Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2011, 13:18 uur
Om nog even terug te komen op het gemis aan de niet-voor-de-hand-liggende muziek van de laatste 20 jaar wat betreft de Nationale:
In de quiz zaten toch bijv. Grizzly Bear, Pete & the Pirates, Flo-Rida, Eliza Doolittle, Glasvegas, Roosbeef, Thievery Corporation, 5 O'Clock Heroes, Spinvis, Orbital, Underworld, John Frusciante, The Notwist, Stereophonics, Kanye West, LCD Soundsystem en Mauro.
In de quiz zaten toch bijv. Grizzly Bear, Pete & the Pirates, Flo-Rida, Eliza Doolittle, Glasvegas, Roosbeef, Thievery Corporation, 5 O'Clock Heroes, Spinvis, Orbital, Underworld, John Frusciante, The Notwist, Stereophonics, Kanye West, LCD Soundsystem en Mauro.
0
geplaatst: 3 december 2011, 13:20 uur
Kanye West niet voor de hand liggend? Lijkt me juist best wel voor de hand liggend, ben hem ook al vaker tegengekomen in popquizzen. Grootste gedeelte van de namen ben ik trouwens wel met je eens, ja.
0
geplaatst: 3 december 2011, 13:26 uur
Je hebt gelijk. Waar ik Kanye West zei, moet Wir Sind Helden staan. Stop de tijd.
0
geplaatst: 3 december 2011, 14:02 uur
Tsja, ik vraag me af of iemand die hoes van Thievery Corporation goed had. Ik heb hem in bezit, maar bij mij is het een cirkel in een groen vlak en niet in een zwart vlak. 
Eliza Doolittle heeft toch flinke hits gescoord of vergis ik me nou? Dat was wel iets wat mij meteen herkenden in ieder geval.

Eliza Doolittle heeft toch flinke hits gescoord of vergis ik me nou? Dat was wel iets wat mij meteen herkenden in ieder geval.
0
geplaatst: 5 december 2011, 09:09 uur
Helaas waren wij er niet bij. Dacht ik maak de kwis nog wel even online maar met al deze info is dat ook geen eerlijke graadmeter meer.
Kan ik me al inschrijven voor volgend jaar?
Kan ik me al inschrijven voor volgend jaar?

0
geplaatst: 5 december 2011, 12:31 uur
Bekendheid is misschien wel relatief, maar ik vind de meeste van die artiesten toch alsnog voor de hand liggend. Flo-rida en Kanye west staan elke week wel in de top40, het nummer van Grizzly Bear was hun grootste hit etc. Ik zie bij popquizzen vaak dat als het obscuur moet worden, men a) een onbekend nummer pakt van een bekende artiest of b) een artiest pakt die niet al te bekend is. Zelf ben ik meer een fan van de one-hit-wonders. Van die plaatjes die je nog wel kent, maar echt niet meer weet wie het zong. Dat miste ik dus vooral in deze quiz.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 december 2011, 21:14 uur
Vandaag eerste geworden in Brunssum bij The Four Amigo''s voor Martha Wainwright Ain''t Wrong 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 december 2011, 21:27 uur
Dank je we stonden heel close op het einde toch nog een marge van 13 punten.
0
geplaatst: 19 december 2011, 23:27 uur
Voor wie er niet bij kon zijn: de opgaven van De Nationale Popquiz 2011 staan on-line.
0
geplaatst: 19 december 2011, 23:53 uur
Club 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen Popquiz
2012 start 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen niet met een regulier avond met de meest veelbelovende bands uit de regio maar met een heuse Popquiz! Merleyn zal het toneel zijn van krakende hersenen en kapot gekauwde pennen om het antwoord te bedenken op dat ene fragment wat achterstevoren spelend het Nijmeegs volkslied blijkt te zijn.
Live fragmenten, ingewikkelde plaatjes, mashups, moeilijke en makkelijke vragen en mooie prijzen! 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen zal het jaar inluiden met gelukswensen en een toffe popquiz!
Club 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen is een samenwerkingsverband van 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen, KCG en Merleyn.
2012 start 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen niet met een regulier avond met de meest veelbelovende bands uit de regio maar met een heuse Popquiz! Merleyn zal het toneel zijn van krakende hersenen en kapot gekauwde pennen om het antwoord te bedenken op dat ene fragment wat achterstevoren spelend het Nijmeegs volkslied blijkt te zijn.
Live fragmenten, ingewikkelde plaatjes, mashups, moeilijke en makkelijke vragen en mooie prijzen! 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen zal het jaar inluiden met gelukswensen en een toffe popquiz!
Club 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen is een samenwerkingsverband van 3VOOR12/Arnhem-Nijmegen, KCG en Merleyn.
0
geplaatst: 31 december 2011, 00:14 uur
0
geplaatst: 31 december 2011, 00:38 uur
Proficiat! 
Wij waren in De Burcht in Leiden ook eerste geworden

Wij waren in De Burcht in Leiden ook eerste geworden

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 december 2011, 01:09 uur
deric raven schreef:
Net 1e geworden bij de Nijmeegse Popquiz.
De Nijmeegse Popquiz 2011 - nijmeegsepopquiz.nl
Net 1e geworden bij de Nijmeegse Popquiz.

