Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2018, 16:12 uur
Ik moet ook 2 dagen per week naar Q-music luisteren in de variatie is idd ver te zoeken. Veel typische hits draaien ze meerdere keren op een werkdag. En nu in mei hoor je grotendeels dezelfde nummers als in februari, het verversen gaat daar extreem langzaam
1
geplaatst: 26 mei 2018, 08:16 uur
Ik denk dat het ook gewoon is wat de luisteraars willen. Die willen dat soort veilige poprockmuziek en platte lightdance.
Afgelopen week veel in de auto gezeten en daarbij zo af en toe ingetunet op de Festival Top 999 van 3FM. Daar werden absolute festivalanthems afgewisseld door absolute troep. Ervan uitgaande dat 3FM de lijst niet heeft gemanipuleerd, is dit dus gewoon de smaak van de luisteraars.
Meest typerend vond ik wel dat Born Slippy halverwege weggedraaid werd, ten faveure van de zoveelste Kensington. Om maar te zwijgen over wat er op 1 stond (Chef Special - Amigo)... Een scherp contrast met de 20 jaar 3voor12-lijst, die ze ook recent uitzonden.
Afgelopen week veel in de auto gezeten en daarbij zo af en toe ingetunet op de Festival Top 999 van 3FM. Daar werden absolute festivalanthems afgewisseld door absolute troep. Ervan uitgaande dat 3FM de lijst niet heeft gemanipuleerd, is dit dus gewoon de smaak van de luisteraars.
Meest typerend vond ik wel dat Born Slippy halverwege weggedraaid werd, ten faveure van de zoveelste Kensington. Om maar te zwijgen over wat er op 1 stond (Chef Special - Amigo)... Een scherp contrast met de 20 jaar 3voor12-lijst, die ze ook recent uitzonden.
0
geplaatst: 26 mei 2018, 16:46 uur
Titmeister schreef:
Ik denk dat het ook gewoon is wat de luisteraars willen.
Ik denk dat het ook gewoon is wat de luisteraars willen.
Wat de luisteraars van tien a vijftien jaar geleden wilden (en idd nog steeds willen). Dan ben je over tien jaar dood. Ik denk niet dat er veel jongeren zich verbonden voelen met de muziek die Q-Music e.d. draaien. De huidige tieners luisteren massaal naar artiesten als Boef, SBMG en Yosylvio.
De vraag is wel of de jeugd wel weer massaal naar de radio gaat luisteren wanneer er wel nederhop op de radio komt. Misschien kun je maar beter de luisteraars die je nog hebt zo lang mogelijk vasthouden.
0
geplaatst: 27 mei 2018, 04:56 uur
Teunnis schreef:
De vraag is wel of de jeugd wel weer massaal naar de radio gaat luisteren wanneer er wel nederhop op de radio komt. Misschien kun je maar beter de luisteraars die je nog hebt zo lang mogelijk vasthouden.
(quote)
Jammer dat FunX geen luistercijfers publiceert. Die zouden veelzeggend kunnen zijn.
Gretz schreef:
Ik moet ook 2 dagen per week naar Q-music luisteren in de variatie is idd ver te zoeken. Veel typische hits draaien ze meerdere keren op een werkdag. En nu in mei hoor je grotendeels dezelfde nummers als in februari, het verversen gaat daar extreem langzaam
Ook de relatief onverschillige grootste-gemene-deler-luisteraar moet het op een gegeven moment toch zat worden?
0
geplaatst: 30 mei 2018, 20:09 uur
Het meest verschrikkelijke op de genoemde zender is dan wel dat Janieck, waar ze wel getrouwd mee lijken te zijn. Een Passengerstem, maar dan nog een aantal graadjes erger, echt heel erg...
1
geplaatst: 12 juni 2018, 01:44 uur
Q music, 538 en meer van dat soort zenders is de grootste nachtmerrie van een muziek liefhebber.
0
geplaatst: 15 juni 2018, 21:17 uur
Joren999 schreef:
Het meest verschrikkelijke op de genoemde zender is dan wel dat Janieck, waar ze wel getrouwd mee lijken te zijn. Een Passengerstem, maar dan nog een aantal graadjes erger, echt heel erg...
dan denk ik dat ik dat vandaag een paar keer heb gehoord, maar wel met zo'n "het mag vooral niet bangen cola light dancebeat". Door de associatie Passenger stemmetje legde ik eerder een link met zo'n "ik zet een hoedje op met gitaar dus ik ben alternatief" typ singer songwriter
0
geplaatst: 15 juni 2018, 21:39 uur
tnf schreef:
Jammer dat FunX geen luistercijfers publiceert. Die zouden veelzeggend kunnen zijn.
