Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2016, 12:58 uur
Overigens kom ik er net achter dat die cover van Ol' 55 (door mij abusievelijk als Ol' 59 weergegeven) gewoon het origineel is. De cover is van The Eagles. Ik heb dat album van Tom Waits nota bene...
0
geplaatst: 16 februari 2016, 12:59 uur
Gedurfde uitspraken weer
Allemaal theoretisch helaas.
En wow, wat lijkt dat op elkaar!
Allemaal theoretisch helaas. En wow, wat lijkt dat op elkaar!
0
geplaatst: 16 februari 2016, 13:04 uur
Volgens Hammer (song) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org is het nummer waarschijnlijk uit 1968 en toen zat Peter Tosh nog in The Wailers. Grote kans dus dat ie op de versie van Marley meedoet. En Who wrote "Hammer" - Bob Marley or Peter Tosh? | Steve Hoffman Music Forums - forums.stevehoffman.tv suggereert dat Tosh misschien wel de tekst geschreven heeft, of dat het nummer van hun beiden is.
Onze gok was zo gek nog niet!
Onze gok was zo gek nog niet!
0
geplaatst: 16 februari 2016, 16:45 uur
We hadden al bewust een rijtje net overleden artiesten in onze quiz gestopt zoals o.a.David Bowie, Jefferson Airplane en Earth Wind & Fire...blijkt de frontvrouw van Vanity 6 waarvan we Nasty Girls in de quiz hadden gisteren te zijn overleden 

0
geplaatst: 16 februari 2016, 23:16 uur
El Ninjo schreef:
We hadden al bewust een rijtje net overleden artiesten in onze quiz gestopt zoals o.a.David Bowie, Jefferson Airplane en Earth Wind & Fire...blijkt de frontvrouw van Vanity 6 waarvan we Nasty Girls in de quiz hadden gisteren te zijn overleden
Denise Matthews heette zij.We hadden al bewust een rijtje net overleden artiesten in onze quiz gestopt zoals o.a.David Bowie, Jefferson Airplane en Earth Wind & Fire...blijkt de frontvrouw van Vanity 6 waarvan we Nasty Girls in de quiz hadden gisteren te zijn overleden
0
geplaatst: 8 maart 2016, 17:09 uur
De Gebr. Selassie zullen dit jaar de titel niet verdedigen bij de popquizmarathon te Amsterdam.
De Oranjes komen natuurlijk krans leggen en dan is de crowdcontrol bij de marathon daarnaast niet te handhaven.
De Oranjes komen natuurlijk krans leggen en dan is de crowdcontrol bij de marathon daarnaast niet te handhaven.
0
geplaatst: 15 maart 2016, 14:32 uur
StopMakingSenseo schreef:
De Gebr. Selassie zullen dit jaar de titel niet verdedigen bij de popquizmarathon te Amsterdam.
Blijf het toch opmerkelijk vinden dat ze de PQM op die datum plannen...
Geen quiz in Amsterdam dit jaar..., jammer...
0
geplaatst: 21 maart 2016, 11:27 uur
Vanavond Popquiz in de Posthoornkerk in Amsterdam....mocht er nog iemand zin hebben om vanavond aan te sluiten, wij (Ranboy, Lukas en ondergetekende) hebben nog 1 plek over in ons team.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 maart 2016, 14:04 uur
El Ninjo schreef:
Vanavond Popquiz in de Posthoornkerk in Amsterdam....mocht er nog iemand zin hebben om vanavond aan te sluiten, wij (Ranboy, Lukas en ondergetekende) hebben nog 1 plek over in ons team.
Nog steeds? Zo ja, dan heb ik evt wel belangstelling om aan te schuiven.
0
geplaatst: 21 maart 2016, 14:20 uur
Vrijdag in Schipluiden de grote popquiz 2016. Als tweevoudig deelnemer en winnaar natuurlijk verplicht om deel te nemen. Dit jaar voor het eerst een bandje (nou ja vrouw plus begeleider op gitaar) als onderdeel in de quiz. Ik weet niet of ik daar nou zo'n fan van ben...
0
geplaatst: 21 maart 2016, 14:29 uur
0
geplaatst: 29 maart 2016, 02:33 uur
Donderdag 31 maart: de 'Langstlopende Maandelijkse Popquiz van nederland'.
Poppodium Victorie (voorheen Atlantis) in Alkmaar viert zijn 160e editie.
De rondes worden gepresenteerd door Alex & Ronald, bekend als samenstellers/presentator van DE Nationale Popquiz.
De rondes worden gepresenteerd door Alex & Ronald, bekend als samenstellers/presentator van DE Nationale Popquiz.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 02:35 uur
Donderdag 31 maart: de 'Langstlopende Maandelijkse Popquiz van nederland'.
0
geplaatst: 3 april 2016, 09:43 uur
Uitstekende quiz weer van Alex en Ronald! Masterclassje popquiz...
Qua actuele teamnamen over Johan Cruijff kwam de beste pas aan het eind van de avond tijdens het laatste rondje..., De Verrukkelijke 14...
Qua actuele teamnamen over Johan Cruijff kwam de beste pas aan het eind van de avond tijdens het laatste rondje..., De Verrukkelijke 14...
0
geplaatst: 17 april 2016, 10:53 uur
Dinsdag is de popquiz weer in de Posthoornkerk. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Sonic Death Monkey nog een plekje over heeft, dus mocht iemand zin hebben...
0
geplaatst: 17 april 2016, 22:05 uur
johan de witt schreef:
Dinsdag is de popquiz weer in de Posthoornkerk. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Sonic Death Monkey nog een plekje over heeft, dus mocht iemand zin hebben...
Huh, die is toch altijd op maandag? Een dagje verschoven?
0
geplaatst: 19 april 2016, 00:06 uur
johan de witt schreef:
Ik kan dat gerucht (nog steeds) bevestigen.

