Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2011, 17:24 uur
Best aardige boeken, maar met een popquiz heeft het niet veel te maken.
0
geplaatst: 23 juni 2011, 08:53 uur
De presentatie was ook bar slecht, (hij kon geen enkele artiest juist uitspreken)
En het nakijken duurde veel te lang, wij gaan er niet meer naartoe.
En het nakijken duurde veel te lang, wij gaan er niet meer naartoe.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juli 2011, 20:20 uur
Link hiervoor zijn we opgegeven, misschien hoor je ons binnenkort op de radio!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 juli 2011, 22:10 uur
Tienuske di scharrelde mit en megje oet de stad
En dát heej doa gröts óp woar, dát woar nog al glad
Má ónder ’t vreeje zaet óp aens dát “kind”:
“Zeg snaps dich dát, Tinus
woar haer keump toch dae weend?”
En dát heej doa gröts óp woar, dát woar nog al glad
Má ónder ’t vreeje zaet óp aens dát “kind”:
“Zeg snaps dich dát, Tinus
woar haer keump toch dae weend?”

0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:46 uur
Daar moet ik zelfs nog enige moeite voor doen om dat te vertalen.
0
geplaatst: 8 juli 2011, 14:01 uur
vertaling:
Tienuske die scharrelde met een meisje uit de stad, en dat hij daar trots op was dat sprak voor zich. Maar tijdens het vrijen zegt opeens het kind: zeg snap je dat Tinus, waar komt die wind ineens vandaan. (slaat nergens op in het Nederlands )
Tienuske die scharrelde met een meisje uit de stad, en dat hij daar trots op was dat sprak voor zich. Maar tijdens het vrijen zegt opeens het kind: zeg snap je dat Tinus, waar komt die wind ineens vandaan. (slaat nergens op in het Nederlands )

0
geplaatst: 8 juli 2011, 16:27 uur
Er gaat niets boven een polonaise op een nummer over een kutscheet 

0
geplaatst: 8 juli 2011, 16:48 uur
leon peeters schreef:
De presentatie was ook bar slecht, (hij kon geen enkele artiest juist uitspreken)
Vervelend is dat, als je de quizmaster telkens moet verbeteren (overkomt me nogal eens
)Maar dat komt bij de beste quizzen voor (wel in mindere mate, uiteraard). Ook bij de Nationale
is Alex daar zeker niet feilloos in. Ik herinner me Shaggy (op zijn Frans, met de klemtoon op de 2e lettergreep) en vorig jaar kreeg 'ie Kyrie niet uit zijn mond

Maar ook zelfs verkeerde titels (Sweet Love is niet de titel van het nummer door Stevie Nicks & Kenny Loggins en een paar jaar geleden hadden ze als Whispers-titel It's a Love Thing staan, terwijl het toch duidelijk And the Beat Goes On was..)
Dus zelfs bij de 'quiz der quizzen' komt het voor.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 juli 2011, 23:04 uur
En het is zover aanstaande week doen we mee met rap radio.
Ik zelf zal dinsdag meedoen met de gouwe ouwe, team genoot Maux maandag en radiomad op woensdag.
Radio 3 rond 15.45 popduel van rap radio!!
Ben benieuwd, vooral hoe de fragmenten klinken door de telefoon
0
geplaatst: 24 juli 2011, 20:55 uur
Het is nog een eindje weg, maar op zondag 6 november vindt de Leidse Popquizestafette plaats.
Concept is vergelijkbaar met de Rotterdamse popquizmarathon: meerdere rondes verdeeld over een aantal kroegen in de Leidse binnenstad. Je kunt dus zelf kiezen aan welke rondes (thema's) je meedoet en je kunt aan 4 a 5 rondes meedoen. Je beste drie scores tellen, plus je krijgt bonuspunten als je een ronde wint.
Voor meer info: Leidse Popquizestafette - popquizestafette.blogspot.com
Concept is vergelijkbaar met de Rotterdamse popquizmarathon: meerdere rondes verdeeld over een aantal kroegen in de Leidse binnenstad. Je kunt dus zelf kiezen aan welke rondes (thema's) je meedoet en je kunt aan 4 a 5 rondes meedoen. Je beste drie scores tellen, plus je krijgt bonuspunten als je een ronde wint.
Voor meer info: Leidse Popquizestafette - popquizestafette.blogspot.com
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 juli 2011, 20:38 uur
We hebben nu 16 punten met het rab radio popduel, morgen moet radiomad er nog minimaal 6 bij scoren 
0
geplaatst: 5 augustus 2011, 09:29 uur
Gisteren aan de popquiz in Dordrecht meegedaan. Wij 4e, Outsiders 3e. Slechte verliezers dat we zijn gingen we toch even navraag doen omdat de puntentelling niet leek te kloppen. En ja hoor, onze best gemaakte (foutloze) ronde was niet aangekomen. Scheelde zo even 18 punten en dus een 2e plek. Zou me trouwens niets verbazen als er elders ook iets is misgegaan. Verder vind ik het concept van een marathon nog altijd erg leuk!
@ Outsiders > Wij vroegen ons af of jullie in de 70s ronde bij Sympathie de versie van Rare Bird opgeschreven of Steve Rowland?
@ Outsiders > Wij vroegen ons af of jullie in de 70s ronde bij Sympathie de versie van Rare Bird opgeschreven of Steve Rowland?
0
geplaatst: 5 augustus 2011, 15:43 uur
Wat vinden jullie trouwens van het idee om een soort rating te hebben per popquiz. Dus dat je kunt aangeven wat het niveau van de quiz is (beginners tot gevorderden, of jong tot oud), type quiz, prijzen, organisatie etc. Ik zit er aan te denken dit aan de quizagenda te voegen, maar als niemand er op zit te wachten, dan doe ik het niet 

