menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
RuudC schreef:
Vroeger had je inderdaad ook vreselijke muziek. Mijn zwager heeft jaren geleden nog een stickje met alle nr 1 hits vanaf pak 'm beet 1965 erop in de auto aangesloten. Verbazingwekkend wat voor afgrijselijk spul daar tussen zit. Punt is wel dat we per jaargang meer nummers skipten. Nu luister ik toch al heel weinig popmuziek, maar het laatste nummer dat ik oprecht leuk vond, is toch wel van een jaar of tien geleden.

Al wil ik nog wel een ding toevoegen. Toen mijn oudste dochter geboren werd, vulden we in zo'n boekje allerlei dingen in; varierend van de kosten van een pak melk tot aan de kop van de krant. De nr 1 hit werd ook gevraagd. Na even googlen kwam ik op The Weeknd ft. Daft Punk - Starboy. Uit nieuwsgierigheid toch even opgezet en dat bleek me toch een partij klereherrie te zijn. Daar kon ik me zelfs niet voorstellen dat er mensen zijn die het af kunnen luisteren, terwijl ik voorheen nog wel snapte dat er mensen zijn die de hits oprecht tof vinden.

Naar mijn gevoel wordt dat nummer eerder door velen hier redelijk gewaardeerd; en als ik je tekst verder lees, vraag ik me af of je de 'touch met da real world' niet een beetje kwijt aan het raken bent, getuige: maar het laatste nummer dat ik oprecht leuk vond, is toch wel van een jaar of tien geleden.

Met een dergelijke dogmatische attitude/categorische ontkenning doe je de creativiteit van veel hedendaagse musici gewoon tekort - al kan het ook je blikveld zijn.

Óf er bestaat een alternatieve versie van 'Starboy' die ik nog over het hoofd heb gezien. 'Starboy' zonder autotune en mét gitaren misschien?

RuudC schreef:
Na even googlen kwam ik op The Weeknd ft. Daft Punk - Starboy. Uit nieuwsgierigheid toch even opgezet en dat bleek me toch een partij klereherrie te zijn. Daar kon ik me zelfs niet voorstellen dat er mensen zijn die het af kunnen luisteren

Fantastisch nummer juist, volgens mij mankeert er iets aan je oren

Inderdaad een van de betere hits van de afgelopen jaren

Titmeister schreef:
Inderdaad een van de betere hits van de afgelopen jaren

Bwa, zeker een aardig nummertje en een leuk hitje maar we kunnen ook overdrijven.

RuudC schreef:
Als je me tot zelfmoord wil drijven, moet je me opsluiten in een kamertje en dat nummer op repeat zetten.

Jij hebt het meer voor I Feel It Coming?

Johnny Marr schreef:

Jij hebt het meer voor I Feel It Coming?

In het onderhavige geval is de titel niet volledig; moet zijn I Feel It Coming in the Air Tonight

Mjuman schreef:
(quote)

Naar mijn gevoel wordt dat nummer eerder door velen hier redelijk gewaardeerd; en als ik je tekst verder lees, vraag ik me af of je de 'touch met da real world' niet een beetje kwijt aan het raken bent, getuige: maar het laatste nummer dat ik oprecht leuk vond, is toch wel van een jaar of tien geleden.

Met een dergelijke dogmatische attitude/categorische ontkenning doe je de creativiteit van veel hedendaagse musici gewoon tekort - al kan het ook je blikveld zijn.

Naja, ik zei eerder al dat ik nauwelijks pop luister, dus ik beweer ook niet dat alle popartiesten rukkers zijn. Steekproefgewijs komen ze er vandaag slecht van af. Wat ik er van ken, vind ik over het algemeen gewoon slecht, maar er zullen best artiesten zijn die ik de moeite waard zal vinden. Ik kan je verwijt ook heel makkelijk kaatsen. Ik ken je smaak verder niet, maar als je denkt dat je de beste muziek kan vinden door simpelweg de radio aan te zetten, ben je in mijn ogen wereldvreemd.

