MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! ik zoek een nummer

zoeken in:
Dat lijkt wel op de clip van The Feeling - Sewn
Al worden die niet weg getrokken.

sewn

Vorige week hoorde ik op KX-Radio een nummer waarvan ik het volgende nog weet:

- Nederlandse band met zangeres
- Ik vermoed een nummer uit begin jaren '80
- Muziek klinkt als een kruising tussen ELO en Kim Wilde
(door de stem van zangeres)
- Titel is iets met 'Tonight' (?)

Iemand enig idee?

Ja, Tower met See You Tonight

deric raven schreef:
Ja, Tower met See You Tonight

Dat is 'm! bedankt!

leuk!

Mooi nummer.
Ben ook gelijk naar het album op zoek gegaan.

Ik zoek een latin house achtig nummertje van een tijdje terug.
Het begint me een stuk waarin vooral de gitaarriff opvalt waarna een trompet invalt die langgerekte noten speelt. Er komt ook af en toe een korte sample in van een (mannelijke) stem die telkens twee worrden zegt. een vriend meende te verstaan "Christian volunteer". Maar met die zoekterm vind ik niets gelijkaardigs.

Ben er al enkel jaartjes naar op zoek. Dus je zou er mij wel een zeer groot plezier meedoen als je het mij kan vertellen.

0906-Latinas

0906 is de bandnaam? Ik vind het helaas nog steeds niet. Weet je toevallig hoe het album noemt ofzo?

chrismusic
Stapler schreef:
0906-Latinas

Bompapunk schreef:
Ik zoek een latin house achtig nummertje van een tijdje terug.
Het begint me een stuk waarin vooral de gitaarriff opvalt waarna een trompet invalt die langgerekte noten speelt. Er komt ook af en toe een korte sample in van een (mannelijke) stem die telkens twee worrden zegt. een vriend meende te verstaan "Christian volunteer". Maar met die zoekterm vind ik niets gelijkaardigs.

Ben er al enkel jaartjes naar op zoek. Dus je zou er mij wel een zeer groot plezier meedoen als je het mij kan vertellen.

Je bedoelt waarschijnlijk " Crystal Frontier" van Calexico maar dan in de remix-versie van Buscemi.

Dat is em! Duizendmaal dank jesusfreen!!!!

Het is niets, mijn zoon.

In Genres > Overigen > flamenco in dove reclame:

weet iemand toevallig van wie het flamenco nummer in deze dove reclame is?

http://www.youtube.com/watch?v=vilUhBhNnQc

YoG
Beetje fout om dit te vragen..

Ik zoek een 90s house-hardcore nummer...
Het begint met een verhaaltje over The Candyman:
Fade in met enge stemmetjes "Candyman, Candyman, Candyman, Candyman, Candyman," enz
..en dan... kinderstemmetje:
"When you look in the mirror and say his name five times, he will appear behind, breathing down your neck"

en dan hArDCorE HeLL breaks loose boem boem boem boem enz ....

Iemand een idee? Het stond op een nogal obscuur gekopieerd cassettebandje.. zelfs mn klasgenoten in trainingspak kenden het niet..

Nutty T - Candyman

November 2007 was ik in HMV Londen hoorde ik een nummer en tot de dag van vandaag weet ik niet wat het is.
Een medewerker kon(wilde) mij niet verder helpen.
Liedje begint met een simpel r&b-achtig ritme met vrouwelijke vocalen. Halverwege ergens vrolijkt een My Bloody Valentine-achtige gitaarnoise het nummer op.
Het is ook een redelijk lang nummer.
Het is niet veel, maar meer informatie heb ik niet. Wie kan mij helpen?

Ik ben op zoek naar dat hele bekende instrumentale blues achtige nummer uit de jaren zestig. Het is regelmatig op TV bij Leo Blokhuis naar voren gekomen.
De hookline gaat zo: G - F - E / G - F - E / G - F - E (in noten)
Het is met een orgel gespeeld.

Weet iemand welk nummer ik bedoel?

Booker T & the MG's met Green Onions misschien?

Ja dat is hem! Bedankt!

Ik ben op zoek naar een heel bekend Amerikaans feelgood soulnummer uit de jaren 60 of 70 waarin mannen op hoge toon zingen: "I love you"
En wel met deze noten: E - G - B - A - G

De titel is waarschijnlijk niet "I love you" maar je kunt nooit weten. Weet iemand welk nummer ik bedoel?

Kos
Ik ken hem, maar kan er niet opkomen, is vaak op radio 2.

Iets van de Bee Gees - Love So Right misschien, Of een ander nummer. Ik ben niet zo heel goed met de Bee Gees, maar ze zingen wel vaak hoog.

beetje zielig...maar ik moet ff horen hoe die nou precies gaat...

'whoop that ass!' en dan die bass

anybody?

Is het niet "Whoops there it is" van o.a. Fresh Prince?
Grappig dat hier precies de zelfde vraag wordt gesteld.
http://www.9lives.be/forum/track-id-requests/462225-r-b-whoop-ass.html

platedraaier schreef:
Iets van de Bee Gees - Love So Right misschien, Of een ander nummer. Ik ben niet zo heel goed met de Bee Gees, maar ze zingen wel vaak hoog.

Nee het is absoluut niet van de Bee Gees, het moet meer in de richting gezocht worden van groepen als "The Trammps", "The O'Jays", "The Spinners", "The Four Tops", "The Temptations" enz.
Het is superbekend en volgens mij is het een tijdje op een bepaalde reclame gebruikt.
Ze zingen het zo: "I love you-ou-ou" en zoals ik al aangaf met deze noten: E - G - B - A - G

Ok, misschien slaat het nergens op, maar nu denk ik aan
The Platters - Only You

Verder zou ik het niet weten.

Ik denk aan The Manhattans - Kiss and Say Goodbye maar die zingen in de achtergrond " I'm gonna miss you", dus dat zal het ook wel niet zijn.

Ik ben op zoek naar de titel van een nummer; tussen mijn muzieklijst staat hij als She's only 18 van RHCP, maar dat blijkt niet te kloppen.
Het is een instrumentaal nummer, wat ik wel zou toeschrijven aan RHCP, Het rifje wat er in zit lijkt op het begin van Especially in Michigan van dezelfde band..
Wie kan me aan de titel helpen?!

Hoe lang duurt het nummer?

@Robby T - Is het niet dat nummer dat ook door Prince is gecoverd: "Betcha by Golly Wow"?

Da's oorspronkelijk een nummer van The Stylistics, geschreven in 1970.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:02 uur

geplaatst: vandaag om 16:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.