Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 9 mei 2013, 11:05 uur
Het team van Arrie, StopMakingSenseo en KeesKwist was weer glorieus winnaar in Amsterdam, het team van Herman meen ik derde (tweede een Hoorns team met o.a. Berry de Vinyloog).
Mijn deed deed het met een vijfde plek een stuk beter als vorig jaar. Remco mag gerust vaker op vakantie gaan, al had hij The Bobbysocks wellicht wel geweten.
Heeft iemand de ronde De Rooie Neger nog gespeeld? Benieuwd waar dat over ging...
Mijn deed deed het met een vijfde plek een stuk beter als vorig jaar. Remco mag gerust vaker op vakantie gaan, al had hij The Bobbysocks wellicht wel geweten.
Heeft iemand de ronde De Rooie Neger nog gespeeld? Benieuwd waar dat over ging...
0
geplaatst: 9 mei 2013, 12:56 uur
Uiteindelijk met z'n 2en in Utrecht 5e geworden. Gestart met de zwart/wit hoezen ronde (eitje), pittige 60s feiten ronde, de 80s zangers (6/7 foutjes) de erg toffe British Best ronde en afgesloten met de Reggae covers. 1e popquizmarathon, maar volgend jaar er zeker weer bij.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 13:29 uur
De uitslag in A'dam staat op losse schroeven:
Popquiz Marathon: UITSLAG AMSTERDAM - popquizmarathon.blogspot.nl
Kan zijn dat het team dat alles goed had niet heeft gewonnen als ze een bonus moeten delen met een ander team (dan krijg je maar 5 ipv 10 punten).
Verder wel een mooie avond gehad. The Bobbysocks was trouwens het enige nummer dat we niet wisten in de laatste ronde. Verder hadden we nog Beth Hart fout bij de 90s intro's (waar de geluidskwaliteit trouwens echt genant slecht was, maar dat terzijde) en in de Megahit-ronde hebben we Pete Murray en een artiest die me alweer ontschoten is laten liggen. We hebben ook nog 00s pop gedaan, maar dat was een lastige ronde voor ons. Zat eigenlijk vooral matige r&b in (wat dat betreft waren de andere rondes een stuk leuker en gevarieerder).
Popquiz Marathon: UITSLAG AMSTERDAM - popquizmarathon.blogspot.nl
Kan zijn dat het team dat alles goed had niet heeft gewonnen als ze een bonus moeten delen met een ander team (dan krijg je maar 5 ipv 10 punten).
Verder wel een mooie avond gehad. The Bobbysocks was trouwens het enige nummer dat we niet wisten in de laatste ronde. Verder hadden we nog Beth Hart fout bij de 90s intro's (waar de geluidskwaliteit trouwens echt genant slecht was, maar dat terzijde) en in de Megahit-ronde hebben we Pete Murray en een artiest die me alweer ontschoten is laten liggen. We hebben ook nog 00s pop gedaan, maar dat was een lastige ronde voor ons. Zat eigenlijk vooral matige r&b in (wat dat betreft waren de andere rondes een stuk leuker en gevarieerder).
0
geplaatst: 9 mei 2013, 13:53 uur
Met R&P en twee collega's 28ste geworden. De 00s popronde viel me inderdaad ook niet mee, de British best-ronde was wel erg leuk. Verder was ik er niet alleen als deelnemer, maar ook als journalist. Morgen een stuk in het Eindhovens Dagblad met daarin ook het team van DjFrankie
.
.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 mei 2013, 14:07 uur
Eindhoven:
Gisteren 6 rondes gespeeld
Kindsterren 48 punten (1 gemist) Chris Brown - Run It!
Megahits (50 punten foutloos)
Jaren 80 zangers (50 punten ) foutloos
50 % nl (49 punten Fatal Flowers gemist )
90's intro (48 punten)
Nog niet gehoord vanavond (50 punten foutloos)
Eindrangschikking toch 2de met 177 vanwege het delen van de bonussen
Winnaars 178 andere bonussen
Idd Lukas weer eesn gezien en ook R & P
90's intro (48 punten)

