Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 juni 2011, 15:01 uur
Die nieuwe houseversie van de Lambada met engelse tekst..
Zum kotsen
Zum kotsen

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 juni 2011, 15:02 uur
Ralph 1983 schreef:
Alexis Jordan - Happiness
Als ik dit nummer hoor dan kan ik echt kwaad worden, dit nummer is al heel lang nummer 1 en wordt daardoor helemaal kapot gedraaid op bijna elk radiostation.
Alle nummers die Radio 538 draait, zij hebben een hele irritante gewoonte om nummers versneld te draaien, waardoor de sfeer van het nummer naar de filistijnen wordt geholpen. Het komt daar zelfs nog schreeuweriger over dan op andere radiostations.
Alexis Jordan - Happiness
Als ik dit nummer hoor dan kan ik echt kwaad worden, dit nummer is al heel lang nummer 1 en wordt daardoor helemaal kapot gedraaid op bijna elk radiostation.
Alle nummers die Radio 538 draait, zij hebben een hele irritante gewoonte om nummers versneld te draaien, waardoor de sfeer van het nummer naar de filistijnen wordt geholpen. Het komt daar zelfs nog schreeuweriger over dan op andere radiostations.
Als dat het nummer is, welke ik denk dat het is, dat blije nummer, dan ben ik het met je eens.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 16:53 uur
Timo-otje schreef:
Maar Kaztor, ben je verplicht hierna te luisteren op je werk ? Want ik ga hier namelijk niet vrijwillig naar luisteren.
Maar Kaztor, ben je verplicht hierna te luisteren op je werk ? Want ik ga hier namelijk niet vrijwillig naar luisteren.
Het is 538 in de dagploeg en Veronica in de avondploeg. Ik mag niet meer bij de radio komen (die staat in de keuken van de kantine). 3FM gaat daar al ver over de streep.

Titmeister schreef:
Overigens als je denkt dat je de poel van artistieke broodroof niet verder in kunt zinken, hoor je deze. Tis goed dat ie zichzelf ff aankondigt, want voor de rest is er niks van hem aan.
Overigens als je denkt dat je de poel van artistieke broodroof niet verder in kunt zinken, hoor je deze. Tis goed dat ie zichzelf ff aankondigt, want voor de rest is er niks van hem aan.
Hij heeft zeker gevoel voor humor met zijn 'this is my song'.
Ik hoorde deze week op 538 ook weer een nieuw liedje (!) met een vrouwenstem dat nog doodser en emotielozer klinkt dan die op een geluidsbandje van een telecom-bedrijf. Ze zegt een paar keer 'All day, all night', dat wordt gevolgd door 'What the fuck!?' en zoiets als 'Viva la vie'....

