Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
2
geplaatst: 11 maart 2017, 19:26 uur
"Sublime FM, fresh jazzy sounds". Fresh jazzy sounds? Jason Mraz, Adele, Counting Crows (zingende ananas), Maroon 5, jazzy? En fresh? Echt huilen moet ik er van. Nou luister ik sporadisch vrijwillig naar Nederlandse antenne radio, maar je hebt van die momenten dat je er helaas niet aan kan ontsnappen. Toen Radio 10 nog geen nieuwe muziek uitzond - en nog geen pratende dj's toestond - was dat nog een enigzins gangbare zender, zo ook Veronica voordat ze ook 00's (00's a.k.a. James Blunt en James Morrison, en James Blunt) gingen spelen. Interessant vind ik ook dat zodra je de grens oversteekt, maakt niet uit welke kant op, je er meteen wél leuke stations vindt. Hierbij is mijn favoriet Radio Nova in Frankrijk (Zit FIP trouwens ook op de antenne? Dan is dat namelijk m'n favoriet). Waarom hebben wij niet zoiets? Toen Arrow Jazz en Arrow Rock nog op de antenne zaten hoorde je daar soms wel toffe shows voorbij komen. Gilles Peterson's Worldwide of Juies Deelder's show bijvoorbeeld. BBC heeft vaak toffe shows zoals - vroeger - Breezeblock, of nu nog Essential Mix,. Wij hebben alleen de marionettepoppen van Max Martin en met een beetje geluk nog wat classics. Ik hoor trouwens wel vaak leuke classics, maar te snel en vaak afgewisseld met iets afgrijselijks
Het is allemaal subjectief natuurlijk, af en toe is het leuk om de kankerpit uit te hangen.
Het is allemaal subjectief natuurlijk, af en toe is het leuk om de kankerpit uit te hangen.

4
geplaatst: 12 maart 2017, 12:49 uur
Vannacht had ik een nachtmerrie. Ik was bezeten door een demon en deed verschrikkelijke dingen: mensen en dieren verminken, brand stichten, strijders rekruteren voor het leger van Satan, en een Snow Patrol-cd kopen.
3
geplaatst: 13 maart 2017, 20:51 uur
Lukas Graham zingt heel vaak: Once I was 7 years old.... nou dude: ik ook!! En met mij vele anderen! Maar wij doen er wél relaxed over....
1
geplaatst: 14 maart 2017, 00:00 uur

Verschrikkelijk zeiknummer. Sowieso loopt de populaire muziek de laatste jaren over van de ontiegelijke jankerds: Shawn Mendes, Charlie Puth en vrijwel elke pseudo-singer/songwriter met James in de naam (en dat lijkt er elke week wel weer een nieuwe te zijn). Ik krijg spontaan uitslag als ik dergelijk gejengel op de autoradio voorbij hoor komen...
0
geplaatst: 14 maart 2017, 16:11 uur
Ja inderdaad, dat je moeder je die naam meegeeft, kan je niks aan doen, maar na James Blunt, James Morrison, James Bay, Gavin James en James Arthur ga je haast denken dat het in de (artiesten)naam zit 

0
geplaatst: 24 maart 2017, 14:59 uur
Move Like Jagger, bleeeeehh wat een rotlied! Dan ga ik even naar een andere zender
1
geplaatst: 28 april 2017, 10:15 uur
Die nieuwe generatie rapartiesten die het allemaal nodig achten hun nummers nog verder te verkrachten dmv overmatig gebruik van een vocoder... zum kotzen! 

0
geplaatst: 30 april 2017, 04:06 uur
catdog schreef:
Die 3 Ed Sheeran singles. Verschrikkelijk
Die 3 Ed Sheeran singles. Verschrikkelijk
Doodsaaie muziek maakt 'ie, standaard vlak Sky Radio-voer. Er blijft bij mij zeer weinig van z'n nummers hangen.

