Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2012, 02:14 uur
Eigenlijk al die exotische zomerplaatjes hangen mij te keel uit. Nossa, Takata, ... zo heb je er nog wel een paar, verschrikkelijk!
0
geplaatst: 7 september 2012, 16:02 uur
Improvision schreef:
(embed)
Ik denk dat ik in heel mijn leven nog nooit een nummer zo verschrikkelijk heb gevonden, na een halve minuut moét het gewoon af gezet worden. Verschillende elementen dragen hiertoe bij:
- De melodie is ontleent aan het nummer Bella Ciao, een populair Italiaans partizanennummer, erg levendig en zelfs opzwepend. Ik kan me inbeelden dat iemand dacht dat het een goed idee was om deze melodie te gebruiken omdat het iets revolutionairs heeft, maar onze Belgische kleppers brengen het nummer alsof de strijd al verloren is, als een gewond dier dat smeekt om een genadeschot.
- De betweterige tekst, ik heb altijd een hekel aan nummers waarin het er te dik op ligt wat de bedoeling ervan is, tenzij het met overtuiging en hartstocht wordt gebracht (zie punt 1).
- De kinderen, ik kan me inbeelden dat iemand het een goed idee vond om kinderen te laten zingen omdat het 'klimaat vooral de toekomstige generaties aanbelangt', en dat er nog enkele mensen dit wel een 'tof' idee vonden.
(embed)
Ik denk dat ik in heel mijn leven nog nooit een nummer zo verschrikkelijk heb gevonden, na een halve minuut moét het gewoon af gezet worden. Verschillende elementen dragen hiertoe bij:
- De melodie is ontleent aan het nummer Bella Ciao, een populair Italiaans partizanennummer, erg levendig en zelfs opzwepend. Ik kan me inbeelden dat iemand dacht dat het een goed idee was om deze melodie te gebruiken omdat het iets revolutionairs heeft, maar onze Belgische kleppers brengen het nummer alsof de strijd al verloren is, als een gewond dier dat smeekt om een genadeschot.
- De betweterige tekst, ik heb altijd een hekel aan nummers waarin het er te dik op ligt wat de bedoeling ervan is, tenzij het met overtuiging en hartstocht wordt gebracht (zie punt 1).
- De kinderen, ik kan me inbeelden dat iemand het een goed idee vond om kinderen te laten zingen omdat het 'klimaat vooral de toekomstige generaties aanbelangt', en dat er nog enkele mensen dit wel een 'tof' idee vonden.
Het ergst is nog dat ik vrijwel zeker weet dat Nederlandse artiesten dit veel slechter hadden gedaan.
0
geplaatst: 7 september 2012, 16:17 uur
0
geplaatst: 5 oktober 2012, 19:23 uur
Kane - Come Together.
Komende week zowel Alarmschijf als Megahit, dat kan niet goedkoop zijn geweest.
Ik snap niet dat onze vaderlandse radiostations Kane zo (kunstmatig) groot willen houden.
Binnenkort waarschijnlijk ook op de nominatie Adele's Skyfall aangezien die single weer genadeloos doodgedraaid gaat worden.
Ik snap niet dat onze vaderlandse radiostations Kane zo (kunstmatig) groot willen houden.Binnenkort waarschijnlijk ook op de nominatie Adele's Skyfall aangezien die single weer genadeloos doodgedraaid gaat worden.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 05:05 uur
Devoo schreef:
Eigenlijk al die exotische zomerplaatjes hangen mij te keel uit. Nossa, Takata, ... zo heb je er nog wel een paar, verschrikkelijk!
In de basis minder erg dan autotune-pop. Alleen krijg je er nu té veel die op de kar willen springen, en wordt het nogal nep.
Een poosje geleden hoorde ik een nummer waar die twee Braziliäanse nummer 1-hits bijna één op één in gekopiëerd waren; een nummer bestaande uit - minimaal - drie verschillende stukken waarvan er sowieso minstens twee klonken als klonen (officiëel betrof het een volledig nieuw nummer). Ik ben de titel en uitvoerende even kwijt, maar vond het erg triest.
Gretz schreef:
Kane - Come Together.
Ik snap niet dat onze vaderlandse radiostations Kane zo (kunstmatig) groot willen houden.
Binnenkort waarschijnlijk ook op de nominatie Adele's Skyfall aangezien die single weer genadeloos doodgedraaid gaat worden.
Kane - Come Together.
Ik snap niet dat onze vaderlandse radiostations Kane zo (kunstmatig) groot willen houden.Binnenkort waarschijnlijk ook op de nominatie Adele's Skyfall aangezien die single weer genadeloos doodgedraaid gaat worden.
Van Adele slik ik enige (overmatige) airplay, goed nummer weer, maar van Kane...
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 11:28 uur
Welcome to my world van... dat meisje dat we naar het Eurovisiesongfestival hebben gestuurd (?). Je kan zo horen dat ze niet toonvast is en het liedje is gewoon ongeloofelijk slecht.
0
geplaatst: 7 oktober 2012, 01:13 uur
tnf schreef:
Een poosje geleden hoorde ik een nummer waar die twee Braziliäanse nummer 1-hits bijna één op één in gekopiëerd waren; een nummer bestaande uit - minimaal - drie verschillende stukken waarvan er sowieso minstens twee klonken als klonen (officiëel betrof het een volledig nieuw nummer). Ik ben de titel en uitvoerende even kwijt, maar vond het erg triest.
Gokje.
Overigens stuitte ik net ook op echt iets heel ergs. Aan het Junior Songfestival hadden we al Ralf Mackenbach te danken, maar die knul kon ik nog wel hebben. Dit jaar is het echter wel heel treist gesteld:
Vooral de combinatie van Nederlands en Engels, zelfs in dezelfde zin.
Daar gaan m'n nekharen echt recht van overeind staan.
0
geplaatst: 7 oktober 2012, 04:46 uur
Nee, het was een andere, deze klinkt niet als een megamix van 3 of 4 - gekloonde - hits achter elkaar. Hier is het er maar ééntje. Weliswaar ook al behoorlijk schrijnend, zo gemakszuchtig scoren.

