Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 januari 2015, 18:35 uur
Morgenmiddag vanaf 13.00 de enige echte Bossche popkwis, te volgen via stream vanuit W2
W2 Poppodium
Geniet live mee met Herman, DjFrankie, thetinderstick, ranboy, hazzlewood, da_smiek en vele anderen
W2 Poppodium
Geniet live mee met Herman, DjFrankie, thetinderstick, ranboy, hazzlewood, da_smiek en vele anderen
0
geplaatst: 4 januari 2015, 21:32 uur
Vanmiddag een erg spannende Bossche popquiz meegedaan, met DJFrankie, RadioMad en Maux. Na eerste ronde stonden we zevende, daarna twee keer vierde, en op het eind waren we ineens tweede geworden! Een fantastisch resultaat, dus bedankt quizgenoten!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 januari 2015, 22:41 uur
ranboy schreef:
Vanmiddag een erg spannende Bossche popquiz meegedaan, met DJFrankie, RadioMad en maux. Na eerste ronde stonden we zevende, daarna twee keer vierde, en op het eind waren we ineens tweede geworden! Een fantastisch resultaat, dus bedankt quizgenoten!
Vanmiddag een erg spannende Bossche popquiz meegedaan, met DJFrankie, RadioMad en maux. Na eerste ronde stonden we zevende, daarna twee keer vierde, en op het eind waren we ineens tweede geworden! Een fantastisch resultaat, dus bedankt quizgenoten!
You're welkom, en ook bedankt rob, was een leuke lange maar bevredigende middag.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 22:45 uur
Bij ons ging het helaas wat minder. Halverwege nog in de top 3, maar de laatste ronde liep behoorlijk in de soep. Voor mij duurde de quiz net een ronde te lang. 

0
geplaatst: 4 januari 2015, 23:15 uur
Ronde vier was voor ons ook dramatisch. Jack Daniels als sponsor deed mij geen goed 
Wel natuurlijk weer een topquiz en volgend jaar voor het allerlaatst in de Brabanthallen. De inschrijving is al begonnen, dus........

Wel natuurlijk weer een topquiz en volgend jaar voor het allerlaatst in de Brabanthallen. De inschrijving is al begonnen, dus........
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 januari 2015, 23:18 uur
herman schreef:
Bij ons ging het helaas wat minder. Halverwege nog in de top 3, maar de laatste ronde liep behoorlijk in de soep. Voor mij duurde de quiz net een ronde te lang.
Dat was onze beste ronde die vierde. Marco dB jij was bij de Utopia's?
0
geplaatst: 4 januari 2015, 23:25 uur
Marco dB schreef:
Ronde vier was voor ons ook dramatisch. Jack Daniels als sponsor deed mij geen goed
Haha, hier ook en een teamgenoot gaf mij nog zijn portie.
Was niet goed voor de concentratie na een paar dagen met weinig rust en 2 boterhammen als ontbijt...Geloof dat wij de eerste 3 rondes rond de 115 scoorde en de 4e 85, van wat ik zo vluchtig zag op een printje.
0
geplaatst: 4 januari 2015, 23:43 uur
herman schreef:
Geloof dat wij de eerste 3 rondes rond de 115 scoorde en de 4e 85, van wat ik zo vluchtig zag op een printje.
Geloof dat wij de eerste 3 rondes rond de 115 scoorde en de 4e 85, van wat ik zo vluchtig zag op een printje.
Drie rondes rond de 100 en dan in de vierde 62 punten. Over verval gesproken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 januari 2015, 11:18 uur
herman schreef:
Dit printje
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10922530_1067963746563077_8333883530046032098_n.jpg?oh=51f591595e3038014c8ca1d709a6a27f&oe=552D24D5&__gda__=1430375103_c3d48fd36bcd79f7da9bc089b948b8ad
0
geplaatst: 5 januari 2015, 11:43 uur
113 -117 - 113 - 84
Jullie waren wel extreem goed in de laatste ronde.
Jullie waren wel extreem goed in de laatste ronde.

0
geplaatst: 5 januari 2015, 12:57 uur
Als ik me niet vergis, komt dat vooral door die Glazen Huis-ronde met jaartallen. Onze twee dertigers hadden alle fragmenten goed, en maar twee jaartallen omgewisseld. De rest moet natuurlijk ook goed zijn ingevuld...
0
geplaatst: 5 januari 2015, 14:00 uur
Bij ons gingen de 1e en 4e ronde juist wel goed. Wij faalden bij de 2e en 3e ronde. Volgens mij de albums uit 2014, festival headliners en dialecten
. Ik vond vooral de tussenrondes erg leuk!
. Ik vond vooral de tussenrondes erg leuk!
0
geplaatst: 5 januari 2015, 21:20 uur
Inmiddels meer nieuws over de laatste Echte Bossche Popquiz
Lijkt mij wel een MuMe ding.
Lijkt mij wel een MuMe ding.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 22:03 uur
Na ronde 1 zat de schrik erin bij ons met een 13e plek. Op het laatste moment hadden we een afhaker binnen het team. Een paar jaar eerder haakte hij wegens omstandigheden ook af bij de Nationale en toen werden we "slechts" zesde. Maar we kwamen goed op stoom in ronde 3 en 4.
Jammer dat de Bossche gaat stoppen. We zijn er weer bij volgend jaar .....
Jammer dat de Bossche gaat stoppen. We zijn er weer bij volgend jaar .....
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 januari 2015, 22:38 uur
Wij ook, wij kwamen pas in de laatste ronde op stoom, enigste vraag die minder liep was die festivals
0
geplaatst: 6 januari 2015, 00:41 uur
ranboy schreef:
Als ik me niet vergis, komt dat vooral door die Glazen Huis-ronde met jaartallen. Onze twee dertigers hadden alle fragmenten goed, en maar twee jaartallen omgewisseld. De rest moet natuurlijk ook goed zijn ingevuld...
Ja, niemand bij ons luistert 3FM, dus dat was een lastige... Al hadden we bijna alle nummers wel goed, maar de meeste jaartallen hadden we omgedraaid. Maar de festivalplattegronden hebben we ook niet echt goed gedaan en zo nog een paar rondes in het laatste gedeelte. Bij mij was de concentratie ook wel een beetje op eigenlijk. Volgend jaar vroeger naar bed.

