MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
Novastar is prima (de meeste nummers althans). Een schoolvoorbeeld van een kutplaat is Starships van Nicki Minaj, my god!

Wat oude nummers van Novastar vind ik heel erg fraai, met name Wrong (5*-nummer) en The Best Is Yet to Come, maar ik denk dat ik liever recent werk van Minaj dan van Novastar hoor tegenwoordig...

CHIEP (crew)
Recent werk van Joost bestaat dan ook niet .

Nicki Minaj staat wel redelijk ferm in mijn Flop 3 over 2012, ja , naast Nelly Furtado en Jason Derulo.

Nee joh, Nicki Minaj en Nelly Furtado zijn best tof. Platen als Michel Teló, Jeroen van der Boom, Miss Montreal, VanVelzen, Charly Luske etc. zijn veel ergere kwellingen.

De oude nummers van Nelly Furtado (ten tijde van Folklore) vind ik prima maar haar laatste nummers vind ik zwak en de platen van de door catdog vernoemde artiesten vind ik ook slecht. Maar momenteel is er niets slechters te horen op de radio dan Nicki Minaj.

Nicki Minaj ken ik eigenlijk alleen van de bijdragen aan Kanye West's My Beautiful Dark Twisted Fantasy, waar ze me zeker niet in negatieve zin opvalt. Is ze op haar eigen werk dan zoveel slechter?

Verschilt. Haar eigen werk is zo divers. Geen 1 plaat lijkt op elkaar. Moeilijk om een identiteit aan haar te plakken. Eigenlijk is ze dus gewoon 1 grote sell-out, maar platen zoals 'Moment 4 Life' en 'Blazin'' zijn gewoon prettige Hip-Hop tracks. Iets wat ze vaker moet maken. Starships is Britney/GaGa achtige popmuziek.

catdog schreef:
Nee joh, Nicki Minaj en Nelly Furtado zijn best tof. Platen als Michel Teló, Jeroen van der Boom, Miss Montreal, VanVelzen, Charly Luske etc. zijn veel ergere kwellingen.

Ligt 'm eraan hoe je het bekijkt.
Wat de door jou genoemde artiesten bij mij op voor hebben is dat ze niet ten koste van alles hopeloos met hun tijd proberen mee te gaan. Ik vind ze dus integender overkomen.

Liever fouts met de tijd meegaan dan saaie standaard plaatjes maken, vind ik.

Radio haalt sowieso het bloed onder mijn nagers vandaan. Het is één grote éénmansworst geworden met alleen commerciele doelen. Voor iets nieuw of iets bijzonders is geen ruimte. Het is vermaak voor de grote massa. Of weet iemand een radiostation die wel voor de muziek gaat?

Pinguïn radio wellicht. Studio Brussel is over het algemeen ook wel goed te doen. De rest is ruk wat mij betreft.

BBC6 heeft ook erg goede muziek. BBC1's playlist ziet er ook nog wel aardig uit.

EDIT: Zette voor de gein zojuist even BBC6 aan, komt El-P net langs

BBC6 is de beste muziekzender wat mij betreft. StuBru is erg gevarieerd en Pinguïn is tof als je van gitaarbandjes houdt.

Verder vind ik het Parijse Nova ook uitermate tof.

Net op 538, één of andere hijgerige neger die I'm sexy and I know it zingt.

Heb je al eens een balletje opgegooid om een andere radio zender op te zetten? Hele dag 538 is inderdaad een hel(een halfuurtje al).

pompompom schreef:
Net op 538, één of andere hijgerige neger die I'm sexy and I know it zingt.

Of er is een nieuw nummer met die tekst uitgekomen, of je mag jezelf heel erg blij prijzen dat je het afgelopen jaar onder een steen geleefd hebt

Titmeister schreef:
(quote)

Of er is een nieuw nummer met die tekst uitgekomen, of je mag jezelf heel erg blij prijzen dat je het afgelopen jaar onder een steen geleefd hebt

Het eerste...
NEe 538, dat is niet leuk en het is ook niet orgineel.

