MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
@sq: Het origineel is in ieder geval de moeite! Als je er nog weet pm je me maar

Thanks

Een lange tijd geleden hoorde ik een nummer gespeeld door Miles Davis. Het was een cover van een Rolling Stones nummer. (het kan ook zijn dat een gedeelte van een Rolling Stones in een ander nummer verwerkt was). Om nu de hele discografie van Davis door te gaan nemen is wellicht wat omslachtig als er misschien hier iemand is die spontaan roept: dat is dat nummer.
Vaag staat me bij dat het nummer Sympathy for the Devil was. Iemand die mij helpen kan?

In Muziek > Algemeen > naam van cd:

hallo,wie zou me kunnen helpen.ik heb van een vriend een cd gekregen waar opstaat (auto cd2).de artiesten die ik ken zijn
track 2 : bryan ferry - lets stick togetter
track 9 : the sweet - fox on the run
track 11 : status quo - whatever you want
zou iemand me kunnen helpen aan de titel van het album.

alvast bedankt catwezel

John Doe schreef:
Vandaag hoorde ik in een kledingzaak wel een vet hiphop nummer in een stijl die sterk doet denken aan de Sugarhill Gang, maar dan wat moderner qua productie. Er zat een basgitaar in, een orgel/piano, drums en allemaal met goede partijen. Het moet wel een enigzins succesvol nummer zijn zo geslaagd klonk het. Een heel fijn oldschool type nummer. Lang en vrolijk en op het einde werd er een beetje uit 'ge-la-la-laat' met nog steeds de muziek eronder. Alle tips die hierop lijken zijn sowieso welkom. Qua tekst heb ik amper wat kunnen onthouden, daar gaat het mij bij een nummer initieel bijna nooit om ook. 'L.A. is the best' werd geloof ik wel één keer geroepen.

Zou het dit nummer kunnen zijn?

Mark Ronson: Ooh Wee
met Ghostface Killah, Nate Dogg en Trife

sq bedankt voor de site

catwezel

bver schreef:
Mark Ronson: Ooh Wee
met Ghostface Killah, Nate Dogg en Trife

Nee, wel bedankt voor de poging. Het zit een beetje in de richting. Zoiets onthoudbaars als ''oeh wee'' zat er toch niet in geloof ik. Er zat meer rust in, het was ook langer. Er waren wel meerdere rappers en er was een drumbeat die live ingespeeld klonk, een echte basgitaar en een soort live orgeltje zoals ik zei. Ook zat er een frisse electronische bleepmelodie in. Al met al een ontspannen maar heldere, funky productie die in ieder geval erg deed denken aan de oldschool en dat misschien ook was. Er was verder weinig ''attitude'' van de rappers. Zoveel goede nummers op dit gebied kunnen er dan ook weer niet zijn, was mijn idee.

Achteraf had ik blijkbaar toch maar even de moeite moeten nemen het daar te vragen.

Nieuw nummer dat ik zoek, afgelopen nacht gehoord.

Het bevatte een Surinaamse mannenvocaal waarbij in het begin zoiets herhaaldelijk werd gezongen ''als je met je vinger naar me wijst, zal ik je wat bewijzen''. Prachtig exotisch nummer met een hele mooi sfeer.

Iets van Lieve Hugo misschien?

het was wel wat opzwepender

Trafassi dan?

haha, ver ervan verwijderd.

Tekh schreef:
Ook ik zoek iets het was een clip die vaak op mtv kwam aantal jaren geleden,ik dacht dat het iets van radiohead of blur was maar weet het niet zeker.in die clip zag je een meisje die een vriend had en op straat terecht kwam en raakte steeds verder in de problemen drugs en moest de hoer spelen om aan geld te komen was echt een droevige clip.weet het niet meer precies maar is al een jaar of 5 geleden dat ik hem voor het laatst zag.

bij voorbaat dank.

Hoi ik ben nieuw hier, is het misschien "Turn the page" van Metallica?

Ollie

Is die 2e geen Crookers-plaat ofzo? Al weet ik niet zo 1, 2, 3 of Lektroluv dat zou draaien.

hALLo heb juist een liedje op de radio gehoord en het is een hele bekende schijf. Het is tamelijk zomers en zeker dance achtig.

Ik ken geen tekst. Maar ik weet wel dat alles draait om een bas-achtige mannenstem die constant BOM BOM BOM BOM BOMOM.......

Iemand een idee met deze vage beschrijving?

Dat tweede nummer zou ik ook graag weten, wow

@friday the13th: iets van Bob Sinclar misscien???

herman schreef:
Is die 2e geen Crookers-plaat ofzo? Al weet ik niet zo 1, 2, 3 of Lektroluv dat zou draaien.

