Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2011, 19:29 uur
En dat terwijl je er goed voor moet zoeken, maar die man toch wel een paar briljante nummers heeft gemaakt. Ik bedoel; Zonder Jou, Rood, De Bestemming... vooral die laatste twee zijn toch nummers die zo'n beetje wel in de Nederlandse muziekgeschiedenis thuishoren.
0
geplaatst: 27 mei 2011, 20:21 uur
Saturtijn schreef:
En dat terwijl je er goed voor moet zoeken, maar die man toch wel een paar briljante nummers heeft gemaakt. Ik bedoel; Zonder Jou, Rood, De Bestemming... vooral die laatste twee zijn toch nummers die zo'n beetje wel in de Nederlandse muziekgeschiedenis thuishoren.
Ook ik moet toegeven dat nummers als Ik Leef Niet Meer Voor Jou, toch best wel adrenaline in mij los laten.
0
geplaatst: 27 mei 2011, 20:25 uur
Het ergste nummer op de radio is natuurlijk Helo van die Martin Solveig. En niet omdat het een slecht nummer of zo. Eerlijk gezegd kan ik het muzikaal gezien zeer goed waarderen, en is het beter dan de andere schaapmuziek die ik op de radio tegenkom. Alleen is Helo muzikaal een redelijk vrolijk nummer, en mensen om mij beschouwen het daarom ook als een vrolijk nummer. Toen ik echter naar de tekst ging luisteren kreeg ik bijna tranen in mn ogen, vanwege de droefigheid die ik erin tegenkom. Ik heb er dus een hekel aan, omdat elke als ik het hoor weemoedig wordt, terwijl ik weet dat half Nederland staat te springen en te dansen...
0
geplaatst: 27 mei 2011, 20:31 uur
guitarwally schreef:
javascript:editMessageInline(2995362);
Ook ik moet toegeven dat nummers als Ik Leef Niet Meer Voor Jou, toch best wel adrenaline in mij los laten.
(quote)
javascript:editMessageInline(2995362);
Mmm, heel erg laat op de avond na een x aantal bier op een verschrikkelijk feest waar ze dit soort "muziek" draaien, zou ik er wel op dansen en het playbacken. Maar om nou voor mijn lol te luisteren/kijken naar Marco die dit na twintig jaar nog steeds met dezelfde theatrale ernst opdreunt. NEEUUUJ
0
geplaatst: 27 mei 2011, 21:27 uur
Negenennegentig procent van de muziek van Marco Borsato zet ik gillend af als (meestal m'n ma) het op zet. Maar die drie nummers die ik noemde zijn dan waarschijnlijk de uitzondering die de regel bevestigen... vind dat geweldige nummers... 
Ik ken ook eigenlijk niet één artiest van wie absoluut alle muziek verderfelijk is, moet ik zeggen. Ook al zit er ooit verschrikkelijke rotzooi tussen.
En voor wat betreft Hello, da's een van de weinige dancenummers die ik kon waarderen, maar dan wel alleen met Serious Request. Ik zat op de slotavond voor de TV, en ik heb nog niet vaak zulke fantastische TV gezien als met de laatste sing-along van Hello. Maar sindsdien is dat nummers inderdaad wel door ieder radiostation enorm uitgemolken. Met Serious Request had het nummers nog wel wat, maar daarna niet meer.
En da's ook weer typisch voor de radiostations: die nummers verliezen hun charme daardoor totaal. Laat dat nummer toch gewoon de vergetelheid in raken, en laat alleen de mensen het nummer herinneren die - net als ik - 24 december met kippenvel voor de TV zaten!