Deranged
'Bloed onder mijn nagels vandaan' lijkt me wat grof gesteld maar ben eigenlijk helemaal niet zo onder de indruk van de Britse sensatie genaamd Adele. Snap dus ook niet echt waarom de massa er blijkbaar als een gestoorde mee aan de haal gaat, 'alle records' brekend en wat niet.

Wat ik ervan heb gehoord is niet meer dan flauwe simplistische piano riedeltjes vergezeld met een vrij matige zangstem die mij niet ligt en dan dus die kwijlerig sentimentele bakvis teksten.

Heb ook meerdere nummers gehoord die eigenlijk verdacht veel op elkaar leken. Zowel muzikaal als qua thema.

De puberale schoolplein belevenissen van een vijftien jarige.

Als iedereen zegt dat het helemaal de shit is zou je bijna gaan denken dat het wel iets heel bijzonders moet zijn maar nee ik vind het eigenlijk helemaal niet zo goed.

Geloof ik.

catdog schreef:
Liever fouts met de tijd meegaan dan saaie standaard plaatjes maken, vind ik.

Dat snap ik niet helemaal.
Wat is er mis met gewoon je eigen stijl te etaleren, wars van wat er 'hip' is; De herder in plaats van het schaap, zeg maar?

Heel wat eigenlijk, maar nu toch vooral Starships.
Het ergste is dan ook nog eens dat ik het constant hoor op school. Want ik luister nooit naar de radio, of eens uitzonderlijk StuBru.

Schnee
Mijn god, ik snap niet dat er mensen zijn die hun oren kunnen laten teisteren door Adele...
Ik wordt gèèèèk van dan mens, misschien streeft ze Anouk nog voorbij in verschrikkelijkheid.

Adele is best goed te doen, maar zij is zo vaak gedraaid dat je haar niet meer kan aanhoren. Maar op zich vind ik haar veel beter dan Perry en Rihanna en soortgelijke figuren.

Doe mij maar Katy Perry.

Maar zonder gekheid, ik vind Adele ook best te doen. Haar debuut heb ik toentertijd nog best vaak gedraaid en vond ik best aardig, met wat mooie uitschieters. Haar tweede album heb ik echter maar één keer gedraaid omdat de singles zó vaak gedraaid dat ik écht niet de behoefte had om het zelf nog op te zetten. Maar langzamerhand begin ik weer wat meer nummers als Rolling in the Deep te waarderen, want dat werd een tijdje echt te veel gedraaid.

Katy Perry heeft trouwens ook best wat leuke singles, vind ik, en Rihanna is zo wisselvallig, de ene keer best leuk, de andere keer zwaar kut.

Maar bij Adele heeft het er zeker mee te maken dat het helemaal kapotgedraaid is.

Jep, als deze mevrouw niet zo vaak op de radio gedraaid was(alhoewel ik nooit radio luister maar in de auto, op mijn werk toen of op feestjes hoorde je niks anders) zou ik het denk ik wel een goed album vinden maar kan het mens inmiddels niet meer aanhoren. Rihanna heb ik trouwens nooit wat aan gevonden. Sommige singles(van Rihanna) vind ik nog wel te doen maar de meeste wekken zeer veel irritatie op.

Schnee
Het is helemaal verschrikkelijk, net als al die andere dames die jullie noemen.. Voor zover ik ze ken..

Gatverdamme, de uiterste verzadiging wat betreft 'I follow rivers' van Lykke Li is bij deze bereikt.
Wat moet ik toch enorm kotsen van dat k*tlied. gatver de gatver. @$$@$#%@#$@

Ik vraag me weleens af wanneer je radio 538 op hebt staan op het werk, hoevaak je dan een plaat hoort in een week. Tientallen keren waarschijnlijk,en dat na een week pas. Ik kan me de frustraties van pompompom goed begrijpen. Na een maand hoor je tijdens je slaap die verschrikkelijke nummers nog

Ik heb weer iets nieuws wat me nu alweer helemaal de keel uitkomt. Ik weet niet van wie het liedje is maar het heet 'Da bob' ofzo. En je raad het al, het wordt gedraaid op op schijtzender 538 en het komt minstens 1x per uur voorbij!!

Dat is er juist 1'tje die ik best wel leuk vind. Lekker fris zomerplaatje.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:22 uur

geplaatst: vandaag om 22:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.