Klinkt eerder als een bonte verzameling Windows 95 foutmeldingen.

snakevega schreef:
Ik zoek het liedje uit de coca cola reclame komt, die momenteel erg vaak op tv wordt gespeeld.
Iemand?

Misschien die ene van goldfrapp?

[quote]Flammazine schreef:
(quote)

Neen, helaas geen bob sinclar :s.

sq
John Doe schreef:
(quote)

Nee, wel bedankt voor de poging. Het zit een beetje in de richting. Zoiets onthoudbaars als ''oeh wee'' zat er toch niet in geloof ik. Er zat meer rust in, het was ook langer. Er waren wel meerdere rappers en er was een drumbeat die live ingespeeld klonk, een echte basgitaar en een soort live orgeltje zoals ik zei. Ook zat er een frisse electronische bleepmelodie in. Al met al een ontspannen maar heldere, funky productie die in ieder geval erg deed denken aan de oldschool en dat misschien ook was. Er was verder weinig ''attitude'' van de rappers. Zoveel goede nummers op dit gebied kunnen er dan ook weer niet zijn, was mijn idee.

Achteraf had ik blijkbaar toch maar even de moeite moeten nemen het daar te vragen.

Een van de bekendste oldschool acts was Grandmaster Flash. Hun ´The Message´ is traag/relaxed, lang, funky heeft bliepjes, is grotendeels echt gespeeld; t zou m zo kunnen zijn. Echter een nadeel: het is zo bekend dat je het ws wel kent. Is het misschien een ander nummer van ze?

raffael77
sq schreef:
(quote)

Een van de bekendste oldschool acts was Grandmaster Flash. Hun ´The Message´ is traag/relaxed, lang, funky heeft bliepjes, is grotendeels echt gespeeld; t zou m zo kunnen zijn. Echter een nadeel: het is zo bekend dat je het ws wel kent. Is het misschien een ander nummer van ze?

Wordt wel lastig zo. Ik zat te denken aan PUTS omdat ze een oldschool stijl hebben en ook nummers hebben over LA.
Ze hebben funky beats alleen kan ik zijn electro bleep niet plaatsen.
Misschien bedoeld hij iets anders maar denkt ie dat het een bleep is. Maar ze zijn met z'n 2en

Dat nummertje van Breakestra zou ook nog kunnen.
Ze spelen funky beats en toevallig dat nummer met allemaal westcoast artiesten Zoals Chali 2Na & Wildchild.
Ook spelen ze live funky stuff. dat nummertje heet Family Rap

Het is ook een groep uit de westcoast.
Dus we moeten gaan zoeken aan de westzijde hihihihi.
Eigenlijk heb ik meer details nodig.

Het kunnen zoveelgasten zijn.
Wat lastig is dat hij zegt Funky stijl en live klinkt maar weer een elektro bleep heeft.

raffael77
Ik zoek ook een nummer en wie kan mij helpen.

Het is een hedendaags nummer en hoor hem regelmatig op 3FM.

Het is een Jazz nummer dat weg heeft van St Germain.
Er zit ook een viool spel doorheen en de vocalen zijn van vrouw.

Elke keer als ik hem hoor zeggen ze niet wie het is lol.

http://www.3fm.nl/page/3fm_...

Daar kun je zien wat ze gedraaid hebben op 3fm. Als je ongeveer de tijd weet, dan kom je er wel achter.

raffael77
Dat wordt veel te lang zoeken ik ken de naam niet snappie maar toch bedankt.

Ik zoek een nummer dat Lucien Foort draaide in het programma Nachtegiel van Giel Beelen. Zangeres Dennis begon in dat programma door het nummer heen te zingen.

Ik verstond iets van Eric Bridge - Piano.. maar met die naam kan ik niets vinden

Zwammer schreef:
Ik zoek een nummer dat Lucien Foort draaide in het programma Nachtegiel van Giel Beelen. Zangeres Dennis begon in dat programma door het nummer heen te zingen.

Ik verstond iets van Eric Bridge - Piano.. maar met die naam kan ik niets vinden

Dan zal het waarschijnlijk Eric Prydz zijn met het nummer Pjaano.

RobbyT schreef:
(quote)

Hoi ik ben nieuw hier, is het misschien "Turn the page" van Metallica?

Nee hij is het niet maar toch bedankt

Ja die is het ja, danku danku

Toppie, lekker nummer

Ik zoek de naam van het nummer van het reclame filmpje van de nieuwe Teachers promo, als je nu op http://www.comedycentral.nl/ klikt zie je het filmpje. Ik kom er maar niet op.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:49 uur

geplaatst: vandaag om 02:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.