0
geplaatst: 5 augustus 2011, 18:53 uur
Het lijkt me lastig in te schatten eigenlijk. Bij sommige quizzen is het ook per keer verschillend. En wat voor de een moeilijk is, is voor de ander niet te doen. Je kan het misschien wel afmeten aan het percentage punten van het totaal dat de winnaar haalt. Maar ja, dat moet je ook maar net weten dan. Maar het kan wel nuttige info zijn, want niet elke popquizzer heeft zin in zoiets als de kakkerlakkenquiz volgens mij.
0
geplaatst: 16 augustus 2011, 11:49 uur
Rondje Dordt,
leuke kwis goede organisatie!
1 locatie was het geluid slecht dat was jammer ook teveel mensen die niet
meededen en luidruchtig door de nummers heen praten, wel een extra
moeilijkheidsfactor
@da_smiek: wij hebben Steve Rowland ingevuld goed toch?
leuke kwis goede organisatie!
1 locatie was het geluid slecht dat was jammer ook teveel mensen die niet
meededen en luidruchtig door de nummers heen praten, wel een extra
moeilijkheidsfactor

@da_smiek: wij hebben Steve Rowland ingevuld goed toch?
0
geplaatst: 17 augustus 2011, 10:52 uur
@Outsiders: Nee, het bleek dus de versie van Rare bird te zijn. Wij hadden ook Steve Rowland. De versie van Rare bird kende ik overigens niet, heeft ook nooit de NL charts gehaald en was een nr uit '69.
Het bleek achteraf trouwens dat onze naam niet op het antwoordvel stond. We hadden dus inderdaad een foutloze ronde, maarja, jammer. Ik ga kijken hoe we dat met onze eigen quiz wat beter kunnen aanpakken.
Het bleek achteraf trouwens dat onze naam niet op het antwoordvel stond. We hadden dus inderdaad een foutloze ronde, maarja, jammer. Ik ga kijken hoe we dat met onze eigen quiz wat beter kunnen aanpakken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 augustus 2011, 00:02 uur
da_smiek schreef:
Wat vinden jullie trouwens van het idee om een soort rating te hebben per popquiz. Dus dat je kunt aangeven wat het niveau van de quiz is (beginners tot gevorderden, of jong tot oud), type quiz, prijzen, organisatie etc. Ik zit er aan te denken dit aan de quizagenda te voegen, maar als niemand er op zit te wachten, dan doe ik het niet
vind ik prima, scheelt soms veel, al is dit in het circuit in limburg minder groot.
Popquiz is altijd afhankelijk van de samenstellers, denk dat dit zeker een toevoeging kan zijn.
Ik heb al aanmeldingen binnen voor kwissen in Sittard, Beugen, Echt, en Thorn. Heb jij die ook al binnen gekregen da_smiek?
0
geplaatst: 24 augustus 2011, 14:27 uur
Oke, dan zal ik binnenkort eens kijken hoe we een soort quizrecensie kunnen inbouwen in de site.
Ik heb de kwis van Sittard volgens mij al wel in de agenda, maar de andere nog niet. Heb jij daar meer info over DjFrankie?
Ik heb de kwis van Sittard volgens mij al wel in de agenda, maar de andere nog niet. Heb jij daar meer info over DjFrankie?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 september 2011, 11:50 uur
Voor liefhebbers, Beugen ligt bij Boxmeer 20 km onder Nijmegen
Beste Quizzer,
Op zondag 9 oktober zal er in Café het Posthuis in Beugen weer een popquiz georganiseerd worden.
In teams van vier personen worden de deelnemers een hele middag langs vier decennia popmuziek geleid.
We hebben geprobeerd een quiz in elkaar te zetten die niet alleen toegankelijk is voor de doorgewinterde muziek-"freak", maar voor iedereen die regelmatig naar muziek luistert en hier plezier in beleeft.
