Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 6 januari 2012, 18:23 uur
Ik vier zondag mijn verjaardag, anders was ik wel aanwezig geweest.
P.S. In Nijmegen waren er ook maar 2 Outsiders, die wel de 1e plek haalden.

0
geplaatst: 6 januari 2012, 18:31 uur
steven schreef:
gaat iemand nog meedoen in amsterdam volgende week , in de melkweg? ik en musicmeter bekende andré doen mee onder de naam The Cards , was vorig jaar leuke kwis
gaat iemand nog meedoen in amsterdam volgende week , in de melkweg? ik en musicmeter bekende andré doen mee onder de naam The Cards , was vorig jaar leuke kwis
Yeap, het team waaraan ik vorig jaar vanwege ziekte alleen de teamnaam heb bijgedragen (de Kromowidjojovrijdagshow), zal dit jaar hopelijk wel compleet zijn. Waarschijnlijk als Start Making conXies.nl.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2012, 19:55 uur
deric raven schreef:
Waren jullie met 2 ' en ?

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 januari 2012, 19:56 uur
ranboy schreef:
Tot zondag Frank! Ik maak sinds kort ook deel uit van het ernstig verzwakte team van de Outsiders...
Tot zondag Frank! Ik maak sinds kort ook deel uit van het ernstig verzwakte team van de Outsiders...
Nou zet de 2 Robben bij elkaar en je hebt een goed team, wel met zijn 4 ' en Rob.
ps. Herman is er ook moet de titel verdedigen, hadden vorig jaar 7 punten meer als ons (3de).
0
geplaatst: 6 januari 2012, 21:18 uur
Ben er en met een compleet team gelukkig. Een van de teamleden vertrekt de volgende ochtend vroeg naar de VS, maar gelukkig kregen we hem nog zo ver toch mee te doen, want zonder hem (zegmaar de 60s en 70s kenner) werd het een lastig verhaal.
Ik heb zaterdag wel een latertje, dus ik hoop dat ik een beetje uitgeslapen ben zondag.
Ik heb zaterdag wel een latertje, dus ik hoop dat ik een beetje uitgeslapen ben zondag.

0
geplaatst: 6 januari 2012, 21:36 uur
Nou, het wordt wel een MuMe-onderonsje daar!
. Arrie doet ook mee met de Outsiders!
. Arrie doet ook mee met de Outsiders!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 januari 2012, 11:38 uur
Die kennen we nog niet Arrie, nou denk ik dat jullie toch een heel sterk team hebben!!
Marco dB is er ook.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 januari 2012, 13:29 uur
Voor alle thuisblijvers Livestream W2 concerten (W2 Live-TV) | W2 Poppodium hier is de kwis morgen live te volgen.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 18:24 uur
Yep, wij zijn er ook weer klaar voor. Sinds jaar en dag als de Utopio's. Belachelijke naam, maar we zijn allemaal oud-dj's van zaal Utopia in Drunen.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 20:16 uur
Ik denk dat mijn team weer Menage à Quatre heet.
Ben heel benieuwd welke moderne trends ze deze keer weer gesignaleerd hebben in het afgelopen jaar. Dubstep kan het niet zijn, want we hadden vorig jaar al een dubstepronde...
Ben heel benieuwd welke moderne trends ze deze keer weer gesignaleerd hebben in het afgelopen jaar. Dubstep kan het niet zijn, want we hadden vorig jaar al een dubstepronde...
0
geplaatst: 7 januari 2012, 20:18 uur
DjFrankie schreef:
Voor alle thuisblijvers Livestream W2 concerten (W2 Live-TV) | W2 Poppodium hier is de kwis morgen live te volgen.
Vanaf hoe laat?Voor alle thuisblijvers Livestream W2 concerten (W2 Live-TV) | W2 Poppodium hier is de kwis morgen live te volgen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 januari 2012, 20:29 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Vanaf hoe laat? Vorig jaar begon het om 14.00 even de streaming in de gaten houden Chevy.
0
geplaatst: 7 januari 2012, 23:06 uur
Ok, heb morgen toch niks beters te doen, dus eens kijken. Alleen als het een live-stream is, wordt het dan niet heel makkelijk om iemand wat op te laten zoeken?
0
geplaatst: 8 januari 2012, 00:28 uur
DjFrankie schreef:
(quote)

