MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?

zoeken in:
Ik vind Gangnam Style wel heel leuk, maar vooral als gimmick. Scheelt misschien dat ik het ook nog niet zo vaak gehoord heb. Verder is het gewoon dutch house natuurlijk.

Gangnam Style vind ik een leuke gimmickhit maar ik moet het niet teveel horen. Het is toch wat anders dan Tacata.

Tacata is gewoon vreselijk, hersenloos en zoals de titel van dit topic aangeeft haalt het het bloed vanonder m'n nagels. Verder ben ik het volledig eens met Timo.
Al vind ik We No Speak Americano nog best geinig.

Arrie schreef:
Maar laat me raden: jullie haten sowieso op de huidige top 40, tenzij het echte instrumenten bevat?

Het interesseert mij geen ene f*ck of er nou wel of niet gebrik wordt gemaakt van 'echte' instrumenten.

En wat betreft de top40, ik heb er helemaal niks mee. Nog meer dan op andere manieren(bv uit The Wire of van Pitchfork) heb ik bij de top40 het gevoel dat je bij zulke muziek niets te kiezen hebt; andere mensen lijken te bepalen wat leuk is en wat je leuk moet vinden. Daarnaast, waarom hoor je nou nooit eens echt mooie melodiën of liedjes met veel diepgang in die lijst en waarom moet vrijwel elk liedje over sex en liefde gaan, is er dan echt niks anders in de wereld? ? En waarom mag een liedje niet langer zijn dan 3 minuten?

Commercie, commercie....

pompompom schreef:

Het interesseert mij geen ene f*ck of er nou wel of niet gebrik wordt gemaakt van 'echte' instrumenten.

Ik vind dat het gebruik van instrumenten er te gemakkelijk wordt bijgesleept als je iets negatiefs zegt over voorgeprogrammeerde muziek of autotune als je elders aangeeft een door bv. een gitaar begeleid nummer wel goed te vinden. Alsof dat een voorbeeld moet zijn van wat er vooral niet kan/mag in de huidige hitlijsten...

Het is niet zo dat ik Fun's Some Nights een hemeltergend nummer vind (al boeit het me weinig), maar het moment in het liedje waar ik dus echt niet tegen kan is wanneer de zanger wat gaat stamelen, zo in de trant van 'uhh... ehhh...' op een moment waar dus echt een tekst had moeten zitten.
Een enorm zwaktebod, zoiets.

Timo-otje schreef:
["We no speak americano" en "Tacata" maar ook "Gangnam Style" leunen toch op precies hetzelfde recept?

Ja hoor, en alle rock klinkt ook hetzelfde. (slechts een voorbeeld, niks mis met rock)

pompompom schreef:

En wat betreft de top40, ik heb er helemaal niks mee. Nog meer dan op andere manieren(bv uit The Wire of van Pitchfork) heb ik bij de top40 het gevoel dat je bij zulke muziek niets te kiezen hebt; andere mensen lijken te bepalen wat leuk is en wat je leuk moet vinden. Daarnaast, waarom hoor je nou nooit eens echt mooie melodiën of liedjes met veel diepgang in die lijst en waarom moet vrijwel elk liedje over sex en liefde gaan, is er dan echt niks anders in de wereld? ? En waarom mag een liedje niet langer zijn dan 3 minuten?

Top 40 is over het algemeen muziek met weinig diepgang inderdaad, maar dat maakt het natuurlijk niet meteen slecht. Ik snap best dat de top 40 geen interessante bron is voor goede muziek, maar ik heb het gevoel dat velen er ook wel héél erg op neerkijken. Het is allemaal simpele popmuziek, inderdaad, kan ook weleens leuk zijn.

Overigens, eventjes offtopic hoor, ik zat even je stemmen te bekijken (prima smaak!) en ik vroeg me af: die 5 sterren voor Sabrina, zijn die puur voor de clip bedoeld?

2MY
Timo-otje schreef:
We no speak americano" en "Tacata" maar ook "Gangnam Style" leunen toch op precies hetzelfde recept?

