Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
0
buizen
geplaatst: 27 februari 2016, 20:08 uur
goldendream schreef:
Onlangs passeerde Björk en daar waren die braakneigingen weer.
Onlangs passeerde Björk en daar waren die braakneigingen weer.
Hoezo?
Wat is er nou mis mee om eens Björk op de radio (!) te horen.
Of is het een zender die de hele dag Björk draait?
0
geplaatst: 27 februari 2016, 21:08 uur
buizen schreef:
Hoezo?
(quote)
Hoezo?
Zolang het maar niet It's Oh So Quiet is...

Verder hoor ik ook graag wat meer Björk op de radio. Maar goldendream kan haar stem(gebruik) misschien niet zo goed hebben, dat hebben wel meer mensen.
0
geplaatst: 28 februari 2016, 22:19 uur
Slowgaze schreef:
De enige radiozender die hier af en toe aanstaat is Radio Gelderland (niet mijn keuze), en daar heeft men blijkbaar 'Renegades' van X Ambassadors ontdekt. Joepie, weer een nieuw zielloos quasi-folkliedje voor mensen die van muziek met echte instrumenten houden én van opzichtige, domme refreintjes. Ze hebben trouwens een blinde toetsenist die op Niles Crane lijkt.
De enige radiozender die hier af en toe aanstaat is Radio Gelderland (niet mijn keuze), en daar heeft men blijkbaar 'Renegades' van X Ambassadors ontdekt. Joepie, weer een nieuw zielloos quasi-folkliedje voor mensen die van muziek met echte instrumenten houden én van opzichtige, domme refreintjes. Ze hebben trouwens een blinde toetsenist die op Niles Crane lijkt.
Ik vind Radio Gelderland in de middag wel prettig in de auto naar huis, maar ik snap je punt wel, ze houden heel lang vast aan chart plaatjes en pikken vaak de singer songwriter troep eruit.Ze bleven ook maandenlang Imagine Dragons draaien.
Maar ze kiezen wel vaak leuke obscure 80's nummers en staan open voor suggesties via twitter etc om verzoekjes
0
geplaatst: 2 maart 2016, 08:25 uur
Ik sta tegenwoordig op een plaats waar geregeld de radio aan staat en ongeacht de zender word ik dan geteisterd met dat afschuwelijke geval van Lukas Graham. Is hier echt niets aan te doen?
0
geplaatst: 2 maart 2016, 08:45 uur
I Know What You Did Last Summer van de twee geitjes staat met stip op 1 in de wegzaplijst.
0
geplaatst: 3 maart 2016, 19:53 uur
Joren999 schreef:
Ik sta tegenwoordig op een plaats waar geregeld de radio aan staat en ongeacht de zender word ik dan geteisterd met dat afschuwelijke geval van Lukas Graham. Is hier echt niets aan te doen?
Jaaazekerrr! Oh wat ben ik het hier mee eens! En dat nummer hééft ook zo'n indringend zeurritme. Ik krijg dan zelfs fysieke klachten; pijnlijke samentrekkingen in maag en onderbuik, meteen al bij dat pingeltje aan het begin. Sinds enige tijd werk ik op bepaalde dagen op een plek waar Q aanstaat. Bij 1 werkdag onvrijwillig Q luisteren op t werk hoor je 'm zo 3 maal als je pech hebt.
Is dat hele Q trouwens niet ook iets om akelig van te worden. Voor mijn gevoel ligt het dagrepertoire op niet veel meer dan 30 verschillende titels, waarvan de helft in dit topic staat.
0
geplaatst: 4 maart 2016, 14:36 uur
sq schreef:
Jaaazekerrr! Oh wat ben ik het hier mee eens! En dat nummer hééft ook zo'n indringend zeurritme. Ik krijg dan zelfs fysieke klachten; pijnlijke samentrekkingen in maag en onderbuik, meteen al bij dat pingeltje aan het begin. Sinds enige tijd werk ik op bepaalde dagen op een plek waar Q aanstaat. Bij 1 werkdag onvrijwillig Q luisteren op t werk hoor je 'm zo 3 maal als je pech hebt.
Is dat hele Q trouwens niet ook iets om akelig van te worden. Voor mijn gevoel ligt het dagrepertoire op niet veel meer dan 30 verschillende titels, waarvan de helft in dit topic staat.
(quote)
Ik vrees dat dit een nieuwe Passenger is die bij 3Fm en Q nog tot volgend jaar deze tijd dagelijks voorbij zal komen
0
geplaatst: 4 maart 2016, 19:47 uur
Ik vind dat nummer 7 Years van Lukas Graham ook zo verschrikkelijk. Met name omdat de intro erg veel gelijkenissen heeft met het prachtnummer Empire of The Clouds van Iron Maiden.
0
geplaatst: 11 maart 2016, 10:01 uur
Het lijkt alsof er hier dj's van 3fm meelezen, sinds mijn klacht heb ik het nummer daar niet meer gehoord. Snel even afkloppen natuurlijk!
0
Ponty Mython
geplaatst: 11 maart 2016, 14:57 uur
Anouk die over haar zoveelste relatie zingt. Wat een zeiknummer.
0
geplaatst: 26 april 2016, 11:15 uur
3fm gaat iets te hard op Alleen naar de Kermis van Thijs Boontjes Dans- en Showorkest. Er wordt geprobeerd een heel eigenzinnig en alternatief nummer te maken, maar het klinkt ontzettend nep en kut.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 15:28 uur
Iets van Niels Geusebroek dat de laatste tijd veel op de radio komt. Allemachtig, wat heeft die vent een verschrikkelijk akelige stem. Niet te doen.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 15:36 uur
herman schreef:
Iets van Niels Geusebroek dat de laatste tijd veel op de radio komt. Allemachtig, wat heeft die vent een verschrikkelijk akelige stem. Niet te doen.
Moest even zoeken, maar volgens mij is het The Year of Summer - dat hoor ik zéér regelmatig op de sportschool - dat heeft idd nog een sterkere verslappende werking dan een vrouw in een broekrok.
Krijg ik zin om met dumbells te gaan gooien, maar door de verslappende werking van die muziek kan dat niet meer

