MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:

Hoi, ik ben op zoek naar een nummer van Normaal uit 1978 of 1979. Het had de volgende opvallende lyriek:
lal lal lal-lal-lal lal
lal lal lal lal lal-lal lal
lal lal lal-lal-lal lal
lal-lal-lal lal lal lal lal

Weet iemand het? Thanx!

Dat zal vast Hendrik Haverkamp zijn.

Het is hem inderdaad! Superbedankt!

Nu ik toch bezig ben:

In de zomer van 1978 werd er vaak een nummer gedraaid met de tekst:
"... op het strand met een ijsco in je hand"

Kent iemand het nummer?

RobbyT schreef:
Nu ik toch bezig ben:

In de zomer van 1978 werd er vaak een nummer gedraaid met de tekst:
"... op het strand met een ijsco in je hand"

Kent iemand het nummer?

Da's van Heer Hugo Waard: Marie, pak de koffer in! (zat ik maar in Zanzibar).

Geweldig bedankt!

Ik hoorde zojuist (woensdagmiddag) rond 14:00 een erg fijn nummer op Arrow tijdens Rock Temple met Manuele Kemp.
Het was bluesrock en duidelijk gezongen door een negroïde man. Ook hoorde je steeds een iets zwaardere mannenstem er doorheen praten.
Typische amerikaanse, zwarte blues van niet zo heel erg lang geleden.
Helaas heb ik het gemist toen er werd gezegd welk nummer dit was.
Iemand enig idee?

Muddy Waters - Mannish Boy ?

John Lee Hooker- The Healer?

Allebei geweldige songs, maar dat is 'm helaas niet. Wel bedankt!

Het nummer dat ik bedoel is denk ik toch wat nieuwer/moderner, meer de rock-kant op en de stem die praat is volgens mij van iemand anders dan van de zanger. Of in elk geval apart opgenomen.

Nog meer ideeën?

Kos schreef:
Blue Boy - Remember Me.

http://www.youtube.com/watch?v=VGK_61omGYs

Dat is hem. Bedankt man

Aces High schreef:
Allebei geweldige songs, maar dat is 'm helaas niet. Wel bedankt!

Het nummer dat ik bedoel is denk ik toch wat nieuwer/moderner, meer de rock-kant op en de stem die praat is volgens mij van iemand anders dan van de zanger. Of in elk geval apart opgenomen.

Nog meer ideeën?

En ik bedenk nu dat het opzich ook zou kunnen dat de zanger blank is. Degene die je een paar keer hoort praten is in elk geval wel een neger, met een mooie lage stem en een accent.

somewhere down the crazy river van Robbie Robbertson misschien?

Bedankt, maar dat is 'm ook niet.
Het ging echt om bluesrock, met een duidelijke leadgitaar etc. En de pratende man was zeker een neger.
Iemand? Help!

Iets van de North Mississippi Alstars wellicht........

Ik zoek weer een nummer. Het was een nummer van een Nederlandse DJ zijn naam was ook gewoon DJ 'een of andere Nederlanse jongensnaam'. Eind jaren negentig was hij een paar keer op TV. Ik weet nog wel hoe de clip ging, het was namelijk een met de computer geanimeerd gastje die de ruimte doorging, volgens mij kan dat nummer ook wel iets met Space o.i.d er in hebben. Best vet nummer, leuk deuntje. Help

Uh, DJ Paul? Jean? Sven? Dan is Paul volgens mij het 'Nederlandst'

Hoi,

Ik zat afgelopen vrijdag middag in de auto toen ik een nummer hoorde op slamfm. Ik ben alleen helemaal de naam vergeten. Presentator zei alleen dat het eindelijk gedraaid mocht worden. Het begon met een behoorlijk lage en zware bas. Iemand ideeën??

Statiegeld schreef:
Ik zoek weer een nummer. Het was een nummer van een Nederlandse DJ zijn naam was ook gewoon DJ 'een of andere Nederlanse jongensnaam'. Eind jaren negentig was hij een paar keer op TV. Ik weet nog wel hoe de clip ging, het was namelijk een met de computer geanimeerd gastje die de ruimte doorging, volgens mij kan dat nummer ook wel iets met Space o.i.d er in hebben. Best vet nummer, leuk deuntje. Help

Ik heb hem al Jurgen Vries - The Theme.

Ik zoek wederom twee nummers en hoop dat jullie excellente kennis hierbij kan helpen:

1e is een nummer dat ik gisteravond op 100%NL hoorde. Het begint met zang die ik amper kon verstaan en sloot af met een prachtige eindsolo op o.a gitaar, keyboard en, later ook, doedelzak .

En dan nog een nummer met de tekst: Halleluja, the send/scent/sand of spring.

Alvast bedankt

Misschien Milk & Honey zo'n songfestivalhitje, Halleluja? Btw, iemand dat liedje van de coca cola reclame?

er zijn zoveel coca cola reclames. welke bedoel je?

Zag m gister op tv (ik geloof light), het is een vrolijk liedje, ik denk gezongen door een man en een vrouw (2-stemmig).

Kos
Fascination van Alphabeat toch?

Thanx Kos, dat is m! Leuk nummer!

Nu we het toch over reclames hebben, weet iemand ook het liedje van de suzuki splash?

My Idea of Fun - Big Splash

?

Ja, bedankt Paap Floyd! Wat een topochtend!

ik hoorde vandaag een popliedje op de radio volgens mij een redelijk nieuw liedje. Het klonk een beetje als natasha bedingfield maar volgens mij was zij het niet of het staat op geen van haar albums. Het werd in redelijk snel tempo gezongen en er speelde een Banjo in dat was duidelijk te horen. ik hoop dat iemand hier iets mee kan

Gast
geplaatst: vandaag om 22:56 uur

geplaatst: vandaag om 22:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.