MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
Lukk0
Ah, die ken ik. Goede band, Oneida. Zo'n band die 0,0% kans heeft op de radio te komen, we zitten dus een beetje in het verkeerde topic denk ik. Best een aardig nummertje ook, alleen de tekst is niet zo, ehm, hoogstaand. Heb er absoluut geen moeite mee, zeker de laatste twee minuten zijn wel lekker, na de break. Ik zie het verband met Grenade e.d. ook niet zo eigenlijk.

DjFrankie (moderator)
Lukk0 schreef:
Ah, die ken ik. Goede band, Oneida. Zo'n band die 0,0% kans heeft op de radio te komen, we zitten dus een beetje in het verkeerde topic denk ik. Best een aardig nummertje ook, alleen de tekst is niet zo, ehm, hoogstaand. Heb er absoluut geen moeite mee, zeker de laatste twee minuten zijn wel lekker, na de break. Ik zie het verband met Grenade e.d. ook niet zo eigenlijk.

geen verband, gewoon een nummer wat letterlijk bloed onder de nagels uit kan halen, een vriend van me houdt van die muziek, idd zoals Don zegt een martelnummmer.

Heerlijk nummer, Sheets of Easter, vooral hard op je koptelefoon

Ontopic:
Red Hot Chili Peppers - Can't Stop

alsjeblieft, stop.

MindRuler
Dat nieuwe gedrocht van de Black Eyed Peas.

YouTube - Caro Emerald - Stuck

Maar het ergste is nog wel dat het af en toe best catchy is.

Dat nieuwe nummer van Racoon . Soldiers dit, king dat, hoeveel kan een mens verdragen .

Ik vind dat Racoon-nummer een feestje vergeleken bij al die Love You Mores van een paar jaar terug. Lekker nummer, juist.

Ik heb het nieuwe nummer van Racoon nog niet gehoord, maar ik vind hun hitjes meestal best oké.
Ik zou er uit mezelf nooit naar luisteren, maar het is wel één van de betere dingen die je op de grotere radiostations hoort wat mij betreft.

Ik ken nog niet veel van Racoon maar hun nieuwste single vind ik goed te pruimen.

Een nummer dat je vaak op de radio hoort en mij steeds meer irriteert:
Jennifer Lopez feat. Pitbull - On The Floor

Down & Dirty van Anouk vind ik een ontzettend strontvervelend nummer.. De vervormde stem, dat constant storende, debiele riedeltje op de achtergrond, de puberale tekst… ahhh!. Heel sneu als je je liefdesverdriet op deze manier moet uitten.

En Bruno Mars mag van mij bewijzen dat ie echt een granaat kan vangen. Sowieso wordt de laatste weken veel meuk gedraaid op 3FM. Een opsteker daarentegen vind ik Cee lo Green.

krabat schreef:
Down & Dirty van Anouk vind ik een ontzettend strontvervelend nummer.. De vervormde stem, dat constant storende, debiele riedeltje op de achtergrond, de puberale tekst… ahhh!. Heel sneu als je je liefdesverdriet op deze manier moet uitten.

En dan te bedenken dat deze mevrouw al rond de 35-36 lente's oud is.. Sneu indeed!

Anger Never Dies van Hooverphonic

Waar ik stage loop staat echt altijd 538 aan, de zender met maar 20 nummers op hun playlist,
mijn god, zit daar even geen variatie in..

Ik ben op dit moment alle popmuziek zat,
zelfs Adele elke dag, 2 keer per uur aan moeten horen is niet gezond meer

Gelukkig werk ik thuis en kan ik de hele dag draaien wat ik wil.
Op dit moment Mellon Collie.....

538 is echt vreselijk inderdaad... Ik heb wel eens ergens gewerkt waar dat opstond. Zelfs als er leuke nummers voorbij komen weet je dat je daar op een gegeven moment klaar mee bent, omdat ze elke plaat helemaal stuk draaien. Ik denk dat die 20 nummers niet eens een overdrijving is...

