menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
geplaatst:
Hoi mensen,

Ik zoek een nummer dat als achtergrond muziek gespeeld wordt bij first dates UK S13E06 (Of op de NPO app S18E12, www.npostart.nl/first-dates/05-08-2020/VPWON_1314852 vanaf minuut 9:16)

Het lijkt op Whitney Houston maar ik kan het nummer maar niet vinden. Ook niet middels soundhound, shazam, of het zoeken op lyrics.

Ik heb het fragment opgenomen;
www.files.fm/u/4x5cbymc6

Alvast bedankt,

geplaatst:
Wel een beetje in de 1987-lijn van I Wanna Dance With Somebody, maar het stemgeluid is toch duidelijk geen Whitney? Ook duidelijk geen Cyndi Lauper, Sandra, Janet Jackson, Madonna of Kylie Minogue. Wie huppelden er nog meer rond destijds? Taylor Dayne, Samantha Fox, Laura Branigan, Belinda Carlisle, Jody Watley, Debbie Gibson, Brenda K. Starr, Stacey Q, Deniece Williams... Geen idee, maar misschien brengt het je in een zoekrichting...

geplaatst:
De stem klinkt naar Olivia Newton-John, maar als ik de tekstflarden google vind ik niets. Heel erge 80's-vibe inderdaad.

geplaatst:
Exposé - Exposure (1987) komt muzikaal gezien in de buurt

geplaatst:
Bedankt voor de genomen moeite dusver, hopelijk brengt het iemand op ideeën

geplaatst:
In Overig > Algemeen > Ik zoek een liedje:

Het liedje begint met een piano gedeelte dat met 3 vingers wordt gespeeld (tududu tududu tududu tududududu) het piano stukje gaat steeds sneller. Ik kan het liedje maar nergens vinden

geplaatst:
Beste allen! Ik zoek een nummer dat nu volgens mij op single is uitgebracht, maar geen idee wat de naam van de band is. Enige dat ik weet is dat het enorm retro klinkt: als een ELO nummer. Het schijnt echter afkomstig te zijn van een album dat dit of vorig jaar is uitgekomen. Dacht van een Britse band.

Enige dat me nog bijstaat, behalve van die typische ELO orgel geluidjes, is dat waiting of iets dergelijks in het refrein terugkomt.

Rete leuk nummer, dus snap niet dat ik deze niet kon achterhalen.

Help me, ik heb een uur tijdens werktijd gezocht. Dit kost me klanten O

geplaatst:
Iets van de UK band Metronomy wellicht? Klinken poppy, retro en nummers zitten boordevol orgelgeluidjes.

geplaatst:
BrotherJohn schreef:
Iets van de UK band Metronomy wellicht? Klinken poppy, retro en nummers zitten boordevol orgelgeluidjes.

Ha John, gecheckt maar nee...Zo stom. Een radio 10 DJ noemde hun naam nog ...

geplaatst:
grashoppert schreef:
(quote)

Ha John, gecheckt maar nee...Zo stom. Een radio 10 DJ noemde hun naam nog ...

Kun je het niet terugvinden via Radio 10 Playlist - Relisten.nl ?

geplaatst:
Poek schreef:
(quote)

Ik weet de dag niet meer...

geplaatst:
Poek schreef:
(quote)

Hebbes: Wait for me van Super DB.

Met dank aan jouw tip! Bizar overigens, want ik heb op de woorden in de titel gegoogled en kreeg echt enkel Justin Bieber en rappers..

Anyway bedankt voor de hulp mannen.

geplaatst:

Ah, op het verkeerde been gezet, dat zijn geen orgeltjes maar elektrische piano's en synthesizers. Maar zo'n relatief onbekende groep was ook lastig te raden geweest. Wellicht dat je Supertramp ook wel kunt waarderen...

geplaatst:
BrotherJohn schreef:
(embed)
Ah, op het verkeerde been gezet, dat zijn geen orgeltjes maar elektrische piano's en synthesizers. Maar zo'n relatief onbekende groep was ook lastig te raden geweest. Wellicht dat je Supertramp ook wel kunt waarderen...