De Nijmeegse Popquiz 2011 - nijmeegsepopquiz.nl
Proficiat Leon, met wie was je?
Rob ook gefeliciteerd.
0
geplaatst: 31 december 2011, 01:29 uur
Samen met Rob van The Outsiders.
Je mocht teams samenstellen met hooguit 5 personen.
3 rondes waarvan de beste door gingen naar de finale, en het 4e team was welk over de rondes het beste in het totaal scoorde.
Wij waren het 4e team, steeds viel 1 team af.
Mooi vrijkaartjes van Spinvis en een berg aan promo cd's gewonnen.
Ranboy ook proficiat.
Je mocht teams samenstellen met hooguit 5 personen.
3 rondes waarvan de beste door gingen naar de finale, en het 4e team was welk over de rondes het beste in het totaal scoorde.
Wij waren het 4e team, steeds viel 1 team af.
Mooi vrijkaartjes van Spinvis en een berg aan promo cd's gewonnen.
Ranboy ook proficiat.

0
geplaatst: 31 december 2011, 02:57 uur
Van harte Leon! 
Zelf ben ik afgelopen woensdag nog 3e geworden bij de Rotown-quiz. Wat een drukke quiz is dat zeg! Er waren maar liefst 80 teams.
Als je daar een zitplek wilt veroveren moet je dus zonder overdrijven drie uur voor aanvang binnen zijn... Dus we hebben maar de hele avond aan de bar gehangen en met resultaat 

Zelf ben ik afgelopen woensdag nog 3e geworden bij de Rotown-quiz. Wat een drukke quiz is dat zeg! Er waren maar liefst 80 teams.
Als je daar een zitplek wilt veroveren moet je dus zonder overdrijven drie uur voor aanvang binnen zijn... Dus we hebben maar de hele avond aan de bar gehangen en met resultaat 
0
geplaatst: 31 december 2011, 13:07 uur
Hier was het ook behoorlijk druk.
Schatting tussen de 250 a 300 man.
Nog nooit eerder mee gedaan, maar de andere 3 finalisten stonden ook vorig jaar op het podium.
Nog nooit eerder mee gedaan, maar de andere 3 finalisten stonden ook vorig jaar op het podium.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 december 2011, 13:38 uur
deric raven schreef:
moesten jullie nu ook tegen de prominenten?
0
geplaatst: 31 december 2011, 14:31 uur
Nee, dat dachten wij namelijk ook, maar dat was niet het geval.
0
geplaatst: 1 januari 2012, 14:06 uur
Enig idee of er in de omgeving utrecht ook dit soort dingen worden georganiseerd?
Ik kan er namelijk niet zoveel over vinden?
0
geplaatst: 1 januari 2012, 14:44 uur
lennon schreef:
Enig idee of er in de omgeving utrecht ook dit soort dingen worden georganiseerd?
Op 2 februari is er in Tivoli weer een popquiz. Verder kun je de www.quizagenda.nl in de gaten houden voor nieuwe quizzen in de buurt.
0
geplaatst: 4 januari 2012, 11:44 uur
TV Personalities waren er ook in Lux! Ik herkende ze alleen niet 

0
geplaatst: 4 januari 2012, 20:46 uur
0
geplaatst: 6 januari 2012, 14:32 uur
Hoi Leon 
Team had zich vernoemd (vermoed ik) naar bovengenoemde band kende ze niet. Er zouden teams meedoen (in Lux) van Oor en van een lokale krant maar er waren alleen publieksteams.
Tot zondag in Willem II.
Ons team is danig verzwakt

Team had zich vernoemd (vermoed ik) naar bovengenoemde band kende ze niet. Er zouden teams meedoen (in Lux) van Oor en van een lokale krant maar er waren alleen publieksteams.
Tot zondag in Willem II.

0
geplaatst: 6 januari 2012, 17:40 uur
gaat iemand nog meedoen in amsterdam volgende week , in de melkweg? ik en musicmeter bekende andré doen mee onder de naam The Cards , was vorig jaar leuke kwis
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2012, 18:09 uur
outsider schreef:
Hoi Leon
Tot zondag in Willem II.
Hoi Leon

Tot zondag in Willem II.
Tot zondag Rob.
0
geplaatst: 6 januari 2012, 18:18 uur
Tot zondag Frank! Ik maak sinds kort ook deel uit van het ernstig verzwakte team van de Outsiders...
* denotes required fields.