MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Dwejkk_ schreef:
Ahhh was er heel graag bij geweest, vooral als ik die Rapronde zie: Mase, Foxy Brown, LL Cool J, Bubba Sparxxx, Busta Rhymes, daar begon het voor mij allemaal mee (alleen MC Lyte had ik niet herkend).... maar ja dat is makkelijk praten achteraf .

Morgen maar een herkansing in Amsterdam, al verwacht ik daar niet zoveel 1999-2003 Hiphop .

Helaas was er bij de hiphopronde heel slecht geluid, waardoor ik zelfs voor mij goed bekende nummers niet heb herkend. Ik had nog wel dertig punten, geloof ik, maar dingen als Broodje Bakpao en Passing Me By heb ik er zelfs totaal niet uit kunnen halen. Had normaal zeker tien punten meer gescoord.

Oeh dat is dan wel een slechte zaak, waar was die ronde?

Dwejkk_ schreef:
Oeh dat is dan wel een slechte zaak, waar was die ronde?

In het café van de Burcht.

Geluid in het café had inderdaad iets beter gekund. Volgend jaar zetten we wel extra boxen neer.

Toch was er nog een team met 44 punten. Gelukkig hadden zelfs tien punten extra geen verschil gemaakt in de einduitslag. En knap gedaan met z'n drieën. Nummer vijf ook al een duo, dus veel goede spelers dit jaar!

DjFrankie schreef:
Vanmiddag 1ste geworden in een vol Venlo, als eerste ook een foutloze ronde in de 4 jaar van deze organisatie. Dat was british invasion.

Leuke middag geweest.

(afbeelding)
Proficiat Frank. Was verdiend, want als je 76,3% goed hebt in zo'n moeilijke quiz ben je de terechte winnaar. Was overigens wel een goed verzorgde quiz.

DjFrankie schreef:
Vanmiddag 1ste geworden in een vol Venlo, als eerste ook een foutloze ronde in de 4 jaar van deze organisatie. Dat was british invasion.

Leuke middag geweest.

(afbeelding)

Proficiat Frankie. Het was idd een leuke, maar moeilijke middag .
Wij zijn uiteindelijk 17e geworden.

DjFrankie (moderator)
Bedankt ! Heb ik jullie helemaal niet gezien?

Als ik het me goed herinner zaten we 2 (of 3) rijen achter jullie.

Je liep straal langs me heen Nee grapje, ik heb je ook niet aangesproken. Wij zaten een tafel of 2 a 3 achter jullie. Deden met een geïmproviseerd clubje mee als NoNeedToArgue. 17e geworden zoals stickyfish al zei.

Zijn hier mensen die wel eens meedoen aan de muziekquiz in Lijn 4 (Utrecht)?

Titmeister schreef:
Zijn hier mensen die wel eens meedoen aan de muziekquiz in Lijn 4 (Utrecht)?

Nog niet, maar aangezien ik sinds vorige week in Amersfoort woon, ben ik wel geïnteresseerd! Nog iemand nodig voor je team?

Arrie schreef:
(quote)

Nog niet, maar aangezien ik sinds vorige week in Amersfoort woon, ben ik wel geïnteresseerd! Nog iemand nodig voor je team?

We hebben normaal al 6 man, maar als we een keer iemand nodig hebben, laat ik het je weten!

Titmeister schreef:
(quote)

We hebben normaal al 6 man, maar als we een keer iemand nodig hebben, laat ik het je weten!

Zes man? Wat een grote teams, zeg. Maar ik zie dat er maandag weer in een quiz is. Moet je je van tevoren opgeven?

Arrie schreef:
(quote)

Zes man? Wat een grote teams, zeg. Maar ik zie dat er maandag weer in een quiz is. Moet je je van tevoren opgeven?

6 man is het maximum, minder mag ook. Bij ons zijn er drie die echt iets van muziek weten, de rest gaat met name mee voor de gezelligheid. Je hoeft je niet te van tevoren op te geven.

Zondagmiddag 21 december "pittige" popquiz in EKKO (Utrecht)

DjFrankie (moderator)
Hij komt er weer aan in Januari, wie zijn er weer bij herman Hazlewood ?

Check.

Heb er zin in, is altijd superleuk. En afgaande op de tweets van de presentator hebben ze iets speciaals geregeld.

DjFrankie schreef:

Over welke quiz heb je het?

De quiz der quizzen in Den Bosch?

Precies, die quiz. Heb er ook weer zin in!

DjFrankie schreef:

Net gelukt Met hetzelfde team als vorig jaar. Erg originele quiz, beetje lang dat wel.

De Leidenaren hebben de Amsterdammers (en Alkmaarders) behoorlijk ingemaakt vanavond! Dulac en ik eindigden vierde, ongeveer waar we thuishoren.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10360785_10153404362179202_1201047447889383412_n.jpg?oh=2f875abd4bd623563d005c72bc8e252c&oe=54FE9728

Ja, was leuk de Korsakoff Quiz. Bij vlagen wel vrij moeilijk, maar veel leuke muziek. Zit nog steeds met Fox the Fox in mijn hoofd. En ook leuk om een vergeten nummer van The Transplants weer eens te horen.

Het was zeker een leuke quiz. Vond hem zelf erg moeilijk, maar mijn teamleden (Herman) wisten gelukkig veel

Voor de mensen uit omgeving Groningen, zondag doe ik daar vanaf negen uur een quiz in Cafe Atlantis (Ged. Zuiderdiep 61) voor een internationaal gezelschap (o.a. teams uit Canada, Polen en China). In mijn quiz zitten ook een paar Nederlandse nummers, dus er zijn vast nog teams die een Nederlander kunnen gebruiken.

Gisteravond samen met Gretz, rinzwind en Frtsch gedeeld eerste geworden bij Villa Bloem in Wageningen in kader van Dag van de Popquiz. Hebben er nog meer users meegedaan met deze landelijke quiz?

Ik had vooraf niet gedacht dat we zouden winnen. Was een leuke quiz op het instapniveau. Eerste 3 rondes waren eigenlijk alleen maar grote hits en dat was voor ons team iets te makkelijk. Ronde 4 en 5 waren iets uitdagender.

DjFrankie (moderator)
pjh1967 schreef:
Gisteravond samen met Gretz, rinzwind en Frtsch gedeeld eerste geworden bij Villa Bloem in Wageningen in kader van Dag van de Popquiz. Hebben er nog meer users meegedaan met deze landelijke quiz?

ja wij waren 1ste in Sevenum 197 punten geloof ik.

Komende zondag in Den Bosch met ranboy RadioMad en maux

DjFrankie schreef:
ja wij waren 1ste in Sevenum 197 punten geloof ik.

197 van de 210.
(afbeelding)

Hier 182.

196 was het

Gast
geplaatst: vandaag om 11:33 uur

geplaatst: vandaag om 11:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.