Edit: ik dacht even dat het deze was, begin nu toch weer te twijfelen. Maar goed, dit valt in dezelfde hoek:
0
geplaatst: 7 oktober 2012, 12:01 uur
Ze zijn werkelijk amper uit elkaar te houden (wat aan m'n vorige post al te zien was). 
Zonde van een stijl die in de basis best om aan te horen is, dat er op deze manier mee om gegaan wordt. Volgens mij is er zelden iets, wat aanvankelijk leuk leek, sneller kapotgemaakt dan deze Braziliaans-achtige klanken (ik zeg '-achtig', want de naäpers komen uit diverse windstreken).

Zonde van een stijl die in de basis best om aan te horen is, dat er op deze manier mee om gegaan wordt. Volgens mij is er zelden iets, wat aanvankelijk leuk leek, sneller kapotgemaakt dan deze Braziliaans-achtige klanken (ik zeg '-achtig', want de naäpers komen uit diverse windstreken).

0
geplaatst: 12 oktober 2012, 20:04 uur
Gisteren die verschrikkelijke versie van Liever dan Lief gehoord van die Gers "Eindhovuh de gakste" Pardoel. Die is echt zeer, zeer, zeer slecht. Bizar slecht. Slechter dan slecht.
0
geplaatst: 12 oktober 2012, 20:17 uur
Die was inderdaad niet best. En die Giel "ik heb Kane en Krezip groot gemaakt" Kut-Beelen maar verlekkerd kijken, alsof hij een nieuwe Dylan of Springsteen in zijn showtje heeft zitten.
0
Dikkop
geplaatst: 12 oktober 2012, 20:27 uur
Bollieblauw schreef:
Gisteren die verschrikkelijke versie van Liever dan Lief gehoord van die Gers "Eindhovuh de gakste" Pardoel. Die is echt zeer, zeer, zeer slecht. Bizar slecht. Slechter dan slecht.
Wat een vreselijke tekst.
0
Dikkop
geplaatst: 12 oktober 2012, 20:41 uur
Als Gers Pardoel zijn mond had gehouden was het al stukken beter geweest.
Ik kan er echt niet bij dat ze dat durven uitbrengen.
Wat een vreselijke tekst. Jongens toch.
Ongelooflijk. Ik word er bijna boos van.
Ik kan er echt niet bij dat ze dat durven uitbrengen.
Wat een vreselijke tekst. Jongens toch.
Ongelooflijk. Ik word er bijna boos van.

0
geplaatst: 12 oktober 2012, 20:53 uur
Oh, ik dacht dat je het over mijn tekst had. Maar inderdaad, rijmelarij op het niveau van een 5-jarige kleuter. Snap ook niet dat Henny Vrienten hier aan meegewerkt heeft. Ik had Gers linea recta terug naar huis gestuurd. Zo Gers! Jij komt niet terug voordat je normaal hebt leren praten en je een paar fatsoenlijke zinnen op papier hebt gezet. "Zinnen?". Ja, dat zijn woorden en dan in een bepaalde volgorde. Zodat ze begrijpbaar worden. Zeg maar wat jij nu al doet, maar dan omgekeerd, Gers.
0
geplaatst: 13 oktober 2012, 08:12 uur
Bollieblauw schreef:
Die was inderdaad niet best. En die Giel "ik heb Kane en Krezip groot gemaakt" Kut-Beelen maar verlekkerd kijken, alsof hij een nieuwe Dylan of Springsteen in zijn showtje heeft zitten.
Dat doet 'ie bij merkwaardig veel 'mwoah'-artiesten, en eigenlijk gaat dat voor meer 3FM-mensen op. Ze hebben daar een zwak voor dingen die heel veilig zijn voor op de radio, maar niet erg uitgesproken zijn, of juist irritant quasi-hip. Terwijl ze daar een hoop - recente - muziek links laten liggen die er eigenlijk veel meer uitspringt.

