Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2012, 23:27 uur
Ralph 1983 schreef:
3 FM [...] niet [...] steeds dezelfde kutnummers [...].
3 FM [...] niet [...] steeds dezelfde kutnummers [...].
Jawel hoor. Wat dat betreft luister ík liever naar SkyRadio.
On topic: Sandro Silva ft. Quintino - Epic
0
geplaatst: 26 februari 2012, 11:43 uur
L_T_B schreef:
Echt een nummer waar ik naar van wordt. Echt een irritant nummer
0
geplaatst: 26 februari 2012, 11:50 uur
Blijf ik een leuk nummer vinden
Maar goed, ik hoor hem dan ook nauwelijks op de radio.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 12:10 uur
Gotye is in wezen een fantastische plaat, maar is als wat alternatieve plaat door het net geglipt.
Dan krijg je een soort kettingreactie, de massa hoort eens iets écht vernieuwends en vervolgens wordt het door iedereen doodgeknuffeld.
Met The White Stripes' Seven Nation Army gebeurde iets soortgelijks en dat was acht (8!) jaar eerder zowat het enige alternatieve nummer in de hitlijsten in de 00's.
Dit ligt wat mij betreft echt niet aan Gotye.
Dan krijg je een soort kettingreactie, de massa hoort eens iets écht vernieuwends en vervolgens wordt het door iedereen doodgeknuffeld.
Met The White Stripes' Seven Nation Army gebeurde iets soortgelijks en dat was acht (8!) jaar eerder zowat het enige alternatieve nummer in de hitlijsten in de 00's.
Dit ligt wat mij betreft echt niet aan Gotye.
0
geplaatst: 26 februari 2012, 12:58 uur
Dat is zeker waar over Gotye, woensdag werd hij door de Jakhalzen van De Wereld Draait Door geïnterviewd en daar zei hij dat hij zich juist richt op vernieuwende muziek maken en dat hoeft voor hem niet perse een hit te zijn. Hij vindt het juist interessanter om nieuwe muziek te maken.
Voor het interview check deze link: dewerelddraaitdoor.vara.nl: Jakhalzen - Gotye - 22-02-2012 - Uitzending Gemist
Voor het interview check deze link: dewerelddraaitdoor.vara.nl: Jakhalzen - Gotye - 22-02-2012 - Uitzending Gemist
0
geplaatst: 2 maart 2012, 16:55 uur
0
geplaatst: 2 maart 2012, 19:16 uur
kaztor schreef:
Gotye is in wezen een fantastische plaat, maar is als wat alternatieve plaat door het net geglipt.
Dat was precies mijn idee inderdaad.
0
geplaatst: 2 maart 2012, 19:18 uur
kaztor schreef:
De wereld is weer een mensonterende verminking rijker.
Alyssa Reid ft Jump Smokers - Alone Again
De wereld is weer een mensonterende verminking rijker.
Alyssa Reid ft Jump Smokers - Alone Again
Wat is dat een misbaksel inderdaad.
Ik zet het origineel van Heart nog maar een keer op.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 16:47 uur
Don't give up the fight van Racoon.
Ik ben bijna in staat een willekeurig knaagdier te kopen in de dierenwinkel en die vervolgens te wurgen.
Wat een drama
Ik ben bijna in staat een willekeurig knaagdier te kopen in de dierenwinkel en die vervolgens te wurgen.
Wat een drama

0
geplaatst: 14 maart 2012, 20:49 uur
Joy4ever schreef:
Wat een drama
Wat een drama
Dat vind ik juist een prachtig nummer, de teksten zijn erg sterk. Ook al is het een deprimerend nummer, de opbrengsten gaan wel naar een stichting tegen neuroblastoom kinderkanker. Dus het is wel ergens goed voor.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 22:53 uur
Tja, naar welk doel de opbrengst ook gaat, het blijft een matig nummer. Of was je ook zo blij met Wat Zou Je Doen van Marco B en Ali B, waarvan de opbrengsten naar War Child gingen? Ik was dat nummer liever kwijt dan rijk. 

