst:
Ik zoek een Duitse bandje uit de jaren 80. Dat volgens mij ook wel de Duitse Doe Maar werd genoemd. Ik had als kind een bandje. Ik betwijfel of ik het nog steeds leuk zou vinden maar ben wel nieuwsgierig hoe het klonk. Om de zoveel tijd denk ik 'hoe heette dat bandje ook alweer'? Dus wordt het tijd om het te vragen. Het enige dat ik me kan herinneren is de zinsnede 'Stuttgart, Dusseldorf, Berlin... Cocaine, Cocaine'. Iets in de trant.

Wie kan me helpen.....

geplaatst:
Ik zoek een nummer hoorde hem zo’n 5 jaar geleden in de videoclip vallen er een hele boel papieren blaadjes naar beneden is een heel bekend nummer

geplaatst:

Dim
geplaatst:
Ik wilde het nummer "Love is Blind" van Suede opzetten, maar dat nummer bestaat helemaal niet. Ik dacht eerst: heb ik me dan in de titel vergist? Dus alle titels van Suede bij langsgegaan, maar geen match. Andersom ook niet.

Wat ik wel weet, is dat er in het nummer écht vaak "love is..." wordt gezongen, steeds gevolgd door een derde woord, niet steeds hetzelfde woord, maar wel herhalingen, waarvan ik dus dácht dat het vaak "blind" was.

Wie kan hier iets mee?

geplaatst:
The verve - love is noise?

Dim
geplaatst:
trebremmit Meteen raak. Dank.

geplaatst:
Parijs schreef:
In Overig > Algemeen > Ik zoek een liedje:

Het liedje begint met een piano gedeelte dat met 3 vingers wordt gespeeld (tududu tududu tududu tududududu) het piano stukje gaat steeds sneller. Ik kan het liedje maar nergens vinden

Deze?

PIN-OCCHIO - Pinocchio

geplaatst:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een liedje, geen idee welk jaar maar zal 80/90 geweest zijn.
Er zit een clip bij waarbij de Engelse zangeres met donker haar op haar rug op een bankje ligt. Het is een rond pleintje bij een fontein.
Het is rustige muziek, lijkt op Enya.
Een vertaalde zin is ongeveer: ik heb altijd je hand vastgehouden.
Clip is dacht ik zwart-wit

Heeft iemand een idee?
Tja, misschien Tanita Tikaram - Cathedral Song?

(of anders misschien iets van Clannad (met de zus van Enya en redelijk overeenkomende muziek en zwart wit clips)

geplaatst:
Heb het gevonden! Salvador dank je wel, het was Evanescence met My Immortal

"Ik heb geen band, ik heb geen band, ik heb geen band vandaag nog" ( dit is het refrein vertaald naar ABN). Zo werd ik vanmorgens zingend met een Groningse dialect wakker en het ging de hele dag door. Ik vond het toentertijd een mooi nummer. Ik kreeg het vandaag niet uit mijn hoofd. Bij terugweg naar huis kreeg ik ook nog eens een lekke band op m'n fiets....tuurlijk, 'heb geen band' wat een toeval! Rot nummer, nooit meer!

Dit verdwaalde nummer had ik tussen mijn RnB playlist gedownload op me eerste Ipod generatie. Ik denk ergens jaar 2000. Het nummer is volgens mij eind jaren 90'.

Het is een oer Hollandse (band) nummer met een Groningse dialect. In de videoclip kan ik me heel vaag herinneren dat ze ergens op een landschap zijn met de (rot) fiets. Mondharmonica komt ook voor in dat nummer.

Is dat niet Skik - Op Fietse?

Het is dan wel Drents, maar er zit een mondharmonica in.

trebremmit schreef:
Is dat niet Skik - Op Fietse?

Het is dan wel Drents, maar er zit een mondharmonica in.

Wauw! Ja dat is Skik. Bedankt!
In al die jaren dacht ik dat hun uit Groningen kwamen. En ik zong dat stukje ook altijd zo. Nu heb ik meteen het nummer opgezocht (lyrics vertaling).

Officieel: "wie döt mij wat, wie döt mij wat, wie döt mij wat vandage 'k". Heel wat anders

Edit: Mag ik je vragen hoe snel je hebt geraden? Het is best oud nummer.

MelB schreef:
"Ik heb geen band, ik heb geen band, ik heb geen band vandaag nog" ( dit is het refrein vertaald naar ABN). Zo werd ik vanmorgens zingend met een Groningse dialect wakker en het ging de hele dag door. Ik vond het toentertijd een mooi nummer. Ik kreeg het vandaag niet uit mijn hoofd. Bij terugweg naar huis kreeg ik ook nog eens een lekke band op m'n fiets....tuurlijk, 'heb geen band' wat een toeval! Rot nummer, nooit meer!

Het had erger gekund: Skik heeft ook een nummer waarin de ikpersoon al fietsend op een betonpoal klapt. Maar goed dat je die niet in je hoofd had!

@Poek, Ik ken gelukkig één nummer van ze haha

wavanbuuren schreef:
Weet iemand hoe het klassieke stuk heet dat wordt gespeeld in de film Venus (met Peter 'O Toole) op het moment dat de twee oudjes gaan dansen in de kerk?

De Slavische dans van Antonin Dvorak. De vraag is al wat ouder, maar volgens mij nooit beantwoord.

Slechts 14 jaar geleden. Hoe kwam je daar nou weer terecht?

Maar de user is nog altijd actief dus wie weet is ie al 14 jaar op zoek.

MelB schreef:
(quote)

Wauw! Ja dat is Skik. Bedankt!
In al die jaren dacht ik dat hun uit Groningen kwamen. En ik zong dat stukje ook altijd zo. Nu heb ik meteen het nummer opgezocht (lyrics vertaling).

Officieel: "wie döt mij wat, wie döt mij wat, wie döt mij wat vandage 'k". Heel wat anders

Edit: Mag ik je vragen hoe snel je hebt geraden? Het is best oud nummer.

Het is een heel bekend nummer, dus zo moeilijk was het niet. Volgens mij het enige Nederlandse nummer wat over fietsen gaat. Bovendien kom ik uit Drenthe en heb ik Skik wel vaak live op zien treden. En tegenwoordig luister ik ook nog wel eens naar Daniel Lohues.

Je hebt gelijk, ik was er een aantal vergeten.

Die eerste had ik trouwens nog nooit van gehoord.

En wat dachten jullie van deze klassieker?

De Rodo's - Op M'n Fietsie.wmv - YouTube

In Muziek > Algemeen > Zoek een nummer ken aleen de video:

Goede avond
Ik ben op zoek naar een nummer maar ken aleen de video.
Een man staat op uit bed met een leeuwenkop of panterkop dat weet zo nii meer en hij heeft een pak aan hij gaat naar een lift en loopt door een hotel naar een limousine en helpt een vrouw uitstappen ze dansen door het hotel naar de lift daar naa tekent zij een hartje op de spiegel en vertrekt.
Ben al een paar jaar aan het zoeken maar kom er echt niet op het nummer kan iemand mij hier bij helpen

Mvg jordy

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.