menu

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
avatar van GrafGantz
Even een andersoortige radio-ergernis: DJ's die geen idee hebben waar ze het over hebben. Nu op Q-Music een samenwerking tussen Marshmello en Chvrches, waarbij de DJ bij de aankondiging denkt dat de naam van de zangeres Chvrches is. En na het nummer gewoon nog een keer: "De zangeres heet Chvrches, maar ze heeft de U in een V veranderd, mocht je haar op willen zoeken op Spotify". En daar krijgt die gozert dan nog voor betaald ook.

avatar van Poek
De gozert krijgt niet betaald om iets van Chvrches te weten. Zou daar eerder reden voor ontslag zijn, denk ik.

avatar van trebremmit
Ik wist het ook niet, maar ik ben dan ook geen dj.

avatar van GrafGantz
trebremmit schreef:
Ik wist het ook niet, maar ik ben dan ook geen dj.


Ik weet het toevallig wel omdat ik het leuke muziek vind, maar als je betaald wordt om plaatjes aan- en af te kondigen mag ik toch wel verwachten dat je je huiswerk doet.

avatar van nlkink
Big Log werd een keer afgekondigd met "van Robert Plant, die zat in Deep Purple, of zo". Tsja.

avatar van Joren999
GrafGantz schreef:
(quote)


Ik weet het toevallig wel omdat ik het leuke muziek vind, maar als je betaald wordt om plaatjes aan- en af te kondigen mag ik toch wel verwachten dat je je huiswerk doet.
Het is mij indertijd ook opgevallen dat de DJ's geen enkele interesse lijken te hebben in de verhalen om de muziek heen, ze worden vooral betaald om leuke verhaaltjes te vertellen en de meest begaande paden de hemel in te prijzen...

avatar van Arrie
Er zijn gelukkig uitzonderingen. Wat betreft jonge, nieuwe deejays is Olivier Bakker me positief opgevallen. Heeft ook een erg leuke smaak: Yaeji, Rosalía, etc.

Maar de meesten zijn waardeloos ja.

avatar van Poek
Porcupine Head schreef:
NPO Radio 2 is voor mij de zender waar ik dagelijks naar luister. Meestal is de muziek die daar gedraaid wordt redelijk tot goed, maar ik kan niet ontkennen dat er ook stinkers tussen zitten. Zeker als ze weer eens Nederlands product willen aanprijzen. Een van dat soort nummers die Radio 2 de afgelopen maanden pushte:

Suzan en Freek - Als Het Avond Is

Een nietszeggend en suf 13-in-een-dozijn-popliedje met een wanstaltige songtekst en een vrij irritant stemgeluid van de zangeres van dienst. Ik heb altijd de neiging om gelijk op mute te drukken of een andere zender op te zetten, zodra dit nummer weer eens voorbijkomt.

Ik kan me voorstellen dat een hele hoop mensen op MuMe dit nummer niet hebben gehoord, al is het maar omdat dit nummer vgm alleen op Radio 2 voorbijkomt. In dit geval is het misschien maar beter ook.


Je betoog heeft niet geholpen de mensheid af te schrikken, ben ik bang: Suzan & Freek naar 1 in de Top 40 | Top 40-nieuws - top40.nl

Poek schreef:
(quote)


Je betoog heeft niet geholpen de mensheid af te schrikken, ben ik bang
Helaas, maar was te verwachten. Was al een aantal weken in de top 10 te vinden...

avatar van pureshores
Porcupine Head schreef:
NPO Radio 2 is voor mij de zender waar ik dagelijks naar luister. Meestal is de muziek die daar gedraaid wordt redelijk tot goed, maar ik kan niet ontkennen dat er ook stinkers tussen zitten. Zeker als ze weer eens Nederlands product willen aanprijzen. Een van dat soort nummers die Radio 2 de afgelopen maanden pushte:

Suzan en Freek - Als Het Avond Is

Een nietszeggend en suf 13-in-een-dozijn-popliedje met een wanstaltige songtekst en een vrij irritant stemgeluid van de zangeres van dienst. Ik heb altijd de neiging om gelijk op mute te drukken of een andere zender op te zetten, zodra dit nummer weer eens voorbijkomt.

Ik kan me voorstellen dat een hele hoop mensen op MuMe dit nummer niet hebben gehoord, al is het maar omdat dit nummer vgm alleen op Radio 2 voorbijkomt. In dit geval is het misschien maar beter ook.



Ik hoor deze ook al wekenlang op het werk maar ook het naar mijn mening nog 10.000x ergere "Duurt te lang", als ik die hoor loop ik meestal weg om koffie te halen voor IEDEREEN op de afdeling

avatar van staralfur
Duurt te lang is vreselijk, ik kan die woorden niet eens meer uitspreken op m'n werk (sta voor de klas) of ze gaan al zingen.

Een ander irritant nummer op dit moment (wel in een veeel minder mate) is 'she's cute but a psycho'. Geen idee wie het zingt maar ik kan er niet meer tegen.

avatar van Arrie
staralfur schreef:

Een ander irritant nummer op dit moment (wel in een veeel minder mate) is 'she's cute but a psycho'. Geen idee wie het zingt maar ik kan er niet meer tegen.