Nu is het op het werk weer Veronica wat de klok slaat. Dan ga ik elke keer telkens wat meer een hekel krijgen aan Guns ´N Roses. Bryan Adams, Bon Goofy etc.

Gelukkig draag ik in de avonddienst na de laatste pauze m´n mp3-spelertje .

Het is eigenlijk inderdaad beter om muziek die je niet goed vind op de radio te horen, dan houdt dat de goede muziek in ieder geval goed .

Ik denk dat ik wel blij mag zijn dat ik eerst een jaar lang geen radio heb hoeven te luisteren, en nu ergens werk waar de radio zodanig in de achtergrond geïntegreerd is dat ik er nauwelijks wat van mee krijg. (100%NL in de keuken, simpele pop in de bar.)

Wat dan weer typisch is. Iedere keer als ik in de keuken kom, iedere avond op ongeveer hetzelfde tijdstip, hoor ik een cover van Volumia's Hou Me Vast.

Bedoel je niet van Volumia's Afscheid?

Arrie schreef:
Bedoel je niet van Volumia's Afscheid?

Je hebt gelijk. Ik haal die twee altijd door elkaar.

Zouden ze die Neon Trees eens niet aan de in de bandnaam genoemde natuurlijke uitwassen kunnen hangen? Wat een walgelijk bandje is me dat...

Ja vreselijk inderdaad zoiets. Bij mij op de kamer op werk hebben we Radio 2 opstaan, het is niet mijn favo zender maar het is over het algemeen redelijk goed te doen. Veronica , Radio 538 , Q music , Sky Radio , en 3fm zijn tergend irritant. Alleen maar bullshit de hele dag. Ik luister die radiostations echt nooit meer. Vind 3fm overigens nog de minst slechte maar nog steeds walgelijk.

lovegun schreef:
Waar ik stage loop staat echt altijd 538 aan, de zender met maar 20 nummers op hun playlist,
mijn god, zit daar even geen variatie in..

Ik ben op dit moment alle popmuziek zat,
zelfs Adele elke dag, 2 keer per uur aan moeten horen is niet gezond meer

Twintig nummers in de playlist, wat herkenbaar... Ook 100 procent NL heeft dat. Wat houdt die radiozenders nou tegen om een goed grote harde schijf met een paar honderd gigabyte aan muziek aan een computer te hangen, en op toerbeurt een man daar neer te zetten die een beetje goed in de microfoon kan praten en die een paar uur lang de nummers draait waar hij zin in heeft?

Even on-topic; dat nummer van "een zomeravond met jou" op 100procent NL irriteert me mateloos. De muziek van die zender is sowieso al niet fantastisch (geef mij maar Radio2), maar dat nummer spant toch wel de kroon qua triestheid.

Saturtijn schreef:
Twintig nummers in de playlist, wat herkenbaar... Ook 100 procent NL heeft dat. Wat houdt die radiozenders nou tegen om een goed grote harde schijf met een paar honderd gigabyte aan muziek aan een computer te hangen, en op toerbeurt een man daar neer te zetten die een beetje goed in de microfoon kan praten en die een paar uur lang de nummers draait waar hij zin in heeft?

Ik heb het flauwe vermoeden dat de zenderts centjes krijgen als ze een bepaalde artiest(en) veel draaien/promoten. Denk bijvoorbeeld aan het ophemelen van Anouk of Kane op 3fm als die weer eens een nwe cd uit weten te poepen (inclusief presentatoren die ALTIJD laaiend enthousiast zijn; of dat er een nieuwe klassieker á la Sergant Peppers LHCB is uitgekomen). Mij doet het altijd denken aan 1 grote reclameboodschap.

