MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
Aloanator
Joren999 schreef:
Ik werd behoorlijk pissig van Viva La Vida toen dat nog ontzettend vaak op de radio kwam.

Helemaal gelijk. IMO zeker weten het meest overgewaardeerde nummer van de afgelopen 10 jaar en misschien ook wel het slechtste. Ik irriteer me misschien nog wel meer aan de hype rond dat nummer dan aan het nummer zelf.

Het is in ieder geval de druppel voor mij geweest om te stoppen met radio luisteren en een muziekbibliotheek geheel naar mijn eigen smaak op te bouwen.

Een nummer overdreven veel draaien is natuurlijk nooit goed (ik luister weinig radio) maar "Viva La Vida" vind ik wel erg goed in elkaar gestoken en origineel (ritmische violen), minstens 90% van wat in de hitlijsten de laatste jaren verschijnt vind ik slechter.

Kos
Die Waylon gast. .

Ik vind de top-40 trend van oude swingende soul in een nieuw jasje vrijwel alleen matige muziek opleveren eigenlijk.

LucM schreef:
Een nummer overdreven veel draaien is natuurlijk nooit goed (ik luister weinig radio) maar "Viva La Vida" vind ik wel erg goed in elkaar gestoken en origineel (ritmische violen), minstens 90% van wat in de hitlijsten de laatste jaren verschijnt vind ik slechter.

Al was het nog veel beter in elkaar gestoken of origineel, juist die violen vind ik het nummer een heel erg zeikerig gevoel geven. En dan de lyrics (But that was when I ruled the world)

T.O. schreef:
Ik vind de top-40 trend van oude swingende soul in een nieuw jasje vrijwel alleen matige muziek opleveren eigenlijk.

Ik vind het ook veel te glad klinken. Ik zie dan hele mooie mensen voor me met blinkende sieraden en een glaasje wijn in hun hand op een galafeest met andere mooie mensen met blablabla staan praten. Heel hip en modern allemaal. Heel jammer ook.

Kan die Lily Allen ook niet per direct worden gedeporteerd worden naar de aller koudste Gulag in Siberië?
Ik word echt niet goed van die trieste, uiterst slappe teksten van haar zeg. Wat een bagger is dat zeg; als ze noit promotie had gehad van een zender als 3fm was ze nooit bekend geworden, zelfs niet in kleine kring.

Three Days In A Row, de nieuwe single van Anouk. Verschrikkelijk!

Wat is dat, radio?

Wellicht is dit album wel een goede introductie: http://www.musicmeter.nl/al...

Ik zapte aan het eind van de middag eens langs Studio Brussel op TV. Daar doen ze blijkbaar ook mee naan Serious Request. Geweldig wat er allemaal langs kwam: Buscemi, Lady Gaga, lekker alternatief spul. Heerlijk breed in ieder geval, waar ik wel van houd.

Jammer dat er op 3FM tegelijktijd een of ander doordeweeks zangeresje uit Nederland aan het optreden was en even later Tavares langskwam. Wat een ellende...

Kunnen we Studio Brussel niet naar Nederland halen? Is toch ook veel leuker dan Kink FM dat de laatste jaren flink achteruit is gehold en nu veel te veel gefocust is op de alt.folk/amerikaanse rock.

Arrie schreef:
Three Days In A Row, de nieuwe single van Anouk. Verschrikkelijk!

En de nieuwe is net zo erg.
Waar is het mis gegaan, Anouk?

herman schreef:
Kunnen we Studio Brussel niet naar Nederland halen?

Word!

Ben het ook eens over de brede programmering. Misschien is een bepaalde artiest (uit dit voorbeeld voor mij Lady Gaga) niet je ding, maar dat maakt een zender stukken interessanter en kan je het popi spul ook wat meer waarderen. Ik vind zoiets best essentieel voor een geslaagde radiozender.

Misschien omdat ik een ouwe *** aan het worden ben, ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik verzekerd ben van kromme tenen als ik alleen maar afstem op MTV of TMF bijvoorbeeld. Het gebeurt niet zo vaak dat ik (voor mij) iets interessants hoor. Beyoncé heeft wel eens leuke dingen, Eminem en snoop Dogg bij tijd en wijle ook wel. Het is alleen veelal zo overproduced. Lady Gaga vind ik algemeen genomen ook wel iets hebben bijvoorbeeld. Maar hoor haar live: me tenen krommen niet alleen, ze draaien 360 graden de ronde in.

