MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Je had beter op kunnen zoeken hoe je de naam van dat Zeeuwse plaatsje dient te spellen, øelewåpper.

Like I give a fuck about Zeeland of zo.

Gretz, dat is nogal een gedrocht. Dat nummer bedoel ik dan.

Slowgaze schreef:
(quote)

Like I give a fuck about Zeeland of zo.

Beetje lame, Zeeland dissen en zelf uit Gelderland komen - de ene provincie een buffer voor de south invaders, de andere voor de east invaders

Mjuman schreef:
(quote)

Beetje lame, Zeeland dissen en zelf uit Gelderland komen - de ene provincie een buffer voor de south invaders, de andere voor de east invaders

Waarschijnlijk is het de kift (nee, niet die groep) en kan ie gewoon niet zo goed zwemmen.

Ik luister al jaren nauwelijks nog naar radio. In de zomer werk ik in een openluchtmuseum en in de winter zit ik thuis en pas ik op mijn dochtertje. Af en toe heb ik nog wel een soort van morbide fascinatie voor wat populair is. Een beetje dat ik weer even met beide benen weer op de grond gezet word, zeg maar. Moet zeggen dat dat nummer van Bløf niet best is en dat terwijl ik eigenlijk wel snap waarom mensen die band goed vinden. Dat Sunny Days van Armin van Buuren vind ik zo ontzettend leeg in ieder geval. Ik heb wel eens ergere dingen gehoord.

Grappig dat mijn dochtertje van ruim een jaar nauwelijks een kik geeft, terwijl de regelmatig gedraaide rock en metal er bijna altijd voor zorgt dat ze gaat swingen. Zelfs op Napalm Death heeft ze dat gedaan.

Zoutelande is niet best, maar niet zo extreem kut als Perfect.

RuudC schreef:

Grappig dat mijn dochtertje van ruim een jaar nauwelijks een kik geeft, terwijl de regelmatig gedraaide rock en metal er bijna altijd voor zorgt dat ze gaat swingen. Zelfs op Napalm Death heeft ze dat gedaan.

Dat is een goed teken!

Arrie schreef:
Ik vind het eigenlijk heel ruim de beste single die ze ooit gemaakt hebben. Nou is dat ook niet moeilijk natuurlijk, dat geef ik toe. En het is nog een kopie van een Duits nummer ook. Maar toch.

Ik heb het origineel vandaag maar eens opgezocht; blijkt best een leuk nummer te zijn. Veel leuker dan die cover, wat mij betreft.

Ik heb beide nummers nog nooit gehoord moet ik bekennen

Slowgaze schreef:
(quote)

Ik heb het origineel vandaag maar eens opgezocht; blijkt best een leuk nummer te zijn. Veel leuker dan die cover, wat mij betreft.

Zoveel verschil zit er toch niet tussen? Ik vind de zang van Geike Arnaert persoonlijk ook erg prettig. Trouwens, ook het eerste Bløf-nummer waarvan ik de tekst begrijp.

Het arrangement van Bløf staat me een beetje tegen, en de manier van zingen ook wel. Arnaert vind ik ook prettig om naar te luisteren, maar ik kan die Jakobsen meestal slecht hebben.

Slowgaze schreef:
Het arrangement van Bløf staat me een beetje tegen, en de manier van zingen ook wel. Arnaert vind ik ook prettig om naar te luisteren, maar ik kan die Jakobsen meestal slecht hebben.

Idem hier - zijn hele dictie zadelt me op met de quasi-existentiële vraag of het nou een huwelijksambtenaar is die af en toe bijklust als zanger of andersom.

De echt existentiële vraag is uiteraard hoe hij er ooit in is geslaagd Cristina Branco in zijn tent te lokken?

Mjuman schreef:
De echt existentiële vraag is uiteraard hoe hij er ooit in is geslaagd Cristina Branco in zijn tent te lokken?

Als-ie dat even uitlegt volg ik zijn voorbeeld.

Slowgaze schreef:
(quote)

Als-ie dat even uitlegt volg ik zijn voorbeeld.

Dicht een ode aan Cristina, neem die mee en vraag het haar zelf - in april/mei geeft ze weer concerten in NL:

Cristina Branco - Nationale Theaterkassa | 0900-9203 (€ 0,45 pm) - ntk.nl

Slowgaze schreef:
Die nieuwe single van Bløf, 'Zoutelanden', is net zo bloedirritant als de hele tijd moeten opzoeken hoe je dat o'tje moet typen.

Zeker heel irritant. Ik neem de moeite niet eens om die naam te typen.

Tim Knol ook irritant....hoewel, Sweet Emotions is een leuk nummer alleen vreselijk gezongen...

Waar ik helemaal niet goed van word.....Hallo Allemaal uit Luizenmoeders

Toevallig vandaag in de Volkskrant een uitgebreid artikel over waarom Rockfan Zoutelande haat. Niets over Hallo allemaal en Tim Knol overigens.

Zoutelande vind ik niet eens zo irritant. Integendeel, een van hun betere singles

Poek schreef:
Toevallig vandaag in de Volkskrant een uitgebreid artikel over waarom Rockfan Zoutelande haat. Niets over Hallo allemaal en Tim Knol overigens.

Interessant artikel ja https://www.volkskrant.nl/muziek/waarom-wekken-sommige-popartiesten-zo-n-diepe-haat-op~a4575676/

Blur - song 2

Een half slecht idee, een whoo, een hoo en een bak distortion om de armoe te verhullen.

(edgy)

Edgy? Het is toch algemeen aanvaard dat dat veruit het minste nummer van Blur is? Helaas ook hun bekendste...

Ben benieuwd wie er dan in die aanvaardingscommissie zaten. Ik vond en vind Song 2 wel gewoon prima. Niet hun beste nummer maar ook bij lange na niet de minste.

Tuurlijk is Song 2 hun minste, nou geen gekke dingen zeggen hé. Wat is dan wel hun minste volgens jou?

dit is meer een vraag/opmerking waar vast iemand wat op kan zeggen,
ik had gisteren een project op het werk een halve dag met andere collega's en op die kamer stond Q MUSIC aan, in de uren dat ik daar zat heb ik alleen Coldplay klonen, hijgerige singer songwriter kutstemmetjes en wegwerp 14 in een dozijn light dance gehoord.

Doet Q niet aan de nederhop en wordt dat stelselmatig genegeerd? of is dat niet hun doelgroep

Klopt, de meeste radiozenders doen niet of erg weinig aan nederhop, op af en toe een catchy hitje na. Een groot deel van de doelgroep van nederhop luistert ook niet echt naar de radio. De reden dat nederhop het toch nog vrij moeizaam doet in de Top 40 is het gebrek aan airplay.

Ah thanks.
Vermoedde al zoiets, zoveelste voorbeeld dat grote radio stations totaal niet in touch zijn met wat echt populair is en liever hun gewenste veilige realiteit draaien.

Na zo'n 5 maanden kan ik nu toch wel veilig zeggen dat Q-Music per direct weg bezuinigd mag worden. Het is inderdaad wat hier boven beschreven staat, maar daar komt bij dat dezelfde troep elke 3 uur herhaald wordt en heb ik niet het idee dat de dj's van dienst ook maar enige affiniteit met muziek hebben... Waarom bestaat dit nog?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:42 uur

geplaatst: vandaag om 22:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.