Feestje! Geweldig recept trouwens: vrolijke dance waar ge ongegeneerd grijnzend de meest belachelijke danspasjes op kunt placeren. Lang leve dit soort van popmuziek

Wat betreft die Guetta's deel ik uw mening helaas volkomen.

Hop, hop, hop, hop, hop!

kobe bryant fan schreef:
Tacata is gewoon vreselijk, hersenloos en zoals de titel van dit topic aangeeft haalt het het bloed vanonder m'n nagels. Verder ben ik het volledig eens met Timo.
Al vind ik We No Speak Americano nog best geinig.
Die hoor ik allemaal liever dan de helft uit jouw top 10. Voor wat het waard is.

Ik denk overigens dat als bands als Sigur Rós, Radiohead en Joy Division commercieel zouden zijn, en dan ook echt commercieel, dat die evengoed in dit topic genoemd zouden worden.

Titmeister schreef:
Het nieuwe gedrocht van Alicia Keys - Girl on Fire. In eerste instantie dacht ik nog dat het een of ander Idols-miep was, die graag haar vocale capaciteiten ten gehore wilde brengen, maar van een gerenommeerd artiest als Alicia Keys valt me dit echt zwaar tegen.

Ik ken het nummer van de radio op het werk, had geen idee dat het Alicia Keys was. Die moet zich inderdaad gaan schamen zeg!

Verder kan ik het meeste wel hebben binnen zijn eigen context, maar waarom moeten er soms van die nummers honderd keer op een dag worden gedraaid als ze populair zijn? Ik hou van James Bond en ik hou van Adele, maar als ik nog één keer Skyfall hoor ga ik echt een hamster wurgen hoor.

Ik heb vorige week dat Adele nummer maar eens een keertje op youtube geluisterd, anders hoor ik hem nooit. Ik moet natuurlijk wel een beetje bijblijven...

Paradise by the Dashboard Light

Ik heb nu voor het eerst eigenlijk de youtubeclip van dat hele Gangnamstyle gebeuren bekeken, afgelopen vrijdag waren er een paar op dit nummer aan het springen op een feestje en mijn zoon heeft het er ook steeds over. Tja...dus nu op youtube gekeken en geluisterd...ik heb aan een stuk door moeten lachen om die man met zijn dansjes...maar zo halverwege ben ik gestopt met kijken. En ach, het is grappig voor de kids...

Typisch hoe een hele wereld helemaal loos gaat op een grappig dansje waarbij ik even zoiets heb als 'ach, best geinig'.
We hebben meer Denis Leary's nodig op deze wereld.

Titmeister schreef:
Het nieuwe gedrocht van Alicia Keys - Girl on Fire. In eerste instantie dacht ik nog dat het een of ander Idols-miep was, die graag haar vocale capaciteiten ten gehore wilde brengen, maar van een gerenommeerd artiest als Alicia Keys valt me dit echt zwaar tegen. Allereerst is de productie, ondanks een redelijk prestigieus productieteam, compleet nietszeggend en leeg en dient alleen maar voetstukje voor de zang. Daar ligt precies het probleem. Die verschrikkelijke, ontzettend overdreven uithalen maken voor mij erg lastig om mijn neiging tot het compleet bont en blauw slaan van alles wat zich in mijn omgeving bevindt te onderdrukken. Wat een nietsontziend, mensonterend, kopklevend stuk geluidsterreur is dat. Dat wordt weer een lange sessie bij mijn psychiater. Ik stuur de rekening wel door naar Keys & Co...
Een soortgelijk stukje had ik nu ook willen posten. 100% mee eens en ik denk dat we wel een praatgroepje kunnen gaan beginnen want hier op mijn werk staat QMusic op waar het gedrocht elk uur voorbij komt...

Vergeet niet dat het Alicia Keys-nummer een remix is.
De Bluelight-mix is echt een stuk beter.

waarschijnlijk door overkill op de radio gaan de meeste nummers die eerst te doen zijn je uiteindelijk kapot irriteren (vooral door gedwongen luisteren op het werk naar Q).