Rob en ik.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 januari 2012, 00:38 uur
chevy93 schreef:
Ok, heb morgen toch niks beters te doen, dus eens kijken. Alleen als het een live-stream is, wordt het dan niet heel makkelijk om iemand wat op te laten zoeken?
Telefoons zijn uit den boze tijdens de kwis, vorig jaar heeft de hele familie van een teamgenoot van mij meegekeken thuis.
By the Way:
Outsiders
Utopio's
Menage à Quatre
De Evenaar
Dat zijn de teams waar mensen van hier bij zijn.
Ook altijd goed de Wijzen uit het Oosten
0
geplaatst: 8 januari 2012, 19:36 uur
DjFrankie schreef:
By the Way:
Outsiders
Utopio's
Menage à Quatre
De Evenaar
Knappe prestatie, alle vier top 10!By the Way:
Outsiders
Utopio's
Menage à Quatre
De Evenaar
0
geplaatst: 8 januari 2012, 20:06 uur
Yep, via de W2 site (alleen de top10 dan):
10 team america
09 mother's little helpers
08 comeback kids
07 de utopios
06 de wijzen uit het oosten
05 two mickeys
04 menage a quatre
03 de evenaar
02 the outsiders
01 de onwijzen uit het oosten
10 team america
09 mother's little helpers
08 comeback kids
07 de utopios
06 de wijzen uit het oosten
05 two mickeys
04 menage a quatre
03 de evenaar
02 the outsiders
01 de onwijzen uit het oosten
0
geplaatst: 8 januari 2012, 20:12 uur
Zo; The Outsiders 2e. 
Mooie prestatie weer.
Frank ook een mooie 3e plek behaald.

Mooie prestatie weer.
0
geplaatst: 8 januari 2012, 20:15 uur
Zo hier ook muziekquizzen... Maar bij die in Enschede zullen wel weinig mume'ers komen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 januari 2012, 20:47 uur
deric raven schreef:
Zo; The Outsiders 2e.
Mooie prestatie weer.
Zo; The Outsiders 2e.

Mooie prestatie weer.
Yep dank je, maar vooral Arrie Leon en de 2 Robben puike prestatie, wel heel veel 2011 muziek en een arabische ronde

0
geplaatst: 8 januari 2012, 21:20 uur
Ja, was erg leuke afwisselende quiz! Ik had op het eind zelfs wat hoop dat wij (Outsiders) eerste zouden zijn geworden, maar tweede is ook heel mooi
. Ook felicitaties aan Frank en Herman voor heel mooi resultaat!
. Ook felicitaties aan Frank en Herman voor heel mooi resultaat!
0
geplaatst: 8 januari 2012, 22:07 uur
Het was weer erg leuk in de W2. Proficiat alle MuMeters met de mooie plaatsen!
0
geplaatst: 8 januari 2012, 22:25 uur
Was weer een leuke quiz inderdaad. Ben nu wel een beetje doof, want zat rechter onder de box en het geluid was echt loeihard.
Ben wel tevreden met de 4e plaats, ik was niet zo scherp (kort nachtje gehad) en heb wel een paar punten laten liggen die ik anders wel had geweten (Cramps, Sak Noel, Paisley Park o.a.). Maar ach, nu is er tenminste volgend jaar weer verbetering mogelijk.
Gaandeweg de quiz ging het wel steeds beter. Wel apart trouwens dat er in de soul 2011 ronde 2 hits uit 2010 zaten... (Janelle Monae en nog eentje die me even ontschoten is). Arabische ronde was trouwens echt lastig, al hadden wij er nog 3 van de 5.
Tussentijds ben ik trouwens nog een paar minuten geïnterviewd door een lokale tv-zender. Ik word nog eens beroemd in Den Bosch en omstreken.
Marco, Arnout, Rob en Frank: gefeliciteerd met jullie mooie plaatsen. Die Outsiders duiken trouwens in elke quiz op die hier besproken wordt.
Ben wel tevreden met de 4e plaats, ik was niet zo scherp (kort nachtje gehad) en heb wel een paar punten laten liggen die ik anders wel had geweten (Cramps, Sak Noel, Paisley Park o.a.). Maar ach, nu is er tenminste volgend jaar weer verbetering mogelijk.
Gaandeweg de quiz ging het wel steeds beter. Wel apart trouwens dat er in de soul 2011 ronde 2 hits uit 2010 zaten... (Janelle Monae en nog eentje die me even ontschoten is). Arabische ronde was trouwens echt lastig, al hadden wij er nog 3 van de 5. Tussentijds ben ik trouwens nog een paar minuten geïnterviewd door een lokale tv-zender. Ik word nog eens beroemd in Den Bosch en omstreken.