0
geplaatst: 10 juni 2011, 17:17 uur
Als ik naar de radio luister het liefst 3FM, die muziek is daar altijd erg goed. Fijne muziek variatie, zijn niet te bang om moeilijke muziek te draaien en ze maken leuke programma's.
Die WTF draait Gerard Ekdom weleens in zijn programma, ik vind het wel wat hebben, maar niet tevaak anders is de lol er van af.
Die WTF draait Gerard Ekdom weleens in zijn programma, ik vind het wel wat hebben, maar niet tevaak anders is de lol er van af.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 19:04 uur
Set Fire to the Rain van Adele, vooral omdat het zo veel gedraaid wordt, op elk mogelijk moment van de dag en in elk programma.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 20:10 uur
Ralph 1983 schreef:
... 3FM (...) zijn niet te bang om moeilijke muziek te draaien ...
... 3FM (...) zijn niet te bang om moeilijke muziek te draaien ...
De reden waarom ik geen 3FM luister is dus omdat ze te bang zijn om "moeilijke muziek" te draaien. Maar goed, ik zet het expres al tussen aanhalingstekens, want "moeilijke muziek" is natuurlijk een subjectief begrip.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 21:32 uur
pim556 schreef:
De reden waarom ik geen 3FM luister is dus omdat ze te bang zijn om "moeilijke muziek" te draaien. Maar goed, ik zet het expres al tussen aanhalingstekens, want "moeilijke muziek" is natuurlijk een subjectief begrip.
(quote)
Vind ik ook hoor , maar daar tegenover staat dat 'moeilijke muziek' vaak in een context moet worden gezien. Ik ben momenteel het luisteren naar He Has Left Us Alone but Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms... van A Silver Mt. Zion. Het heeft totaal geen nut om daar 1 nummer van te draaien omdat je je dan niet kan inleven in de muziek. Hier staan nummers op van 3 tot 5 minuten , dus dat zou draaibaar moeten zijn maar zou wat mij betreft nergens op slaan omdat het een geheel is. Bij Godspeed You Black Emperor! bv zijn de nummers sowieso al te lang, dus dat valt al af voor de radio. Er zijn echter zeker genoeg nummers die als wat moeilijker kunnen worden gezien maar vaak hebben ze de volle aandacht nodig , en vaak zet je toch vaak de radio aan voor op de achtergrond(ik dan tenminste). Tevens moet het meteen raak zijn de 1e luisterbeurt bij een nummer , catchy zijn etc want anders jaag je luisteraars weg en dat moeten de stations niet hebben natuurlijk. Echte 'growers' krijgen dus nooit de kans, omdat als ze alleen maar 'moeilijke' muziek draaien waar het kwartje pas valt na een aantal luisterbeurten , ze geen luisteraars meer over houden. Vanuit het oogpunt van de muziekliefhebber totale waanzin, in het oog van de massa niet want die willen gewoon lekker af en toe een plaatje luisteren zonder er bij hoeven na te hoeven denken.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 21:53 uur
Bruno Mars moet per direct stoppen met die kutnummers uitbrengen.
0
geplaatst: 11 juni 2011, 21:57 uur
Bob Sinclar - World Hold On hoorde ik bij de Fitness. Dat 'gepraat' vind ik zo irritant en amelodieus.
0
geplaatst: 12 juni 2011, 02:00 uur
Ik hoorde hem laatst weer en ik kreeg er meteen kippenvel in hele negatieve zin van: 3 Doors Down - Here Without You. 

0
geplaatst: 13 juni 2011, 16:10 uur
Timo-otje schreef:
Vind ik ook hoor , maar daar tegenover staat dat 'moeilijke muziek' vaak in een context moet worden gezien. Ik ben momenteel het luisteren naar He Has Left Us Alone but Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms... van A Silver Mt. Zion. Het heeft totaal geen nut om daar 1 nummer van te draaien omdat je je dan niet kan inleven in de muziek. Hier staan nummers op van 3 tot 5 minuten , dus dat zou draaibaar moeten zijn maar zou wat mij betreft nergens op slaan omdat het een geheel is. Bij Godspeed You Black Emperor! bv zijn de nummers sowieso al te lang, dus dat valt al af voor de radio. Er zijn echter zeker genoeg nummers die als wat moeilijker kunnen worden gezien maar vaak hebben ze de volle aandacht nodig , en vaak zet je toch vaak de radio aan voor op de achtergrond(ik dan tenminste). Tevens moet het meteen raak zijn de 1e luisterbeurt bij een nummer , catchy zijn etc want anders jaag je luisteraars weg en dat moeten de stations niet hebben natuurlijk. Echte 'growers' krijgen dus nooit de kans, omdat als ze alleen maar 'moeilijke' muziek draaien waar het kwartje pas valt na een aantal luisterbeurten , ze geen luisteraars meer over houden. Vanuit het oogpunt van de muziekliefhebber totale waanzin, in het oog van de massa niet want die willen gewoon lekker af en toe een plaatje luisteren zonder er bij hoeven na te hoeven denken.
(quote)
Hier ben ik het volledig mee eens, goed uitgelegd ook! En toch: tegenwoordig hoeven radiozenders niet per se heel veel luisteraars te trekken, aangezien ze via internet uit kunnen zenden en ze dus geen kosten hebben van een plek op (?) de ether. Ik heb echter ook nog geen goede internetradiozender kunnen vinden...
Maar daarnaast heeft radio nog meer nadelen: reclame, er worden alleen singles gedraaid en DJ's die denken dat ze grappig zijn. Mij niet gezien!
0
geplaatst: 13 juni 2011, 18:46 uur
Die broertjes-De-Boer-imitaties van Edwin Evers hebben inmiddels ook een baard van hier tot Korea.
Dat er nog mensen zijn die daar om kunnen lachen...

