Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
0
geplaatst: 1 september 2017, 13:08 uur
pureshores schreef:
Het is die van Armin van Buuren inderdaad-kwam net voorbij. Had ik nooit geraden, wat een uitverkoop is hij in gegaan
Het is die van Armin van Buuren inderdaad-kwam net voorbij. Had ik nooit geraden, wat een uitverkoop is hij in gegaan
Want voorheen maakte hij bijzonder mooie muziek??

Ik erger me het meest aan formule muziek. Overal dezelfde trendjes, en iedereen trapt er in.
Momenteel hoor je overal een zogenaamd zomers, computer-geprogrammeerd en idioot simpel repeterend latin achtig ritme terug
0
geplaatst: 2 september 2017, 04:12 uur
'Tropical house'. 
En de nieuwe Armin heeft weer zo'n 'millenial whoop'-vocal. Een trend die volgens mij ooit met Coldplay's Viva la vida begonnen is, en die ik al jaren zat ben. Het is een te geijkt trucje om te zorgen dat de massa het leuk vindt.

En de nieuwe Armin heeft weer zo'n 'millenial whoop'-vocal. Een trend die volgens mij ooit met Coldplay's Viva la vida begonnen is, en die ik al jaren zat ben. Het is een te geijkt trucje om te zorgen dat de massa het leuk vindt.
0
geplaatst: 6 september 2017, 02:46 uur
Tropical house ja haha. Ga je mee naar Latin Village? NEE. Of afrobeats, dat je absoluut niet moet/wil verwarren met afrobeat (één letter verschil). Of als mensen aan me vragen "wat draai jij"? Dan zeg ik "van alles", maar zodra ik funk noem hoor je zo een iemand dan instemmend zeggen "oja funky house, vind ik ook top". Géén funky house, wtf dat ook mag zijn. Waarschijnlijk hele goedkope deephouse met een saxofoon ofzo.
0
geplaatst: 6 september 2017, 03:44 uur
Funky house? De Engelstalige wikipedia zegt dit: Funky house - Wikipedia - en.m.wikipedia.org
...Hed Kandi & consorten dus. En ik herinner me van de vroege jaren 00, toen ik zulke muziek leuk vond (is best wel afgezwakt), inderdaad dat dat zo was. Maar de Nederlandse Wikipedia heeft het weer over Sneakerz en dergelijke.
...Hed Kandi & consorten dus. En ik herinner me van de vroege jaren 00, toen ik zulke muziek leuk vond (is best wel afgezwakt), inderdaad dat dat zo was. Maar de Nederlandse Wikipedia heeft het weer over Sneakerz en dergelijke.
2
geplaatst: 6 september 2017, 07:06 uur
Ik werk sinds 2007 voor mezelf en er komt hier geen radio over de vloer..
..maarrrr, ik heb wel eens het gevoel Reamonn ~ Supergirl overal nog te kunnen horen. Volgens mij heeft AH er aandelen van. Ik vind dat echt zo'n stom liedje met stomme teksten. Daarnaast vind ik het opvallend, dat voor de hoeveelheid keren dat ik dit nummer in totaal heb moeten aanhoren dat de albums hier nog betrekkelijk weinig stemmen gekregen hebben. Slechts twaalf maal voor hun album waar deze "wereldhit" op staat en de overige vijf tot acht.