Klopt, geen Hammond of i.d. Had het ook maar 2 keer gehoord. Als ik het opnieuw hoor is het wel een vrij simpel nummertje, zeker als je het vergelijkt met Supertramp en ELO. Maar toch een fijne retro sound voor een band van nu.

geplaatst:
Al meer dan twee jaar zit er een deuntje van 4 tonen in mijn hoofd dat ik maar niet kan thuisbrengen. Even dacht ik dat het uit "True" van Spandau Ballet kwam, maar nee. Ik denk wel dat het een vergelijkbaar lied is, een Eighties-klassieker. Het melodietje wordt gespeeld door strijkers, kan misschien ook synthesizer zijn. Het motiefje heeft exact de tonen en het ritme van een zin uit "Yesterday Once More" van de Carpenters. Die zin heb ik hieronder gemarkeerd.
When I was young I'd listen to the radio
Waitin' for my favorite songs
When they played
I'd sing along

It made me smile

Nou, wie dit kan oplossen is knap.

geplaatst:
AdrieMeijer schreef:
Al meer dan twee jaar zit er een deuntje van 4 tonen in mijn hoofd dat ik maar niet kan thuisbrengen. Even dacht ik dat het uit "True" van Spandau Ballet kwam, maar nee. Ik denk wel dat het een vergelijkbaar lied is, een Eighties-klassieker. Het melodietje wordt gespeeld door strijkers, kan misschien ook synthesizer zijn. Het motiefje heeft exact de tonen en het ritme van een zin uit "Yesterday Once More" van de Carpenters. Die zin heb ik hieronder gemarkeerd.
When they played
(quote)

It made me smile

Toch niet toevallig deze? Eric Carmen - All By Myself

geplaatst:
Ik hoor het motiefje dat ik in mijn hoofd heb niet in All By Myself, maar 'we worden warm'. Dank je wel voor het meedenken.

geplaatst:
Gokje
ABC - All Of My Heart

Voordat je verdergaat naar YouTube

geplaatst:
Geen gekke gok! Ik hoor het motiefje wel een keer voorbij komen in dit nummer, maar het is de eerste keer dat ik All Of My Heart hoor. Het nummer dat ik vaag in mijn hoofd heb, is langzamer. Ik luisterde net zelf Love Is All Around van Wet Wet Wet nog eens af, maar daar zit het ook niet in.

geplaatst:
Ik heb geen idee, maar ik begin wel benieuwd te worden nu .

geplaatst:
Joe Jackson met Real Men?

Voordat je verdergaat naar YouTube

geplaatst:
Als ik dat ene zinnetje isoleer, komt er wel een hit naar boven, maar die zal het niet zijn:

Save room - John Legend al na een paar seconden Voordat je verdergaat naar YouTube

Daardoor valt het niet mee om wat anders te bedenken. Hoor je enige gelijkenis?

geplaatst:
Als ik dat ene zinnetje isoleer, komt er wel een hit naar boven, maar die zal het niet zijn:

Save room - John Legend al na een paar seconden

Ha, wat grappig. Ik heb een half jaartje geleden een van mijn kinderen dezelfde vraag voorgelegd en die kwam óók met dit fragment op de proppen. Maar goed dat er geen copyright-claim op dit soort korte melodietjes bestaat. Joe Jackson is het niet, dat lied hoorde ik toevallig van de week nog en leverde geen 'Eureka' ervaring op. Simply Red komt ook wel ontzettend dichtbij de sfeer van het nummer dat ergens in mijn achterhoofd zoemt. In zijn zang hoor ik dat melodietje wel, maar in mijn song wordt dat door strijkers gespeeld. Hoop ik.... Ik ben wel bang dat ik straks de bedoelde versie vind en dat er dan helemaal niks klopt van mijn beschrijving....
Jullie betrokkenheid wordt zeer gewaardeerd!

geplaatst:
AdrieMeijer schreef:
When they played
(quote)

It made me smile

Misschien Make Me Smile?

geplaatst:
Nee, het spijt me. Ik haal het strijkersmotiefje hier niet uit.

geplaatst:
Poging: Train - Drops of Jupiter

geplaatst:
Tja...

Tinseltown in the Rain van The Blue Nile?
Forbidden Colours van David Sylvian?
Broken Land van The Adventures?

of toch....

Vienna van Ultravox?

geplaatst:
Wat een leuk item! Ik ben allerlei muziek aan het beluisteren die ik nog nooit eerder gehoord heb. Maar mijn irritante oorwurm zit er niet bij. Ik ga deze vakantie maar even heel diep nadenken, mijn hele platencollectie nog eens langs en anders mijzelf onder hypnose proberen te brengen. Zo gauw ik het weet, laat ik het jullie hier weten. Dank je wel voor jullie enthousiaste bijdragen.

geplaatst:
Om het wat toegankelijker te maken; het melodietje dat zich als een wurm in het oor van Adrie heeft genesteld, en welke door Karen Carpenter wordt gezongen als "I'd sing along", kun je hier horen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:14 uur

geplaatst: vandaag om 20:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.