0
geplaatst: 2 mei 2016, 16:21 uur
De 'hardstyle' versie of de akoestische versie die daarna volgens mij is uitgebracht?
0
geplaatst: 2 mei 2016, 16:43 uur
Wat ik hoor is een akoestisch singersongwriter-liedje. Maar er zal ongetwijfeld ook een sportschoolversie van zijn gemaakt.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 16:56 uur
herman schreef:
Wat ik hoor is een akoestisch singersongwriter-liedje. Maar er zal ongetwijfeld ook een sportschoolversie van zijn gemaakt.
Andersom. Het was oorspronkelijk een platte danceplaat van Wildstylez waar Niels Geusebroek zijn vocalen aan verleende. Later deed ie ook een akoestische versie, waarschijnlijk speciaal om op de Sky Radios gedraaid te kunnen worden.

Als het om Year of Summer gaat tenminste. Want dat nummer is al drie jaar oud.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 17:12 uur
De sportschool heeft waarschijnlijk een goedkoper abonnement op een streaming-dienst en dan krijg je niet altijd het nieuwste van het nieuwste te horen. Maar of dat nou wat uitmaakt 

0
geplaatst: 3 mei 2016, 20:37 uur
Joren999 schreef:
Kan je alleen maar bijstaan. Bij ons op het werk staat 9 uur per dag Studio Brussel op en daar komt dat nummer geregeld langs. Hij is het op een morgen zelfs eens live komen zingen. Tenenkrommend.
Een andere vaste klant bij Stubru waar ik mijn woede bij moet bedwingen: Selah Sue. Flauwe huismoedermuziek met teksten vol met zelfmedelijden.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 16:40 uur
Acda en de Munnik, dat nummer met dat... ach laat ook maar. Echt, de hel die twee.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 16:42 uur
Wellicht zijn er hier nog mensen met interesse om deel te nemen aan deze knock-out: Muziek >> Muziekgames >> Het meest overschatte nummer (K.O.)
0
geplaatst: 4 juni 2016, 00:10 uur
"Hey, radiozender, we zijn 'Home' van Dotan nog helemaal niet beu gehoord, dus het zou een goed idee zijn om dat nummer nog een keertje te draaien!"
- Niemand.
- Niemand.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 06:53 uur
Ik luister zelden tot nooit naar de radio omdat ik zelf altijd muziek meeneem in de auto. Was ik laatst een keer vergeten. Een half uur lang ben ik wat heen en weer gegaan tussen zenders als 538, Q Music en andere pulp. Uit pure nieuwsgierigheid de afgelopen dagen nog een paar keer gedaan....
Ik had verwacht dat het erg was, maar zo erg!?
Er komt gewoon zelden nog een nummer voorbij waarin echte instrumenten worden gebruikt.
Ik had verwacht dat het erg was, maar zo erg!?
Er komt gewoon zelden nog een nummer voorbij waarin echte instrumenten worden gebruikt.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 08:13 uur
angelin schreef:
Ja, stel je voor...
0
geplaatst: 4 juni 2016, 18:27 uur
angelin schreef:
Kun je mij uitleggen wat er niet echt is aan elektronische muziekinstrumenten?
0
geplaatst: 4 juni 2016, 18:48 uur
Waar is Sietse als je 'em écht nodig hebt. "Echte instrumenten" bestaan helemaal niet meer in de Sietsistische Musikanschauung 
Je zou de terugvraag kunnen stellen aan angelin wat er echt is aan elektrische gitaren die worden versterkt en bespeeld met vaak minstens 4 effectpedalen of -doosjes?
Wat is er vervolgens écht aan puur akoestisch gespeelde muziek - afgezien van de warmte, the feel en de intimiteit. We zijn juist de hele handel gaan versterken om een groter publiek te bereiken.
U2 does the Beauforthuis - akoestisch - lijkt me eerlijk gezegd geen haalbare kaart - al kan ik me wel een voortstelling maken van de warme klank en de sfeer.
Bovendien: een band als Talk Talk maakte vanaf Colour of Spring zeer intensief gebruik van synths en andere elektronische hulpmiddelen om eea betaalbaar en uitvoerbaar te houden. Zullen we Talk Talk dan ook maar schrappen uit de MuMe-canon?

