Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer
zoeken in:
0
geplaatst: 13 september 2008, 20:18 uur
Gevonden, na lang zoeken bleek het de nieuwe single van Ilse de Lange te zijn. Leuk nummer! http://www.youtube.com/watch?v=ocoIl07SdJk
0
geplaatst: 14 september 2008, 19:25 uur
Ik hoorde vandaag op een cd met Nederlandse hits uit de jaren 70 een nummer met meerdere doedelzaksolo's.
Toen ik keek hoe het nummer heette kon ik alleen 'Doedelzakkiepakkie' ontdekken.
En dat kan ik nergens vinden op het internet.
Jullie misschien een goede hint naar het nummer?
Toen ik keek hoe het nummer heette kon ik alleen 'Doedelzakkiepakkie' ontdekken.
0
geplaatst: 14 september 2008, 23:59 uur
OldSkool schreef:
Ik hoorde vandaag op een cd met Nederlandse hits uit de jaren 70 een nummer met meerdere doedelzaksolo's.
Trojan horse van Luv misschien?
0
geplaatst: 15 september 2008, 00:31 uur
dit vond ik op Google: Doedelzakke pakkie - Nico Haak (geschreven door Peter Koelewijn)
0
geplaatst: 15 september 2008, 00:32 uur
Jesusfreen schreef:
dit vond ik op Google: Doedelzakke pakkie - Nico Haak (geschreven door Peter Koelewijn)
Er staat ook een smilie achter.

0
geplaatst: 15 september 2008, 13:13 uur
Jesusfreen schreef:
Oké, wederom bedankt!

0
geplaatst: 18 september 2008, 15:41 uur
Ik zoek een nummer waarvan ik eigenlijk alleen de clip van dit redelijk nieuwe elektronische nummer ken. De clip bestaat uit (in beginsel) twee dieren (uiteraard in een pak) die je een hele dag volgt in het doen van allerlei dingen. De dag eindigt vervolgens op een feestje met nog veel meer dieren, waar iedereen (volgens mij) zwaar aan de alcohol en drugs ging.
De tekst van het nummer is volgens mij een gedeelte in het Engels en een gedeelte in het Duits en word ingezongen met behulp van autotune of een andere stemvervormer.
De tekst van het nummer is volgens mij een gedeelte in het Engels en een gedeelte in het Duits en word ingezongen met behulp van autotune of een andere stemvervormer.
0
Misterfool
geplaatst: 18 september 2008, 19:09 uur
ik zoek een nummer waar je in de clip z'on vrouw in een ruimteschip ziet en dat langzaam haar kleren van haar lijf gaan.(de clip is nogal banaal) de muziek die er bij hoorde was geniaal en is mij altijd nog bijgebleven maar hoe heet dat nummer?
0
geplaatst: 18 september 2008, 19:38 uur
Misterfool schreef:
ik zoek een nummer waar je in de clip z'on vrouw in een ruimteschip ziet en dat langzaam haar kleren van haar lijf gaan.(de clip is nogal banaal) de muziek die er bij hoorde was geniaal en is mij altijd nog bijgebleven maar hoe heet dat nummer?
volgens mij bedoel je Jem - They http://www.youtube.com/watch?v=hBKvOu5TTdo
0
Misterfool
geplaatst: 19 september 2008, 08:15 uur
ja die bedoelde ik heel erg bedankt FeNDer. prachtige stem die vrouw
0
geplaatst: 19 september 2008, 19:38 uur
Sorry dat ik jullie weer stoor, maar ik luisterde laast naar 'Day nine: Playground' van Ayeoron's 'The human equation' en iemand merkte op dat dit verdacht veel leek op een werk van componist Edvard Grieg.
Ziehier mijn verzoek...
Ziehier mijn verzoek...
0
geplaatst: 27 september 2008, 15:46 uur
Ik zag net (zaterdagmiddag) de intro van de nederlandse film 'No trains, no plains' en daarin hoor je een prachtige song gezongen door een vrouw. De vrouw heeft een wat ruwe stem, met wat gekraak erin en het deed me enigzins aan Melissa Etheridge denken. De stijl was accoustisch/folk/pop/rock of zoiets, maar wel met een complete band.
Ik kan helaas nergens info wbt de soundtrack van dit filmpje vinden. Iemand enig idee om welk lied het gaat?
Ik kan helaas nergens info wbt de soundtrack van dit filmpje vinden. Iemand enig idee om welk lied het gaat?
0
Ruby1966
geplaatst: 27 september 2008, 16:14 uur
Kan het Ilse de Lange zijn met When We Don't Talk? Volgens Wikipedia verzorgt zij de titelsong voor deze film...
http://nl.youtube.com/watch?v=Dsw6Tzk1pZU
0
geplaatst: 28 september 2008, 00:46 uur
OldSkool schreef:
Sorry dat ik jullie weer stoor, maar ik luisterde laast naar 'Day nine: Playground' van Ayeoron's 'The human equation' en iemand merkte op dat dit verdacht veel leek op een werk van componist Edvard Grieg.
Ziehier mijn verzoek...
(embed)
Ziehier mijn verzoek...
(embed)
in the all of the mountain king???
0
geplaatst: 28 september 2008, 11:23 uur
Ruby1966 schreef:
Kan het Ilse de Lange zijn met When We Don't Talk? Volgens Wikipedia verzorgt zij de titelsong voor deze film...
Ja, bedankt voor je hulp en het kijken he, maar die kwam ik zelf inderdaad ook tegen. Ik had er even bij moeten zeggen dat het níet ging om Ilse de Lange. Ilse de Lange heeft geen rauwe stem en ik moet toch zeggen dat ik niet bepaald hou van haar muziek.
Iemand anders nog ideeën?
0
geplaatst: 28 september 2008, 20:59 uur
OldSkool schreef:
Ziehier mijn verzoek...
(embed)
Ziehier mijn verzoek...
(embed)
Die iemand heeft gelijk : ' Morgenstimmung ' uit de Peer Gynt van Edvard Grieg .
0
geplaatst: 28 september 2008, 23:31 uur
0
geplaatst: 29 september 2008, 01:46 uur
pascal83 schreef:
Ik zoek een nummer waarvan ik eigenlijk alleen de clip van dit redelijk nieuwe elektronische nummer ken. De clip bestaat uit (in beginsel) twee dieren (uiteraard in een pak) die je een hele dag volgt in het doen van allerlei dingen. De dag eindigt vervolgens op een feestje met nog veel meer dieren, waar iedereen (volgens mij) zwaar aan de alcohol en drugs ging.
Ja, die zag ik ook laatst op mtv, het viel me op omdat zowel het nummer als de clip nogal afweek van de standaard mtv-clips. Helaas heb ik ook de titel en artiest gemist,..