0
geplaatst: 9 mei 2013, 14:26 uur
In de leestekenronde hadden we minstens vijf fouten, zo heb ik opgezocht.
Ter lering en vermaak, het is
Luv'
Motörhead
Hüsker Dü
B.E.D.
B*Witched
We hadden wel een goed excuus: we zaten naast een team met jonge meisjes dat de hele tijd enorm aan het gillen was...
Ter lering en vermaak, het is
Luv'
Motörhead
Hüsker Dü
B.E.D.
B*Witched
We hadden wel een goed excuus: we zaten naast een team met jonge meisjes dat de hele tijd enorm aan het gillen was...
0
geplaatst: 9 mei 2013, 14:38 uur
Lijkt me wel een leuke ronde. Ergens stond gisteren op de achtergrond Eple van Roÿksopp op en toen zei ik dat die ook wel in een dergelijke ronde zou passen. Of *NSYNC, al weet ik daarbij nooit precies hoe je het nou officieel schrijft.
Oh, ik ga nu al zelf de fout in. Het is dus Röyksopp en niet Roÿksopp.
Oh, ik ga nu al zelf de fout in. Het is dus Röyksopp en niet Roÿksopp.

0
geplaatst: 9 mei 2013, 14:51 uur
En 'N Sync.
Knap trouwens dat je 6 rondes hebt gespeeld Frank. Wij hadden geen zin in rennen, dus hebben het bij 4 gehouden.
Knap trouwens dat je 6 rondes hebt gespeeld Frank. Wij hadden geen zin in rennen, dus hebben het bij 4 gehouden.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 15:11 uur
Zes was in Eindhoven zonder al te veel rennen goed te doen. Alleen kon je niet altijd de uitslagen helemaal afwachten.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 15:15 uur
Wij hadden sowieso een gat van een half uur na de eerste ronde die we deden, dus met rennen hadden we 6 ook niet gehaald denk ik.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 15:23 uur
ah ik heb meegedaan aan de marathonquiz in gent, 35ste geworden van de 74 dacht ik, ook maar 4 quizen gedaan, we hadden ook geen goesting om te lopen.
Rondes die we gedaan hebben:
- O Canada
- redelijk recent: dit was onze beste ronde
- british best:
- nog niet gehoord vandaag
93 punten
Rondes die we gedaan hebben:
- O Canada
- redelijk recent: dit was onze beste ronde
- british best:
- nog niet gehoord vandaag
93 punten

0
geplaatst: 9 mei 2013, 16:10 uur
da_smiek schreef:
@Herman: mooie overwinning inderdaad
Ik vind het trouwens ook vrij duur, de popquizmarathon. Zeker als je bedenkt dat andere quizzen vaak 2,50 pp zijn, en je ook nog leuke prijzen kunt winnen. Hier krijg je wat sponsormeuk en een lelijke beker.
@Herman: mooie overwinning inderdaad

Ik vind het trouwens ook vrij duur, de popquizmarathon. Zeker als je bedenkt dat andere quizzen vaak 2,50 pp zijn, en je ook nog leuke prijzen kunt winnen. Hier krijg je wat sponsormeuk en een lelijke beker.
Dit jaar mochten we het zelfs doen zonder de sponsormeuk. Begin het nu ook wel een beetje schraal te vinden. Onderdelen van de beker begonnen al los te laten.
Maar verder een fijne avond gehad met veel foute muziek. Volgens mij maar 1 fout gemaakt de hele avond en dat was een foutieve verandering, dus altijd op je 1e ingeving etc.
Ohja en I DEMAND A RECOUNT!

tenzij we erop achteruitgaan natuurlijk

0
geplaatst: 9 mei 2013, 16:12 uur
Ruurlo was die fout? Hoorde later dit vraag. Ik wist dat het iets met een r en een o was, het eerste dat in me opkwam was Roermond...
Onze beker viel ook al uit elkaar toen we de Melkweg uitstapten.