Ava Max heet ze.

Ik kan Duurt Te Lang dus verrassend goed hebben. Haar uithalen vind ik wat minder en ik prefereer het origineel, maar het gaat me niet tegenstaan.

Dat heb ik dan toch ook meer met Als Het Avond Is. En dan met name door de tekst. Wat is het allemaal krom verwoord. Ik heb zelden zo’n lelijk geschreven songtekst gehoord.

avatar van vigil
Ik sluit me bij Arnout aan, Duurt te Lang stoort me niet echt. Als Het Avond Is dan weer wel (al heb ik die nog maar heel weinig voorbij horen konen), de uitspraak van Suzan alleen al, vreselijk

johannesA
Ava Max, Suzan en Freek en Davina mag ik alle 3 graag horen.

avatar van GrafGantz
Ik hoor ze alle drie 36x op een dag tijdens werkdagen, van mij mag vooral dat wel wat minder.

avatar van Mjuman
GrafGantz schreef:
Ik hoor ze alle drie 36x op een dag tijdens werkdagen, van mij mag vooral dat wel wat minder.


Van mij mogen er ook wel minder werkdagen zijn. Maar ik heb bovengenoemde Ava Max, Suzan en Freek en Davina even eruit gelicht en aangehoord en als ik dit zou moeten aanhoren tijdens werkdagen, zou ik sterk naar pensionering neigen. Misschien is het een idee om die songs integraal onderdeel te laten vormen van de inburgeringstest en dan erbij te vragen: "wat vind u ervan om dit regelmatig op een dag te moeten horen"?

Die nummers, en vele andere Nederlandstalige met ook iets van rap erdoor hoor ik op werkdagen 3 keer langskomen. Plus al het andere wat in de top 40 staat op Q music. En nee, ik kan niet vluchten, zelfs in de kantine en op de wc hoor ik het galmen. Om verdrietig en moedeloos van te worden.

avatar van Slowgaze
Gisteren was een goede dag voor de hater in mij. Eindelijk kwam ik achter de namen en titels van twee nummers die bij mij al geruime tijd al gevoelens van walging oproepen: 'High Hopes' van Panic at the Disco en 'Geronimo' van Sheppard. Vooral dat laatste nummer is een gedrocht voor mensen die niet van muziek houden, maar desondanks denken dat ze van muziek houden.

Ook eindelijk voor het eerst 'Als Het Avond Is' mogen horen. Echt niveau Miss Montreal (geen compliment trouwens), inclusief een vreselijk onhandig geformuleerde, nietszeggende tekst.

avatar van Poek
High Hopes
Geronimo
Denken van muziek te horen

avatar van GrafGantz
Slowgaze schreef:
mensen die niet van muziek houden, maar desondanks denken dat ze van muziek houden.



Moffel
Elk nummer van Imagine Dragons zorgt voor kortsluiting. Gelukkig hebben we genoeg transistors op voorraad. ?

avatar van pureshores
Poek schreef:
High Hopes
Geronimo
Denken van muziek te horen


Bij Geronimo (vind ik dan nog draaglijker dan High hopes) moest ik meteen denken aan het ook verschrikkelijke Lion in the morning sun

avatar van Môrthul
High Hopes spant op dit moment wel de kroon, daarnaast vind ik Hij is van Mij ook erg vermoeiend

avatar van Johnny Marr
Shallow. Erger wordt het echt niet hoor.

avatar van Mjuman
Johnny Marr schreef:
Shallow. Erger wordt het echt niet hoor.


En toch zit er een loopje in waardoor ik moet denken aan een ander, wél goed nummer, waarvan de titel me nu even ontschoten is ...

avatar van trebremmit
Ik kende dat hele nummer niet, tot vandaag. Weinig aan gemist in ieder geval.

avatar van trebremmit
Mjuman schreef:
(quote)


En toch zit er een loopje in waardoor ik moet denken aan een ander, wél goed nummer, waarvan de titel me nu even ontschoten is ...

Pretty Woman?

avatar van laxus11
Johnny Marr schreef:
Shallow. Erger wordt het echt niet hoor.


Mooi nummer hoor

avatar van tnf
tnf
Slowgaze schreef:


Ook eindelijk voor het eerst 'Als Het Avond Is' mogen horen. Echt niveau Miss Montreal (geen compliment trouwens), inclusief een vreselijk onhandig geformuleerde, nietszeggende tekst.


Het wordt nog erger als je die twee ook nog zíet, als ze dat liedje vertolken. Ik ga niet beweren dat ze lelijk zijn, maar ze hebben wel ongeveer dezelfde uitstraling als een droog, muf biscuitje.

Ik kan het eigenlijk wel eens zijn met alle nummers/artiesten die hier genoemd worden, al vond ik High Hopes in het begin wel geinig - tis net een carnavalsnummer - inmiddels ruimschoots te vaak gehoord...

Gast
geplaatst: vandaag om 21:09 uur

geplaatst: vandaag om 21:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.