Verder zoek ik een nummer. Het is een typisch Amerikaans Southern Rock-nummer. Het refrein was iets in de trant van:
These are my words and I'm not gonna change them
....
This is my life and I won't rearrange it
But I was struck by the beauty of your eyes
0
geplaatst: 29 september 2008, 04:40 uur
Aces High schreef:
Iemand anders nog ideeën?
Ellen ten Damme. Ze speelt ook mee in de film en kan zingen als een echte Amerikaanse 'rockbitch'.Iemand anders nog ideeën?
0
geplaatst: 29 september 2008, 19:07 uur
Titmeister schreef:
Ja, die zag ik ook laatst op mtv, het viel me op omdat zowel het nummer als de clip nogal afweek van de standaard mtv-clips. Helaas heb ik ook de titel en artiest gemist,..
(quote)

Deze misschien?
http://nl.youtube.com/watch?v=vW4sR-ODyWk
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 03:46 uur
Hmm, ik zoek niet echt een nummer, maar meer een artiest/album
Ergens vorige week in De Wereld Draait Door, liet Giel Beelen een stukje horen van ik dacht een ierse artiest, die na jaren weer terug de muziek in gaat. De muziek had erg veel weg van Coldplay en ik dacht dat Beelen zei dat die artiest voor Coldplay had geschreven. Dat laatste weet ik niet zeker meer.
Heeft iemand enig idee welke album/artiest ik hier zoek?
Thanks!
Ergens vorige week in De Wereld Draait Door, liet Giel Beelen een stukje horen van ik dacht een ierse artiest, die na jaren weer terug de muziek in gaat. De muziek had erg veel weg van Coldplay en ik dacht dat Beelen zei dat die artiest voor Coldplay had geschreven. Dat laatste weet ik niet zeker meer.
Thanks!
0
Johny Favourite
geplaatst: 1 oktober 2008, 08:10 uur
RWL schreef:
Thanks!
Thanks!
Op de DWDD site kun je de uitzendingen terugzien. Even uitzoeken wanneer Beelen de 'tafelheer' was en je hebt je antwoord.
0
geplaatst: 1 oktober 2008, 09:54 uur
Kan ook op uitzendinggemist.nl. Hij was er gisteren, dus ik denk dat het de afgelopen van vorige week dinsdag was (ervanuitgaande dat ie 1 keer per week op een vaste dag komt).
* denotes required fields.