0
geplaatst: 9 mei 2013, 16:14 uur
En hoe zat het nou met Stacie Orrico? Haar overeenkomst met Jimi Hendrix?
0
geplaatst: 9 mei 2013, 16:16 uur
Ik gok zo dat het een ronde is van DJ De Rooie Neger, met veel punk en rauwe rock.
https://nl-nl.facebook.com/derooieneger
0
geplaatst: 9 mei 2013, 16:17 uur
herman schreef:
Ruurlo was die fout? Hoorde later dit vraag. Ik wist dat het iets met een r en een o was, het eerste dat in me opkwam was Roermond...
Ruurlo was het goede antwoord, helaas veranderd in Doetinchem.
En over die Orrico kan ik ook niet genoeg vinden om te weten of dat nu het goede antwoord was.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 16:18 uur
Ik gok dat die connectie de geboorteplaats (Seattle) is. Had ik nooit geweten overigens, maar iets beters kan ik ook niet vinden.
0
geplaatst: 9 mei 2013, 16:24 uur
Poek schreef:
Daar was ik al bang voor: meteen op de transferlijst.
Maar La Det Swinge (of zoiets) had ik nog wel geweten, ja. En Luv' en Hüsker Dü ook nog wel. Misschien zelfs nog wel B*witched (schreef hij wanhopig).
0
geplaatst: 10 mei 2013, 09:29 uur
Vandaag een stuk in de krant (over Eindhoven dus) met daarin ook het team van DjFrankie. Ik kan hem wegens onze copyrights niet zomaar online knallen, maar wie 't lezen wil kan mij een PM sturen.
0
geplaatst: 10 mei 2013, 10:44 uur
Zondag is mijn quiz weer! In Cafe Batavia tegenover Amsterdam CS. Remcodulac en arrie komen, StopMakingSenseo misschien, Herman niet maar zijn team wel, zijn er nog MuMe'ers die zich bij hun aan willen sluiten?
Het begint om twee uur, tot ergens einde van het middag.
https://www.facebook.com/ev...
Het begint om twee uur, tot ergens einde van het middag.
https://www.facebook.com/ev...
0
geplaatst: 10 mei 2013, 12:33 uur
Als er nog een plekje in een team vrij is, doe ik zondag in Batavia graag mee!
0
geplaatst: 10 mei 2013, 12:43 uur
Op de eventpagina staat dat het waarschijnlijk gaat regenen, dus ideaal om dan lekker binnen te zitten bij een quiz. Hoop er een volgende keer eens bij te zijn, heb goede dingen gehoord over de Dimitri-quizzen. 

0
geplaatst: 10 mei 2013, 12:52 uur
Maar verder een fijne avond gehad met veel foute muziek. Volgens mij maar 1 fout gemaakt de hele avond en dat was een foutieve verandering, dus altijd op je 1e ingeving etc.

Die recount gaan we krijgen..., de bonuspunten waren niet uitgereikt in Amsterdam...
Misschien moet die beker wel terug...
0
geplaatst: 10 mei 2013, 16:31 uur
DjFrankie schreef:
Eindhoven:
90's intro (48 punten)
Eindhoven:
90's intro (48 punten)

Als je de bonus 1x moet delen heb je max. 175 punten.
Je kunt de quiz dus foutloos spelen en verliezen van een team met 4 fouten...
0
geplaatst: 10 mei 2013, 16:46 uur
UITSLAG AMSTERDAM

Ieder jaar werken er meer dan honderd mensen mee om van de Popquiz Marathon in alle steden een groot succes te maken. Ook dit jaar was het weer een groot feest. Maar waar mensen werken, worden fouten gemaakt.
Er is dit jaar helaas iets misgegaan bij de puntentelling van Amsterdam. Het productieteam aldaar is vergeten om de bonuspunten per ronde mee te rekenen. Hierdoor vallen de scores lager uit ten opzichte van de andere steden en kan de Amsterdamse winnaar zich helaas niet meten met de rest van het land. De antwoordformulieren zijn niet bewaard gebleven dus we kunnen de bonuspunten ook niet meer herleiden.
Zonde, want net zoals vorig jaar hebben de Gebroeders Sellasie landelijk gezien de minste fouten gemaakt.
Het productieteam van Amsterdam vindt het heel vervelend dat het is misgegaan en biedt via deze weg hun excuses aan voor deze fout.

Ieder jaar werken er meer dan honderd mensen mee om van de Popquiz Marathon in alle steden een groot succes te maken. Ook dit jaar was het weer een groot feest. Maar waar mensen werken, worden fouten gemaakt.
Er is dit jaar helaas iets misgegaan bij de puntentelling van Amsterdam. Het productieteam aldaar is vergeten om de bonuspunten per ronde mee te rekenen. Hierdoor vallen de scores lager uit ten opzichte van de andere steden en kan de Amsterdamse winnaar zich helaas niet meten met de rest van het land. De antwoordformulieren zijn niet bewaard gebleven dus we kunnen de bonuspunten ook niet meer herleiden.
Zonde, want net zoals vorig jaar hebben de Gebroeders Sellasie landelijk gezien de minste fouten gemaakt.

