Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2011, 00:11 uur
Wij waren op vakantie, maar gelukkig net op tijd kunnen inschrijven voor de nationale. Helaas wel een balkonplek, maar beter iets dan niets.
Voor een quiz die wij in Leiden op 6 november organiseren zijn ook nog wat plekken vrij. Onder de drie beste teams verdelen wij overigens 250 euro aan Velvet bonnen, dus schrijf je vooral in via Leidse Popquiz Estafette - popquizestafette.blogspot.com
Voor een quiz die wij in Leiden op 6 november organiseren zijn ook nog wat plekken vrij. Onder de drie beste teams verdelen wij overigens 250 euro aan Velvet bonnen, dus schrijf je vooral in via Leidse Popquiz Estafette - popquizestafette.blogspot.com
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2011, 10:35 uur
Wij kunnen nog een 4de persoon gebruiken voor de Popquiz in Thorn op Zaterdag 5 November.
Wie heeft er interesse, laat maar weten?
gr Frank
Wie heeft er interesse, laat maar weten?
gr Frank
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 november 2011, 10:44 uur
Gisteren leuke kwis in Thorn gehad, met 1 invaller en een man te weinig toch 2de geworden boven de 2 favoriete belgische teams, en maar 13 punten achter de 4 Amigos.
wij waren erg blij met dit resultaat.
wij waren erg blij met dit resultaat.
0
geplaatst: 6 november 2011, 18:17 uur
We, rkdev en ik zitten momenteel in venlo, bij de sounds popquiz.
Best pittig, maar erg leuk om erbij te zijn...
Best pittig, maar erg leuk om erbij te zijn...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 november 2011, 23:30 uur
Wij waren er ook, weer 2de geworden. hoe was jullie naam?
0
geplaatst: 7 november 2011, 07:44 uur
Wij deden onder de naam 'No Need To Argue' mee (tja, je moet wat he...) en zijn 13e geworden. Waren met 2 anderen t.o.v. de quiz in Beugen. Vond het een erg pittige quiz met veel artiesten erin die ik echt niet kende. Wel een aantal erg leuke rondes zoals de albumhoezen, setlists (wel moeilijk te lezen achterin), de getekende artiesten, de filmfragmenten, commercials en de laatste ronde met de historische gebeurtenissen.
0
geplaatst: 7 november 2011, 10:44 uur
DjFrankie schreef:
Ik heb je ook weer meerdere malen gezien (in je Type o'negative shirt), je was steeds druk in gesprek, dus heb je maar niet onderbroken

Ik had een Duran Duran shirt aan, misschien is je die opgevallen?
0
geplaatst: 7 november 2011, 10:52 uur
lennon schreef:
En hij was de gelukkige die onze prijs in ontvangst mocht nemen en de dame kon kussen Ik had een Duran Duran shirt aan, misschien is je die opgevallen?

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 november 2011, 16:29 uur
lennon schreef:
Ik heb je ook weer meerdere malen gezien (in je Type o'negative shirt), je was steeds druk in gesprek, dus heb je maar niet onderbroken
(quote)

Net weer gemist inderdaad, gelukkig was de uitslag voor ons niet zo negatief, duran duran is me niet opgevallen. De pq in Ell is ook altijd erg gezellig. (22 Januari)
0
geplaatst: 7 november 2011, 17:11 uur
He Deric, Hoe kennen jullie allemaal die datums van de popquizen (en weten jullie dus dat ze er überhaupt zijn) ?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 november 2011, 19:30 uur
deric raven schreef:
Wie gaat er 30 december naar de Popquiz in Lux Te Nijmegen?
Wie gaat er 30 december naar de Popquiz in Lux Te Nijmegen?
Hier is maar 1 publieksteam ?
link
0
geplaatst: 7 november 2011, 20:25 uur
Volgens mij heb je een soort van voorronde, en de beste strijden tegen die teams van Gelderlander, OOR e.d.
Ik ben nog nooit geweest, was 2 jaar net te laat voor een kaartje.
Ik ben nog nooit geweest, was 2 jaar net te laat voor een kaartje.
0
geplaatst: 8 november 2011, 00:45 uur
da_smiek schreef:
Afgelopen zondag hieraan meegedaan met o.a. divart en Lukas en het was erg geslaagd. Uiteindelijk 4e geworden van 51 teams, dus nèt naast de bonnen gegrepen, maar dat mocht de pret niet drukken. Was een erg leuke middag.

