MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Martijnnn schreef:
Ik zoek de naam van het nummer van het reclame filmpje van de nieuwe Teachers promo, als je nu op http://www.comedycentral.nl/ klikt zie je het filmpje. Ik kom er maar niet op.

Supergrass - Alright

Aah ty, wist wel dat iemand het moest weten, was zelf echt nooit op supergrass gekomen.

tnf
Ik vraag me af hoe het knusse, Grieks aandoende en waarschijnlijk stokoude riedeltje, dat hieronder staat, precies heet.

http://www.wwzapper.com/search/t042.mp3

Het is het ' Harry Lyme theme ' van Anton Karas uit de film ' Third Man ' .

tnf
Bedankt!

Graag gedaan !

friday the 13 th schreef:
hALLo heb juist een liedje op de radio gehoord en het is een hele bekende schijf. Het is tamelijk zomers en zeker dance achtig.

Ik ken geen tekst. Maar ik weet wel dat alles draait om een bas-achtige mannenstem die constant BOM BOM BOM BOM BOMOM.......

Iemand een idee met deze vage beschrijving?

Het is Gusto- disco's revenge 2008 !! Eindelijk heb ik hem. Blijkbaar zegt er een vrouw constant in keep on moving, maar dat was mij nu pas opgevallen.

MasterRRR
Ik heb ook een nummer gehoord laatst, en ik kan hem nergens vinden. Hij werd gedraaid op Meander FM en dat is een streekradio...
Het is een duet tussen een man en een vrouw, rustig nummer dat haast als een westernfilm door'kwakkeld'..
Woorden die ik kan bedenken (mss klopt er nix van )

Hold me now Im flying
I hate to [say] it so
But even when I didnt go

Verder heeft het nummer steeds dezelfde maat en achtergrond toon, weinig variatie, alleen in die regel 'Hold me now Im flying' hierboven..

Wie-o-wie

In Muziek > Algemeen > Originele uitvoering?:

Andere Hazes, Mocht de zon weer verdwijnen van het album Strijdlustig.
Wat is het oorspronkelijke nummer? Bij Fonos niet verder gekomen dan componisten: Steve Winwood en Jim Capaldi. Het is dus schijnbaar een vertaling.
Alvast bedankt.

In Genres > Rock > The cure gezocht:

Ik had overlaatst een clip op tv gezien, en ik zoek nu juist uit welk nummer het is. Ik dacht spontaan aan the cure, ze staan op een soort van besneeuwd strand. En speelt het zich ook af in een discotheek in de jaren 80, waar steeds een blond meisje word gefilmd. Als iemand me hier mee kan helpen?

Alvast bedankt

Op onderstaande site is het volgende te lezen:

"Hij speelt daar ook nummers van zijn kort daarvoor verschenen album Strijdlustig, een plaat vol 'mooie liedjes over liefde, weggaan en weggestuurd worden', zoals de zanger het zelf omschrijft. De cd bevat ondermeer Nederlandstalige versies van Britse nummers zoals Mocht De Zon Ooit Verdwijnen (Traffic) en Zoveel Jaren (Gary Moore). De single You've Lost That Lovin' Feelin' is een duet met Johnny Logan."

http://www.popinstituut.nl/biografie/andre_hazes.2952.html

En de door jou genoemde componisten behoren inderdaad tot http://www.musicmeter.nl/artist/14955

Ik weet alleen niet over welk nummer het precies gaat, maar zo ben je al een eind op weg, niet?

bver, dank voor je reaktie.
De componistennamen deden mij al iets vermoeden in de richting van Traffic. Ik zal het album erop naslaan cq beluisteren.

tnf
Ik hoorde gisteren in de trein iets langskomen waarvan ik me afvraag wat het is. Helaas werd het niet aan/af-gekondigd.

-Commerciële, poppy dance met lekker cheesy acid-geluidjes, gezongen door een mannenstem.
-Vermoedelijk in 1988 of 1989 uitgebracht, heeft het stereotype geluid van die tijd. Had naadloos op Turn up the bass 1 gepast (hoewel ik het nergens in die serie aangetroffen heb).
-Lijkt een ietwat opgevoerde versie van Sidney Youngblood's 'Sit & wait', dat ís het echter niet want de tekst wijkt er teveel van af.
-Wél komt het woord 'Wait' ook in dit nummer heel vaak voor. Het zou de titel kunnen zijn, maar Hitdossier gaf geen antwoord.

Het nummer wat ik zoek heeft weliswaar niet veel om het lijf, maar klonk best lekker met het zonnetje door het raam. Wie heeft enig idee wat het zou kunnen zijn?

