menu

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
geplaatst:
Bingo NewYorkCityLight! Super blij mee, dank je wel!

geplaatst:
Phijay schreef:
In Genres > Hip-Hop > Zoek hip hop song met Aretha Franklin sample:

Beste MM forumleden,
Ik ben op zoek naar een hip hop nummer dat rond 2014 is uitgebracht en waarin een sample is gebruikt bestaande uit de begintonen van het Aretha Franklin nummer "I Say A Little Prayer".
Om precies te zijn: het gaat om de eerste 8 seconden van het lied.
Is er iemand die mij kan helpen aan de artiestnaam en titelsong?
Bij voorbaat mijn dank,
Phijay

Beetje late reactie, maar dat moet deze zijn
https://www.youtube.com/watch?v=Z-HFIH-5gU0

(zo te zien heeft user het na 1 dag wel gezien hier..)

geplaatst:
Goedenavond,

Ik zoek een EDM track met de volgende melodie, upload hieronder:

Stream Onbekend Edm by Affection | Listen online for free on SoundCloud

Iemand enig idee?

geplaatst:
Lijkt wel op een track van The Doors maar dan versneld afgespeeld.

geplaatst:
Hij lijkt er wel ontzettend op inderdaad, maar ik weet zeker dat het een snellere dance track was die ik bedoel.

Maar close call Michiel!

geplaatst:
Goede avond.

Ik ben opzoek naar een nummer.

In de videoclip zingt een glazenwasser van een 'hoge flat of wolkenkrabber' een lied , ik ben al een jaar op zoek maar zonder resulaat.

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt

Gr Robin

geplaatst:
RobinS6 schreef:
Goede avond.

Ik ben opzoek naar een nummer.

In de videoclip zingt een glazenwasser van een 'hoge flat of wolkenkrabber' een lied , ik ben al een jaar op zoek maar zonder resulaat.

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt

Gr Robin

Heb je vergelijkingsmateriaal, een nummer of stijl wat erop lijkt, wat het zoeken eventueel makkelijker maakt?

geplaatst:
fenderflip schreef:
jaren 70-80 met mondharmonica.... kom er zo niet op...

Ook ik zoek een nummer. Ik hoorde het een tijdje geleden, en kan het niet meer vinden. Ik ben goddank vrij goed in het onthouden van tekst

Vlak voor t refrein:
En weet je wat ze wil

Refrein:
Ze wil die o zo in de mode
Voor tieners streng verboden
o zo verrukkelijke pil

Waarschijnlijk vet bekend

Als iemand t weet heel graag

Zover ik weet is het confectie combo uit amsterdam )sint antoniebreestraat
wij hadden het nummer op de band staan helaas spoorloos maar ze hadden nog een lied maar dit lied is mij bij gebleven voor die tijd plus minus 1973

geplaatst:
esile schreef:
(quote)

Zover ik weet is het confectie combo uit amsterdam )sint antoniebreestraat
wij hadden het nummer op de band staan helaas spoorloos maar ze hadden nog een lied maar dit lied is mij bij gebleven voor die tijd plus minus 1973

Fijn dat er eindelijk wat opheldering is in deze zaak. Maar nu is het wel zo dat fenderflip al ruim 11 jaar niet meer op deze site is geweest, zijn hulpkreet lijkt dus enigszins verjaard.

geplaatst:
Goedenavond,

Al een jaar ben ik op zoek naar een heel mooi liedje wat ik vlak na de geboorte van mijn dochter op de radio hoorde. Willen jullie eens meedenken?

-Nederlandstalig, door een man gezongen
-Geen super bekende zanger, ik weet de naam helaas niet meer...
-het gaat over dat zijn leven anders is nu hij een dochter heeft gekregen
- er zit een stukje tekst in wat lijkt op "... Maar sinds jij in mijn leven..." of "... Maar sinds jij bent geboren" ofzoiets
- het refrein eindigt met zoiets als "ik pluk dagen van geluk" of "ik kan zweven van geluk" of "ik huil tranen van geluk" (echt irritant, ik herinner me een paar flarden.