0
geplaatst: 8 november 2011, 11:49 uur
Het was een mooie opkomst. En 4e plek voor Chris de Burcht is een goede prestatie. Het was net de titel van het Elbow nummer die jullie naar de derde plek had kunnen tillen, maar zo heeft ieder team natuurlijk wel wat punten laten liggen. Hebben jullie nog wel iets leuks kunnen uitzoeken qua cd's?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 november 2011, 17:17 uur
leon peeters schreef:
zojuist de popquiz van Ernesto's gewonnen (Sittard),
zojuist de popquiz van Ernesto's gewonnen (Sittard),
mooi Leon proficiat ,
met wie waren jullie daar?
En ook nog Belgische Teams aanwezig?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 november 2011, 18:56 uur
Iedereen die zondag meedoet met de nationale, heel veel succes!
0
geplaatst: 25 november 2011, 21:29 uur
Dank je, doe jij niet mee Frank?
Ik doe mee in een team genaamd Team Building, met Arrie (hier wel bekend) en twee vrienden. Doel: de top 10 halen!
Ik doe mee in een team genaamd Team Building, met Arrie (hier wel bekend) en twee vrienden. Doel: de top 10 halen!

0
geplaatst: 25 november 2011, 22:59 uur
Tot zondag dan, de rest van team Chris de Burcht (maar dan als FC Shazam & The Soundhounds) is in ieder geval ook present en hopelijk ook een concurrent voor een top 10 plek. 

0
geplaatst: 25 november 2011, 23:01 uur
FC Shazam & The Soundhounds, dat was mijn tweede optie voor teamnaam
.
.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 november 2011, 03:00 uur
ranboy schreef:
Wij doen mee in Horst zaterdag, wij hebben nog nooit meegedaan in Amstelveen, is ook een ... eind rijden.
misschien in de toekomst ooit ....!
0
geplaatst: 26 november 2011, 03:04 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 november 2011, 13:20 uur
Eerste in Horst gisteren met een percentage van 94 %. Was dan ook een heel toegankelijke kwis.
0
geplaatst: 27 november 2011, 19:47 uur
Hoera, we hebben de top 10 gehaald!
Zevende zelfs, ben dus heel tevreden
.
De quiz was vrij goed te doen qua niveau, dus bovenin weinig grote verschillen. De hoezenronde deden we erg slecht, anders hadden we nog wel wat hoger kunnen eindigen...
Zevende zelfs, ben dus heel tevreden
.De quiz was vrij goed te doen qua niveau, dus bovenin weinig grote verschillen. De hoezenronde deden we erg slecht, anders hadden we nog wel wat hoger kunnen eindigen...
0
geplaatst: 27 november 2011, 19:58 uur
Bijna iedereen deed de hoezenronde slecht, volgens mij. Die clips zonder muziek waren trouwens ook een crime.
0
geplaatst: 27 november 2011, 20:03 uur
Wij hadden met de hoezenronde 11 punten, de teams om ons heen zaten meer rond de 20 (tot zelfs 30 punten). De tekstclips deden we wel redelijk (met dank aan mijn teamgenoten, want clips en hoezen zijn niet mijn ding).
0
geplaatst: 27 november 2011, 20:12 uur
Ah, wij hadden inderdaad nog 15 punten gesprokkeld bij de hoezen. Vooral met de artiesten, want welke titels daar dan ook weer bij horen.... Nog gefeliciteerd met de zevende plek. Je moet nog langs ons tafeltje geschoven zijn bij het uitzoeken van de prijzen, maar ik weet nu dus nog steeds niet welk gezicht er achter dat rode mannetje schuil gaat.
Trouwens, herman had kennelijk ook een prijs, als ik de teamnaam zo zie.
Trouwens, herman had kennelijk ook een prijs, als ik de teamnaam zo zie.
* denotes required fields.