..maarrrr, ik heb wel eens het gevoel Reamonn ~ Supergirl overal nog te kunnen horen. Volgens mij heeft AH er aandelen van. Ik vind dat echt zo'n stom liedje met stomme teksten. Daarnaast vind ik het opvallend, dat voor de hoeveelheid keren dat ik dit nummer in totaal heb moeten aanhoren dat de albums hier nog betrekkelijk weinig stemmen gekregen hebben. Slechts twaalf maal voor hun album waar deze "wereldhit" op staat en de overige vijf tot acht.
0
geplaatst: 7 september 2017, 14:06 uur
Drol van een nummer inderdaad. Op sommige Nederlandse radio stations bestaat de gewoonte om liedjes die ooit eventjes een hit zijn geweest tot het einde ter tijden te herhalen. Zo lijkt het dan net alsof het een wereldhit van buitengewone proporties is geweest. Hetzelfde heb ik met Time Stood Still van Bad English dat ik meen alleen in ons kikkerlandje een hit is geweest.
Overigens begint bij mij Niall Horan op de zenuwen te werken. Elke morgen bij Ekdom komt dat Slow Hands weer voorbij. Een keertje is leuk maar het is typisch zo'n plaatje dat na 10 keer bij mij de strot uit komt. Op het werk staat Sky Radio op en daar komt dat tergende This Town dan weer eindeloos voorbij. Ja mensen het leven gaat soms niet over rozen...
Overigens begint bij mij Niall Horan op de zenuwen te werken. Elke morgen bij Ekdom komt dat Slow Hands weer voorbij. Een keertje is leuk maar het is typisch zo'n plaatje dat na 10 keer bij mij de strot uit komt. Op het werk staat Sky Radio op en daar komt dat tergende This Town dan weer eindeloos voorbij. Ja mensen het leven gaat soms niet over rozen...
3
geplaatst: 8 september 2017, 10:54 uur
Het nieuwe dingetje van U2, dat klinkt alsof ze weer een nieuw plaatje moesten uitbrengen. Het hoéft niet, jongens.
0
geplaatst: 8 september 2017, 23:20 uur
1
geplaatst: 10 september 2017, 22:24 uur
Kurt Nilssen! Winnaar van World Idol ? Vreselijk inderdaad
0
geplaatst: 18 september 2017, 10:43 uur
Sam Brown-Stop. Ik denk dat dat 1 van mijn eerste echte haat nummers is, ik was verbaast dat het hier zo'n enorm succes was aangezien het in Engeland maar een vergeten hit eendagsvlieg effect was. Ik hoor dit nummer helaas nog regelmatig, net weer zelfs op radio10 gold. Alles irriteert mij aan dit nummer: de schreeuwerige whisky stem, de orgeltjes, de suffe gitaarsolo en het refrein met koortje. Maar gelukkig bleef het bij dit enkele hitje.
Verder gaat alles goed hoor