(Noot: Dat is vaak muziek die ik via Belgische en Franse bronnen ontdek, ongeacht waar het daadwerkelijk vandaan komt.)
Deze vind ik trouwens nog wel meevallen, vergeleken met veel andere dingen waar Giel bij kwijlt.
0
geplaatst: 13 oktober 2012, 10:21 uur
Arrie schreef:
Overigens stuitte ik net ook op echt iets heel ergs. Aan het Junior Songfestival hadden we al Ralf Mackenbach te danken, maar die knul kon ik nog wel hebben. Dit jaar is het echter wel heel treist gesteld:
(embed)
Daar gaan m'n nekharen echt recht van overeind staan.
(embed)
Daar gaan m'n nekharen echt recht van overeind staan. Net effe opgezet, maar dit vind ik echt wel chill eigenlijk. Het is geen Junior Songfestival stuff - daarvoor is het allemaal wat te smooth geproducet - maar dit is goeie boysbandpop dat zeker hoog zal scoren in de doelgroep van teenagers.
Bij "Junior Songfestival" denk ik voornamelijk aan zelfgeschreven* kinderliedjes met onnozele danspasjes.
(*)'Zelfgeschreven' als in 'door de deelnemers'. Mijn ambities liggen elders.
0
geplaatst: 14 november 2012, 10:10 uur
Het nieuwe gedrocht van Alicia Keys - Girl on Fire. In eerste instantie dacht ik nog dat het een of ander Idols-miep was, die graag haar vocale capaciteiten ten gehore wilde brengen, maar van een gerenommeerd artiest als Alicia Keys valt me dit echt zwaar tegen. Allereerst is de productie, ondanks een redelijk prestigieus productieteam, compleet nietszeggend en leeg en dient alleen maar voetstukje voor de zang. Daar ligt precies het probleem. Die verschrikkelijke, ontzettend overdreven uithalen maken voor mij erg lastig om mijn neiging tot het compleet bont en blauw slaan van alles wat zich in mijn omgeving bevindt te onderdrukken. Wat een nietsontziend, mensonterend, kopklevend stuk geluidsterreur is dat. Dat wordt weer een lange sessie bij mijn psychiater. Ik stuur de rekening wel door naar Keys & Co...
0
geplaatst: 15 november 2012, 13:57 uur
Wat is er overigens zo leuk aan dat gangnam-style gebeuren eigenlijk? 

0
geplaatst: 15 november 2012, 15:53 uur
Helemaal niets als je het mij vraagt, nummer is zo doorsnee als de pest. Het dansje zal wel weer voor de enorme populariteit hebben gezorgd.
0
geplaatst: 15 november 2012, 18:41 uur
En natuurlijk het vreselijk irritante stukje: "Eee, sexy lady".
Vreselijke track gewoon!
Vreselijke track gewoon!
0
geplaatst: 15 november 2012, 18:45 uur
Los van de gekke Koreaan met z'n gekke clip en gekke dansje, vind ik het nummer ook gewoon leuk in elkaar zitten, nog best aardig geproduceerd ook. Hoe doorsnee het is, valt best mee. Maar laat me raden: jullie haten sowieso op de huidige top 40, tenzij het echte instrumenten bevat?
0
geplaatst: 15 november 2012, 18:51 uur
Ik heb een keer in het topic gezegd dat ik dat Gangnam Style helemaal niks vond.
Nu vind ik het wel een erg leuk plaatje met een leuke clip.
Nu vind ik het wel een erg leuk plaatje met een leuke clip.

0
geplaatst: 15 november 2012, 19:02 uur
Arrie schreef:
Los van de gekke Koreaan met z'n gekke clip en gekke dansje, vind ik het nummer ook gewoon leuk in elkaar zitten, nog best aardig geproduceerd ook. Hoe doorsnee het is, valt best mee. Maar laat me raden: jullie haten sowieso op de huidige top 40, tenzij het echte instrumenten bevat?
Ik vind in de huidige top 40 het niveau niet hoogstaand maar dat komt niet omdat er geen instrumenten in voor voorkomen. Luister zelf genoeg electronic maar al die exotische house nummers zijn toch gewoon hetzelfde? "We no speak americano" en "Tacata" maar ook "Gangnam Style" leunen toch op precies hetzelfde recept?
En al die dance hits van Afrojack, Guetta , Aviici en Swedish House Maffia zijn best leuk om een keer te horen(of in een club) maar daarna komt het je strot uit, zit totaal geen diepgang in wat mij betreft. Dat zijn ook nummers die mensen over een half jaar al niet meer luisteren waarschijnlijk.
* denotes required fields.