MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
luc011190 schreef:
(embed)

SQ, T.O., Musicfriek, herman? Of anderen natuurlijk

Edit: ik bedoel (natuurlijk) het eerste nummer. Met het tweede zou iemand me zo mogelijk nog blijer maken maar dat is een beetje ijdele hoop. Die eerste had voor mn gevoel zo op Mixed up in the Hague kunnen staan

Het komt me wel bekend voor... Wellicht dat Brooklyn het weet, die kent zijn pappenheimers ook wel goed.

sq
luc011190 schreef:

SQ, T.O., Musicfriek, herman? Of anderen natuurlijk

Edit: ik bedoel (natuurlijk) het eerste nummer. Met het tweede zou iemand me zo mogelijk nog blijer maken maar dat is een beetje ijdele hoop.

Ik denk wel zeker te weten dat ik beide nummers nog nooit heb gehoord. Ik heb er weinig associatie mee (als met covers oid). Eerste nummer vind ik wel mooi. Tweede lijkt in de verte wel wat op New Order, maar dan gladder.

Kos
Die eerste is echt geweldig. .

Hier zegt iemand met een knipoog dat het van Lindstrom is....

Doet me een beetje denken aan zoiets als Martin Circus - Disco Circus , lijkt me ook ouder dan die MUITH-dingen. Of het is gewoon Lindstrom dus

Het zou heel goed Lindstrom kunnen zijn, verklaart ook meteen waarom meneer Lindstrom erachter staat.

Even opnieuw, want de link was verlopen.
Nu dus met nieuwe link!

DJ Shadow maakte enkele jaren een 2cd, Diminishing Returns, die uit twee mixen bestond, een hiphop-mix en een pychedelische gitaarmix.

Van die tweede mix is tot dusver geen volledige tracklist te vinden.
Wellicht zitten hier liefhebbers die mij een beetje verder kunnen helpen, want er zitten echt wel hele vette dingen tussen. Vooral tegen het einde.

Hier te downloaden:

Hier te downloaden:
.

Dit is wat tot nu toe bekend is:
: Alexis Korner - Sunrise
: Frank Zappa - The Return Of The Son Of Monster Magnet (excerpt)
: The Listening - Stones Is
: Sugar Creek - Memory Tree
"This planet has become..."
: American Zoo - What Am I
"You cannot disguise the hate in your eyes"
"This could be today.."
: Azitis - From This Place
"listen, a new world is comin´"
: Hunger! - Tryin´To Make The Best
:
"come with me in my time machine…."
"of your love…"
"It will never happen to me…..I will never leave you alone…."
"radiating with life….."
:
:
"Sometimes I wonder where I am going.."

Alvast heel erg bedankt!

sdr
Ik hoorde net een heel mooi nummer op Arrow, het klonk zeer 80s. Ik heb geen idee wie het kan zijn want ik ben helemaal niet thuis erin. M;n vader dacht dat het de Pet Shop Boys waren, maar ik zocht naar wat nummers van ze op youtube en kwam hem niet tegen. Ik weet alleen van de tekst dat het iets met 'Moon' was. Heeft iemand toevallig een idee?

Ik hoorde vrijdag de 15e een nummer op Arrow, van Aerosmith. Het was een redelijk snel nummer met een slidepartij op één van de elektrische gitaar, met distortion. Dat slide was volgens mij het hele nummer door.
Iemand enig idee? Bedankt!

sdr

Inderdaad, bedankt!

Aces High schreef:
Ik hoorde vrijdag de 15e een nummer op Arrow, van Aerosmith. Het was een redelijk snel nummer met een slidepartij op één van de elektrische gitaar, met distortion. Dat slide was volgens mij het hele nummer door.
Iemand enig idee? Bedankt!

Ben er zelf intussen achter dat 'Let the music do the talkin' aan bovenstaande beschrijving voldoet, maar ik weet na beluisteren nog niet zeker of dit 'm wel was.
Zijn er nog meer Aerosmith-songs met slide gitaarpartijen?

In Overigen > Algemeen > Op zoek naar titel van Synthesizer hit uit de jaren 90:

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar de titel van een synthesizer hit(je) uit de jaren 90. Als ik het me goed herinner ziet de videoclip er als volgt uit:

donkere ruimte, een man die op één of een aantal synthesizers (of keyboards, ben nu alweer aan het twijfelen) speelt en je ziet hier en daar neonlicht. Volgens mij komt er helemaal geen zang aan te pas.

Dit nummer is onlangs gecoverd met een soort van electro beatje eronder.

Ben benieuwd of iemand weet welk nummer ik bedoel.

Guru Josh - Infinity?

Yes that's it!
Ik heb net de clip na jaren (18 jaar intussen weer) nog eens bekeken. Neonlicht dat ik mij nog kon herinneren lijkt wel de visualisatie van Windows mediaplayer, lol!

Dank voor je goede geheugen Deric!