Na elk geluids- en beeldfragment krijgen deelnemers enkele seconden de tijd om na te denken over het juiste antwoord voordat het volgende fragment gestart wordt. Na elke tweede ronde, worden de formulieren opgehaald, nagekeken en hiervan de antwoorden gegeven. Op deze manier weet je als team dan ook meteen wat je goed dan wel fout beantwoordt hebt. Uiteraard laten wij tussendoor ook tussenstanden weten, wat de spanning nog wat extra opvoert.
Een aantal mensen uit de organisatie heeft in verschillende plaatsen, zoals Venray, Boxmeer en Venlo, meegedaan met quizzen en zo de nodige ervaring opgedaan. Deze middagen zijn zo leuk dat we ook Beugense gemeenschap (en aanliggende plaatsen) hier van mee willen laten genieten, maar met ons persoonlijke tintje eraan natuurlijk.
Datum: 9 oktober 2011
Tijd: 14.00 uur (zaal open: 13.30, uitslag ca. 18.30 uur)
Kosten € 16,- per team van 4 personen
Teams: maximaal 16 (vol=vol)
Info en inschrijven: Popquiz Beugen - popquizbeugen.nl
Team Popquiz Beugen
Beste Quizzer,
Op zondag 9 oktober zal er in Café het Posthuis in Beugen weer een popquiz georganiseerd worden.
In teams van vier personen worden de deelnemers een hele middag langs vier decennia popmuziek geleid.
We hebben geprobeerd een quiz in elkaar te zetten die niet alleen toegankelijk is voor de doorgewinterde muziek-"freak", maar voor iedereen die regelmatig naar muziek luistert en hier plezier in beleeft.
Na elk geluids- en beeldfragment krijgen deelnemers enkele seconden de tijd om na te denken over het juiste antwoord voordat het volgende fragment gestart wordt. Na elke tweede ronde, worden de formulieren opgehaald, nagekeken en hiervan de antwoorden gegeven. Op deze manier weet je als team dan ook meteen wat je goed dan wel fout beantwoordt hebt. Uiteraard laten wij tussendoor ook tussenstanden weten, wat de spanning nog wat extra opvoert.
Een aantal mensen uit de organisatie heeft in verschillende plaatsen, zoals Venray, Boxmeer en Venlo, meegedaan met quizzen en zo de nodige ervaring opgedaan. Deze middagen zijn zo leuk dat we ook Beugense gemeenschap (en aanliggende plaatsen) hier van mee willen laten genieten, maar met ons persoonlijke tintje eraan natuurlijk.
Datum: 9 oktober 2011
Tijd: 14.00 uur (zaal open: 13.30, uitslag ca. 18.30 uur)
Kosten € 16,- per team van 4 personen
Teams: maximaal 16 (vol=vol)
Info en inschrijven: Popquiz Beugen - popquizbeugen.nl
Team Popquiz Beugen
0
geplaatst: 14 september 2011, 11:16 uur
Komt er eigenlijk nog een 2011 editie van de Nationale Popquiz?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 september 2011, 22:26 uur
herman schreef:
Ik hoop het, maar heb er ook nog niets van gehoord...
Ik hoop het, maar heb er ook nog niets van gehoord...
Komt er zeker niet, anders was dit al bekend geweest, is altijd in Oktober / November, laatste keer zat er ook 2 jaar tussen.
Gewoon een keer afreizen richting het zuiden Herman

0
geplaatst: 16 september 2011, 16:29 uur
De organisatoren hadden vorige maand, met potlood, wederom de 1e zondag van de wintertijd in de agenda gezet. Maar ik denk dat we het nu dan al wel gehoord hadden.
In 2007 was het trouwens in december, dus alles is nog mogelijk.
In 2007 was het trouwens in december, dus alles is nog mogelijk.
0
geplaatst: 16 september 2011, 22:43 uur
Wat een timing dan die vraag, 2 dagen later wordt het aangekondigd. 

* denotes required fields.