0
geplaatst: 19 april 2016, 03:52 uur
Sorry jongens, ik ben gerekruteerd door het concurrerende team. 

0
geplaatst: 19 april 2016, 12:01 uur
Ik weet het niet precies, in ieder geval met Geert. Ik kan met hem meerijden, vandaar.
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:13 uur
Erminio, Rob, Arnout en ik. Arnout en ik vallen in, de rest is verhinderd (Luuk, Herman en Lukas dus).
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:30 uur
Het wordt al gekker en gekker. Nou, dan verwacht ik wel dat Erminio en Rob dat gaan goedmaken bij een "reguliere" dinsdagavondquiz!
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:37 uur
remcodulac schreef:
Het wordt al gekker en gekker. Nou, dan verwacht ik wel dat Erminio en Rob dat gaan goedmaken bij een "reguliere" dinsdagavondquiz!
We zijn wel gewoon met 4 dus. Misschien wil Casartelli nog met jullie meedoen?
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:47 uur
Gretz schreef:
(quote)
Dat zou leuk zijn!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 april 2016, 13:52 uur
Dank voor de uitnodiging, maar ander keertje graag 

0
geplaatst: 20 april 2016, 00:16 uur
Luuk kwam toch en schoof bij Sonic Death Monkey aan. Zo wisten we Wir Sind Armand von Helden voor te blijven, o.a. omdat hij Body to Body van XYP (nummer 1 in 2006) wist (Arrie ook trouwens, de rest van de zaal had geen idee). Helaas bleek Gigantic nog iets beter (altijd BRMC gokken).
0
geplaatst: 20 april 2016, 06:35 uur
Poek schreef:
Luuk kwam toch en schoof bij Sonic Death Monkey aan. Zo wisten we Wir Sind Armand von Helden voor te blijven, o.a. omdat hij Body to Body van XYP (nummer 1 in 2006) wist (Arrie ook trouwens, de rest van de zaal had geen idee).
Luuk kwam toch en schoof bij Sonic Death Monkey aan. Zo wisten we Wir Sind Armand von Helden voor te blijven, o.a. omdat hij Body to Body van XYP (nummer 1 in 2006) wist (Arrie ook trouwens, de rest van de zaal had geen idee).
Luuk en ik zijn de echte fijnproevers.

Was weer leuk! Was ook leuk om johan de witt eens te ontmoeten trouwens.

0
geplaatst: 20 april 2016, 08:36 uur
Eensgelijks! Was een leuke quiz, leuke hernieuwde kennismaking nadat ik er ruim een jaar niet geweest was.
Vooral de eerste rondes waren helemaal in ons straatje. Helaas verloren we het in de laatste twee van Gigantic.
En inderdaad leuk om bij zoveel bekende MuMe-namen eindelijk eens een gezicht te zien
Vooral de eerste rondes waren helemaal in ons straatje. Helaas verloren we het in de laatste twee van Gigantic.
En inderdaad leuk om bij zoveel bekende MuMe-namen eindelijk eens een gezicht te zien

0
geplaatst: 20 april 2016, 10:02 uur
Klinkt als een spannende quiz als de top 3 zo dicht op elkaar zat. Hoop dat ik er volgende keer ook weer bij kan zijn.
* denotes required fields.