MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Volgens mij lagen wij (Sonic Death Monkey) uiteindelijk toch nog zeven punten achter v/h Gigantic. En het gat naar nummer 3 (Bonnie St. Bernard) was toch ook nog aanzienlijk.

Maar het moet wel een moeilijke quiz met sterke opkomst zijn geweest als Wir sind Armand van Helden pas op de vierde plek eindigt.

Ternauwernood 4e geeindigd inderdaad, half puntje voor de nummer 5, maar daardoor nog wel net in de prijzen.

Maar het was niet echt onze quiz en met die connectie ronde was het wel lastig om de draad weer op te pakken als je die ergens middenin verloren was (zoals ons dus in beide rondes overkwam)

Maar het was wel weer supergezellig met een hoop bekende gezichten en leuk om johan de witt in levende lijve te ontmoeten.

Leuk om nu ook eens handen geschud te hebben met johan de witt en Poek. Dimitri kende ik stiekem al van een ander forum, maar verder nog niet persoonlijk.

Het was zeker een gezellige quiz maar naar mening wel de moeilijkste Posthoornquiz die ik tot nu toe meemaakte.

Binnenkort Rob van Zandvoort (de organisator) maar eens van een paar fijne tips voorzien, want enkel BRMC, Van Morrisson, XYP, Beck, Killers, Birdy en Rihanna van na 2000 is wel een beetje schraal.

Ja, dat is helaas vaak zo bij zijn quizzen. En dat terwijl hij een dochter van een jaar of vijftien heeft! En een zoon van achttien of zo.

Het was anders vast spannender geweest. SOS niet kennen en toch de quiz met ruime voorsprong winnen, jeetje...

Misschien is het wel leuk om eens een ronde volledig door zijn dochter en/of zoon te laten maken.

DjFrankie (moderator)
In December gewoon allemaal naar Venray komen naar onze 25ste. Belooft een spektakel stuk te worden.

DjFrankie schreef:
In December gewoon allemaal naar Venray komen naar onze 25ste. Belooft een spektakel stuk te worden.

Mjah, dat is wel iets verder fietsen.

DjFrankie (moderator)
Gewoon carpoolen, 1 1/2 uur ben je er, mooie Reunieen altijd prijs

Sorry Frank, dat is mij ook wat te ver.

Helaas, vanaf hier ook drie uur reizen. Dat is me net wat te gortig.

DjFrankie schreef:

Hoop er weer bij te zijn.

Voor mij ook te ver. Alles binnen de driehoek Utrecht/Den Haag/Amsterdam vind ik prima, daarbuiten wordt het me te ver en vooral te laat.
Tenzij het overdag is natuurlijk

DjFrankie schreef:
Gewoon carpoolen, 1 1/2 uur ben je er, mooie Reunieen altijd prijs

Wanneer is het eigenlijk?

DjFrankie (moderator)
Is nog niet definitief maar 11 December is de planning
Deric Raven, The Tinderstick, Pjh76, Radiomad zijn altijd aanwezig. Vorig jaar ook Gretz

DjFrankie (moderator)
Nog mensen die aan de marathon meedoen vanavond? Ik ben in Eindhoven.

Veel succes met de 'Geen 4 mei voor mij' popquiz, voor wie meedoet.

Ik sla ook over, wellicht volgend jaar weer.

DjFrankie (moderator)
Mooie 3de plek in Eindhoven (van 82 teams). Vooral Goth pop, Hollandse kost en de Garage ronde ging er in als Koek (Ja Eefje zat ook in de kwis (Hollandse Kost)/

Ah, dan zat je met Maarten in een team. Of 't moet een gedeelde 3e plek zijn met zo goed als dezelfde rondes gespeeld

DjFrankie (moderator)
Ja met Maarten uit Nijmegen, ken je die?

Van een ander forum en last.fm en andere online dingetjes, maar nog nooit de had geschud.

DjFrankie (moderator)
StopMakingSenseo schreef:
Van een ander forum en last.fm en andere online dingetjes, maar nog nooit de had geschud.

was ook in Den Bosch in Januari

DjFrankie schreef:
(quote)

was ook in Den Bosch in Januari

Klopt, hij kwam er de dag erna achter dat ik 't was op 't podium

DjFrankie (moderator)

Uitslagen staan nu op de site
http://popquizmarathon.blogspot.nl/

Zo te zien zijn de meest geduchte tegenstanders uit 020 en voorheen winnaars in Rotterdam gisteren uitgeweken naar Utrecht en 2e geworden.

Gister met ranboy, Arrie, Lukas en Gretz de Frieda muziekquiz (Amsterdam) gewonnen .

Deze keer gemaakt door o.a. herman en da_smiek van Leiden Calling en gepresenteerd door Justin van wie ik vergeten ben hoe hij hier heet. remcodulac en ik werden met ons team derde. Pittige quiz (o.a. omdat de titels meestal niet te horen waren), maar leuk gemaakt!

Gefeliciteerd aan de top drie! Goed gespeeld Geen titels laten horen maakt het wel spannend toch? Wat ik vooral jammer vind is als titels selectief worden gedraaid.

Ik ben zelf een groot voorstander van het niet laten horen van de titels. Anders kan je gewoon opschrijven wat je hoort, en kan je je niet meer onderscheiden als je daadwerkelijk wéét wat de titel is of het verder kan zingen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.