Je zou de terugvraag kunnen stellen aan angelin wat er echt is aan elektrische gitaren die worden versterkt en bespeeld met vaak minstens 4 effectpedalen of -doosjes?
Wat is er vervolgens écht aan puur akoestisch gespeelde muziek - afgezien van de warmte, the feel en de intimiteit. We zijn juist de hele handel gaan versterken om een groter publiek te bereiken.
U2 does the Beauforthuis - akoestisch - lijkt me eerlijk gezegd geen haalbare kaart - al kan ik me wel een voortstelling maken van de warme klank en de sfeer.
Bovendien: een band als Talk Talk maakte vanaf Colour of Spring zeer intensief gebruik van synths en andere elektronische hulpmiddelen om eea betaalbaar en uitvoerbaar te houden. Zullen we Talk Talk dan ook maar schrappen uit de MuMe-canon?
0
geplaatst: 4 juni 2016, 20:33 uur
0
geplaatst: 4 juni 2016, 20:45 uur
angelin schreef:
@Gretz & Mjuman :
Willen de heren nav mijn berichtje echt een discussie beginnen over wat echte instrumenten zijn of niet? Daar zou ik echt een mede user voor zoeken die ook geen leven heeft.
@Gretz & Mjuman :
Willen de heren nav mijn berichtje echt een discussie beginnen over wat echte instrumenten zijn of niet? Daar zou ik echt een mede user voor zoeken die ook geen leven heeft.
Je begint er toch echt zelf over...
0
geplaatst: 4 juni 2016, 21:16 uur
angelin schreef:
@Gretz & Mjuman :
@Gretz & Mjuman :
Zie Arrie. Verder: " ook" - wat een ontiegelijke gotspe: als educatief werker zou enige terughoudendheid je sieren. Hier komt men om te " lullen" over muziek. Elke aanname over "das Leben der Anderen" is uitermate speculatief en populistisch.
Get a life girl and stop nagging!
--edit-- Na het zien van 10 minuten "Ladies of Soul" bedenk ik dat het bijwonen van een dergelijk 'concert' van zgn soul ladies voldoende moet zijn om tot inkeer te komen. Zelden non-elektronische soul-muziek meer 'vertopperd' zien weergegeven.

0
geplaatst: 5 juni 2016, 19:11 uur
angelin schreef:
Wauw. Not sure if trolling, zeker gezien je 808s and Heartbreak goed vindt. Er zijn juist veel nummers op de radio waar 'echte' instrumenten in zitten; een prominente akoestische gitaar in 'Blank Space' van Taylor Swift bijvoorbeeld, of neem nou een van de grootste hits van de afgelopen tijd: 'Hello' van Adele. En dan heb ik het nog niet gehad over die 'singer-songwriter'- en 'folk'-hausse van de afgelopen tijd (maar als we het daar over hebben: dan liever een goed nummer uit de computer dan zo'n quasiverantwoord gedrocht met 'echte' instrumenten).
0
geplaatst: 6 juni 2016, 09:33 uur
Mjuman schreef:
--edit-- Na het zien van 10 minuten "Ladies of Soul" bedenk ik dat het bijwonen van een dergelijk 'concert' van zgn soul ladies voldoende moet zijn om tot inkeer te komen. Zelden non-elektronische soul-muziek meer 'vertopperd' zien weergegeven.
(quote)
Cruiseschip-muziek zonder 'soul'.
Op de een of andere manier krijg ik het doodsbenauwd van dat vijftal (terwijl ik weinig heb tegen Candy als ik haar los van de andere vier zie, en neutraal tegenover Edsilia sta).
Het lijkt wel alsof je een vreemdsoortige chemische reactie krijgt als je de vijf afzonderlijke individuën met elkaar combineert, dan lijken ook de pruimbare leden van het clubje opeens opeens braakopwekkend.
* denotes required fields.