Ik kan verder wel wat uitspraken doen over mijn mening over de stand van de moderne popmuziek, maar dan kunnen we dat beter bewaren voor een andere topic.

Ik kom er zojuist achter dat RuudC 32 is. Op basis van je berichtjes had ik je twintig jaar ouder geschat.

Als je The Weeknd al niks vindt, kun je inderdaad beter ver mogelijk van moderne popmuziek verwijderd blijven.

catdog schreef:
Óf er bestaat een alternatieve versie van 'Starboy' die ik nog over het hoofd heb gezien. 'Starboy' zonder autotune en mét gitaren misschien?

Gezien Ruud’s smaak zou ie dat nou juist een stuk meer waarderen. Het kan toch niet iets nieuws voor je zijn dat een hoop mensen autotune onder klereherrie scharen.

GrafGantz schreef:
(quote)

Fantastisch nummer juist, volgens mij mankeert er iets aan je oren

Starboy is vét. Eén van de beste top 40 hits van de afgelopen jaren.

RuudC schreef:
Als je me tot zelfmoord wil drijven, moet je me opsluiten in een kamertje en dat nummer op repeat zetten.

Dat heb ik dus met Queen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Starboy is vét. Eén van de beste top 40 hits van de afgelopen jaren.

Bwa, zeker een aardig nummertje en een leuk hitje maar we kunnen ook overdrijven.

Slowgaze schreef:
(quote)

Dat heb ik dus met Queen.

Van Perfume Genius? Zo vreselijk is dat toch niet?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Van Perfume Genius? Zo vreselijk is dat toch niet?

Nee, hij bedoelt de beroemde Britse rockband Queen. Doei.

https://i.gifer.com/19up.gif

Maandag t/m vrijdag iedere dag een andere zender op het werk: Q / Radio 2 / Radio 10 / Sky / Continu.

Radio continu ter vervanging van het nog altijd betere Radio Nl. Engelstalig afgewisseld met Hollandse 'underground', m.a.w. bruiloft, feesten en partijen artiesten.

Toch is het dat Sky radio dat nominaties voor dit topic in de wacht sleept, wegens het veelvuldig draaien van:

1. Bruno Mars - Marry You
2. Ed Sheeran - Galway Girl

Arrie schreef:
P.S. als je nou ook nog wat vaker roept dat je melodie mist kan je zo de nieuwe LucM in het Nieuw in de Top 40-topic worden.

Beetje flauw om mij (of even welke andere user) in een topic te betrekken zonder die te verwittigen.

Arrie schreef:
In de jaren ‘60 had je net zo goed allemaal inwisselbare beatgroepjes, niet al te beste schlager, en nog meer ellende. En zo heeft elke periode wel wat.

Eens dat er ook in de jaren '60 rommel in de hitlijsten voorkwam (met name die oubollige schlagers) - ik heb de hitlijsten van 1965 tot 1974 geanalyseerd - maar daarnaast had je ook o.a. The Beatles, Rolling Stones, The Kinks, The Doors, Aretha Franklin ... en op Nederlandstalig vlak Boudewijn de Groot. Dat niveau is ver te zoeken in de huidige top-40.

RuudC schreef:
Wham! – Last Christmas
Ah, het eerste nummer dat ik ook daadwerkelijk ken. Wham! is altijd te glad voor mij geweest, maar ik zal nooit ontkennen dat George Michael een goede zanger is. Ook wel een bewijs dat pop vroeger echt beter was.

Ik ben het grotendeels eens met jouw bevindingen maar op basis van enkele songs die conclusie trekken is wel kort door de bocht. Wat in de hitlijsten komt is maar een fractie (nog niet eens 1%) van het totale muziekaanbod en hitlijsten zijn steeds minder relevant. Als je goede muziek van 2018 wilt ontdekken ben je niet op het juiste adres bij Q-Music of de huidige top-40.

Ik wil je de volgende keer best taggen als je dat liever hebt.