0
geplaatst: 18 september 2017, 13:33 uur
Mensen, het is zo simpel. Alles wat 538, Q music en consorten uitzenden is zielloos en plat. Nodigt uit tot agressie en verdriet. Punt.
0
geplaatst: 18 september 2017, 18:10 uur
pureshores schreef:
Sam Brown-Stop. Ik denk dat dat 1 van mijn eerste echte haat nummers is, ik was verbaast dat het hier zo'n enorm succes was aangezien het in Engeland maar een vergeten hit eendagsvlieg effect was. Ik hoor dit nummer helaas nog regelmatig, net weer zelfs op radio10 gold. Alles irriteert mij aan dit nummer: de schreeuwerige whisky stem, de orgeltjes, de suffe gitaarsolo en het refrein met koortje. Maar gelukkig bleef het bij dit enkele hitje.
Ik vind dat nummer dus wel mooi, precies om de aspecten die jij zo haat.

0
geplaatst: 22 september 2017, 10:53 uur
Beck is nu wel in een heel diepe midlifecrisis beland, te oordelen aan zijn nieuwe nummer 

0
geplaatst: 22 september 2017, 12:58 uur
itchy schreef:
Beck is nu wel in een heel diepe midlifecrisis beland, te oordelen aan zijn nieuwe nummer
Ik hoorde Up all night op de radio en dacht dat het OK Go was. Voor de zekerheid ook even de videoclip gekeken: het is geen OK Go.
1
geplaatst: 19 oktober 2017, 19:57 uur
Eerst de Dijk met als ze er niet is. Seniel geneuzel. Daarna de babyshower-pop van Passenger. Music to decorate cupcakes by.
1
geplaatst: 22 oktober 2017, 14:38 uur
Shawn Mendes - There's nothing holdin' me back.
Dat 14 jarige meisjes niet snappen hoe fout dit is, is tot daar aan toe.
Maar er zijn ook volwassenen die deze bloedirritante snotneus willen aanhoren.
Op mijn werk een mannelijke collega van 35 die de hele dag naar 538 luistert en zelfs bij dit nummer niet gaat flippen, maar het wel een “lekker” nummer vindt.....
Van al rotzooi die je vandaag de dag hoort, als je per ongeluk de verkeerde zender aan hebt (zoals alles van Ed Sheeran, Sam Smith en die andere walgelijke mannetjes) is dit toch wel het meeste exemplarisch. A-musicaal, zeikerig jong met een klote stem, werkt erg op de zenuwen, hele nummer is gewoon doordrenkt van foutheid.
Dat 14 jarige meisjes niet snappen hoe fout dit is, is tot daar aan toe.
Maar er zijn ook volwassenen die deze bloedirritante snotneus willen aanhoren.
Op mijn werk een mannelijke collega van 35 die de hele dag naar 538 luistert en zelfs bij dit nummer niet gaat flippen, maar het wel een “lekker” nummer vindt.....

Van al rotzooi die je vandaag de dag hoort, als je per ongeluk de verkeerde zender aan hebt (zoals alles van Ed Sheeran, Sam Smith en die andere walgelijke mannetjes) is dit toch wel het meeste exemplarisch. A-musicaal, zeikerig jong met een klote stem, werkt erg op de zenuwen, hele nummer is gewoon doordrenkt van foutheid.
0
geplaatst: 22 oktober 2017, 15:00 uur
Er zijn nog maar weinig populaire mannelijke vocalisten die lekker voluit zingen, ja. Dan heb ik het met name over exemplaren die er pas sinds midden jaren 00 bij gekomen zijn. Zie ook wat ik hier eerder vandaag zei: Muziek >> Algemeen >> Nieuw in de Top 40: 2017
1
geplaatst: 23 december 2017, 11:25 uur
Diggy Dex zegt een tekst op (iets met straks is het te laat oid), zo te horen begeleid door Jan Veentje op één van zijn meer inspiratieloze dagen.
0
geplaatst: 22 januari 2018, 13:38 uur
Wat een ongekende luxe! Niet meer "verplicht" naar die bagger op de radio hoeven luisteren.
0
geplaatst: 22 januari 2018, 22:20 uur
Het hele fenomeen Q-Music mag wat mij betreft wel wegbezuinigd worden. Weet je, eigenlijk het hele fenomeen radio wel, maar dit is toch wel een van de ergste. Als je 'geluk' hebt krijg je een nummer van de Red Hot Chili Peppers op een dag (waar ik ook al een hekel aan heb), maar over het algemeen is het de grootste troep van de afgelopen jaren 2x herhaald per dag, met praatjesmakers ertussendoor die bij elke uitspraak laten blijken dat ze geen enkele liefde voor muziek hebben.
0
geplaatst: 22 januari 2018, 22:41 uur
Dat je je af en toe ergert aan een nummer op de radio, daar kan ik inkomen. Maar zowat de hele playlist van een zender niet graag horen of zelfs het 'het hele fenomeen radio' wegwillen??
Hebben jullie wel liefde voor muziek?

