Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 februari 2014, 01:09 uur
Hij was fijn. Algemene conclusie: een quiz voor de liefhebbers en wel veel werk. Dat was zo'n beetje ingeschat. Een recordopkomst als je het weer en AZ thuis incalculeert.
Het team van Arrie en ranboy wist op 2 punten de nummer 3 af te troeven. Maar dan wel weer op 54 punten afstand van de nummer 1 (mede dankzij de beslissing bij ronde 1 na de korte versie niet gelijk in te leveren).
Het team van Arrie en ranboy wist op 2 punten de nummer 3 af te troeven. Maar dan wel weer op 54 punten afstand van de nummer 1 (mede dankzij de beslissing bij ronde 1 na de korte versie niet gelijk in te leveren).
0
geplaatst: 28 februari 2014, 12:11 uur
Het was inderdaad een pittige quiz, waarbij de rondes in hoog tempo erdoorheen gejast werden; en dan tijdens sommige rondes ook nog de foto's van artiesten op het scherm volgen en noteren bij de juiste regel van het fragment... Na afloop was ik wel een beetje moe.
Maar wel een gevarieerde quiz en een tweede plek was erg mooi. Die eerste plek was vanaf de eerste ronde volkomen onhaalbaar, dat heb ik nog nooit zo meegemaakt...
Maar wel een gevarieerde quiz en een tweede plek was erg mooi. Die eerste plek was vanaf de eerste ronde volkomen onhaalbaar, dat heb ik nog nooit zo meegemaakt...
0
geplaatst: 28 februari 2014, 12:39 uur
Ja, dat tempo hadden we ook liever iets lager gewild, maar we konden niet eerder beginnen vanwege de hoge opkomst (we hadden zelfs tekort formulieren en moesten op het laatste moment nog pakketjes bijkopiëren) en Victorie heeft een eindtijd van half 12 die ook gehaald moet worden, dus het was even niet anders. Kan me voorstellen dat het als veel werk aanvoelde in ieder geval.
Daarentegen blijft het wel een teamspel, dus die verschillende tasks kunnen prima verdeeld worden.
Er was na ronde 1 inderdaad een flink gat, maar ook niet volkomen onhaalbaar. 15 punten verschil ongeveer. Maar de Vieze Honden waren zeker op dreef gisteren.
Jullie hebben dan weer wel de nummer 3, met daarin zussen/broers/echtgenotes/vrienden van de makers, verslagen. En da's natuurlijk ook een hele prestatie
Daarentegen blijft het wel een teamspel, dus die verschillende tasks kunnen prima verdeeld worden.
Er was na ronde 1 inderdaad een flink gat, maar ook niet volkomen onhaalbaar. 15 punten verschil ongeveer. Maar de Vieze Honden waren zeker op dreef gisteren.
Jullie hebben dan weer wel de nummer 3, met daarin zussen/broers/echtgenotes/vrienden van de makers, verslagen. En da's natuurlijk ook een hele prestatie