NPO Radio 2 is voor mij de zender waar ik dagelijks naar luister. Meestal is de muziek die daar gedraaid wordt redelijk tot goed, maar ik kan niet ontkennen dat er ook stinkers tussen zitten. Zeker als ze weer eens Nederlands product willen aanprijzen. Een van dat soort nummers die Radio 2 de afgelopen maanden pushte:

Suzan en Freek - Als Het Avond Is

Een nietszeggend en suf 13-in-een-dozijn-popliedje met een wanstaltige songtekst en een vrij irritant stemgeluid van de zangeres van dienst. Ik heb altijd de neiging om gelijk op mute te drukken of een andere zender op te zetten, zodra dit nummer weer eens voorbijkomt.

Ik kan me voorstellen dat een hele hoop mensen op MuMe dit nummer niet hebben gehoord, al is het maar omdat dit nummer vgm alleen op Radio 2 voorbijkomt. In dit geval is het misschien maar beter ook.

Gretz schreef:
Sluit ik me bij aan. Ik heb van februari t/m juli 2 dagen in de week naar Q moeten luisteren. Valt nog mee zou je zeggen, maar ik ken geen radiostation dat de tracks zo snel in de herhaling gooit.
Ik kan een en ander voor geen enkel recent etherradiostation staven, maar Sky Radio adverteerde jaren geleden alweer met het feit dat ze tussen 9 en 5 nooit tweemaal hetzelfde nummer draaiden. Heel prettig, je hoorde in plaats daarvan elke keer een ander nummer van Michael Bublé, Celine Dion of John Mayer.

Porcupine Head schreef:
Ik kan me voorstellen dat een hele hoop mensen op MuMe dit nummer niet hebben gehoord, al is het maar omdat dit nummer vgm alleen op Radio 2 voorbijkomt. In dit geval is het misschien maar beter ook.

We worden echter min of meer gedwongen om er naar te luisteren, want het is genomineerd voor de Witte Trui...

Ik ben ermee in aanraking gekomen omdat het ook in de Top 40 te vinden is. Het is inderdaad niet veel, maar daarmee is er ook niet veel om je aan te ergeren.

GrafGantz schreef:
Ik ga dit topic denk ik maar kapen om regelmatig uitstekende nummers te posten die langskomen in het foute uur.

Nu: Elvis Presley - Jailhouse Rock

GrafGantz schreef:
(quote)

Nu: Elvis Presley - Jailhouse Rock

Maar dit criminelenknuffelliedje kun je toch best wel fout noemen? Die Spider Murhpy zit wel vrolijk saxofoon te spelen, maar ondertussen is zijn bende in Duitsland het prostitutieverbod aan het ontduiken!

Poek schreef:
(quote)

Maar dit criminelenknuffelliedje kun je toch best wel fout noemen? Die Spider Murhpy zit wel vrolijk saxofoon te spelen, maar ondertussen is zijn bende in Duitsland het prostitutieverbod aan het ontduiken!

Ik vind het toch een grof Skandal.

Bittersweet Symphony. Nooit enen reet an gevonden, en onontkoombaar op welke zender dan ook. Elke keer als dat op hol geslagen viooldeuntje begint moet ik "even wat doen".

"Dynoro & Gigi D'Agostino - In My Mind" begin ik nu wel goed zat te worden.

Op kantoor staat 3FM aan en daar vinden ze het nodig om heel vaak 'All My Friends Are Falling in Love' van The Vaccines te draaien. Wat een muziek voor vijftienjarigen is dat zeg.

Ja die band is wel hard achteruit gegaan sinds het debuut idd, bizar dat 3fm net doet alsof ze weer een single op niveau hebben uitgebracht... Overigens vind ik The 1975 ook in die categorie vallen, met dien verschil dat die nooit fatsoenlijke muziek hebben uitgebracht...

Alles van Toto, ben gelukkig al in Namibie geweest, 24 / 7 Africa in de woestijn Oh My God .

The Script-Rain

Net als Maroon5 een groep die zichzelf constant prostitueert aan een geluid van een ander, nu weer Ed Sheeran.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:14 uur

geplaatst: vandaag om 20:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.