0
geplaatst: 19 januari 2015, 11:06 uur
Zijn er nog MM'ers die hier vanavond heengaan...?
We hebben waarschijnlijk nog één plek over in ons team...
===============================================
Na de grote geslaagde decemberquiz in de kerk zelf gaan we weer terug naar de vertrouwde catacomben.
De eerste quiz van 2015 zal geheel in het teken van de alcohol staan: de feestdagen net achter de rug en het carnaval in het verschiet!
5 Ronden lang bier, wijn, whiskey, cocktails en andere spiritualiën alsook de onvermijdelijke katers zullen de revue passeren!
Maandag 19 januari 2015
Popquiz Posthoornkerk
Aanvang 20:00, einde 23:00
Schrijf je in in teams van max. 4 personen bij [email protected]
Kosten: €3,- per persoon
Posthoornkerk - Haarlemmerstraat 124/126 - Amsterdam
We hebben waarschijnlijk nog één plek over in ons team...
===============================================
Na de grote geslaagde decemberquiz in de kerk zelf gaan we weer terug naar de vertrouwde catacomben.
De eerste quiz van 2015 zal geheel in het teken van de alcohol staan: de feestdagen net achter de rug en het carnaval in het verschiet!
5 Ronden lang bier, wijn, whiskey, cocktails en andere spiritualiën alsook de onvermijdelijke katers zullen de revue passeren!
Maandag 19 januari 2015
Popquiz Posthoornkerk
Aanvang 20:00, einde 23:00
Schrijf je in in teams van max. 4 personen bij [email protected]
Kosten: €3,- per persoon
Posthoornkerk - Haarlemmerstraat 124/126 - Amsterdam
0
geplaatst: 19 januari 2015, 11:11 uur
0
geplaatst: 19 januari 2015, 17:50 uur
Trouwens...
Donderdag 29 januari in Poppodium Victorie (voorheen Atlantis) "De Langstlopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland"!
Zaal open vanaf 20.00 uur, aanvang zo tegen 21.00 uur tot 23.15 uur.
Donderdag 29 januari in Poppodium Victorie (voorheen Atlantis) "De Langstlopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland"!
Zaal open vanaf 20.00 uur, aanvang zo tegen 21.00 uur tot 23.15 uur.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 19:14 uur
Marco dB schreef:
Ja, zoiets had ik ook, toen ik in Eindhoven als eenling tussen 14 teams (natuurlijk is het dan moeilijker om hoog te scoren, omdat mensen in teams elkaar kunnen aanvullen) onder de naam 'Astradyne' (een track op het album 'Vienna' van Ultravox). De quiz ging over vijf ronden. Ik begon goed en hield dat vol in de tweede en derde ronde, waarna ik in de tussenstand nog gedeeld tweede stond. Daarna volgde het verval. In de vierde ronde had ongeveer nog 80 procent goed, in de laatste ronde iets van rond de 66 procent, meen ik. Ik werd uiteindelijk 5e (van de 14).(quote)
0
geplaatst: 1 maart 2015, 22:24 uur
Vandaag weer een leuke kwis gehad in Sittard. Proficiat DjFrankie & co!
Wij waren ook tevreden met een derde plek.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 maart 2015, 22:28 uur
thetinderstick schreef:
Dank U was idd weer gezellig in het zuiden
0
geplaatst: 3 maart 2015, 10:44 uur
Zijn er nog mensen (b.v. van Wir sind Armand von Helden) die met mij en Remcodulac willen meedoen aan Berry's vinylquiz vanavond? In Bar Jones, Nes 33.
0
geplaatst: 3 maart 2015, 11:40 uur
Over Berry gesproken...
Donderdag 26 maart jubileert de 'Langstlopende Maandelijkse Popquiz van nederland'.
Poppodium Victorie (voorheen Atlantis) in Alkmaar viert zijn 150e editie.
De rondes worden om en om gepresenteerd door Vinyloog Berry en Alex & Ronald, bekend als samenstellers/presentator van DE Nationale Popquiz.
Verder een ronde met liveband en nog veel meer...
Noteert U 'm alvast in uw agenda...
Donderdag 26 maart jubileert de 'Langstlopende Maandelijkse Popquiz van nederland'.
Poppodium Victorie (voorheen Atlantis) in Alkmaar viert zijn 150e editie.
De rondes worden om en om gepresenteerd door Vinyloog Berry en Alex & Ronald, bekend als samenstellers/presentator van DE Nationale Popquiz.
Verder een ronde met liveband en nog veel meer...
Noteert U 'm alvast in uw agenda...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 maart 2015, 22:56 uur
Nog mensen die naar de Effenaar gaan zaterdag (wereldrecord popkwissen) ?
* denotes required fields.