MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
Ralph 1983 Ik sluit me bij je aan. Die hele Nielson vind maar een zeikzanger

Mannenhart van Nielson en Blof gaat nog wel, maar voor de rest kan zijn muziek mij niet bekoren.

Vandaag kwam ik erachter wie er verantwoordelijk zijn geweest voor het gedrocht dat mij geregeld tijstert als hier thuis Radio Gelderland aanstaat: Alle Farben heeft samen met ene Graham Candy een nummer gemaakt dat nooit had moeten worden gemaakt. Baslijntje zodat het nog net dance lijkt, maar niet te hard natuurlijk want veel mensen vinden dance eng als het te hard wordt, maar ja, op dit baslijntje kun je wel een beetje voorzichtig bewegen, op een feestje of zo, en mocht je dat willen. Vervolgens moet daar dan wel een gitaar overheen want dan lijkt het net folk en dat is om het hoedjespubliek te bereiken, maar ja, die gitaar is dan weer zacht ingemixt, maar hé, dan mixen we het fretgeluid toch wat harder in? Dan weet je ook weer dat er gitaar op dit nummer gespeeld wordt. Dat gaat allemaal nog wel, hoewel ergerlijk, maar die zang is echt tenenkrommend. Wil iemand die Graham Candy eens vertellen dat hij niet zo'n naar stemmetje op moet zetten?

buizen schreef:

Is dat trouwens verplicht of zo, dat er afgewisseld wordt met muziek, kan er niet gewoon een heel programma gepraat worden?
!

Dat vraag ik mij al jaren af. Heeft er iemand per ongeluk eens iets interessants te vertellen is ineens de zendtijd om. Hoe zou dat nou komen ? Draai een plaat minder en die gast kan zijn verhaal afmaken.

Ralph 1983 schreef:
Sexy als ik dans van Nielson, weet niet waarom maar dat nummer vind ik zo simpel en vooral vervelend klinken.

De Man Die Niet Gaan Kan, dat is pas een erg nummer.

Rockfan schreef:
(quote)

Dat vraag ik mij al jaren af. Heeft er iemand per ongeluk eens iets interessants te vertellen is ineens de zendtijd om. Hoe zou dat nou komen ? Draai een plaat minder en die gast kan zijn verhaal afmaken.

Je reageert op een bericht van een half jaar terug en buizen is al een maand niet ingelogd geweest, dus ik weet niet hoe zinnig deze reactie is...
Bij Radio 1 is het in ieder geval policy om in ieder geval 1 plaat per uur te draaien. Was een tijdje terug een discussie over op de radio.

Jan Smit & Kraantje Pappie - Handen Omhoog

Ik kwam deze tegen en kijk eigenlijk niet naar de datum. Of iemand hoe lang al wel of niet is ingelogd evenmin. Of deze reactie zin heeft merk ik wel ?

Maar goed.....policy of niet, ik blijf het raar vinden dat een onderwerp of discussie wordt afgebroken vanwege te weinig zendtijd maar wel tijd hebben voor een (meestal niet zo'n mooie) plaat.

herman schreef:
(quote)

Alsof het origineel nog niet erg genoeg was... (maar gelukkig hoor je de cover van Nielson nooit op de radio)

herman schreef:

Die titel klinkt als een vertaling van 'The Man Who Can't Be Moved' van The Script. Zit ik goed?

Slowgaze schreef:
(quote)

Die titel klinkt als een vertaling van 'The Man Who Can't Be Moved' van The Script. Zit ik goed?

Jup.

Arrie schreef:
(quote)

Alsof het origineel nog niet erg genoeg was... (maar gelukkig hoor je de cover van Nielson nooit op de radio)

Ik kan je garanderen dat ie op Q zeker 2 a 3 x per dag voorbij komt

En Sexy als ik dans daarnaast ook nog steeds

pureshores schreef:
(quote)

Ik kan je garanderen dat ie op Q zeker 2 a 3 x per dag voorbij komt

Ahja, ik zie het. Lijkt er wel op dat dat de enige zender is die hem draait. (ik luister nooit naar Q Music)

Dotan - Home in het rijtje "Bastille-klonen die nog irritanter zijn dan het origineel."

