MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
Melodie lijkt ook nog eens gejat van Broken Strings van Nelly Furtado & James Morrison (dat op zn beurt weer zwaar leunt op Set the Fire to the Third Bar van Snow Patrol & Martha Wainwright)...

Mijn god, wat erg inderdaad, dat heb ik gelukkig nog niet op de radio gehoord. Dat Broken Strings leunt op Set Fire to the Third Bar hoor ik verder niet zo, dat vind ik er echt niet zo dik bovenop liggen. Maar de melodie van Skyscraper lijkt inderdaad verdacht veel op die van Broken Strings, wat ook al zo'n slecht nummer is (als je samen gaat zingen, dan moeten de stemmen samen wel goed klinken...).

Maar wat een verschrikkelijk aanstellerige zang van die Demi Lovato, zeg.

Dat Camp Rock met die Demi Lovato was ook al zo slecht.

Dat nummer deed mij ook dadelijk denken aan Broken Strings wat de melodie betreft. Verder een zeer slechte zangeres die duidelijk last heeft van haar ademhaling (en dan nog zoveel pretentie!).

Wat vreselijk inderdaad. Dit maakt voor mij wel een kans op slechtste ooit...
De compositie is heel erg standaard, maar de zang brengt het tot het niveau afgrijselijk.

Wat een gehijg!

Wel jammer, ik vond Demi Lovato nog wel redelijk aan te horen in vergelijking met die andere Disney-sletjes.

Dat lied van Gotye !

jassn schreef:
Dat lied van Gotye !

Behoorlijk overspeeld ja, mag van mij gerust drie jaar de ijskast in, hoe goed het nummer ook is.

Dangerous van James Blunt irriteert me ook wel, doet me aan het wonderschone I Am the One and Only van Chesney Hawkes denken, en dat is nooit goed.

En dan is er ook nog een nummer waarin een of andere idioot loopt te blèren dat hij iets stom wil doen en dan zingt hij 'I think I wanna marry you'. Als ik dat hoor krijg ik zelf zin iets stom te gaan doen, zoals mijn penis in een pot zout steken.

Ja , de radio...

Dat meen je toch niet, jassn, ik vind het een geweldig nummer dat je langzaam moet leren appreciëren (maar ieder zijn smaak) maar het wordt inderdaad nu te veel gedraaid.
Wat ik echte bagger vind is dit (ik kan er werkelijk niets goeds over zeggen):
LMFAO - Sexy and I Know It

Dat zou zelfs slecht geweest zijn in de nineties, inderdaad.

LucM schreef:
Dat meen je toch niet, jassn, ik vind het een geweldig nummer dat je langzaam moet leren appreciëren (maar ieder zijn smaak) maar het wordt inderdaad nu te veel gedraaid.
bij mij had het juist de omgekeerd werking

Hoe meer ik het hoor hoe slechter ik het vind

Ik vond het lied in het begin wel nog çava

Apart, dat nummer van Demi Lovato. Leek mij juist 1 van de sympathiekere zangeresjes/actrices van Disney. In die tv-serie was ze ook nog wel leuk, maar na die mentale breakdown van begin dit jaar is het toch niet best. Beroerd nummer in ieder geval.

LucM schreef:
Die clip

Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee.

jassn schreef:
Dat lied van Gotye !

Die vind ik nog steeds heel goed te pruimen, het maakt niet uit hoe vaak ik hem hoor. Ik vind dit nummer gewoon erg sterk vanwege de goede opbouw. Misschien wel een van de betere nummers van 2011 als je het mij vraagt.

Het merendeel van de top 40 vind ik helemaal niks, op Gotye en Coldplay na.

LucM schreef:

Net voor het eerst geluisterd (met clip). Hilarisch.

Dat is al één goed ding toch?

Liever iets totaal onserieus dan zoiets als Demi Lovato.

Idd, er is een ding wat je niet moet doen met LMFAO (alleen die al naam al ), en dat is het serieus nemen. Hilarisch is idd een juiste beschrijving en daarmee vind ik het beter te pruimen dan veel 'serieuze' top 40-muziek.

Overigens heb ik het idee dat er momenteel iets van 5 nummers in de top 40 staan die precies hetzelfde klinken. Die nieuwe van Guetta, Living in St. Tropez en dan nog wel een paar. Het lijkt wel of ze allemaal hetzelfde ritme gebruiken. Dan is die van LFMAO nog onderscheidend tenminste...

En met Champagne Showers hebben ze al een klassieker afgeleverd voor op feestje met champagne (al ervaring mee ). Ik lees nu trouwens dat ze de zoon en kleinzoon zijn van Berry Gordy, de oprichter van het fameuze Motown-label. Waarschijnlijk hadden ze geld te veel en verveelden ze zich, want ik mag toch hopen dat ze het zelf ook zien als hilarisch slecht.

LucM schreef:
Dat nummer deed mij ook dadelijk denken aan Broken Strings wat de melodie betreft. Verder een zeer slechte zangeres die duidelijk last heeft van haar ademhaling (en dan nog zoveel pretentie!).

Ja, dit is misschien nog erger dan Do(os).
Heb sowieso een aangeboren hekel aan hijgerig, pretentieus gedoe.

Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, wiggle, yeah.

de cover van Use Somebody... en Adele.

jassn schreef:
Dat lied van Gotye !

Met afstand het beste nummer uit de top 40

Het dieptepunt van de dag:

/

Heel mooi inderdaad

laxus11 schreef:
(quote)

Met afstand het beste nummer uit de top 40

Waarschijnlijk met je eens (geen idee wat er nog meer in de top 40 staat namelijk ). Erg fijn nummer.

Vanavond wat overgewerkt, zetten collega's weer dat meer dan verschrikkelijke FunX op.......waar de dj's nog dommer, infantieler en irritanter zijn dan ze op al die andere zenders al zijn....verschrikkelijk. Om over de muziekkeuze aldaar nog maar te zwijgen, die is ook ongeevenaard verschrikkelijk. En weer hoor ik dat vreselijke nummer van (ik moest het opzoeken) Sean Paul - Got to love you voorbijkomen..............een mijlpaal der vreselijkheid die plaat.

Vreselijk inderdaad. Die nummers blijven ook zo irritant hangen.

Verdere categorie 'om te kotsen'.

Kelly Clarkson - Mr. Know it All
Pitbull - Give Me Everything
Enrique Iglesias - I Like How It Feels
David Guetta - Without You
The Wanted - Glad You Came
James Morrison - Slave To the Music
One Thousand Voices

Er staat wel een hoop leuks tegenover in de top-40. Daarbij uiteraard een hoop wegwerpbestek.

Bakema NL schreef:
een mijlpaal der vreselijkheid die plaat.

Inderdaad.

Ik vraag me dan ook werkelijk af wat nou precies de genotsfactor is die mensen ertoe bewegen om het 'goed' te vinden.
Ik tast bij deze volledig in het duister, hoor er echt helemaal niets in! Kan er ook echt helemaal niets mee.

Of zijn het alleen irritante mensen die zoiets leuk vinden...?

Onderstaande clip zag ik vandaag op een muziekzender van MTV. Zonder te overdrijven durf ik te zeggen dat ik niet vaak zulke slechte muziek gehoord heb.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.