0
geplaatst: 14 maart 2012, 23:32 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Gecorrigeerd
Zeker. Weer een stukje dichterbij een vreedzame wereld.
Overigens heb ik vaak wel wat met deprimerende nummers, maar dit nummer is deprimerend op een verkeerde manier
. Ik kende het nog niet trouwens, dat is dan wel weer fijn. Alhoewel, voor op de radio vond ik die twee andere singles nog best oké.
0
geplaatst: 18 maart 2012, 00:21 uur
Arrie schreef:
Tja, naar welk doel de opbrengst ook gaat, het blijft een matig nummer. Of was je ook zo blij met Wat Zou Je Doen van Marco B en Ali B, waarvan de opbrengsten naar War Child gingen? Ik was dat nummer liever kwijt dan rijk.
Die van Ali B en Marco B vind ik dan wel een stuk minder, maar dat nummer van Racoon heeft tenminste nog emotie en het nummer zit heel goed in elkaar qua opbouw. In Wat Zou Je Doen mis ik juist die emotie en dat is nou best jammer voor een nummer waar de opbrengsten gaan naar een goed doel.
0
geplaatst: 18 maart 2012, 01:38 uur
Ik vind ze allebei verschrikkelijk om eerlijk te zijn. Voor een goed doel of niet, ik blijf het overdreven sentimenteel geneuzel dat nummer van Racoon(misschien is daarom juist zo overdreven, dat het voor een goed doel is, wie zal het zeggen).
0
geplaatst: 18 maart 2012, 08:59 uur
Heeft er iemand een remedie tegen Ai Se Eu Te Pego van Michel Telo. Want iedere keer als ik die plaat voorbij hoor komen word ik compleet chagerijnig. Zonde van mn dag zo.
0
geplaatst: 18 maart 2012, 13:46 uur
catdog schreef:
Heeft er iemand een remedie tegen Ai Se Eu Te Pego van Michel Telo. Want iedere keer als ik die plaat voorbij hoor komen word ik compleet chagerijnig. Zonde van mn dag zo.
Die is nog wel leuk, helaas heb ik die wel genoeg gehoord omdat die kapot wordt gedraaid op de radio. Die van Michel Telo is niet het origineel, die is van een Braziliaans bandje genaamd Cangaia de Jeuge en die vind ik zelfs beter dan die van Michel Telo, dat geschreeuw verpest het nummer gewoon:
0
geplaatst: 18 maart 2012, 14:12 uur
Timo-otje schreef:
(misschien is daarom juist zo overdreven, dat het voor een goed doel is, wie zal het zeggen).
Eerder omdat het Racoon is denk ik.(misschien is daarom juist zo overdreven, dat het voor een goed doel is, wie zal het zeggen).
0
geplaatst: 18 maart 2012, 19:30 uur
catdog schreef:
Ja, dat Zuid-Amerikaanse gehijg verdraag ik ook niet.
Vreselijk huisvrouwengedweep dat te gemakkelijk scoort.
10 weken op #1...

Iets dat alleen rotplaten voor elkaar kunnen krijgen.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 01:56 uur
Nou snap ik best dat het dance-genre veelal opereert vanuit de gedachtegang van mensen die in een benevelde toestand van soortgelijke muziek kunnen genieten óf het zelf willen maken, hetzij in discotheken of op houseparties.
Mijn wereld is het niet, maar dat moet ieder voor zich natuurlijk beslissen.
Maar als er een bak pleurisherrie als DIT wordt geproduceerd, op cd wordt uitgebracht, op de radio wordt gedraaid en vervolgens een hit wordt begin ik toch ernstig te twijfelen aan het gezond verstand van respectievelijk de artiest, de platenmaatschappij, dj's én fans en dat denk en zeg ik dan eerlijk zonder de bedoeling neerbuigend over te willen komen.
Maar als er een bak pleurisherrie als DIT wordt geproduceerd, op cd wordt uitgebracht, op de radio wordt gedraaid en vervolgens een hit wordt begin ik toch ernstig te twijfelen aan het gezond verstand van respectievelijk de artiest, de platenmaatschappij, dj's én fans en dat denk en zeg ik dan eerlijk zonder de bedoeling neerbuigend over te willen komen.