Ik kan me btw wel voorstellen dat mensen het een leuk persoon vinden.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 14:37 uur
Despacito van Luis Fonsi en Daddy Yankee komt mij behoorlijk de keel uit.
0
geplaatst: 2 juni 2017, 11:06 uur
Rowwen Heze en een publiek vol provincialen lallen iets over een kwestie van geduld, over stomme hoempamuziek.
Maar ze spreken het ook helemaal verkeerd uit: "geduld" is met een harde G.
Maar ze spreken het ook helemaal verkeerd uit: "geduld" is met een harde G.
0
geplaatst: 3 juli 2017, 13:28 uur
Alle drek die q music dag in dag uit over me uitstort. Zielloos en plat. Wekt verdriet en agressie op.
1
geplaatst: 8 juli 2017, 14:34 uur
WillemM schreef:
Alle drek die q music dag in dag uit over me uitstort. Zielloos en plat. Wekt verdriet en agressie op.
Precies. Afhankelijk van welke collega's er aanwezig zijn mag ik soms ook een hele dag deze DEUNTJES aanhoren. Mechanische ritmetjes waarvan een beschamende kort stukje het hele nummer wordt herhaald (afgelopen jaren moesten dit zogenaamd tropische klanken voorstellen van steeldrum tot kunstmatige bamboo stokjes oid). Vervormde stemmetjes waarvan niemand weet hoe ze werkelijk klinken (misschien maar beter ook. Momenteel is er een plaag van blanke jongetjes die in een poging tot R&B allemaal met dezelfde zeikerige smurfen stem zingen en zangeressen die naast het nog steeds bestaande Britney kraakje ook zogenaamd power zingen omdat dat indruk maakt.
Verschrikkelijk..
Niet origineel, ongeïnspireerd, en inderdaad vooral zielloze recycle meuk.
2
geplaatst: 9 juli 2017, 03:40 uur
Zo is het maar net Minneapolis. Die bamboe sound is mij ook opgevallen. Een soort panfluit synth kit die mede dankzij Kygo er voor heeft gezorgd dat iedere kut producer er een nummer of twee mee moest maken. Het klinkt alsof een Peruvian flute band met DJ Jean (Self acclaimed master on the wheels of steel, zelfs met 100 draaitafels) in zee is gegaan. Waar ik me nu het meest aan erger is de hoeveelheid nummers op de radio happy sad zijn. Zomerhitjes in mineur, een soort instant nostalgie opdwingen. "Sadness and ambiguity: the latest emotional fashion." Al die kids klinken alsof ze nu al depri zijn, alle "singer songwriters" ook. Adele met haar eeuwige gejammer over relaties, ze is 29 en heeft al genoeg materiaal voor 3 seizoenen As The World Turns. Zo dat was het weer voor het vandaag, lucht wel op.
0
geplaatst: 9 juli 2017, 08:55 uur
LaCaméraStylo schreef:
Zo is het maar net MinneapolisWaar ik me nu het meest aan erger is de hoeveelheid nummers op de radio happy sad zijn. Zomerhitjes in mineur, een soort instant nostalgie opdwingen. "Sadness and ambiguity: the latest emotional fashion." Al die kids klinken alsof ze nu al depri zijn, alle "singer songwriters" ook.
Zo is het maar net MinneapolisWaar ik me nu het meest aan erger is de hoeveelheid nummers op de radio happy sad zijn. Zomerhitjes in mineur, een soort instant nostalgie opdwingen. "Sadness and ambiguity: the latest emotional fashion." Al die kids klinken alsof ze nu al depri zijn, alle "singer songwriters" ook.
Volgens mij gaan best wat Generatie Z'ers en (late) Y'ers/Millennials daadwerkelijk die kant op, óf ze zijn het al. Zoek voor de aardigheid eens artikelen op over burn-outs onder jongeren. De laatste jaren komt dat heel erg op.