Het productieteam van Amsterdam vindt het heel vervelend dat het is misgegaan en biedt via deze weg hun excuses aan voor deze fout.
0
geplaatst: 10 mei 2013, 17:14 uur
Hmm, jammer
Ik vraag me dan af hoe ze de scores hebben berekend. Niet alles in Excel oid gezet dus? Want dan zou je toch alsnog per ronde kunnen kijken wie wat gescoord heeft?
Ik vraag me dan af hoe ze de scores hebben berekend. Niet alles in Excel oid gezet dus? Want dan zou je toch alsnog per ronde kunnen kijken wie wat gescoord heeft?
0
geplaatst: 10 mei 2013, 18:30 uur
Ik snap het ook niet, de antwoordformulieren lijken me niet relevant, alleen de gescoorde punten. Maar ze lieten al nooit de gescoorde punten per ronde zien (als je het in excel oid invoert, moet het toch niet veel moeite kosten dat ook op het web te zetten).
Ranboy: tuurlijk! Bij Arrie volgens mij en ook Dark Horse (aka Ronnies, aka Pink Freud, aka Dave Grolsch) is lang niet compleet.
Ranboy: tuurlijk! Bij Arrie volgens mij en ook Dark Horse (aka Ronnies, aka Pink Freud, aka Dave Grolsch) is lang niet compleet.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 14:40 uur
Van de popquizmarathonsite:
N.B. Het blijkt dat veel mensen denken dat we scores bijhouden per ronde, waardoor je makkelijk terug zou moeten kunnen zien wie de bonus krijgt. Dit is niet het geval, want dan zouden alle uitslagen pas om 04.00 uur 's nachts gegeven kunnen worden.
Dus om toe te lichten: We voeren alle scores per ronde in de Excelsheet in, achter de juiste teamnaam. Daar staat dus niet bij vermeld aan welke rondes die teams mee hebben gedaan, alleen welke scores ze hebben gehaald. We kunnen zonder de antwoordformulieren dus niet zien wie de bonuspunten verdient hadden
Dus om toe te lichten: We voeren alle scores per ronde in de Excelsheet in, achter de juiste teamnaam. Daar staat dus niet bij vermeld aan welke rondes die teams mee hebben gedaan, alleen welke scores ze hebben gehaald. We kunnen zonder de antwoordformulieren dus niet zien wie de bonuspunten verdient hadden
0
geplaatst: 11 mei 2013, 15:03 uur
Lukas schreef:
Met R&P en twee collega's 28ste geworden. De 00s popronde viel me inderdaad ook niet mee, de British best-ronde was wel erg leuk. Verder was ik er niet alleen als deelnemer, maar ook als journalist. Morgen een stuk in het Eindhovens Dagblad met daarin ook het team van DjFrankie
.
. Ik heb woensdag ook nog meegedaan met een ander team, we werden 32e, dus een buiging voor Lukas, R&P en DjFrankie.
Die eerste twee heb ik bovendien mogen ontmoeten, waarmee meteen mijn cherry is gepopt voor wat betreft ontmoetingen met andere Mume-leden. Rob heb ik helaas alleen maar een snelle hand kunnen geven onderweg tussen twee locaties, met Lukas later nog wat langer gepraat in de Effenaar. Ik kwam pas de volgende dag erachter dat Djfrankie in het team zat dat de tweede plaats had, anders was ik daar ook nog wel even een hand komen geven.
Het concept van de popquiz marathons vind ik erg leuk, al was het verplaatsen en lange wachten wel een beetje een aanslag op mijn gestel uiteindelijk. Het bier zal ook wel niet geholpen hebben. Mmm.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 mei 2013, 12:50 uur
Heeft er iemand bij de marathon 50 % nl gespeeld?
Schijnbaar zat daar de Fatal Flowers in, maar ik kan dit niet terug halen. Iemand die deze wist?
Klonk meer als een 70's glam-rock band.
Schijnbaar zat daar de Fatal Flowers in, maar ik kan dit niet terug halen. Iemand die deze wist?
Klonk meer als een 70's glam-rock band.
* denotes required fields.