MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
catdog schreef:
Dat is er juist 1'tje die ik best wel leuk vind. Lekker fris zomerplaatje.

Ik spreek je over een paar weken nog wel een keer (mits je het net als ik ELK UUR moet horen)

Kos

.

Kos schreef:
(embed)

.

Gatver, das k*t ja. Wat een enorme nep emoties in dat liedje.

Dit lijkt me een mooi topique om mijn gal te spugen over het bijzonder vervelende en ronduit vreselijke 'Lion in the Morning Sun'. Om te beginnen: Will and the People is al een bijzonder inspiriatieloze bandnaam. Vervolgens is Will blank en hoe: ik vind het zo'n typisch vervelend indie-ventje met een hoedje en van die oogjes en zo. Vervolgens zet hij een stemmetje op om te zingen, een belachelijk stemmetje. Het 'ik ga reggae nadoen en daarbij zet ik een leuk accemt op'-stemmetje. Doet dat eens niet, Will, je bent veel te wit om uit Jamaica te komen. En dan wordt het debiele refreintje ook nog honderd keer herhaald. Hier luistert toch geen normaal mens, uitgerust met enig gezond verstand, naar? Ik word er in elk geval heel, heel verdrietig van.

Ik vind Lion In The Morning Sun ook ontzettend gemaakt klinken.
'Laat ik even mal doen, dat slikt het publiek als koek' wordt er in dit liedje gedacht.
Helaas valt het overgrote deel van de mensheid voor dit soort volksverlakkerij en heeft de non-artiest het gelijk aan zijn zijde...

Ik zag ze op het Bevrijdingsfestival in Groningen en was stomverbaasd over het bijzonder lage aantal stemmen hier, destijds 2 voor hun EP terwijl het album uit 2011 nog niet eens op de site stond. Een nummer als Holiday vond ik toen wel erg lekker klinken. Lion in the Morning Sun is inderdaad een heel stuk minder.

Dankzij 538 is dit m'n favorite topic aan het worden!

Op het moment zakt m'n broek weer af van het gehijg van onze mutsendrager Alain C.

Dit nummer zuigt zo ongelovelijk erg dat het niet te omschrijven is. Zelden zo'n gemaakt nummer gehoord, alles aan dit nummer schreeuwt gewoon HITPOTENTIE, en de massa trapt er nog in ook.

Ook zo debiel dat er in de clip een drummer en een gitarist meespeelt, terwijl er op geen enkel moment een gitaar of drums te horen is..ik snap dat de clip niet letterlijk is enzo maar toch irriteert het me..

Daarnaast is het gewoon een eentonig klotenummer dat minstens 5 keer per dag langskomt, je ontkomt gewoon niet aan deze rommel..

Kortom, opzouten met deze walgelijke troep!!

Dikkop
"We Are Young" van Fun vind ik echt een draak van een nummer.

Inderdaad, Skrillex begint me hoe meer ik het hoor toch ook wel te vervelen. Conclusie: de volledige top 40 doet me helemaal niks.

Dikkop schreef:
"We Are Young" van Fun vind ik echt een draak van een nummer.

Ik vind het ook niet echt een geweldig nummer maar het is wel zo´n beetje het beste in de top 40 nu. Het heeft een zeer pakkende melodie die lang in je kop blijft hangen en de opbouw naar het refrein is ook goed gedaan.

Dikkop
Dat het zeer lang in mun kop blijft hangen vind ik in ieder geval geen positief punt.
Die uithaal die hij maakt in het refrein is wat ik zo vreselijk vind.

Next to Me van dat mokkel op 'r piano. Dat de wereld daar nog steeds niet klaar mee is. Net nu de Gotye-hype een beetje over is, krijgen we de nieuwe doodgedraaide miskleun. Zo slecht is (lees: vond) ik het niet eens. Maar nu...

Hmm, heb er geen last van.
Vind het wel een prettig, organisch klinkend nummer tussen al die Ushers en Taio's in.

Ponty Mython
DJ Fresh - Hot Right Now.

En dan te bedenken dat deze knakker uit het geweldige d&b kwartet Bad Company komt.

Het is dan ook prima geproduceerd.

Ik vind nog niet eens zo slecht. Inderdaad prima geproduceerd.

Die afgrijselijke cover van "I Follow Rivers" door Triggerfinger. Om van te braken.

Verder krijg ik ook echt de kriebels van die Marlon Roudette, Gusttavo Lima, dat EK-prul en dat nieuwe Tacata liedje wat ik nu vaak op de radio hoor. Brrrr...

Ohja, en Taio Cruz heeft daar ergens ook nog een nieuw gedrocht uit. Bah.

Van die Milow zakt m'n broek ook altijd af ja (als ik geen riem aan heb).

catdog schreef:
dat nieuwe Tacata liedje wat ik nu vaak op de radio hoor. Brrrr...