Ik ken ook eigenlijk niet één artiest van wie absoluut alle muziek verderfelijk is, moet ik zeggen. Ook al zit er ooit verschrikkelijke rotzooi tussen.
En voor wat betreft Hello, da's een van de weinige dancenummers die ik kon waarderen, maar dan wel alleen met Serious Request. Ik zat op de slotavond voor de TV, en ik heb nog niet vaak zulke fantastische TV gezien als met de laatste sing-along van Hello. Maar sindsdien is dat nummers inderdaad wel door ieder radiostation enorm uitgemolken. Met Serious Request had het nummers nog wel wat, maar daarna niet meer.
En da's ook weer typisch voor de radiostations: die nummers verliezen hun charme daardoor totaal. Laat dat nummer toch gewoon de vergetelheid in raken, en laat alleen de mensen het nummer herinneren die - net als ik - 24 december met kippenvel voor de TV zaten!
0
geplaatst: 27 mei 2011, 22:24 uur
guitarwally schreef:
Het ergste nummer op de radio is natuurlijk Helo van die Martin Solveig. En niet omdat het een slecht nummer of zo. Eerlijk gezegd kan ik het muzikaal gezien zeer goed waarderen, en is het beter dan de andere schaapmuziek die ik op de radio tegenkom. Alleen is Helo muzikaal een redelijk vrolijk nummer, en mensen om mij beschouwen het daarom ook als een vrolijk nummer. Toen ik echter naar de tekst ging luisteren kreeg ik bijna tranen in mn ogen, vanwege de droefigheid die ik erin tegenkom. Ik heb er dus een hekel aan, omdat elke als ik het hoor weemoedig wordt, terwijl ik weet dat half Nederland staat te springen en te dansen...
HAHAHA, je maakt een grap zeg?!
Ja, ik wordt ook heel droeVig als ik Hello hoor, maar dat is vanwege andere redenen. Als je die tekst al droevig noemt zeg, poeh poeh. Het gaat toch gewoon over een meiske dat geen zin heeft om iets te beginnen met een jongske, drama alom. Ik hoop dat je verder jezelf niets aan doet als je nu vervolgens een plaat van Marco Borsato langs hoort komen.
0
geplaatst: 27 mei 2011, 22:28 uur
Hello is echt een tof nummer! Maar die tekst stelt niet zo veel voor... en droevig zou ik hem ook niet noemen. De enige manier waarop Rood van Marco Borsato in de Nederlandse muziekgeschiedenis hoort is als de grootste draak van de Nederlandse muziekgeschiedenis. 
Ik heb er trouwens niet zo snel (vrijwel nooit) last van dat muziek het bloed onder m'n nagels vandaan haalt. Gelukkig maar.

Ik heb er trouwens niet zo snel (vrijwel nooit) last van dat muziek het bloed onder m'n nagels vandaan haalt. Gelukkig maar.

0
geplaatst: 27 mei 2011, 23:32 uur
Ach, op een bepaalde manier is Rood voor mij nog best geslaagd - zelfs die hyperactieve strijkers vind ik helemaal niet zo slecht - die rode aVONDzon verpest alleen wel een hoop, Marco zou toch beter moeten kunnen.
Maar als ik dit nummer weer eens in mijn hoofd heb, doe ik niet onmiddellijk mijn best om er een ander nummer in te krijgen.
Maar als ik dit nummer weer eens in mijn hoofd heb, doe ik niet onmiddellijk mijn best om er een ander nummer in te krijgen.
0
geplaatst: 27 mei 2011, 23:33 uur
Tja, ik vind Helo dan ook meer droevig omdat ik wel wat meisjes ken die precies hetzelfde doen. Die de hele avond bij je in de buurt blijven en uiteindelijk zich uiteindelijk totaal te interesseren in jou. Misschien moet ik gewoon stoppen met huilen en gaan dansen op het nummer. 
Verder zijn de nummers die op radio nooit langer dan 3:45, zodat, wanneer je je eraan gaat ergeren, het nummer al afgelopen is.