Sommige radiozenders hebben hun playlist online staan. Staat het daar niet tussen? Zo vond ik laatst ook een nummer dat op 3FM werd gedraaid terug.

Ik zit te piekeren over je omschrijving, maar er schiet me zo gauw niets te binnen.

tnf
Ik weet de zender niet meer. Maar ik betwijfel of het zin had gehad, want in mijn herinnering leek het een vrij vage zender. Belgisch trouwens, ik was een dagje naar de zuiderburen.

Het nummer zou er overigens prima vandaan kunnen komen.

Even tijdelijk op youtube gezet zodat iemand mij wellicht helpen kan. Het volgende nummer werd gespeeld door een straatmuzikant in Florence. Ik kan het nummer niet thuisbrengen. Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.

http://www.youtube.com/watch?v=pEI8Izdm62w (gebrekkige kwaliteit)

Kos
Simon & Garfunkel met The Boxer

Kos schreef:
Simon & Garfunkel met The Boxer

Het lievelingsliedje van mijn vader

Thanks kos!

tnf
http://www.wwzapper.com/search/t043.mp3

Is er eens een keer een (zeer waarschijnlijk) hedendaags dancenummer dat me bovengemiddeld veel doet, weet ik verdorie niet wat het is...

Wie weet het wel? Helaas komt het uit een gedeelte van Studio Brussel's Switch waarvan ze de playlist nooit online zetten.

Kos
P Jay schreef:
(quote)

Het lievelingsliedje van mijn vader

Hij heeft smaak. .

Ik hoorde gisteren op het eind van All Stars een nummer en ik dacht dat het een cover was van A Day in the Life (maar ik kan me ook ontzettend vergissen). Iemand die dat toevallig heeft meegekregen, of een cover van A Day in the Life kent (van een zangeres)?

raffael77 schreef:
Elke keer als ik hem hoor zeggen ze niet wie het is lol.
Nou, zo lollig is dat niet, eerder irritant

In Muziek > Algemeen > ik zoek een nummer:

heej allemaal

ik ben al heel erg lang opzoek naar een nummer ik weet niet meer zo goed hoe het nummer heet iets van camille of camilla de clip gaat zo een man zit op een stoel en langzaam worden er steeds touwen om hem heen gebonden

de tekst gaat ongeveer zo

give me the wordt say like camilla en verder weet ik het niet meer de clip is wel vaak op mtv geweest

ik hoop dat een van jullie het weet

alvast bedankt

In a Manner of Speaking van Nouvelle Vague?

Is het niet Numb, van U2? In die clip wordt the Edge geloof ik vastgebonden aan een stoel. Het zou je ontgaan kunnen zijn dat t U2 is, want bono zingt niet de lead.

Mensen, ik ben ook wanhopig opzoek naar een liedje.
Hier volgt mijn poging tot omschrijving.

Het nummer stamt denk ik ergens uit 1993, het klinkt een beetje dance achtig, het deed me denken aan 'Workaholic' van 2 unlimited, er zitten ook van die klokken in, het wordt gezongen door 2 dames, die geloof ik alles samen zingen.
En nu komt het, een deel van de tekst gaat zoiets:
'hey, hey hey hey, sjalala doewie doewie
hey, hey hey hey, shake that/your ....ehh, booty? volgens mij geen booty, maar iets van gelijke strekking.
Ik heb het nummer 15 jaar niet gehoord, maar ik vond 'm toen supervet.
Ik hoop dat er een belletje bij iemand gaat rinkelen. Ben benieuwd!
succes.

tnf
@ Terrapin:

Def Dames Dope - Ain't nothing 2 it. Overigens zaten er dezelfde mensen achter als bij 2 Unlimited, dus vandaar de gelijkenis.

Tekh schreef:
Ook ik zoek iets het was een clip die vaak op mtv kwam aantal jaren geleden,ik dacht dat het iets van radiohead of blur was maar weet het niet zeker.in die clip zag je een meisje die een vriend had en op straat terecht kwam en raakte steeds verder in de problemen drugs en moest de hoer spelen om aan geld te komen was echt een droevige clip.weet het niet meer precies maar is al een jaar of 5 geleden dat ik hem voor het laatst zag.

bij voorbaat dank.

is dat niet Like a Rolling Stone door The Rolling Stones

(had altijd medelijden met dat meisje in die clip)

Verdomme, wat een fijn forum is dit!
Onwijs bedankt tnf.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:21 uur

geplaatst: vandaag om 02:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.