Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
0
geplaatst: 19 augustus 2021, 07:08 uur
Geautotuned geitengemekker op een weinig geïnspireerd muziekje. De nieuwe Shakira is inmiddels +19 miljoen keer aangeklikt, dus blijkbaar werkt het, maar ik pas.
Shakira - Don't Wait Up (Official Video) - YouTube
Shakira - Don't Wait Up (Official Video) - YouTube
0
geplaatst: 16 september 2021, 21:20 uur
Dat nummer met als eerste zin "we used to be able to dance on the table". Tijd om de vlammenwerper uit de mottenballen te halen.
0
geplaatst: 17 september 2021, 10:32 uur
itchy schreef:
Dat nummer met als eerste zin "we used to be able to dance on the table". Tijd om de vlammenwerper uit de mottenballen te halen.
is dat Sheppard?
dat draaien ze op Q de hele dag lijkt wel, dat en de vreselijke Davina Michelle
0
geplaatst: 17 september 2021, 11:35 uur
pureshores schreef:
is dat Sheppard?
(quote)
is dat Sheppard?
ik wil het niet weten
3
geplaatst: 17 september 2021, 11:50 uur
Sheppard is zo'n onbegrijpelijke radioband in Nederland. Niemand zit erop te wachten. De muziek wordt nauwelijks gestreamd en de band is eigenlijk helemaal niet zo populair en het is ingeslapen braafheid en elke scheet die ze uitbrengen wordt weer door de radiozenders gedraaid. Goed het kan erger (The Script klinkt als de muziek die in de hel te horen zou zijn als dat echt zou bestaan). Maar troep als Sheppard is een reden waarom ik nauwelijks naar de radio luister.
1
geplaatst: 17 september 2021, 11:59 uur
Jeve schreef:
I Left my wallet in el segundo. By far.
Bij het lezen van de titel moet ik juist aan iets behoorlijk goeds denken (met name in de Vampire Remix heeft het hier nogal eens opgestaan). Heeft een of andere radiozender die oldie uit de mottenballen gehaald, en kijk jij daar simpelweg wat anders tegenaan? Of is er een hele platte 2021-versie van gemaakt?
En dat Sheppard veegt echt alle cliché's die er sinds de late 00's in middle-of-the-road-muziek hebben gezeten op één hoop. Vreselijk.

0
geplaatst: 17 september 2021, 14:19 uur
pureshores schreef:
is dat Sheppard?
(quote)
is dat Sheppard?
Sinds een aantal weken is op mijn werk Q vervangen door Feel Good Radio (regio Haaglanden), wat een genot om niet om het uur die vreselijke Suzan en Freek te horen. Maar ook Chef' Special, Dua Lipa en inderdaad Davina.
Feel Good Radio draait over het algemeen alleen maar nummers uit de periode 75 t/m 95 met als hoofdmoot dus 80's maar ook 60s werk van o.a. Kinks, Beatles, Stones en Beach Boys en qua modern werk John Mayer e.d. en ook belangrijk nauwelijks dj's.
Het is af en toe wat braaf maar ik tel mijn zegeningen met dagelijks (wel veel verschillende nummers hoor) PSB, a-ha, OMD, Kim Wilde e.d.
3
geplaatst: 17 september 2021, 14:43 uur
Jeve schreef:
Quoi? De zender die dat soort muziek draait wordt mijn lievelingszender. Geweldig nummer van een geweldiger album!
1
Jeve
geplaatst: 17 september 2021, 16:22 uur
Misschien wel een nieuw format voor een TV show.
'Find your Wallet in El Segundo'...
https://myperfectworkplace.com/sites/default/files/styles/original_image/public/2019-07-30/AdobeStock_170085360%20-%20small.jpg?itok=zwZNPiNX
https://myperfectworkplace.com/sites/default/files/styles/original_image/public/2019-07-30/AdobeStock_170085360%20-%20small.jpg?itok=zwZNPiNX
1
geplaatst: 17 september 2021, 16:24 uur
Jeve schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Dat is meer “Waar is Wally in El Segundo?”