Verder zijn de nummers die op radio nooit langer dan 3:45, zodat, wanneer je je eraan gaat ergeren, het nummer al afgelopen is.
0
geplaatst: 28 mei 2011, 09:55 uur
Droevig of niet, Rood was een jaar of vijf terug wel een enorme hit... en misschien zijn het ook wel de herinneringen die ik eraan heb die ervoor zorgen dat ik het zo'n goed nummer vind.
Maar dan nog; ik hou van uptempo nummers, en als je dan zo'n Marco Borsato hebt die alleen maar van die trage zeiknummers maakt, dan is een nummer met 'hyperactieve strijkers' natuurlijk al snel goed. Zelfde geldt voor Zonder Jou, overigens.
En dat dat orkest dan uit een keyboardje komt, of uit ProTools, of weet ik veel wat... dat moeten we dan maar voor lief nemen... ^^
En die uitspraak van dat je je nooit langer dan 3.45 minuut aan nummers van de radio kunt ergeren, vind ik dan ook wel weer een goede uitspraak. Misschien het enige voordeel aan de radio. Ik heb in ieder geval best wel met ons ma te doen als ik Do You Feel Like We Do van Peter Frampton op heb staan, om maar eens wat te noemen...
Maar dan nog; ik hou van uptempo nummers, en als je dan zo'n Marco Borsato hebt die alleen maar van die trage zeiknummers maakt, dan is een nummer met 'hyperactieve strijkers' natuurlijk al snel goed. Zelfde geldt voor Zonder Jou, overigens.
En dat dat orkest dan uit een keyboardje komt, of uit ProTools, of weet ik veel wat... dat moeten we dan maar voor lief nemen... ^^
En die uitspraak van dat je je nooit langer dan 3.45 minuut aan nummers van de radio kunt ergeren, vind ik dan ook wel weer een goede uitspraak. Misschien het enige voordeel aan de radio. Ik heb in ieder geval best wel met ons ma te doen als ik Do You Feel Like We Do van Peter Frampton op heb staan, om maar eens wat te noemen...

0
geplaatst: 28 mei 2011, 18:28 uur
Fashion Beats van Black Eyed Peas, hoe laag kun je niet vallen: jatterij van My Forbidden Lover van Chic, platte beat, irritante vervormde stemmen. Trouwens alle singles uit het laatste album van deze band.
Party Rock Anthem van LMFAO mogen ze van mij ook eeuwig van de radio bannen.
Party Rock Anthem van LMFAO mogen ze van mij ook eeuwig van de radio bannen.
0
geplaatst: 28 mei 2011, 19:23 uur
Saturtijn schreef:
Welnee, da's muziek uit mama's jeugd. Vindt ze leuk. Iedere meid van mama's leeftijd was in 1976 verliefd op Peter Frampton...

Arrie schreef:
Ik heb dat ook niet zo snel. Goed, ik kan veel hitparadenummers van vandaag de dag ook niet zo goed hebben, maar zolang ik ze niet tientallen keren per dag voorbij hoor komen, erger ik me er ook niet aan. Ik luister dan ook niet zo gek veel meer naar de radio, misschien is dat de oplossing.
Hoewel sommigen dat niet in de hand hebben, begrijp ik uit dit topic. Je zult op je werk maar de hele dag geconfronteerd worden met één bepaalde zender. Dan ben je inderdaad mooi in de aap gelogeerd. Ik besef nu pas hoe blij ik moet zijn dat ik dat probleem niet heb op m'n werk.
0
geplaatst: 28 mei 2011, 20:57 uur
gaucho schreef:
Welnee, da's muziek uit mama's jeugd. Vindt ze leuk. Iedere meid van mama's leeftijd was in 1976 verliefd op Peter Frampton...
Dan heeft ons ma toch een andere smaak dan de doorsnee meid in 1976... misschien dat het iets verklaart dat ze toen pas twaalf was

0
geplaatst: 30 mei 2011, 09:56 uur
Ik hoor nu op de radio een dame die met haar zuivere stemmetje Nothing Else Matters vlink aan het verkrachten is...
.
.
0
geplaatst: 30 mei 2011, 11:08 uur
In dat geval geef ik je groot gelijk dat je dat in dit topic even afreageert... 