Voor 2012 zijn er wel 3 waar ik echt compleet gestoord van werd door de combinatie airplay/nikszeggendheid/irritatie algemeen (Als ik de gimmicks/kleuterpop/niet serieus bedoelde niet meetel en alle Sandra van Nieuwlandmeuk ook niet want dan wordt het een top10):

Mijn erger top 3

3. Racoon-Oceaan-sowieso vind ik dit een vrij nikszeggende groep (No mercy no mercy x 38757886) maar dit nederlandse nummer spant de kroon, dat accent

2..fun-Some nights-alles aan dit nummer irriteert, het overdrevene, dat gehijg en vreemd gemummel in het midden, die stem

Maar mijn meest irritante nummer voor 2012 is met afstand dat nummer Beauty en de brains, ik heb zelden zoiets achterlijks gehoord, dit heeft het meeste weg van iemand die op de hoek bij V&D staat met een petje waar men geld in gooit en dan wordt er het woord TALENT maar aan gedicht. Als dat tegenwoordig langskomt ga ik gewoon even een blokje om (aangezien je hier gelijk MOT hebt als je aan de volumeknop komt )

Ik mag het nu wel weer zeggen: 'Last Christmas'.

Doe niet zo raar Maarten, da's het beste kerstliedje aller tijden verdorie.

De mening van Slowgaze staat mij wel aan. Dat kerstding van Wham! is niet al te best en bovendien veel te vaak op de radio geweest. Zelf sta ik wel open voor suggesties. Dus als iemand in staat is een goed pleidooi te schrijven over het kerstlied van Wham! sta ik daar welwillend tegenover en ben ik één en al oor...

maar toch liever Wham! dan Mariah of
Trijntje en Doos "MERRIE KRISTMUS EVRIEBODDIE"

Gerards Dream schreef:
De mening van Slowgaze staat mij wel aan.

Dat mijn mening jou wel aanstaat, staat mij wel aan. Zodra ik dit land tot de Kommunistische Volksrepubliek Nederland heb omgevormd, mag je wel in m'n partij.

Bovendien weet iedereen dat het beste kerstliedje ooit 'Hij was maar een neger' van De Zangeres Zonder Naam is, gevolgd door 'Fairytale of New York' en 'Please Daddy Don't Get Drunk This Christmas'.

Racoon - Oceaan uiteraard. Engelstalig waren ze al niet om aan te horen maar Nederlandstalig is het nog beroerder. Wat een treurnis.

Ja, o-céééé-jaaaan....

pureshores schreef:

2..fun-Some nights-alles aan dit nummer irriteert, het overdrevene, dat gehijg en vreemd gemummel in het midden, die stem

Hoe dat gestamel (eeeh...uuhhh... eeeuh... hmmm...ehhh..) ooit de studiovloer heeft overleefd is me écht een compleet raadsel.

Wie is er ooit op dat compleet idiote idee gekomen?

ik moet de top 3 even corrigeren

1. Beauty en de brains
2. Racoon: oceaan (hoor dat gedwongen op mn werk nu echt te veel en het klinkt echt gemaakt)
3. Michel Telo (was ik vergeten gelukkig maar dat afgrijselijke nummer hoort uiteraard eerder in de top 3 dan het gestamel van fun

Ik vind 'oceaan' niet onaardig; zeker als je het vergelijkt met liederen als dat Beauty-en-de-brains-lied, die gewoon bijzonder knullig is, zelfs.

Het Nederlandse past best bij Racoon, wat mij betreft. Geen fan, dat niet, maar ik snap niet echt waar de ergernis vandaan komt.

Ik heb als je Oceaan en Beauty and the Brains omdraait in Masimo's bericht, dan ben ik het ermee eens.

Racoon is de laatste jaren echt helemaal niks meer.

Passenger met dat jank-nummer.

Dacht eerst dat het van James Blunt was ;-(

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.