Inderdaad zum kotsen!

Berget Lewis - Zwart Wit

Het is op zich geen slecht nummer, maar zij heeft er niet echt wat fatsoenlijks van gemaakt. De kracht die Frank Boeijen destijds maakte is helemaal weg en het mist zoveel dingen die het origineel destijds had.

Ik heb vele versies van dit nummer gehoord, maar dit is toch wel een van de minste.

Vanmorgen op Radio 2 weer eens die ballad van Fergie gehoord van een aantal jaren terug, Big Girls Don't Cry.

Fergie solo... Iedereen moest even weten dat Fergie kon zingen. Dat hebben we geweten!
Het probleem is: Dat kan ze niet, zelfs als ze op haar kop zou staan!
Die holle pretenties, dat übervlakke stemgeluid waarbij elke stembuiging geen schijn van kans maakt, alsof ze het telefoonboek opdreutelt cq. ophijgt in de coupletten en kwellende pijnen heeft in de refreinen en het klinkt allemaal zó nep, zó gemaakt, zó gespeend van elke vorm van oprechtheid...

Jocharo-T
catdog schreef:
Die afgrijselijke cover van "I Follow Rivers" door Triggerfinger. Om van te braken.
Ongelofelijk! Het origineel vond ik ook meer dan oké, maar ook de cover van Triggerfinger is een lekker nummer. Goede infentieve instrumentatie en sterk gezongen. Het nummer echt eigen gemaakt. Beter dan het origineel.

Ralph 1983 schreef:
Berget Lewis - Zwart Wit

Het is op zich geen slecht nummer, maar zij heeft er niet echt wat fatsoenlijks van gemaakt. De kracht die Frank Boeijen destijds maakte is helemaal weg en het mist zoveel dingen die het origineel destijds had.

Ik heb vele versies van dit nummer gehoord, maar dit is toch wel een van de minste.

(embed)

Mee eens. Nog erger is het feit dat zij door collega-zangeressen wordt genoemd als beste Nederlandse zangeres van dit moment, wat iets zegt over zowel de oren en herseninhoud van die collega-zangeressen als de staat van het land (het einde is nabij).

kaztor schreef:
Vanmorgen op Radio 2 weer eens die ballad van Fergie gehoord van een aantal jaren terug, Big Girls Don't Cry.

Fergie solo... Iedereen moest even weten dat Fergie kon zingen. Dat hebben we geweten!
Het probleem is: Dat kan ze niet, zelfs als ze op haar kop zou staan!
Die holle pretenties, dat übervlakke stemgeluid waarbij elke stembuiging geen schijn van kans maakt, alsof ze het telefoonboek opdreutelt cq. ophijgt in de coupletten en kwellende pijnen heeft in de refreinen en het klinkt allemaal zó nep, zó gemaakt, zó gespeend van elke vorm van oprechtheid...

Die maakt idd wel kans op de titel slechtste nummer ooit: 'I miss you, like a child misses its blanket'

itchy schreef:
(quote)

Mee eens. Nog erger is het feit dat zij door collega-zangeressen wordt genoemd als beste Nederlandse zangeres van dit moment, wat iets zegt over zowel de oren en herseninhoud van die collega-zangeressen als de staat van het land (het einde is nabij).

Ik denk dat het bij dat programma echt puur alleen gaat om de vocalen, en de wij hier op musicmeter kijken ook naar de muziek zelf die er gemaakt wordt(is het origineel, boeiend etc.). Wij beoordelen op een combinatie van die twee en noemen dan iemand een goede of slechte zanger/zangeres maar in het programma is het alleen volgens mij puur vocaal dat je kijken en niet naar de muziek zelf. Heb het nummer overigens niet gehoord.

arcade monkeys schreef:
Azealia Banks - 212
Één van de weinige nummers die de laatste tijd airplay heeft gekregen die wel echt goed is.

Dat nummer van Carly Rae Jepsen (en dan vooral de videoclip) vind ik ook uitermate vermakelijk. Natuurlijk is het jammer dat de muziek met kwaliteit op de radio volledig wordt genegeerd, maar om dan zo af te geven op de artiesten die succesvol met iets übertoegankelijks zijn vind ik ook een beetje triest. Ik luister gewoon geen radio. Klaar. Ik heb het idee dat sommige mensen hier het wel al te serieus nemen.

Arcade Monkey staat er niet alleen in dat hij 212 vreselijk vind (vind ik nl. ook), dat mag hij ook in dit topic verkondigen.
Dan verbaasd reageren over de respons op een liedje dat 'echt wel goed is', alsof het geschreven staat, en dan zo enorm in de verdediging schiet met die laatste opmerking, dat snap ik dan weer niet.
Bovendien hebben de meeste bedrijven gewoon de radio aan staan op het werk.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:34 uur

geplaatst: vandaag om 19:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.