0
geplaatst: 30 mei 2011, 11:13 uur
Green Day - Wake Me Up When September End. Het lijkt gvd wel di-rect.
0
geplaatst: 30 mei 2011, 20:51 uur
Dat is inderdaad het minste nummer van Green Day. Irritante zeikballad. 
Zelf word ik helemaal gek van de laatste 3 singles van de Black Eyed Peas, inspiratieloos is nog een understatement.

Zelf word ik helemaal gek van de laatste 3 singles van de Black Eyed Peas, inspiratieloos is nog een understatement.
0
geplaatst: 31 mei 2011, 08:00 uur
Ik erger me eigenlijk ook best wel aan 100procent NL dat dan buitenlandse nummers uitzendt. Vanmorgen nog Kiss from a Rose. Ik bedoel; noem jezelf dan anders, of zie af van die buitenlandse megahits, maar ga er niet tussenin hangen... 

0
geplaatst: 31 mei 2011, 10:46 uur
LucM schreef:
Fashion Beats van Black Eyed Peas, hoe laag kun je niet vallen: jatterij van My Forbidden Lover van Chic,
Fashion Beats van Black Eyed Peas, hoe laag kun je niet vallen: jatterij van My Forbidden Lover van Chic,
Ik wist niet dat ze dat nummer hadden gebruikt! Ik vond het altijd meer een Blondie ripoff.
0
geplaatst: 31 mei 2011, 13:57 uur
lovegun schreef:
Ik wist niet dat ze dat nummer hadden gebruikt! Ik vond het altijd meer een Blondie ripoff.
(quote)
Ik moet dan weer telkens heel erg aan dit nummer denken, ook met een sample van My Forbidden Lover. Ik heb telkens de neiging om Sexual Guarantee mee te zingen.

0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:03 uur
itchy schreef:
Oh, vind ik best oké. Hoewel ik totaal geen fan (meer) ben van Green Day, erger ik me er niet aan als ik het op de radio hoor.
Wat misschien wel de irritantste artiest is op dit moment: Beyoncé. En dan vooral die liedjes van een jaar terug ofzo. Bijv. Halo en When I Was a Boy. Stop dat gegil op niets af, alsjeblieft. My halo, halo haloooo...

0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:08 uur
Ik vind persoonlijk Beyoncé één van de meest verschrikkelijke artiesten van de laatste paar jaar. Als ik haar hoor omarm ik Bieber, Rihanna en al die anderen maar al te graag.
0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:16 uur
Haha, inderdaad. Maar Bieber hoor je (ik tenminste) nooit op de radio.
0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:17 uur
Welke artiest ik persoonlijk het ergste vind, is Sean Kingston. Gelukkig hoor je die vrijwel nooit meer op de radio. Het ene nummer van hem is nog erger dan het andere. 

0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:20 uur
pim556 schreef:
Dat klopt inderdaad.
Het aller ergst blijft natuurlijk gewoon Bruno Mars... Ik hoorde net weer Just the Way You Are en dat is echt het slechtste op de radio nu.

0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:22 uur
Arrie schreef:
Welke artiest ik persoonlijk het ergste vind, is Sean Kingston. Gelukkig hoor je die vrijwel nooit meer op de radio. Het ene nummer van hem is nog erger dan het andere.
Natuurlijk gun je het niemand en ik ga dus ook geen grove grappen hierover maken, maar ik las dat hij gister een serieus ongeluk heeft gehad met een jetski.
De Standaard Online - Sean Kingston betrokken in jetski-ongeval
0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:23 uur
Mwah, Bruno Mars is best te doen. Natuurlijk wordt het wat vervelend na een tijdje, maar hij heeft in principe een goede (wat zeikerige) stem, en z'n liedjes zitten ook aardig in elkaar. Het spreekt me niet zo aan, maar ik ken veel ergere dingen.
@Pim: dat is inderdaad wel vervelend nieuws.
@Pim: dat is inderdaad wel vervelend nieuws.

* denotes required fields.