MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
Zenderwisselrechten. Die ga ik onthouden. Laat ik in mijn contract opnemen.

Ik word erg somber van 'Mama' van Genesis en nog veel depressiever van 'In the air tonight' van Phil Collins. Ik haat echt alles aan dat laatste nummer: die klinische, bonkende drums, de gekmakende zang van Phil en die verschrikkelijke, afstandelijke en elektronische jaren 80-productie, die ik overigens in de jaren 80 ook al verschrikkelijk vond.

sq schreef:
Ik hoorde laatst een echt verschrikkelijke versie van Cohen´s Hallelujah op de radio. En vlak daarna nog eens op TV, live.

Ik zou willen pleiten voor een algeheel coververbod van 'Hallelujah' en de versie van Cohen tot de enige echte willen verklaren. Nou, voorruit: voor Jeff Buckley maken we een uitzondering.

Ik had hem al eens ergens gepost, maar hier ook nog maar eens dan:

Wat zou Ome Leonard hiervan vinden...

Philipstown schreef:
Ik word erg somber van 'Mama' van Genesis en nog veel depressiever van 'In the air tonight' van Phil Collins. Ik haat echt alles aan dat laatste nummer: die klinische, bonkende drums, de gekmakende zang van Phil en die verschrikkelijke, afstandelijke en elektronische jaren 80-productie, die ik overigens in de jaren 80 ook al verschrikkelijk vond.

Philipstown schreef:

Laat ik dat nou juist twee goede vondsten van meneer Collins vinden anno 80's...

In the Air Tonight had eigenlijk een Genesis-nummer moeten zijn gezien de rest van z'n solo-spul.

Stijn_Slayer
Philipstown schreef:
(quote)

Ik zou willen pleiten voor een algeheel coververbod van 'Hallelujah' en de versie van Cohen tot de enige echte willen verklaren. Nou, voorruit: voor Jeff Buckley maken we een uitzondering.

Verbied ze allemaal maar.

Lukk0
Philipstown schreef:
(quote)

En dat terwijl de beste versie toch echt door John Cale gemaakt is .

Alles van Jasper Erkens, een volgevreten jochie van 16 wat doet alsof ie alles al in de muziekwereld meegemaakt en muzikaal gezien het volgende hoofdstuk in de rockmuziek is.

En verder....Millow....argh. Als ik die alleen al hoor word ik lichtelijk agressief. Die zouden ze ook eens met zijn kop over een grindtegel laten gaan, eens zien of ie dan wel iets zinnigs te zingen heeft.

Milow is ontzettend overgewaardeerd.
Typisch een artiest die maar 1 trucje kent.

Jasper Erkens wordt momenteel op de Belgische radiostations grijsgedraaid, ik vind hem ook overroepen maar ken veel slechter dan dat. Milow wordt ook teveel gedraaid maar staat toch een aantal trappen hoger dan Jasper Erkens.

Toni Braxton - Unchain My Heart. Rode waas, met dingen gooien enzo...

LucM schreef:
Milow wordt ook teveel gedraaid maar staat toch een aantal trappen hoger dan Jasper Erkens.

Moet gezegd: Die laatste van 'm waarvan ik pas weet dat het van hem is vind ik eigenlijk een erg goed nummer!

Bedoel je One of It? Ik heb hier nog de single liggen die ik ooit gratis bij de Plato kreeg... nog in uitstekende staat, wie haalt hem op

Kos
itchy schreef:
Chaka Khan - I'm Every Woman. Vind ik gewoon een rotnummer.

.

Fireflies - Owl City

Blöf - Alles is liefde. Zelfs als je verliefd bent is dit nummer niet te hachelen.

Dat is nou echt het schoolvoorbeeld van een intense kutplaat inderdaad.

Inderdaad om te te en te tot je er bij neervalt.

lambf
itchy schreef:
Blöf - Alles is liefde. Zelfs als je verliefd bent is dit nummer niet te hachelen.

Snap dat dan, stiekem gaan al die Bløf nummers over de passie van SM, maar dan verpakt in een heel zoet pakje.

Althans, dat denkend zijn de nummers een stukje minder erg

Joy4ever schreef:
Fireflies - Owl City

Voor nummer 1-hit-begrippen best te pruimen toch?

Lukas schreef:
(quote)

Voor nummer 1-hit-begrippen best te pruimen toch?

Ja, opzich wel, maar ik kan die stem niet uitstaan.

lambf schreef:
Snap dat dan, stiekem gaan al die Bløf nummers over de passie van SM, maar dan verpakt in een heel zoet pakje.

Thx, "mosselfeesten" krijgen nu ook een heel ander perspectief

Normaal gesproken ben ik niet zo van de 'die en die muziek moet verboden worden'-school, maar na een paar dagen werken met Sky Radio of een soortgelijk horrorstation op de achtergrond, ben ik oprecht de mening toegedaan dat de beslissing om Mariah Carey niet te wurgen bij haar geboorte een dieptepunt is in de geschiedenis van de verloskunde.

lambf
itchy schreef:
(quote)

Thx, "mosselfeesten" krijgen nu ook een heel ander perspectief

Zolang je maar niet de verkeerde mental images binnenkrijgt.

De hele X-FM muziekcatalogus, en dan bedoel ik ook echt álle twee cd's die ze iedere dag draaien. Ray & Anita's In Da Name of Love... Nee. Lieve ex-2 Unlimited, ik vond jullie op de basisschool nog best de moeite waard, en ik weet zeker dat alle zeven fans van X-FM dit echt kan waarderen, maar voor mij is de magie eraf.

dix
't is niet direct een nummer, maar wel steeds op de radio :
Tom de Ridder van de MKB brandstofpas of zo. Hij zeurt steeds over benzinebonnetjes. Ik zou willen suggereren dat ie een keer een sigaret opsteekt bij het tanken.

Pastichio Rocker
Ik luister nooit naar de radio. Ik zit totaal in mijn eigen muziekwereldje wat dat betreft.

De versie van Hallelujah door Natalia Druyts & Gabriel Rios (alsof het nummer nog niet plat genoeg gecoverd is). Ik heb wel respect voor deze twee maar dit vind ik tenenkrommend slecht.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:49 uur

geplaatst: vandaag om 17:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.