0
geplaatst: 21 maart 2012, 02:12 uur
Hmm, ik vind het wel wat hebben, zitten best geinige stukjes in. Ik heb veel slechtere dingen gehoord in het genre.
Verder is dance natuurlijk echt niet alleen maar een wereld van houseparties waar iedereen in benevelde toestand is. En er is natuurlijk veel meer dan alleen de mainstream top 40-dance.
Verder is dance natuurlijk echt niet alleen maar een wereld van houseparties waar iedereen in benevelde toestand is. En er is natuurlijk veel meer dan alleen de mainstream top 40-dance.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 09:06 uur
Arrie schreef:
Verder is dance natuurlijk echt niet alleen maar een wereld van houseparties waar iedereen in benevelde toestand is.
Verder is dance natuurlijk echt niet alleen maar een wereld van houseparties waar iedereen in benevelde toestand is.
Daarom schreef ik ook 'veelal'.
Verder was die opmerking bedoeld om m'n tirad... eh mening kracht bij te zetten, I admit.

0
geplaatst: 21 maart 2012, 12:01 uur
Ik vind die instrumental anders wel tof. Die vocalen hoeven van mij niet zo. Het is meer gebrabbel dan zingen/rappen.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 12:11 uur
kaztor schreef:
Nou snap ik best dat het dance-genre veelal opereert vanuit de gedachtegang van mensen die in een benevelde toestand van soortgelijke muziek kunnen genieten óf het zelf willen maken, hetzij in discotheken of op houseparties.
Maandagochtend deed zanger Wouter Hamel in de ochtendshow van Giel Beelen dit nummer als Mega Top 50 cover en die is echt leuk gedaan.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 17:58 uur
catdog schreef:
Ik vind die instrumental anders wel tof. Die vocalen hoeven van mij niet zo. Het is meer gebrabbel dan zingen/rappen.
Ik vind het wel een tof nummer, maar komt dat nu op de radio? Was vorig jaar wel een hype. De instrumental is trouwens gewoon een bekende dance-track van Nederlandse makelij, daar was in het najaar nog e.e.a. over te doen, want het is gewoon gejat geloof ik.
En Kaztor zou eens iets uit de andere kant van het dance-gebeuren moeten draaien, Deepspace ofzo, dan verandert dat vooroordeel wellicht wel. Heb toch best wat house-feesten meegemaakt, maar ik heb het eigenlijk nooit zo ervaren (en behalve alcohol ook nooit drugs gebruikt daar
).
0
geplaatst: 21 maart 2012, 18:46 uur
Net hoorde ik Great DJ van de Ting Tings, ik kon het echt niet verdragen en moest de radio afzetten.
0
geplaatst: 22 maart 2012, 02:04 uur
Heb net die tekst eens gelezen van die Azaelia Banks, vind er eigenlijk niks tofs aan.
Zielig, aandachtsgeil gedrag, geschreven op een manier zoals een 3-jarige dat zou doen.
Als dit de toekomst is van teksten componeren ben ik bijna geneigd om onder een grote rots te bivakkeren.
Er is trouwens best wel house-muziek dat ik leuk vind en dat is eigenlijk zonder uitzondering instrumentaal.
Zielig, aandachtsgeil gedrag, geschreven op een manier zoals een 3-jarige dat zou doen.
Als dit de toekomst is van teksten componeren ben ik bijna geneigd om onder een grote rots te bivakkeren.

Er is trouwens best wel house-muziek dat ik leuk vind en dat is eigenlijk zonder uitzondering instrumentaal.
* denotes required fields.