Black M - Sur Ma Route - slechte cover van daddy DJ

Ja maar Bastille doet toch ook niets origineels?

Nee en dat doen ze nog slecht ook!

Coldplay- Magic. Wat een zoutloos en saai nummer zeg.

tuktak
Rondé - Run
Tot 1minuut20 kan ik het nog wel handelen (beetje adele, vooruit), maar vervolgens 2 minuten (al lijkt het eeuwig) hetzelfde zinnetje uitkramen is waarschijnlijk het meest idiote stukje popmuziek van dit jaar.

CHIEP (crew)
Ik ken haar verder niet, maar na één beluistering valt mij vooral op wat een verschrikkelijk accent die Rikki heeft.

Recentelijk Sexy als ik Dans, wat hier al een aantal keer genoemd is. Ik ben er onderhand van overtuigd dat Nielson het gewoon leuk vindt om mensen te teisteren met zijn drek. Gelukkig ben ik nog niet genoeg blootgesteld aan die vertaling van The Script, anders zou die hier ook staan.

Over The Script gesproken, dat Superheroes mag ook wel een andere dimensie ingestuurd worden. Muzikaal gaat het nog wel maar de zanglijn en de tekst zijn echt te erg voor woorden... Bah!

Kensington is ook zo'n overgewaardeerd verschijnsel... Kings of Leon had al maar één goed nummer geschreven en als je daar dan nog een derivaat van neemt blijft er helemaal niets van over.

tnf
Zoals ik iemand elders al had zien zeggen: Nielson's simplistische deuntjes hebben veel weg van wat je guitige neefje componeert voor een of ander (eventueel tig-jarig) bruiloftsfeest.

Ze klinken stuk voor stuk alsof ze in een uurtje zijn geschreven. Dergelijke nummers blinken (mede door een bepaalde mate van spontaniteit) nog weleens uit in hun simpelheid, maar die van Nielson vermoeien me voornamelijk heel erg.

"Sexy als ik dans" wordt nog steeds dagelijks minimaal 2x op Q gedraaid.

Ook Avicci-The days blijft maar op de playlist hangen-snap ook niet waarom NL zo obsessief in Robbie Williams blijft hangen-afgelopen Dec terug in engeland 2 weken werd meteen duidelijk hoe klaar men daar al 4 jaar met hem is

'Coming home' van Dotan.

Die wil ik de eerste vijf jaar niet meer horen.
Toegegeven, de eerste paar keer vond ik het een leuk nummer. Maar na zo'n 70 keer gehoord te hebben na een maand of twee, komt dat nummer m'n strot uit. Helaas schijnt Sky Radio er maar niet genoeg van te krijgen en gaat er vrolijk mee door. En nee, van zender wisselen of volume uit bij dit nummer kan niet want dat word centraal geregeld bij ons.

Life oh life life life life doe doe doe life life life oh life doe toe doe life oh oh doe doe life oh oh van die ene zaagdoos

Oh ja, dat nummer over een olijf.

Ja, wat het nummer leuk maakte voor de 5-jarige ik.

Rowwen Heze met één of andere sentimentele draak in onverstaanbaar koeterwaals...

Lips are movin' mag wel van de radio af-totaal niksnummer en rip off van All about that bass.

We hebben nu op het werk trouwens 538 de variatie is enorm ver te zoeken maar de huidige single van DJ Snake wordt dus toch gewoon gedraaid (wat ik dus geen 538 achtig nummer vind)

Ik hoor net tijdens een Spotify reclame een 'remix' van Sugar Man (Rodriguez). Ik heb het opgezocht en het blijkt te gaan om ene Yolanda Be Cool & DCUP. Het is me gelukt het twee minuten te luisteren voordat ik in huilen ben uitgebarsten. Dit moet wel één van de allerslechtste verkrachtingen allertijden zijn .

Gast
geplaatst: vandaag om 10:10 uur

geplaatst: vandaag om 10:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.