1
geplaatst: 17 september 2021, 17:33 uur
Fathead schreef:
Quoi? De zender die dat soort muziek draait wordt mijn lievelingszender. Geweldig nummer van een geweldiger album!
(quote)
precies, toppertje!
0
geplaatst: 17 september 2021, 18:16 uur
Fathead schreef:
(quote)
Ik vraag me überhaupt af waar Jeve het hoort, als het op een van de reguliere, in de ether te ontvangen zenders is (of het nou FM of Dab is).
Op héél misschien 3FM of het vernieuwde Veronica-met-veel-Stenders-invloed na, kan ik het me nergens voorstellen (een paar jaar geleden misschien nog op Radio 2, maar dat is ook weer gezapiger geworden). Het valt buiten de knellend strakke formats.
1
Jeve
geplaatst: 17 september 2021, 18:25 uur
Vaak op de radio kwam het voorbij, begin jaren negentig. Toen en nu nog steeds een irritant nummer en dito tekst.
0
geplaatst: 6 maart 2022, 14:33 uur
Toch echt wel Rondé.
Echt zo'n nikserig van seconde tot seconde uitgestipt nummer van Krezip rijmelarij wat ook uit 1996/2000/2004 had kunnen komen
Echt zo'n nikserig van seconde tot seconde uitgestipt nummer van Krezip rijmelarij wat ook uit 1996/2000/2004 had kunnen komen
0
geplaatst: 6 maart 2022, 14:49 uur
pureshores schreef:
Toch echt wel Rondé.
Toch echt wel Rondé.
Senk you very plenty - was nieuwsgierig geworden en heb 't even gejoetjoebeerd. Kan niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd was - het commentaar erbij was wel de bonus. Tekstdichten les 1.
Ooit een manager gehad die into Krezip was - "leuke band" - tussen mij en die manager is 't nooit wat geworden.
0
geplaatst: 6 maart 2022, 15:10 uur
Rondé, Friday, typisch producten van pop/rockacademies. Van de ongevaarlijke muziek tot en met het (social media)imago is het gespeend van welke authenticiteit dan ook.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 maart 2022, 15:16 uur
Muziekacademies zijn wel zo ongeveer de meest waardeloze uitvindingen van de afgelopen jaren en dat ligt niet aan de kwaliteit van het onderwijs zelf maar aan de eis dat leerlingen ook moeten produceren. Dan krijg je dus inderdaad van die vreselijke binnen de lijntjes bagger. Dieptepunt is de Metal Factory, die mag echt platgebrand worden.
1
geplaatst: 6 maart 2022, 16:04 uur
Het grappige is dat een band als black midi dus ook een product van zo'n academie is (BRIT School), maar die hebben blijkbaar alle regels geleerd en ze daarna gebruikt om ze aan hun laars te lappen. 

0
geplaatst: 20 april 2022, 16:17 uur
Ik hoorde vanmidddag "Because I Got High" van Afroman bij Stenders. Wat een verschrikkelijk irritant k*tnummer is dat toch.
0
Mssr Renard
geplaatst: 21 april 2022, 09:26 uur
Laatste hoorde ik 'Like a Prayer' van Madonna. Die oorwurm is nog steeds niet uit mijn hoofd. grrrrrrr..
0
geplaatst: 21 april 2022, 10:13 uur
Marty McFly schreef:
Ik hoorde vanmidddag "Because I Got High" van Afroman bij Stenders. Wat een verschrikkelijk irritant k*tnummer is dat toch.
Ik heb heb je bewering voor de zekerheid even gecontroleerd. Je hebt het nog keurig verwoord.
3
geplaatst: 21 april 2022, 10:37 uur
0
Mssr Renard
geplaatst: 21 april 2022, 10:39 uur
Die ken ik nog van heel vroeger. Ik vind 'm ook leuk, in de category Don't Worry Be Happy.
0
Mssr Renard
geplaatst: 29 juli 2022, 16:41 uur
Des te meer reden om die radio niet aan te zetten, en gewoon je eigen muziek te luisteren.
* denotes required fields.