0
geplaatst: 13 juni 2011, 20:28 uur
kaztor schreef:
Die broertjes-De-Boer-imitaties van Edwin Evers hebben inmiddels ook een baard van hier tot Korea.
Hij lacht er zelf waarschijnlijk het hardste om...

0
geplaatst: 14 juni 2011, 10:12 uur
Arrie schreef:
Ik hoorde hem laatst weer en ik kreeg er meteen kippenvel in hele negatieve zin van: 3 Doors Down - Here Without You.
Nou, dat vind ik eigenlijk best een aardige ballad. In ieder geval geen nummer dat bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan haalt
.DJ's die denken dat het een goed idee is om Adele iedere vijf minuten door je neus te boren heb ik echter een bloed hekel aan. Dan is er iets moois op de radio en dan wordt het per direct dood gedraaid.

0
geplaatst: 14 juni 2011, 13:32 uur
Vanaf vanavond weer 3 avonden Veronica, maar na de tweede pauze gaan de oordopjes in... 

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 14 juni 2011, 15:00 uur
lang leve de oordopjes. Hier klinkt alleen maar heel harde house en r&b uit de radio's...
0
geplaatst: 14 juni 2011, 15:34 uur
Ozric Spacefolk schreef:
lang leve de oordopjes. Hier klinkt alleen maar heel harde house en r&b uit de radio's...
Hier weer een aap van 3fm die niets anders kan dan ALLES wat op pinkpop stond helemaal de hemel in te prijzen. Je zou bijna gaan denken dat zijn baan op het spel staat als hij dat niet zou doen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 14 juni 2011, 15:40 uur
Deed Hanson niet ook mee? Zag ik gisteren tijdens het zappen op Nederland 3.
Waanzinnig band inderdaad
Waanzinnig band inderdaad

0
geplaatst: 15 juni 2011, 13:49 uur
Het valt Hanson wel te prijzen dat ze geloven in wat ze doen. Heb verder nog niets nieuws van ze gehoord, maar zo komt het wel op me over.
Het zou eigenlijk best gaaf zijn als ze die molensteen van een Mmbop zouden kunnen vernietigen door als een volwassen band voor de dag te komen.
Het zou eigenlijk best gaaf zijn als ze die molensteen van een Mmbop zouden kunnen vernietigen door als een volwassen band voor de dag te komen.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 15:23 uur
Stom nummertje met versnelde sample van die viool uit Bittersweet Symphony van The Verve, wat ik vanzichzelf al een rotnummer vind 

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 27 juni 2011, 15:31 uur
Ik hoorde de Lambada maar dan anders. Echt tergend!
0
geplaatst: 27 juni 2011, 17:05 uur
Niensel schreef:
Ik zet de radio uit bij nederlandstalige nummers (:
Toch niet bij Boudewijn de Groot?

0
geplaatst: 27 juni 2011, 17:05 uur
Niensel schreef:
Of De Kift? Of Spinvis? Of Daniël Lohues? Of Eefje de Visser? Of Roosbeef? Of Typhoon?
Meeste daarvan komen niet op de radio, maar goed

0
geplaatst: 27 juni 2011, 17:07 uur
Ik zet de radio harder bij House For Sale 
Oeps, ik las verkeerd, dit is niet Nederlandstalig... zeg me dat het niet zo is dan maar.

Oeps, ik las verkeerd, dit is niet Nederlandstalig... zeg me dat het niet zo is dan maar.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 17:11 uur
Fucking Hard of Vet Hard ofziets?? Van dat wijf uit de ''Jungle Meisjes''.
Nog erger dan Oh Oh Cherso
Nog erger dan Oh Oh Cherso

* denotes required fields.