MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
kaztor schreef:
Er is trouwens best wel house-muziek dat ik leuk vind en dat is eigenlijk zonder uitzondering instrumentaal.

Volgens mij weet je niet precies wat er daadwerkelijk bedoeld wordt met vocal house :

Luomo - Vocalcity (2000)

De nieuwe Acda en de Munnik. Het lijkt godsonmogelijk, maar dit is nóg slechter en nóg zieliger dan alles wat ze hiervoor hebben gedaan. Hele Nare Mensen.

Zal ik jou eens met een vliegende karatetrap keihard van je voetstuk torpederen?
(om daarna de kleinkunstacademie in as te leggen...)

In Muziek > Toplijsten en favorieten > Slechtste nummer ooit:

WHRAAAA wat moet ik afreageren zeg.

Op het bedrijf waar ik werk ben je gedwongen om de hele, maar dan ook de HELE dag te luisteren naar die schijtmuziek van die kut radio 538, waar ze alle tergende, irritante, commerciele kutliedjes in je strot douwen. De grootste dieptepunten vind ik nog wel (en ik heb ze nog ff opgezocht om flink erop af te reageren) En dan het nog 10000 keer dezelfte nummer in een week uitzenden.

Gers Pardoel met zijn slijmerige kloteliedjes van ik neem je mee en bagagedrager, stomme quasi loverboy die zijn slachtoffertjes op de fiets komt ophalen ipv met zijn dure mercedes. Gers Pardoel hou alsjeblieft je smoel, neem me niet mee, en steek die kutliedjes van je in je tarrelige snee,

En dan komen we bij Aviciii met Levels, Gaaaaatverdamme, sentimentele jankrotzooi met die schijtritmes en klote geluiden erin. Je krijgt er gewoon de race van

Of Jason Mraz, alleen dat ontiegelijk softe, nichterige, zielige kut gitaarriedeltje in de eerste seconden waarschuwt al dat het een ontiegelijke emmer diarree gaat worden, en had ik gelijk of niet.

Om maar te zwijgen over al die andere kutmuziek op Slam Fm! Alles wat ze daar draaien is gewoon stront.

En waar ik toch altijd versteld van sta is dat er zooooooveeel muziek (en dan spreek ik bijna wel over tientallen soorten en maten) is die veel beter hun best doen, iets nieuws hebben, niet zo popie jopie willen zijn, maar gewoon niet of nergens de kans krijgen om publiekelijk gedeeld te worden. Nee, al die schijtmeuk als David Guetta, Rihanna, Lady Gaga, Lul Wayne en al die andere schijtrappertjes die zo stoer zijn met hun gouden tanden, kettingen en een zwembad met 100 lekkere wijven gaan altijd voor.

En ja.... Kink fm is falliet.

Tijd voor een pilletje.

Of een weekje Radio 4 om tot rust te komen.

Gers Pardoel vind ik ook echt verschrikkelijk, zou niet misstaan op een kinderen voor kinderen muziek. verder is de meeste top 40 muziek niet veel soeps op een paar nummers na. wat ben ik blij dat ze op mijn werk Q-music draaien

Ja, want dat is zo'n goede zender...

Op het foute uur ftw na vind ik het ook ruk.

sinterklaas schreef:
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Slechtste nummer ooit:

WHRAAAA wat moet ik afreageren zeg.

Op het bedrijf waar ik werk ben je gedwongen om de hele, maar dan ook de HELE dag te luisteren naar die schijtmuziek van die kut radio 538, waar ze alle tergende, irritante, commerciele kutliedjes in je strot douwen. De grootste dieptepunten vind ik nog wel (en ik heb ze nog ff opgezocht om flink erop af te reageren) En dan het nog 10000 keer dezelfte nummer in een week uitzenden.

Gers Pardoel met zijn slijmerige kloteliedjes van ik neem je mee en bagagedrager, stomme quasi loverboy die zijn slachtoffertjes op de fiets komt ophalen ipv met zijn dure mercedes. Gers Pardoel hou alsjeblieft je smoel, neem me niet mee, en steek die kutliedjes van je in je tarrelige snee,

En dan komen we bij Aviciii met Levels, Gaaaaatverdamme, sentimentele jankrotzooi met die schijtritmes en klote geluiden erin. Je krijgt er gewoon de race van

Of Jason Mraz, alleen dat ontiegelijk softe, nichterige, zielige kut gitaarriedeltje in de eerste seconden waarschuwt al dat het een ontiegelijke emmer diarree gaat worden, en had ik gelijk of niet.