0
geplaatst: 28 februari 2014, 19:28 uur
Wat ik hoorde was het waarschijnlijk wel een leuke quiz, maar was zowel het geluid en het licht in sommige gedeelten van de zaal erg slecht. De opgavenblaadjes waren daar niet of nauwelijks te zien en er liep zelfs iemand overstuur weg...
0
geplaatst: 1 maart 2014, 12:48 uur
De opgavenblaadjes waren gewoon wit met vakjes, die doen het meestal toch wel het best (zeker in onderbelichte ruimtes). Het kan eigenlijk alleen over de 'overall hoezenronde' gaan, waar een paar wat donker uitgevallen exemplaren tussen zaten, maar die opgave is verder ook de hele avond op het prima verlichte scherm te zien geweest.
Wat dat laatste betreft; niks van meegekregen, maar 'if you can't stand the heat, stay out of the kitchen'..maar kan me sowieso niet indenken dat het quizgerelateerd zou zijn.
Misschien een onverwerkt eindexamentrauma.
Wat dat laatste betreft; niks van meegekregen, maar 'if you can't stand the heat, stay out of the kitchen'..maar kan me sowieso niet indenken dat het quizgerelateerd zou zijn.
Misschien een onverwerkt eindexamentrauma.
0
geplaatst: 30 maart 2014, 16:59 uur
Op 28 mei 2014 vind weer de landelijke popquiz marathon plaats in diverse grote steden in Nederland. Nu ben ik nog op zoek naar mensen die willen deelnemen in Rotown in Rotterdam. Alle informatie kan je teruglezen op de website van het evenement. Hieronder heb ik even het reglement gekopieerd.
Reglement
- Per team heb je één kaartje nodig (€20)
- Een team mag uit maximaal 5 personen bestaan
- Een team kan alleen meedoen met een geldige stempelkaart
- Elk team moet aan minimaal 3 rondes op 2 verschillende locaties hebben meegedaan om te kunnen winnen
- Als een team aan meer dan 3 rondes heeft meegedaan, tellen de laagste ronde scores niet mee
- Het gebruik van telefoons en/of computers is ten strengste verboden, dus geen Shazam of Soundhound!!
- Alleen teams die hun (volle) stempelkaart voor 23:40 inleveren bij Rotown, maken kans op de overwinning
- Het team dat een ronde wint krijgt 10 bonuspunten. Het loont dus de moeite op zoek te gaan naar de rustigste locaties
Ik hoor het wel als er mensen zijn die in de buurt van Rotterdam wonen en graag mee willen doen. Lijkt me leuk om mee te strijden in het klassement.
Reglement
- Per team heb je één kaartje nodig (€20)
- Een team mag uit maximaal 5 personen bestaan
- Een team kan alleen meedoen met een geldige stempelkaart
- Elk team moet aan minimaal 3 rondes op 2 verschillende locaties hebben meegedaan om te kunnen winnen
- Als een team aan meer dan 3 rondes heeft meegedaan, tellen de laagste ronde scores niet mee
- Het gebruik van telefoons en/of computers is ten strengste verboden, dus geen Shazam of Soundhound!!
- Alleen teams die hun (volle) stempelkaart voor 23:40 inleveren bij Rotown, maken kans op de overwinning
- Het team dat een ronde wint krijgt 10 bonuspunten. Het loont dus de moeite op zoek te gaan naar de rustigste locaties
Ik hoor het wel als er mensen zijn die in de buurt van Rotterdam wonen en graag mee willen doen. Lijkt me leuk om mee te strijden in het klassement.
0
geplaatst: 30 maart 2014, 20:25 uur
Gisteren met een mooie kwis meegedaan in Bocholtz waar we (Kwist het Niet) tweede zijn geworden. Winst was voor de 4 Amigos 

0
geplaatst: 30 maart 2014, 20:41 uur
En De Blije Vegertjes waren 4e. Leuke middag gehad daar in Venray.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 maart 2014, 21:23 uur
0
geplaatst: 30 maart 2014, 21:40 uur
Die albumhoes van The National was dan een inkoppertje. 
Zegt iemand die Disintegration van The Cure hoog in zijn Top10 heeft staan, maar niet op de titel van het openingsnummer kon komen.

Zegt iemand die Disintegration van The Cure hoog in zijn Top10 heeft staan, maar niet op de titel van het openingsnummer kon komen.

0
geplaatst: 30 maart 2014, 22:15 uur
pjh1967 schreef:
Goed om te horen.
DjFrankie schreef:
Ja 4 punten achter nummer 3. Met Gretz had een podium plek er zeker ingezeten.
(quote)
Ja 4 punten achter nummer 3. Met Gretz had een podium plek er zeker ingezeten.
Dat maakt het des te spijtig dat ik moest afzeggen.
Ik had graag mijn steentje bijgedragen, maar het was niet verstandig om met zoveel keelpijn af te reizen (heb ook nauwelijks een stem nu). Ik hou me niettemin zeker aanbevolen om een andere keer mee te doen. Qua recente muziekkennis zou ik nog wel het een en ander moeten kunnen aanvullen.
0
geplaatst: 30 maart 2014, 22:21 uur
@ Gretz: Je hoeft de antwoorden alleen maar op te schrijven, niet te zingen.
0
geplaatst: 31 maart 2014, 16:33 uur
Volgende week dinsdag is er weer een nieuwe editie van mijn popquiz in cafe Batavia in Amsterdam! De quiz is al verschillende keren gewonnen (maar niet altijd) door de MuMe-afvaardiging, ik hoop ook deze keer weer MuMe'ers te begroeten. Het cafe is tegenover CS, dus goed bereikbaar!
https://www.facebook.com/events/274627989380069/
0
geplaatst: 1 april 2014, 18:52 uur
HugovdBos schreef:
Op 28 mei 2014 vind weer de landelijke popquiz marathon plaats in diverse grote steden in Nederland. Nu ben ik nog op zoek naar mensen die willen deelnemen in Rotown in Rotterdam.
Op 28 mei 2014 vind weer de landelijke popquiz marathon plaats in diverse grote steden in Nederland. Nu ben ik nog op zoek naar mensen die willen deelnemen in Rotown in Rotterdam.
De Amsterdamse Gebr. Selassie hebben dit jaar wederom een Mutai-tie ondergaan en racen dit jaar al met 4 musicmeter-of-42195-leden, dus ik hoop dat er nog wat voor je overblijft!
edit: ohnee, het zijn 3 leden en 1 ex- inmiddels, geloof ik.
0
geplaatst: 3 april 2014, 11:22 uur
Voor de Belgen/Oost-Vlamingen onder ons, op vrijdag 24 oktober organiseer ik samen met nog een paar muziekvrienden een algemene muziekquiz in Gent, informatie over inschrijvingen is te vinden op de muziekquizkalender van www.muziekquizzen.be (het is de 'If Music Could Talk muziekquiz') en op het forum van die site 