Ook de relatief onverschillige grootste-gemene-deler-luisteraar moet het op een gegeven moment toch zat worden?
(quote)
(quote)
Tja, zou ik ook zeggen. Heel soms is het alternatief Slam!FM, maar dat is niet heel veel gevarieerder. Maar ben bij die werkgever ingehuurd, dus heb het niet voor het zeggen
1
geplaatst: 15 juni 2018, 21:46 uur
Titmeister schreef:
Ik denk dat het ook gewoon is wat de luisteraars willen. Die willen dat soort veilige poprockmuziek en platte lightdance.
Dit inderdaad, voornamelijk waar de blanke, doorsnee groep Nederlanders van pakweg 20-49 jaar het liefst naar luistert. Zeg maar de belangrijkste commerciële doelgroep voor bijna elke etherzender. Bij voorkeur horen ze op een dag voornamelijk nummers die ze al kennen, omdat dat vertrouwd aanvoelt en fijner in het gehoor ligt. Deze groep luistert ook niet dusdanig veel muziek dat ze grote hits al snel zat vinden is mijn verwachting.
De fanatieke muziekliefhebbers daarentegen zorgen over het algemeen dat ze altijd hun eigen muziek ter beschikking hebben. Die groep is wel in de minderheid en dusdanig versplinterd qua smaak dat ze nauwelijks invloed hebben op de hitlijsten.
0
geplaatst: 16 juni 2018, 09:43 uur
pureshores schreef:
dan denk ik dat ik dat vandaag een paar keer heb gehoord, maar wel met zo'n "het mag vooral niet bangen cola light dancebeat". Door de associatie Passenger stemmetje legde ik eerder een link met zo'n "ik zet een hoedje op met gitaar dus ik ben alternatief" typ singer songwriter
Was het Does it Matter, met de Better Off Alone sample, of het toepasselijk getitelde You don't have to like it, met Lucas & Steve? Die laatste twee heb ik ook nog niets horen doen wat ook maar een beetje de moeite waard is...(quote)
0
geplaatst: 16 juni 2018, 21:22 uur
0
geplaatst: 17 juni 2018, 00:39 uur
Joren999 schreef:
(quote)
Lucas & Steve? Die laatste twee heb ik ook nog niets horen doen wat ook maar een beetje de moeite waard is... Vind hun nieuwste single wel lekker klinken omdat ik een zwak heb voor die 90s house-sound, maar het klinkt echt zo identiteitsloos als maar kan. Er bestaan echt al zoveel nummers die precies zo klinken. Maar goed, kan me er dus niet eens aan ergeren omdat de sound me wel ligt. Stuk beter te doen dan hun eerdere hits.
0
ohmusica
geplaatst: 17 juni 2018, 08:59 uur
Bijna elke muziek die ik op NPO radio 1 hoor, het is geen muziekzender maar toch.
0
geplaatst: 29 juni 2018, 23:47 uur
geen nummer maar die "bewerking" van Benny Neyman met de KPN reclame zorgt dat ik Olympische records haal om de afstandbediening te grijpen om snel het geluid uit te zetten, verschrikkelijk
0
ohmusica
geplaatst: 30 juni 2018, 10:48 uur
nog erger dan zijn muziekkeuze is de openingstune van radioboer Frits Spits op radio 1 op za:11.00uur taalstaat - taalstaat -taalstaat en dat een keer of acht, dat iemand van bløf (of iets in die richting) deze tune inzingt helpt ook niet mee....
0
geplaatst: 1 juli 2018, 22:40 uur
"Don't Give In" van 'Snow Patrol".
Stem van de zanger lijkt te veel op die van Blackie Lawless.
Stem van de zanger lijkt te veel op die van Blackie Lawless.
0
geplaatst: 23 juli 2018, 14:33 uur
Tsjonge, dat is moeilijk kiezen.....
"Thinking out loud" van Ed Sheeran
"Lego House" van Ed Sheeran
"Shape of You" van Ed Sheeran of
"Galway girl" van Ed Sheeran of
"Happier" van Ed Sheeran of
"Perfect" van Ed Sheeran of
"vul maar in" van Ed Sheeran......