Om maar te zwijgen over al die andere kutmuziek op Slam Fm! Alles wat ze daar draaien is gewoon stront.

En waar ik toch altijd versteld van sta is dat er zooooooveeel muziek (en dan spreek ik bijna wel over tientallen soorten en maten) is die veel beter hun best doen, iets nieuws hebben, niet zo popie jopie willen zijn, maar gewoon niet of nergens de kans krijgen om publiekelijk gedeeld te worden. Nee, al die schijtmeuk als David Guetta, Rihanna, Lady Gaga, Lul Wayne en al die andere schijtrappertjes die zo stoer zijn met hun gouden tanden, kettingen en een zwembad met 100 lekkere wijven gaan altijd voor.

En ja.... Kink fm is falliet.

Je vergeet ook nog te vermelden dat Radio 538 de nummers versneld draait.

Op mijn werk kan ik luisteren naar de radio luisteren wanneer ik wil, maar dan is het enkel in de middag Effe Ekdom op 3FM want dat is pas kwaliteit radio. Sommige collega's van mij luisteren meestal naar Radio Veronica, dat gaat opzich nog wel maar heel vaak draaien ze wel voorgekauwde classics die nog wel goed zijn en soms beginnen die me snel te vervelen.

Doordat ik minder radio luister de laatste tijd kan ik niet zo snel een nummer opnoemen die ik zat ben.

Helemaal mee eens. Ik moet helaas op m'n werk ook naar 538 luisteren, En, as we speak, moet ik alweer naar die vreselijk uithalen van die trol van een Adele luisteren. Waar ik maanden geleden al een hekel aan had en wat ze nog steeds helemaal grijs draaien is 'I follow rivers' van onze Lykke Li. Het vreemde is ook dat je van niemand kritiek op dat liedje mag hebben want 'het is zo'n lekker nummer'(ook al hebben ze het 100000000x gehoord).

Kortom, wat een enorme k*tzender is dat 538. Vieze bah!!! Gatverdamme.

Ik denk dat je hier wel op een paar teentjes trapt stiekem. Wat betreft Adele, dat heb ik ook wel gehad eigenlijk, en dan luister ik nog geen radio.

Arrie schreef:
Ja, want dat is zo'n goede zender...

Dat was zeg maar ironie, alleen heb ik al meerdere malen ondervonden dat dat niet werkt via de computer

Ponty Mython
Zoals pompompom al terecht aanhaalde: dat schijtnummer van Lykke Li wat ze 10x per werkdag draaien. Het was best een leuk nummer de eerste 3 keer, maar nu kan ik het niet meer horen.

Ik vind het best een leuk nummer, maar die cover van Triggerfinger had van mij dan weer niet zo gehoeven...

ClassicRocker
pompompom schreef:
Helemaal mee eens. Ik moet helaas op m'n werk ook naar 538 luisteren, En, as we speak, moet ik alweer naar die vreselijk uithalen van die trol van een Adele luisteren. Waar ik maanden geleden al een hekel aan had en wat ze nog steeds helemaal grijs draaien is 'I follow rivers' van onze Lykke Li. Het vreemde is ook dat je van niemand kritiek op dat liedje mag hebben want 'het is zo'n lekker nummer'(ook al hebben ze het 100000000x gehoord).

Kortom, wat een enorme k*tzender is dat 538. Vieze bah!!! Gatverdamme.

http://www.nationalevacatur...

Adele word ook vervelend op den duur ja. En dat I Follow Rivers is inderdaad ook echt een nummer dat je oooooveral hoort, miljoenen keer, en dan is er nog een softere cover gemaakt van zo'n quasi blueszanger.