0
geplaatst: 3 april 2014, 14:02 uur
Vanavond de laatste Tivoli popquiz aan de Oudegracht. Kijken of Aha! Leiden Calling weer kan winnen...
0
geplaatst: 8 april 2014, 12:04 uur
Voor wie in de buurt van Amsterdam is, vanavond niets te doen heeft en wel zin heeft in een popquiz: er zijn nog niet-complete teams, aanschuiven is geen probleem!
0
geplaatst: 15 april 2014, 11:25 uur
Gisteren met El Ninjo, Ranboy en Dwejkk_ de popquiz in het Amsterdamse Compagnietheater gewonnen.
De volgende vindt plaats op 12 mei en wordt door ons samengesteld, dus komt vooral allen.
De volgende vindt plaats op 12 mei en wordt door ons samengesteld, dus komt vooral allen.
0
geplaatst: 7 mei 2014, 15:06 uur
Nog maar even vermelden, aanstaande maandagavond organiseren en presenteren ondergetekende, herman, ranboy, lukas en Dwejkk_ de popquiz in het Amsterdamse Compagnietheater.
Indien er geinteresseerden zijn om mee te doen, er moet vooraf ingeschreven worden. Als je mij even een pm stuurt dan kan ik je de mail wel forwarden waar je je moet inschrijven.
Indien er geinteresseerden zijn om mee te doen, er moet vooraf ingeschreven worden. Als je mij even een pm stuurt dan kan ik je de mail wel forwarden waar je je moet inschrijven.
0
geplaatst: 8 mei 2014, 23:49 uur
Op 4 oktober organiseren wij (Kwist 't Niet) voor het eerst een popquiz in de Bosuil in Weert:
PopQuiz - debosuil.nl
PopQuiz - debosuil.nl
0
geplaatst: 13 mei 2014, 11:07 uur
El Ninjo schreef:
Nog maar even vermelden, aanstaande maandagavond organiseren en presenteren ondergetekende, herman, ranboy, lukas en Dwejkk_ de popquiz in het Amsterdamse Compagnietheater.
Het was een leuke quiz, maar waarom moesten Remcodulac en ik nou weer op 1 vraag tweede worden, net als de vorige keer dat Wir sind knights van ni helden de quiz deden

0
geplaatst: 13 mei 2014, 12:30 uur
Poek schreef:
Het was een leuke quiz, maar waarom moesten Remcodulac en ik nou weer op 1 vraag tweede worden, net als de vorige keer dat Wir sind knights van ni helden de quiz deden
Ik zie hier wel een inventieve verbetering van onze naam voor de volgende keer...

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 mei 2014, 23:12 uur
Nog mensen die woensdag de marathon gaan doen, ik zit weer in E'hoven.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 23:16 uur
Ja, ik mag meedoen met een team van Stopmakingsenseo, good old arrie en nog twee quizzers van naam (die ik nog niet ken), in Amsterdam
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 mei 2014, 08:06 uur
ranboy schreef:
Ja, ik mag meedoen met een team van Stopmakingsenseo, good old arrie en nog twee quizzers van naam (die ik nog niet ken), in Amsterdam
Leuk Rob, en scs morgen. Doe Arnout de groeten.
* denotes required fields.