Het gaat hier niet om Lady Gaga an sich, maar om het gegeven van een brede programmering.

Joren999 schreef:
Ik werd behoorlijk pissig van Viva La Vida toen dat nog ontzettend vaak op de radio kwam.

En dat belandt dan weer op de 11e plaats in de top 2000
Ach ja, ik heb besloten de top 25 niet te luisteren, als Marco Borsato boven Michael Jackson belandt met een nummer uit 2008.

Kane - Love Over Healing

Saldek schreef:
Misschien omdat ik een ouwe *** aan het worden ben, ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik verzekerd ben van kromme tenen als ik alleen maar afstem op MTV of TMF bijvoorbeeld.

Is er dan nog muziek op MTV? Het enige wat ik erop tegenkom is de 'wijze' Hulk Hogan met z'n domme familie, foute rappers die hun villa's laten zien en Pimp My Penis-Enlarger.

Waarom is er nog geen wet die R.I.O. verbiedt?

Er is 's ochtends altijd muziek op MTV. Zo tot een uur of 1 in de middag, schat ik. Dan komen die vervelende programma's.

Je bedoelt die 5 nummers die op repeat staan?

Father McKenzie
Nèt voor de vakantie hoorde ik een vreselijke verkrachting van het oude meesterlijke Merry Christmas Everybody van Slade, origineel uit 1973, en voor mij de allerbeste kerstplaat ever!

Ik heb geen idee welke onverlaten dit heerlijke nummer verkracht hebben, maar van zo'n nummer blijf je gewoon af. herspeel het origineel op de radio, zoveel als je wil in deze periode, maar aub blijf met je tengels van zo'n grootste onverbeterlijke kerstplaat af.
Men had er zo'n nietzeggende R&B beat ondergeplaatst, werkelijk om doodziek van te worden, kotsmisselijk werd ik van die meuk. Het stond in ons atelier op, maar ja, daar staan altijd klote-zenders op, zeker geen zenders voor volwassen muziekfanaten....

sq
Ik hoorde laatst een echt verschrikkelijke versie van Cohen´s Hallelujah op de radio. En vlak daarna nog eens op TV, live. Van zo´n R&B zangeresje met van die opgespoten lippen, lelijk geschreeuw, geen greintje personality. Het leek wel alsof ze het nummer helemaal niet mooi vond. Zing het dan niet!

Dat is de winnares van Idols of een ander soortgelijk programma. Dus het zou heel goed kunnen dat ze het niet mooi vindt, het is haar gewoon opgedrongen. Heel jammer inderdaad.

Lisa heet ze geloof ik. Hoorde hem een paar dagen terug weer eens. Vreselijke uitvoering inderdaad.

Ik heb de pest aan covers van nummers die al zo vaak uitgevoerd zijn zoals Hallelujah door Lisa (zo heet ze inderdaad), dit is papegaaienwerk en louter profiteren van de bekendheid van het nummer. Neem dan liever een minder bekend nummer en maar daar een eigen versie van.

Sommige artiesten zouden inderdaad een restraining order moeten krijgen tegenover anderman's nummers.

Noem het verspilde energie, maar mijn tanden gaan automatisch knarsen als ik R.I.O.'s Serenade From The Stars hoor...

Chaka Khan - I'm Every Woman. Vind ik gewoon een rotnummer.

Zo hoorde ik laatst Mariah Carey ergens op de radio 'I Want to Know What Love Is' van Foreigner uitvoeren. En als je Mariah Carey een kwijlballad laat coveren, wat krijg je dan...?

Een kwijlballad^2

sxesven
itchy schreef:
Chaka Khan - I'm Every Woman. Vind ik gewoon een rotnummer.

Ik ook! Zo heb ik er nog wel een paar, trouwens, zoals dat schijtkutklotetyfusnummer Out of Reach van Gabrielle. Daar kom ik kotssmileys voor tekort. Ik weet nog dat het een hit was toen ik een vakantiebaantje had, jaren terug; de godganse dag dat schijtnummer op de radio daar, en geen zenderwisselrechten hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.