Wat ik trouwens nog vergeten ben. I got a Hangover, ook zon godvergeefs touwtering nummer met die typische irritande piepkras deuntje wat ook heeeelemaal in schijnt te zijn. Ik zou ook nog willen afreageren op slamfm! Maar dan heb ik zo een bericht van een meter. Maar wat zijn die buizige Whoep whoep whoep geluiden toch altijd om &&*%#)R&)++%*(^%@%($(%&)*(&()@**2@&* &@)*@7(*@) )_@)*)$&(*&*&^@^& %!($129&(&*&^!@^@#^27^&

Man man man wat gaat de muziekwereld naar de gallemiezen met al deze uitgescheten tinnef!! En ja, popi joppie arrogante pubermeisjes en die met hun broek op half 11 karl kani dragende cote de or- wiggers zijn er natuurlijk helemaal stuk van. En alle andere niet radio-muziek is kut, klote, oud, oh... ken ik niet, wat is dat? Of na 1 seconde.... ooh tis kutmuziek, want er word niet stoer in gedaan en wij zijn maar mongolen met onze kutmuziek. HAHAHAHA

En ohja, ook over die presentators van 538 maar te zwijgen die continu denken grappig en stoer te zijn maar gewoon een bloedirritante manier van humor hebben om op te scheppen.

Whaaaa GOEDEMORGEN HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Of dooooeeei doedoedoedoei doei doei gaaatverdamme!!!

Zoals Def P al zei: de nieuwste hype van vandaag is desinteresse.

Denk toch eens om je hart .

sinterklaas schreef:
Adele word ook vervelend op den duur ja. En dat I Follow Rivers is inderdaad ook echt een nummer dat je oooooveral hoort, miljoenen keer, en dan is er nog een softere cover gemaakt van zo'n quasi blueszanger.

Wat ik trouwens nog vergeten ben. I got a Hangover, ook zon godvergeefs touwtering nummer met die typische irritande piepkras deuntje wat ook heeeelemaal in schijnt te zijn. Ik zou ook nog willen afreageren op slamfm! Maar dan heb ik zo een bericht van een meter. Maar wat zijn die buizige Whoep whoep whoep geluiden toch altijd om &&*%#)R&)++%*(^%@%($(%&)*(&()@**2@&* &@)*@7(*@) )_@)*)$&(*&*&^@^& %!($129&(&*&^!@^@#^27^&

Man man man wat gaat de muziekwereld naar de gallemiezen met al deze uitgescheten tinnef!! En ja, popi joppie arrogante pubermeisjes en die met hun broek op half 11 karl kani dragende cote de or- wiggers zijn er natuurlijk helemaal stuk van. En alle andere niet radio-muziek is kut, klote, oud, oh... ken ik niet, wat is dat? Of na 1 seconde.... ooh tis kutmuziek, want er word niet stoer in gedaan en wij zijn maar mongolen met onze kutmuziek. HAHAHAHA

En ohja, ook over die presentators van 538 maar te zwijgen die continu denken grappig en stoer te zijn maar gewoon een bloedirritante manier van humor hebben om op te scheppen.

Ik kan concluderen dat uw zwarte pieten niet mogen rappen in de werkplaats Sint?

De versie van I Follow Rivers die je op de radio hoort van Lykki Li is The Magician remix, het origineel is rustiger:

YouTube - Lykke Li - I Follow Rivers (Director: Tarik Saleh)

Aan Hangover kan ik me ook ontzettend ergeren, autotune en zo'n gelikte productie met behoorlijk slechte teksten. I've been drinking too much, tsjonge tsjonge dat ga je toch niet op de vroege ochtend draaien.

Straks wordt Sinterklaas met zijn gescheld nog net zo erg als Lau van Tiny en Lau!

Het origineel hoor ik ook op de radio, hoor. Ik zie ook telkens het origineel langskomen op MTV.

Bakema NL schreef:
(quote)

Ik kan concluderen dat uw zwarte pieten niet mogen rappen in de werkplaats Sint?

Aangezien hij Def P quote zal dat wel meevallen

niels94 schreef:
(quote)

Aangezien hij Def P quote zal dat wel meevallen

Ja, ok.....maar dan is het dus wel persoonlijk door de Sint goedgekeurde shizzle dat de Pieten mogen uitkramen, anders niet. Of misschien is er wel een hiphop Piet die daar zorg voor draagt.

sinterklaas schreef:

Ik neem aan dat het huidige radioklimaat niet echt naar je zin is?