0
geplaatst: 23 januari 2018, 10:16 uur
Nou het is meer het probleem dat die playlist bestaat uit ongeveer 30 nummers (waarvan een deel best aanhoorbaar is, maar een groot deel totaal niet aansluit bij wat ik zoek in muziek), aangevuld met een paar uitgekauwde nummers van maximaal 15 jaar oud. Dat betekent dat je elke dag die 30 nummers hoort, een deel 2 keer. En dan beginnen zelfs de leukere nummers binnen een week te vervelen.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 12:43 uur
Zo is dat Joren999! Dat Q music heeft echt niks met muziek temaken. Zielloze poppy stemmetjes zonder refrein. Tenenkrommend en vreselijk irritant. En inderdaad, 2x per dag een uitgekauwde (rock) hit van 20 jaar geleden. En hoogstens 30 verschillende plaatjes. En dan zitten daar overbetaalde nitwitten zonder enige passie en kennis van muziek. Komt daar bovenop nog de vreselijk irritante jingles van Q music!
Overigens is 538 minstens zo erg.
Overigens is 538 minstens zo erg.
0
geplaatst: 24 januari 2018, 15:49 uur
JoaMuse schreef:
Dat je je af en toe ergert aan een nummer op de radio, daar kan ik inkomen. Maar zowat de hele playlist van een zender niet graag horen of zelfs het 'het hele fenomeen radio' wegwillen??
Mijn ervaring* met werken in de kas (inclusief niet te ontlopen 6+ uur radio) is dat 538 en Q-Music wel een heel erg ééndimensionaal muziekaanbod hebben, alsmede veel reclame en geklets. Het is dat ik nog wel kan genieten van een deel van de muziek in de hitlijsten, maar ik kan me ook voorstellen dat sommigen er echt helemaal zat van worden en dat soort radiozenders het liefst zien verdwijnen. Het hele fenomeen radio weg willen is hopelijk niet serieus bedoeld.
* Dat was 2008/2009, maar ik krijg niet de indruk dat deze zenders veel veranderd zijn.
Maar goed, terug on-topic: het gaat hier om specifieke nummers, niet radiozenders in het algemeen. Ik heb zelf geen voorbeeld, aangezien ik bijna altijd wel de radio kan ontlopen. Maar als ik toch iets moet noemen, Despacito kon ik niet meer aanhoren deze zomer. Ik dacht eerst dat het een dingetje in Zuid-Amerika was, maar toen ik terugkwam op Europese bodem stond dit nummer doodleuk op #1. Laatst hoorde ik hem weer en dan blijkt maar weer dat context en perceptie een grote rol spelen: zo vervelend is Despacito niet; ik hoorde hem gewoon te vaak en op de verkeerde tijd en plaats.
1
geplaatst: 19 februari 2018, 19:09 uur
Ik heb het niet snel, maar dat nummer van Snollebollekes featuring Koen & Sanders. Carnavalkrakers zijn zeker niet mijn ding, met een portie drank kan ik het op zich nog wel diggen.
Maar om het uur op de radio, nee, dat hoeft niet van mij...
Maar om het uur op de radio, nee, dat hoeft niet van mij...
0
geplaatst: 19 februari 2018, 20:42 uur
Die nieuwe single van Bløf, 'Zoutelanden', is net zo bloedirritant als de hele tijd moeten opzoeken hoe je dat o'tje moet typen.
1
geplaatst: 19 februari 2018, 20:53 uur
Ik vind het eigenlijk heel ruim de beste single die ze ooit gemaakt hebben. Nou is dat ook niet moeilijk natuurlijk, dat geef ik toe. En het is nog een kopie van een Duits nummer ook. Maar toch.
1
geplaatst: 19 februari 2018, 21:35 uur
Slowgaze schreef:
Die nieuwe single van Bløf, 'Zoutelanden', is net zo bloedirritant als de hele tijd moeten opzoeken hoe je dat o'tje moet typen.
Als ik Bløf wil typen past mijn telefoon het automatisch aan wanneer ik het zonder dat o’tje schrijf. ?
1
geplaatst: 19 februari 2018, 21:42 uur
Slowgaze schreef:
Je had beter op kunnen zoeken hoe je de naam van dat Zeeuwse plaatsje dient te spellen, øelewåpper.
* denotes required fields.