0
geplaatst: 20 juli 2017, 10:36 uur
Kan iemand dat Despacito eens van de radio verbannen? Begint zeer irritant te worden. Zeker nu ik die Spaanstalige zomerhits echt zat begin te worden.
Maar helaas erger ik me nog meer aan dat Ciao Adios van Anne-Marie. Vreselijk opgezet stemmetje en de lyrics komen ongelooflijk ongeïnspireerd over. Maar zet er een zomerse R&B beat onder, en de grote kudde valt er en masse voor. Blegh........
Maar helaas erger ik me nog meer aan dat Ciao Adios van Anne-Marie. Vreselijk opgezet stemmetje en de lyrics komen ongelooflijk ongeïnspireerd over. Maar zet er een zomerse R&B beat onder, en de grote kudde valt er en masse voor. Blegh........
0
geplaatst: 20 juli 2017, 12:53 uur
Zomer = Spaans, mi amor, corazon, yo te quiero baila baila enzo. Paupertaal.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 15:04 uur
De nieuwe Taylor Swift gaat er eentje worden, hoor. Hij is al alarmschijf.
Taylor Swift - Look What You Made Me Do (Lyric Video) - YouTube
Een nummer wat klinkt als een combinatie van de jaren 00-Gwen Stefani (*ril*) , het ouvre van Fergie/Black Eyed Peas uit dezelfde tijd, én vele electroclash-nummers van zo'n beetje 2003/2004, afgemaakt met een vleugje kijk-mij-ik-ben-zo-edgy-emogevoel van types als Ashlee Simpson en Avril Lavigne (zie ook het artwork); in dezelfde tijd in de mode: het is niet bepaald waar ik in muzikaal opzicht van droom.
(Een revival van de muzikale jaren 00 mag imo uberhaupt wegblijven.)
Velen vergelijken het met I'm too sexy van Right Said Fred. Had het daar wat meer op geleken, dan had ik er misschien nog de lol van in gezien.
http://i.imgur.com/moDOYlg.png
Taylor Swift - Look What You Made Me Do (Lyric Video) - YouTube
Een nummer wat klinkt als een combinatie van de jaren 00-Gwen Stefani (*ril*) , het ouvre van Fergie/Black Eyed Peas uit dezelfde tijd, én vele electroclash-nummers van zo'n beetje 2003/2004, afgemaakt met een vleugje kijk-mij-ik-ben-zo-edgy-emogevoel van types als Ashlee Simpson en Avril Lavigne (zie ook het artwork); in dezelfde tijd in de mode: het is niet bepaald waar ik in muzikaal opzicht van droom.
(Een revival van de muzikale jaren 00 mag imo uberhaupt wegblijven.)
Velen vergelijken het met I'm too sexy van Right Said Fred. Had het daar wat meer op geleken, dan had ik er misschien nog de lol van in gezien.

http://i.imgur.com/moDOYlg.png
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 18:44 uur
tnf schreef:
Niet zo gek als Right Said Fred ook op de credits staat.
0
geplaatst: 29 augustus 2017, 23:02 uur
niet het bloed onder de nagels maar ik hoor het nu te vaak (op tv al erg vaak bij reportages op de achtergrond en sporadisch waar radio's aanstaan); zo'n NU nummer a la Lost Frequencies met zanger die iets zingt over Summer of Sunny op een vooral niet te stevige beat, iemand hier weet vast de uitvoerenden wel
0
geplaatst: 30 augustus 2017, 11:24 uur
Haha ik dacht ook meteen Sunny Days, wat een slap nummer is dat zeg!
0
geplaatst: 30 augustus 2017, 11:30 uur
Het is die van Armin van Buuren inderdaad-kwam net voorbij. Had ik nooit geraden, wat een uitverkoop is hij in gegaan
0
geplaatst: 1 september 2017, 11:03 uur
En dat janknummer Build to last komt ook nog steeds veel teveel voorbij-helaas Build to last blijkbaar
* denotes required fields.