In ieder geval hebben we met 'whoep-whoep-muziek' wel de meest interressante verwoording tot nog toe voor autotune-meuk te pakken, bravo daarvoor!

Je komt wel in je eigen boek met je fijnzinnige woordenschat, ben ik bang...

Je betoog over Gers Pardoel, daar ben ik het in ieder geval zeker mee eens.
Ik Neem Je Mee ('eej-eej-eej-eej!') is officieel de grootste Nederlandstalige hit ever.
Dan mogen wij ons als land wat mij betreft wel eventjes heel diep, in een heel stil hoekje, ons massaal dood schamen...

Def P is en blijft de beste Nederlandse rapper.

En wat hiphop betreft: geef mij Cypress Hill, Wu Tang Clan, Gravediggaz, Public Enemy, Tribe Called Quest, House of Pain, Dr Dre, Snoop Dogg, Biggie, 2Pac enz maar

sinterklaas schreef:

Ik ben het hier van voor tot achter helemaal mee eens!

Niet alleen op 538, ook op 3FM. Ik stoor me niet zozeer aan bepaalde nummers maar waar ik me met name aan stoor is het bellen met luisteraars. 'Wat ben je zoal aan het doen vandaag?' en dat dus elk uur wel vijf keer he. Ze doen het ws om de luisteraar bij de uitzending te betrekken of wat voor ander kutreden dan ook, het punt is dat het nergens over gaat. I don't care wat andere luisteraars doen. En vaak vragen ze ook nog kutmuziek aan. Novastar ofzo, of Live.

Echt een kutzender dat 3FM. Vooral omdat het ook nog pretendeert een 'kwaliteitszender' te zijn. Maar nergens durven ze nog muziek te draaien die buiten de gebaande paden treedt, het is allemaal zo veilig, verschrikkelijk. Niet dat ze deathmetal of gangsterrap moeten draaien, maar laat ze eens kijken buiten de eigen landsgrenzen, studio brussel, triple j , vergelijkbare stations maar wel stations waar dj's muziek draaien en niet ouwehoeren met sidekicks of luisteraars. Althans, niet zo veel.

Een zichzelf serieus nemend radiostation die zich wil profileren als buitenbeentje moet niet smiddags toto - africa, jason mraz en daarna metallica nothing else matters achter elkaar draaien. dan haak ik af, luister ik nog liever naar waterstad fm

Freddie schreef:
kutmuziek aan. Novastar ofzo

Voor de rest helemaal met je eens.

Freddie schreef:
Niet alleen op 538, ook op 3FM. Ik stoor me niet zozeer aan bepaalde nummers maar waar ik me met name aan stoor is het bellen met luisteraars. 'Wat ben je zoal aan het doen vandaag?' en dat dus elk uur wel vijf keer he. Ze doen het ws om de luisteraar bij de uitzending te betrekken of wat voor ander kutreden dan ook, het punt is dat het nergens over gaat. I don't care wat andere luisteraars doen. En vaak vragen ze ook nog kutmuziek aan. Novastar ofzo, of Live.

Echt een kutzender dat 3FM. Vooral omdat het ook nog pretendeert een 'kwaliteitszender' te zijn. Maar nergens durven ze nog muziek te draaien die buiten de gebaande paden treedt, het is allemaal zo veilig, verschrikkelijk. Niet dat ze deathmetal of gangsterrap moeten draaien, maar laat ze eens kijken buiten de eigen landsgrenzen, studio brussel, triple j , vergelijkbare stations maar wel stations waar dj's muziek draaien en niet ouwehoeren met sidekicks of luisteraars. Althans, niet zo veel.

De radio is sinds het begin jaren '90 'horizontaal' werd (wat mij betreft een nette formulering voor: 'naar de haaien' ging) meer een promotiemiddel geworden voor reclame en dikbetaalde dj's dan voor muziek dat er echt toe doet.
De muziek is meer de gaatjes gaan vullen tussen de 'interressante' gesprekken door en mag niet storen.
Die vervlakking zie je terug in de hitparade waarin alles, met hier en daar een uitzondering, eender klinkt.

pim556 schreef:
(quote)

Voor de rest helemaal met je eens.

Novastar is vooral erg saai.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:49 uur

geplaatst: vandaag om 23:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.