Subliem nummer, dat van Guru Josh! En die remix is belachelijk. Er blijft niets over van dat nummer behalven dan die saxofoon af en toe. Ridicuul!

Ik ken die hele nieuwe versie niet, maar de beschrijving deed me hier aan denken.

Ach, remix... Het is gewoon de zoveelste plaat die van de populaire minimal/techhouse-lopende band afgerold komt. Allemaal zo inwisselbaar als maar kan... Deze keer is het een stukje Guru Josh dat gesamplet wordt, laatst een of ander oude zomerhit en iets langer geleden Pink Floyd en de RHCP...

De oude versie blijft natuurlijk geniaal, mooi nummer om het weekend mee in te gaan.

In Muziek > Algemeen > Desperate Houswive reclame Net 5:

Kan iemand misschien vertellen wat de muziek is onder de reclame voor het nieuwe seizoen van Desperate Houswives. Hij komt vrij vaak voorbij op Net 5. Ik ken het nummer, ik heb het waarschijnlijk ergens hier liggen maar ik luister teveel muziek om als goed te koppelen aan elkaar. Het is redelijk recentlijk, je hoort enkel een zeer groovy melodietje wat volgens mij de intro van de track is. Wie weet om welke track het gaat?

Ik denk dat je Death Cab For Cutie - I Will Possess Your Heart bedoelt. Die hoorde ik laatst bij een promo van Net5. Dat nummer staat op hun nieuwe plaat.
Toen ik dat nummer hoorde op Net5 moest ik ook ff nadenken waarvan ik dat nummer kende.

Yepp dat is hem! Dank je wel, ik kon niet rusten voor dat ik dit nummer had;). Al was mij vermoeden juist dat hij al in mijn muziek collectie aanwezig was juist..

herman schreef:
Ach, remix... Het is gewoon de zoveelste plaat die van de populaire minimal/techhouse-lopende band afgerold komt. Allemaal zo inwisselbaar als maar kan... Deze keer is het een stukje Guru Josh dat gesamplet wordt, laatst een of ander oude zomerhit en iets langer geleden Pink Floyd en de RHCP...

Op Slam.FM zijn ze vooral fan van die sound; intro met een willekeurige oude dancehit-sample en vervolgens een standaard beat met zo'n Fedde Le Grand-baslijntje...zoooo slecht

T.O. schreef:
(quote)

Op Slam.FM zijn ze vooral fan van die sound; intro met een willekeurige oude dancehit-sample en vervolgens een standaard beat met zo'n Fedde Le Grand-baslijntje...zoooo slecht

Die samples worden er ook altijd zo plat en onbeholpen ingeplakt. Het verband tussen het sampletje en het 'housegedeelte' is dan echt zo ver te zoeken. Het is echt een soort onderbreking waarna het nummer weer hersenloos doordendert.

herman, een week of 6 geleden, schreef:
Ik zoek een dancenummer dat ik zondag hoorde bij het uitgaan. Het zit een beetje in de funky electrohoek/breaks hoek (Kraak en Smaak draaide het) en de vocalen - gezongen door een man - gaan ongeveer zo: "late at niiight, lala lala lala feel alright" (ofzo).

De versie die zij draaiden had zo'n old school housebreak met veel percussie. Erg vette plaat, maar hij schiet nu pas weer te binnen.

Gevonden! Gisteren weer gehoord en ik herkende hem direct (een van de betere remixen van de Crookers). Heb deze plaat ook al tijden in bezit, maar had hem al een half jaar niet meer gedraaid ofzo.

Kid Cudi - Day 'N' Night (Crookers Remix):

cool nummer herman

T.O. schreef:

haha ja die zijn zo simpel en slecht, ook dat nummer No Stress totaal geen samenhang tussen "refrein" en zang wat luc0101191 ook zegt, en er zit gewoon geen climax in het gaat nergens naar toe. en dan gebruiken ze ook nog een melodietje wat nog 10 keer simpeler is dan mieke heeft een lammetje.

Ook zo'n kutnummer: Jean Claude Ades & Vincent Thomas - Shingaling...
Maar... weet iemand welk nummer erin is gesampled?

Die bedoelde ik hiermee:

laatst een of ander oude zomerhit

Maar ik vraag het me ook wel af (vandaag die ellendige plaat weer op de radio gehoord). Ik las wel dat het geen sample is, maar dat het live is ingespeeld door wat Cubaanse muzikanten. Maar goed, dan wil ik nog wel weten wat ze naspelen.

Is het dan zeker dat het een 'oude' compositie betreft?

Ik denk dat het een 'traditional' is.

Ik zoek een nummer dat ik laatst ergens hoorde. Het wordt gezongen door een vrouw. Ze zingt: Remember me (volgens mij) and a whoooooooooooooooooooooooooooooooole of iets anders maar in ieder geval een hele lange uithaal er achteraan. Het is volgens mij een jaren '90 en ook wel aardig bekend. Nouja, bij voorbaat dank.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:29 uur

geplaatst: vandaag om 19:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.