Ik zou het echt geweldig vinden als iemand het kent... Ik heb al uren zitten Googlen met bovenstaande teksten en youtube zitten afstruinen maar het is echt heel onbekend.

Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik hiervoor een account op jullie forum heb aangemaakt. Nogmaals dank! Gr, Joost

geplaatst:
Ha Joost,

Laat mij de eerste zijn die een poging doet jou te helpen.
Is dit hem toevallig?

geplaatst:
Jaaaaaa dank je wel!!!!!! Echt super tof dat je deze hebt gevonden!! Onwijs bedankt hiervoor!

geplaatst:
Ik weet niet of er hier kenners zijn van Arabisch en/of specifiek Algerijnse muziek. Daarnaast gaat mijn beschrijving behoorlijk vaag worden, maar ik probeer het toch.

Ik ben dus op zoek naar een Arabisch (vermoedelijk Algerijns) akoestisch nummer, met als het goed is alleen een gitaar, over een verloren liefde (vrouw). Gezongen door een man (uiteraard in het Arabisch) alleen. Veel van het nummer weet ik niet meer. Alleen dat de vrouw dwaalt in de bergen of woestijn en dat de naam van de vrouw veelvuldig in het nummer voorkomt in de trant "(naam vrouw) dwaalt door de bergen" (wellicht woestijn). Verder weet ik dat er een (vaak bekeken) youtube clip is (wellicht in zwart/wit) van een live versie met Engelse ondertiteling. Ik vermoed dat de het nummer uit een film komt, maar dat weet ik niet zeker.

Alvast bedankt voor iedereen die hier op z'n minst enig idee bij kan krijgen.

geplaatst:
In Muziek > Algemeen > Help me vinden:

Sinds gister zit ik in m'n hoofd met een nummer, echter heb ik geen idee welke het is. Het is een Nederlandstalig nummer, door een man gezongen. In het nummer wordt gezongen over iemand die z'n ogen open heeft tijdens het zoenen.

Je bent een held als je de titel van het nummer weet!

geplaatst:
pascal83 schreef:
Ik weet niet of er hier kenners zijn van Arabisch en/of specifiek Algerijnse muziek. Daarnaast gaat mijn beschrijving behoorlijk vaag worden, maar ik probeer het toch.

Ik ben dus op zoek naar een Arabisch (vermoedelijk Algerijns) akoestisch nummer, met als het goed is alleen een gitaar, over een verloren liefde (vrouw). Gezongen door een man (uiteraard in het Arabisch) alleen. Veel van het nummer weet ik niet meer. Alleen dat de vrouw dwaalt in de bergen of woestijn en dat de naam van de vrouw veelvuldig in het nummer voorkomt in de trant "(naam vrouw) dwaalt door de bergen" (wellicht woestijn). Verder weet ik dat er een (vaak bekeken) youtube clip is (wellicht in zwart/wit) van een live versie met Engelse ondertiteling. Ik vermoed dat de het nummer uit een film komt, maar dat weet ik niet zeker.

Alvast bedankt voor iedereen die hier op z'n minst enig idee bij kan krijgen.

Als je zegt Algerijnse zanger en een liedje over een vrouw die steeds bij naam genoemd wordt moet ik gelijk hier aan denken:

geplaatst:
Aicha inderdaad... uit de tijd dat ik nog regelmatig Top-40 luisterde... Valt me nu pas op dat het nummer een soort van rip-off is van Cose Della Vita van Eros Ramazzotti.

geplaatst:
GrafGantz schreef:

Als je zegt Algerijnse zanger en een liedje over een vrouw die steeds bij naam genoemd wordt moet ik gelijk hier aan denken:

(embed)

Bedankt voor je reactie, maar het is een veel minder (in het westen) bekend nummer en zeker niet van Cheb Khaled of Cheb Mami. Veel minder 'pop', meer simpel akoestisch met alleen een gitaar. Als ik het me goed herinner begint de naam van de zanger met Abdul Rahhaman of Abdurahhaman.

geplaatst:
Met wat hulp uiteindelijk zelf gevonden, alsnog bedankt!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:40 uur

geplaatst: vandaag om 10:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.