Marco, Arnout, Rob en Frank: gefeliciteerd met jullie mooie plaatsen. Die Outsiders duiken trouwens in elke quiz op die hier besproken wordt.

0
geplaatst: 8 januari 2012, 22:48 uur
herman schreef:
Wel apart trouwens dat er in de soul 2011 ronde 2 hits uit 2010 zaten... (Janelle Monae en nog eentje die me even ontschoten is).
Wel apart trouwens dat er in de soul 2011 ronde 2 hits uit 2010 zaten... (Janelle Monae en nog eentje die me even ontschoten is).
Aloe Blacc. Viel me ook meteen op inderdaad (ook bij Monae had ik zo mijn twijfels door het jaartal).
Verder erg blij met onze geweldige prestatie (2e!), wat natuurlijk vooral te danken is aan mijn mede-teamleden.
Het was weer erg gezellig, en weer eens een mede-Musicmeteraar ontmoet (DjFrankie). Ook jullie gefeliciteerd met de mooie prestaties, Frank en Herman! Ik vond het wel weer een leuke quiz, hoewel soms toch wel vrij pittig. Maargoed, heb me prima vermaakt, hoewel het vrij laat werd.
0
geplaatst: 8 januari 2012, 23:40 uur
Ja, Aloe Blacc inderdaad. Die hadden wij in onze Burcht-quiz van september 2010. En Tightrope is zelfs van begin 2010. Nouja, het is een geweldig nummer, dus vond het allang best dat ie langskwam. 
Het was inderdaad best een pittige en ook lange quiz.. Jammer dat er ook niet wat vaker een tussenstand werd genoemd (eigenlijk alleen maar 1 keer de top 5). Met de quiz van vorig jaar nog in gedachten had ik wel verwacht dat jullie sowieso top 3 zouden scoren, eigenlijk.
De kapsels-ronde verdient trouwens nog wel een speciale vermelding. Erg leuk was die, al zal daar weinig verschil zijn gemaakt door de topteams. Wij konden alleen niet op de uitvoerende artiest van Hey Mickey komen (we kwamen niet verder dan iets met Tony).

Het was inderdaad best een pittige en ook lange quiz.. Jammer dat er ook niet wat vaker een tussenstand werd genoemd (eigenlijk alleen maar 1 keer de top 5). Met de quiz van vorig jaar nog in gedachten had ik wel verwacht dat jullie sowieso top 3 zouden scoren, eigenlijk.

De kapsels-ronde verdient trouwens nog wel een speciale vermelding. Erg leuk was die, al zal daar weinig verschil zijn gemaakt door de topteams. Wij konden alleen niet op de uitvoerende artiest van Hey Mickey komen (we kwamen niet verder dan iets met Tony).
0
geplaatst: 9 januari 2012, 00:14 uur
Ik heb hier in het fotoboek overigens nog een foto van ons team geplaatst. 
Ik ben trouwens benieuwd of Chevy nog heeft meegekeken?

Ik ben trouwens benieuwd of Chevy nog heeft meegekeken?
0
geplaatst: 9 januari 2012, 10:29 uur
Maandelijks is er een leuke en goedbezochte popquiz in het café van het Paard in Den Haag. Er doen gemiddeld zo'n 35 teams mee. Zijn er mensen die het zien zitten om daar eens met een MuMe-team aan mee te doen?
Saillant detail: het team dat meestal wint heet The Outsiders. Zijn die landelijk of zo?
eerstkomende datum: 20 januari
Saillant detail: het team dat meestal wint heet The Outsiders. Zijn die landelijk of zo?
eerstkomende datum: 20 januari
0
geplaatst: 9 januari 2012, 12:28 uur
Hoi Maarten,
Onze teamgenoot Rob Bazuin speelt zowel in Den Haag als in het zuiden met een wisselend team onder de naar The Outsiders.
Groet,
Leon Peeters
Onze teamgenoot Rob Bazuin speelt zowel in Den Haag als in het zuiden met een wisselend team onder de naar The Outsiders.
Groet,
Leon Peeters
* denotes required fields.