Eigenlijk alles wat dit mormel produceert haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Niet alleen omdat hij lege, nietszeggende en zwaar irritante nummers schrijft die het standaard goed doen bij zijn favoriete publiek: pubermeisjes van 15, maar vooral ook omdat de massa (waar ook veel volwassenen tussen schijnen te zitten) zo vreselijk idolaat is van deze knul en daarbij simpelweg elk deuntje wat hij op z'n gitaar speelt direct bestempelt als "super geweldig tof". Laat ik het netjes zeggen: ik vind het echt helemaal niks. Geen enkel nummer. Die hele gast vertegenwoordigt voor mij het toonbeeld van foute top 40 muziek die heden ten dage te beluisteren is op zenders als 538 en Q-music.
Maar goed, dat is slechts mijn mening natuurlijk.....
"Thinking out loud" van Ed Sheeran
"Lego House" van Ed Sheeran
"Shape of You" van Ed Sheeran of
"Galway girl" van Ed Sheeran of
"Happier" van Ed Sheeran of
"Perfect" van Ed Sheeran of
"vul maar in" van Ed Sheeran......
Eigenlijk alles wat dit mormel produceert haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.
Niet alleen omdat hij lege, nietszeggende en zwaar irritante nummers schrijft die het standaard goed doen bij zijn favoriete publiek: pubermeisjes van 15, maar vooral ook omdat de massa (waar ook veel volwassenen tussen schijnen te zitten) zo vreselijk idolaat is van deze knul en daarbij simpelweg elk deuntje wat hij op z'n gitaar speelt direct bestempelt als "super geweldig tof". Laat ik het netjes zeggen: ik vind het echt helemaal niks. Geen enkel nummer. Die hele gast vertegenwoordigt voor mij het toonbeeld van foute top 40 muziek die heden ten dage te beluisteren is op zenders als 538 en Q-music.
Maar goed, dat is slechts mijn mening natuurlijk.....
0
geplaatst: 23 juli 2018, 16:17 uur
Nee man, 'Lego House' is echt supertof. Sheerans debuut was nog vrij redelijk. Wat daarna kwam daarentegen, neen. Het is jammer dat hij die hiphopinvloeden zo diep aan het wegstoppen is.
2
geplaatst: 23 juli 2018, 16:21 uur
Lego House vind ik ook niks, maar Sing en Don't van zijn tweede album kan ik dan nog wel waarderen. Bloodstream ook nog wel, op zijn tweede plaat stonden best wel aardige dingen. Jammer dat zijn laatste zo extreem saai en veilig is.
Ergens zit er wat potentie voor leuke muziek in die jongen, helaas gaat hij voor het grote geld. Ik geef hem geen ongelijk, maar toch.
Ergens zit er wat potentie voor leuke muziek in die jongen, helaas gaat hij voor het grote geld. Ik geef hem geen ongelijk, maar toch.

0
geplaatst: 23 juli 2018, 16:25 uur
Nah, ik vind het nooit erg om Sheeran te horen, maar voor mijn eigen plezier zou ik het zelden opzetten.
0
geplaatst: 23 juli 2018, 16:32 uur
Helemaal niks mis met het debuut van Ed Sheeran, toen hij nog gewoon volledig z'n eigen plan trok.
Lego House en The A Team zet ik nog altijd graag op voor m'n plezier
Lego House en The A Team zet ik nog altijd graag op voor m'n plezier
0
geplaatst: 23 juli 2018, 17:05 uur
Arrie schreef:
Bloodstream ook nog wel, op zijn tweede plaat stonden best wel aardige dingen.
Bloodstream ook nog wel, op zijn tweede plaat stonden best wel aardige dingen.
Wel deze versie

1
geplaatst: 23 juli 2018, 17:07 uur
Ja die had ik ook vooral in gedachten hoor. Heb ik nog best veel gedraaid.
0
geplaatst: 24 juli 2018, 08:38 uur
Ik vind het ook behoorlijk irritant dat de zomer een excuus lijkt te zijn om de ergste soort muziek weer op repeat te zetten. Zo hoor je op Q-Music nu bijna elke dag die twee Brazilianen van een jaar of 6 terug (Gustavo Lima en Michael telo oud)...
0
geplaatst: 24 juli 2018, 09:01 uur
Arrie schreef:
Als ik kijk naar het plezier wat veel jongelui hier aan beleven maakt hij nog steeds leuke muziek.
Dat de " echte kenners" hier niet van houden is een andere zaak

Wat mijzelf betreft zit ik op de lijn van Jordi hierboven.
* denotes required fields.