Vandaar dat ik ook denk dat onze altijd 15 jaar blijvende pubermannetjes (ook wel bekend onder de naam presentatoren) zelf de liedjes die ze draaien niet uit mogen kiezen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). En ik blijf het ook jammer vinden dat onze fijne presentatoren nooit eens een keer een ECHTE mening over een cd/groep/artiest hebben.

pompompom schreef:
Ik heb het flauwe vermoeden dat de zenderts centjes krijgen als ze een bepaalde artiest(en) veel draaien/promoten. Denk bijvoorbeeld aan het ophemelen van Anouk of Kane op 3fm als die weer eens een nwe cd uit weten te poepen (inclusief presentatoren die ALTIJD laaiend enthousiast zijn; of dat er een nieuwe klassieker á la Sergant Peppers LHCB is uitgekomen). Mij doet het altijd denken aan 1 grote reclameboodschap.

Yep, zit wat in, in die uitleg. Maar er bestaat toch nogal een groot verschil tussen Anouk / Kane en de artiesten die op 100 procent NL gedraaid worden. Anouk en Kane zullen namelijk een veel groter reclamebudget hebben dan alle artiesten, met uitzondering van de palingsound-artiesten, die op 100 procent NL langskomen. Zou dit betekenen dat er licht aan het einde van de tunnel gloort omdat die budgetten toch óóit op moeten raken?

Saturtijn schreef:
Yep, zit wat in, in die uitleg. Maar er bestaat toch nogal een groot verschil tussen Anouk / Kane en de artiesten die op 100 procent NL gedraaid worden. Anouk en Kane zullen namelijk een veel groter reclamebudget hebben dan alle artiesten, met uitzondering van de palingsound-artiesten, die op 100 procent NL langskomen. Zou dit betekenen dat er licht aan het einde van de tunnel gloort omdat die budgetten toch óóit op moeten raken?

Waarschijnlijk haal 100% Nederlandsche Rotzooi genoeg centjes binnen met het verkopen van reclamezendtijd dat ze tot in den treure door kunnen gaan met tergen van onze oren.

pompompom schreef:
Waarschijnlijk haal 100% Nederlandsche Rotzooi genoeg centjes binnen met het verkopen van reclamezendtijd dat ze tot in den treure door kunnen gaan met tergen van onze oren.

Yep. Maar er bestaat genoeg Nederlandse muziek, en gezien het kwaliteitsniveau van die muziek, vraag ik me vrij serieus af of de platenmaatschappijen c.q. de onafhankelijke artiesten die worden gedraaid op 100%NL wel genoeg geld binnenkrijgen om 100%NL te blijven betalen voor het draaien van hun muziek.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat die artiesten het van de albumverkopen moeten hebben.

Saturtijn schreef:
(quote)

Yep. Maar er bestaat genoeg Nederlandse muziek, en gezien het kwaliteitsniveau van die muziek, vraag ik me vrij serieus af of de platenmaatschappijen c.q. de onafhankelijke artiesten die worden gedraaid op 100%NL wel genoeg geld binnenkrijgen om 100%NL te blijven betalen voor het draaien van hun muziek.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat die artiesten het van de albumverkopen moeten hebben.

Ik had het ook over de gewone reclameblokken die ze er elk uur uitzenden.

Ja, oke. Maar ik bedoelde dat ik niet weet of 100%NL wel die muziek draait als ze geen geld meer krijgen om die muziek te draaien. Als ze toch niet voor die bepaalde muziek betaald krijgen die ze nu draaien, waarom zouden ze dan niet andere (betere) Nederlandse muziek draaien?

Vanmiddag had ik het er met een collega over dat, wanneer het op een dag op het werk zwaar tegen zit met lastige storingen in de machine waar ik aan werk, Marco Borsato op de radio wordt uitgezonden.

Een minuut of tien verder kreeg ik zo'n storing, en toen kwam Marco's Dromen Zijn Bedrog op de radio...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:11 uur

geplaatst: vandaag om 17:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.